זיהוי אותיות

Queeri

New member
זיהוי אותיות

היי, האחיין שלי בן ה3 אובחן על הספקטרום (לא ממש ברור באיזו רמה תפקודית) לפני כשנה. מאז חלה התקדמות מרשימה אצלו, והוא תקשורתי יותר, מידי פעם מישיר מבט, ולפעמים משתף אחרים במשחקים שלו.
לפני מס׳ ימים ראיתי שהילד מזהה אותיות- אביו אומר לו שם של אות, הוא מוצא מגנט בצורה המתאימה, ואומר את שם האות. זו התנהגות טיפוסית לגיל 3? איך אפשר (והאם מומלץ) לעודד אצלו המשך התפתחות בזה- אולי לזהות מילים וכו׳? זה לא מוקדם מידי?
תודה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
על סרגלים ואנשים

סרגל התפתחות הוא מונח שגור בטיפות-חלב.
העניין הוא, שמדובר בסרגל התפתחות מסוג מסויים,
כזה שמתאים לרוב האנשים (הילדים) אבל ממש לא לכולם

יש ילדים שמתפתחים נהדר, אבל אחרת.
האחיין שלך הוא אחד מהם- זיהוי אותיות לא אופייני בקרב כלל בני השלוש
אבל בקרב בני שלוש על הספקטרום זה לא נדיר
(לא כל הילדים על הספקטרום מזהים אותיות בגיל 3,
אבל זה לא נדיר).
&nbsp
נאמר- חנוך לילד עפ"י דרכו.
ואיך נדע מה דרכו?
נקשיב לו, נתבונן בו,
הוא כבר ילמד אותנו.
האחיין שלך מלמד אתכם שאותיות משמעותיות לו,
שהן מושכות את לבו ומחו, שהוא מתחבר אליהן.
אז מאליו יובן שאם הוא צמא אליהן, זה טוב לאפשר לו להרוות את צמאונו

אין צורך "לעודד", פשוט לאפשר.
לחשוף אותו לאותיות, למשחקים כגון המגנטים האלה, לספרים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אגב
כל הקונספט של סרגל התפתחות לא בדיוק מתאים לילדים על הספקטרום.
אצלם התפתחות אינה ממש עניין ליניארי
יותר בעיגול
 

בודלר

New member
אני הכי לא הייתי מפגר בקיראה

באמת חשבו שאני מפגר לא ידעתי קרוא וכתוב עד כיתה ד ושלמדו אותי ען אהבה למדתי תוך חודשים את כל החומר קיצור קשור מה. הגישה עד היום אני מתקשה בקיראה .
 

cosmo15

New member
אני גם בקריאה , בגיל מאוחר יחסית

אבל הקריאה הייתה טובה משם.
 

dina199

New member
יש כאלה שמאוהבים במספרים


ואז מתחילים זיהוי ספרות וספירה מוקדם
 

בודלר

New member
אני למשל ידעתי לוחה כפל בגיל. ארבע טוב מהורי ומורי

וידעתי לחשב כמו מחשבון וחשבתי שטחים ושרטטתי במחברות שאמא שמרה אמרו שאני גאון חישוב אני יש לי סינתזה למספרים גם התחלתי תואר בגיל צעחרו פתרתי אינפי בעל פה .
 

dina199

New member
אצל א"סים בודקים בזכוכית מגדלת רק את החולשות

למשל חוסר קשר עין או פחד מרעש..
ואילו לדברים חזקים לא שמים לב או אומרים 'ככה צריך להיות'
 

dina199

New member
ברור. הכוונה מה שמבחינת נ"טים נתפס כחולשה

(מבוצע פחות טוב מביצוע נ"טי) נבדק בזכוכית מגדלת ומעורר לחץ 'לתיקון'. מה שמבוצע טוב יותר מנ"טים לא נחשב בכלל.
 

dina199

New member
זה לא מוקדם מדי ודי אופייני לספקטרום


אז אם הילד מתעניין במשהו תפתחו את זה.
אין טעם להסתכל על 'אופייני לגיל 3'. לוחות זמנים של א"סים (אנשי ספקטרום אוטיסטי) הם לא 'כמו כולם' .מה שבא ברגע מסויים ברוך הבא
 

cosmo15

New member
תנו מאמרים בנושא ההתפתחות של ילד אס"י

אחותי למשל התחילה ללכת יחסית מאוחר מאוד ויש לי עוד תמונה בבית בה
אבא שלי נתן לה לדחוף עגלה עם בולי עץ קטנים לחזק את ההליכה שלה
שהייתה מתנדנדת וגם על קצות האצבעות (גם לי אבל היא לא הפריעה לי בהליכה הרגילה).

אני רוצה לדעת איך בדרך כלל אם יש קו מאחד מתפתח ילד אס"י,
אפשר להוסיף גם שאין קו מאחד.
 

בודלר

New member
אני הלכתי בגיל 8 ודשים וגם דברתי אז ..

אני התפתחתי כרגיל ואני פי די די שזה אוטיזם יותר מובהק מאספגר ותפקוד יותר נמוך .
 

dina199

New member
מה שמאחד שאין לוחות זמנים


יכול לדעת לקרוא בגיל 3 אבל ל לדבר עד גיל 9. (זו דוגמה אחת)
הלוחות הרגילים הליניאריים של 'התפתחות הילד' לא תקפים
 
למעלה