תחילת הדרך

שלומסקי

New member
תחילת הדרך

אנחנו בתחילת הדרך לאחר קבלת הבחנה של הרצף.
יש לילד בן ה 3.5 טיפולים שבועיים : פסיכולוגית, קלינאית תקשורת וריפוי בעיסוק.
עכשיו אנחנו מחפשים משלבת לגן רגיל שאומרת לנו שצריך גם מנחת שילוב ומנתחת התנהגות...
מה הולך פה ? הכנה לקורס טייס ? איך מסנכרנים בין כל אנשי המקצוע האלה ?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא צריך

מנתחת התנהגות עובדת בשיטת ABA
רק מי שבוחר בשיטה הזאת, נעזר בשירותיה.
משלבת מנוסה יכולה לקבל הנחיה מהמתי"א ו/או מההורים.
&nbsp
גם הטיפולים שציינת אינם באמת חובה-
אם לדעת ההורים יש קושי רגשי המצריך התערבות מקצועית,
כדאי להעזר במטפל רגשי (פסיכולוג או מטפל באמנות/מוזיקה/תנועה/אחר).
אם לדעתם יש קושי מוטורי שמצריך התערבות מקצועית- כדאי לפנות למרפאה בעיסוק
(לפעמים, במיוחד בגיל צעיר כ"כ, מספיק שההורים יזמנו אפשרויות למשחקים ופעילויות שמפתחים את היכולת המוטורית).
וכך הלאה.
 
ברוכים הבאים


בתור אמא לילדה על הרצף (בת 6.5 היום) וכבר כמה שנים טובות אחרי האבחנה יכולה לייעץ לך קודם כל להקשיב לעצמך, אתם הם אלה שמכירים את הילד שלכם הכי טוב ולא אנשי המקצוע (אפשרי גם במרכאות). כמו ששלומית ציינה ניתוח התנהגות רלוונטי רק אם בוחרים בaba ואני ממליצה בחום לבדוק טוב טוב אם אתם באמת רוצים לבחור בשיטה הזאת, וגם אם אתם בכלל רוצים לבחור שיטה.
המלצה נוספת - לגמרי להתעלם מהלחץ המופעל מהסביבה (הסביבה כוללת גם סבים - ההורים שלכם) ושלא יספרו לכם על "חלון ההזדמנויות" של הגיל הצעיר. מניסיון שלי ושל רבים אחרים זה פשוט לא נכון, וישנה התקדמות בכל הגילאים.
עוד משהו - ממליצה בחום השתתפות בקבוצת הורים (סוג של קבוצת תמיכה). אולי אתם לא מרגישים כרגע שאתם זקוקים לזה כי אתם שקועים באיתור אנשי המקצוע ומציאת הפתרונות הטובים ביותר לילד, אך גם אתם זקוקים לתהליך לעבד את המצב החדש. הוא לא נורא, רק חדש

לגבי מטפלים - על פי הצורך של הילד. הילד מתקשה בדיבור/הגיה/הבנתי הנשמע - כדאי לשקול קלינאי תקשורת. מגושם ומתקשה במוטוריקה - ריפוי בעיסוק או פיזיותרפיה וכך הלאה.
הבת שלי בגן תקשורת (גן מיוחד לילדים על הספקטרום) ולכן אין לי ידע לגבי מנחות שילוב למיניהן. מניחה ששילוב במובן הזה יותר מורכב, כי הילד יוצא דופן ונדרש שיתוף פעולה של הצוות.
אז קחו הרבה אוויר ותתקדמו לפי מה שמרגיש לכם נכון. למשל, לבתנו לא נתנו טיפול (למעט מטפלת אחת שבחרתי בפינצטה וראיתי שיש חיבור טוב והילדה מגיעה ברצון למפגש השבועי) בכל השנה הראשונה של גן התקשורת (גיל 4).
אתם מוזמנים להתייעץ על כל דבר שבעולם - נעזרתי בפורום הזה רבות לאחר האיבחון.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
חשוב מאד לקחת אויר, ולא לוותר על שיקול הדעת ההורי
ללמוד את הנושא לעומק, לשקול היטב מה נכון לילד/ה שלנו ורק אז לפעול.
&nbsp
אפשר להתחיל מקריאה בפורום, כולל בקישורים ובהודעות נבחרות
(שבתוך 'כלים ומידע' בראש העמוד)
יש שם למשל שירשור טיפים לחדשים אחרי איבחון ושירשור על איך נבחר מטפל.
&nbsp
 

grayart

New member
לא הבנתי את עניין המשלבת...(כמה שאלות לכל מי שיכול להשיב)

משלבת זה לא משהו שהוא באחריותה של המתי"א?
צריך לחפש לבד?
מה ההבדל בין משלבת לסייעת?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
משלבת=סייעת
עפ"י החוק היא מקבלת את משכורתה ע"י הרשות המקומית
ומקבלת הנחיה ע"י המתי"א.
בגלל תנאי ההעסקה והשכר הלא מפתים,
ומצד שני הדרישות היחסית נמוכות לקבלת התפקיד המורכב הזה,
לא כולן יודעות לעשות עבודה טובה.
לכן ברשויות מסויימות יש הסכמה בשתיקה-
הרשויות מעלימות עין, מאפשרות להורים לבחור את הסייעת
ואף להשלים שכרה "מתחת לשולחן".
זה לא חוקי.
&nbsp
שני הבנים שלי למדו בשילוב יחידני,
מעולם לא בחרנו סייעת ולא הוספנו כסף מתחת לשולחן,
ורובן היו מסורות וטובות.
 
למעלה