התחלה של קריאה
לא הייתי כאן מזמן...
אשמח להתייעץ עם חברי הפורום על הרצף והורים - השבוע גילינו שהבת האוטיסטית מזהה המון מילים (מודפסות או כתובות באותיות דפוס), יודעת לקרוא אותן בקול ומבינה את משמעות רובן.
היא בת 6.5, בגן תקשורת. רשמית מוגדרת בתפקוד בינוני. לאחרונה התחיל דיבור מאוד בסיסי (מילים ומשפטים פשוטים, בעיקר פונקציונליים - "אני רוצה...", "להתרחץ", "לישון" וכו'). גמולה מפיפי.
נושא השפה (והקריאה בתוכו) מאתגר בגלל שבבית מדברים רוסית בעיקר ובגן עברית. להתכנס לשפה אחידה לא הצלחנו.
היא למדה את המילים מתוך די.וי.די ברוסית שמלמד מילים ראשונות (קלטת שהיא אוהבת מאז שהייתה תינוקת), אבל לא חשבתי שתזהה את המילים בלי התמונה/ההקשר.
היא מזהה את המילים כמשהו שלם, ולא קוראת את האותיות בנפרד. מוצאת את המילים שהיא מכירה בתוך טקסט מודפס (אפשר לפתוח ספר ילדים באופן מקרי והיא תמצא אותן ללא טעויות).
מעבר לעובדה, שמדובר בגילוי מאוד משמח, מה ניתן לעשות כדי לפתח ולקדם את הקריאה? מתכננת לדבר עם קלינאי התקשורת שעובד איתה בגן על זה.
תודה רבה מראש!
לא הייתי כאן מזמן...
אשמח להתייעץ עם חברי הפורום על הרצף והורים - השבוע גילינו שהבת האוטיסטית מזהה המון מילים (מודפסות או כתובות באותיות דפוס), יודעת לקרוא אותן בקול ומבינה את משמעות רובן.
היא בת 6.5, בגן תקשורת. רשמית מוגדרת בתפקוד בינוני. לאחרונה התחיל דיבור מאוד בסיסי (מילים ומשפטים פשוטים, בעיקר פונקציונליים - "אני רוצה...", "להתרחץ", "לישון" וכו'). גמולה מפיפי.
נושא השפה (והקריאה בתוכו) מאתגר בגלל שבבית מדברים רוסית בעיקר ובגן עברית. להתכנס לשפה אחידה לא הצלחנו.
היא למדה את המילים מתוך די.וי.די ברוסית שמלמד מילים ראשונות (קלטת שהיא אוהבת מאז שהייתה תינוקת), אבל לא חשבתי שתזהה את המילים בלי התמונה/ההקשר.
היא מזהה את המילים כמשהו שלם, ולא קוראת את האותיות בנפרד. מוצאת את המילים שהיא מכירה בתוך טקסט מודפס (אפשר לפתוח ספר ילדים באופן מקרי והיא תמצא אותן ללא טעויות).
מעבר לעובדה, שמדובר בגילוי מאוד משמח, מה ניתן לעשות כדי לפתח ולקדם את הקריאה? מתכננת לדבר עם קלינאי התקשורת שעובד איתה בגן על זה.
תודה רבה מראש!