אם אתם א"סים או ילדכם א"סים, תיזהרו מחברת "פי סי סנטר"

גור4242

New member
אם אתם א"סים או ילדכם א"סים, תיזהרו מחברת "פי סי סנטר"

הזמנתי אצלם מוצר לפני בערך שבוע, והם העבירו אותי שבעת מדורי גהינום רק בגלל שהעדפתי לדבר איתם במייל במקום בטלפון.

ושיא החוצפה שלהם? שאחרי שאמרתי להם בערך עשר פעמים שאני אהיה בבית רק בין 9:00 ל-14:00, פתאום השליח שלהם נזכר לבוא אלינו ב-5 אחה"צ. לא הייתי בבית, אז הוא הבהיל את אישתי (שהיא הרבה יותר אוטיסטית ממני) כמעט עד מוות.

אגב, אמרתי להם שאני אוטיסט. בדרך כלל אני לא נוהג לעשות את זה, אבל איתם הרגשתי שבלי זה שום דבר לא יזוז. לצערי, זה רק גרם ליחס שלהם אליי להיות עוד יותר גרוע: הם שלחו לי מישהי שתדבר איתי מילים מרגיעות שתשחק אותה כאילו אכפת לה, בזמן שבפועל הם המשיכו להתעלם מכל מה שאמרתי להם.

אישתי עדיין בטראומה מהסיפור הזה, וגם אני די בהלם. לפחות קיבלנו את המוצר בסוף, אבל דרך הייסורים שהובילה לכך היתה בהחלט מיותרת.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לצערי הם לא יוצאי דופן...
מצטערת לשמוע על החוויה שעברתם, מקוה שבינתיים התאוששתם...
&nbsp
נתקלתי במשהו דומה פעם עם חברת ביטוח כלשהי,
שהתנתה מתן שירות בשיחת טלפון.
בהרבה חברות ובתי עסק לא מבינים את הרגישויות והצרכים של א"סים
והתוצאה היא גרימת כאב ו/או מניעת שירות.
&nbsp
אם זכרוני אינו מטעני, היתה כאן פעם א"סית אחת
שהיתה חברה בנגישות ישראל
וניסתה לקדם את הנושא.
 

גור4242

New member
הלוואי שהיו מסתפקים ב"מניעת שירות", במקום לטרטר אותי שבוע

תשמעי, אני כבר רגיל לזה שמבטלים לי הזמנות בגלל זה. גם זה לא בסדר, אבל ניחא (וביום טוב שלי, זה אפילו לא מכשול משמעותי. אני חורק שיניים ומרים טלפון).

הבעיה עם פי סי סנטר, זה שבמקום להגיד לי ישר "לא", הם שיחקו איתי משחקים במשך שבוע. בעצם, ה"משחקים" שלהם התחילו מיד אחרי שאמרתי להם שאני אוטיסט. לפני זה, זה היה רק ה"אי-אפשר להתקדם בלי שתענה על הטלפון" הרגיל. זה ממש מרגיש כאילו הם ישבו שם וצחקו על חשבוני סתם בשביל הקטע.

למען ההגינות אציין שאין לי ראייה חותכת שהם עשו את זה בכוונה. אבל אני מאוד מתקשה להאמין שבני-אדם יכולים להיות כל-כך סתומים בטעות.

הנה חלק מחילופי המיילים ביני לחברת המשלוחים:

אני: "כפי שאמרתי לכם שלוש פעמים, יש לי בעיה לענות על הטלפון. אבל אני מתחייב להיות בבית בין 9:00 ל-14:00 בכל אחד מימי השבוע."
הם: "השליח התקשר אליך ב-11:00, ולא ענית על הטלפון".



האם זה נשמע לך כמו תגובה בתום לב? לא רוצה לחרוץ דין, ורק היושב במרומים בוחן כליות ולב, אבל לי אישית זה נראה כמו מישהו שמשחק אותה סתום בכוונה כדי להסתלבט עליי.

ואחרי זה, הנציגה יושבת ומדברת איתי במייל ואומרת לי שהכל יהיה בסדר, ושהיא דיברה עם חברת המשלוחים, ושהם ישלחו את החבילה ביום שלמחרת בין 9:00 ל-14:00. היא אפילו הגדילה לעשות, והבטיחה שהם ישאירו את החבילה ליד את הדלת של הבית בלי לצלצל בפעמון בכלל (שזה דווקא רעיון מבריק לשיפור השירות לאוטיסטים. אבל עכשיו אני מבין שהיא כנראה אמרה את זה בציניות, ובטח כולם שם שאגו מצחוק כשהגבתי אליה כאילו היא רצינית).

ואז מה קורה? באותו היום שבו ניהלנו את השיחה הזאת, פתאום מפילים עלינו שליח שבה ב-17:00 בערב, כשאני לא בבית ואישתי ישנה.

שימי לב שבימים שלפני זה, הם מעולם לא ניסו למסור את החבילה בשעה כה מאוחרת. כמעט תמיד הם ניסו להתקשר ב-10 או 11 (ורק פעם אחת זה חרג ל-3 אחה"צ). אז מעניין שדווקא אחרי שהנציגה הבטיחה לי את מה שהבטיחה, פתאום זה נוח להם למסור את החבילה בשעה כל-כך מאוחרת.

זה פשוט נראה שהם עשו את זה דווקא. שוב, אין לי הוכחה חותכת, אבל זה ממש עושה רושם שהם היו בקטע של "הא, הברנש הזה חושב שהוא יכול להגיד לנו מה לעשות? אז אנחנו נראה לו מי הבוס פה".

בקיצור, המקרה הזה הוא דוגמא קלאסית למשפט שאראנה תמיד היה כותב כאן בפורום: בחברה מתוקנת שבה אנשים מתנהגים כמו בני-אדם, האוטיזם בכלל לא היה מגבלה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מסכימה עם המשפט המסיים
ההתנהלות כולה נראית לי צירוף של אטימות נפוצה
(הקטע עם "השליח התקשר ולא ענית"-
אתה יכול לומר להם מליון פעם שיש לך בעיה לענות לטלפונים,
הם לא מסוגלים להבין את זה, לכן זה לא נקלט להם)
עם בלגן ישראלי טיפוסי (קובעים עם שליח או איש מקצוע שעה,
והוא מגיע כך וכך שעות מאוחר יותר).
&nbsp
זה לא מוריד מהכאב שנגרם לכם,
אבל לי נראה יותר סביר שזה לא היה מרוע-לב
אלא מאטימות ובלגן.
 

גור4242

New member
לצערי הרב, החל מרמה מסויימת של אטימות ובלגן, הגבולות מטשטשים

ולגבי "אתה יכול לומר להם מיליון פעם והם לא מסוגלים להבין את זה" - מצחיק (או בעצם לא) שרוב האנשים חושבים שזה מאפיין אוטיסטי.
 

גור4242

New member
אגב, מה עושים חרשים כשהם רוצים להזמין משהו באינטרנט?

מסתבר שגם כשמדובר בנכות פיזית אמיתית כמו חרשות, חלק גדול מהקשיים הנלווים נובע מאטימות החברה ולא מאיזו מגבלה אמיתית.

האבסורד הכי הגדול פה, זה שאנחנו בשנת 2016 שבה רוב אמצעי התקשורת המקובלים הם דווקא ויזאולים: הודעות מייל, וואטס-אפ, אס אמ אס... לעזאזל, אפילו הטפסים שבהם אנחנו מזמינים את המוצרים באינטרנט מבוססים על חוש הראיה.

אז אין שום סיבה בעולם שאדם חרש (או אוטיסט) יהיה מוגבל בעניין הזה. בעולם המערבי כבר כולם עושים עסקים בלי לנגוע בטלפון. זה הרבה יותר נוח לכולם, בלי קשר לאוטיסטים או חרשים או בעלי צרכים מיוחדים אחרים. רק במדינה המפגרת שלנו עדיין דורשים את התנאי המטופש הזה (וכמובן, רק במדינה המפגרת שלנו השליחים אף-פעם לא מגיעים בשעה שסיכמת איתם באותה שיחת טלפון, מה שהופך את העניין לעוד יותר חלמאי).
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בדיוק מה שכתבתי בזמנו למייל של אותה חברת ביטוח
נדמה לי שאצלם היה עניין שהטלפן קיבל אחוזים או בונוסים לפי מספר הלקוחות שהשיג, לכן ההתעקשות על שיחת הטלפון.
לא שזה צריך לעניין את הלקוח או מצדיק הדרה של חרשים ואוטיסטים (וא"אים מסויימים) מקבלת שירות כמובן.
 

גור4242

New member
טוב, ברור שזו לא הסיבה אצל שליחים, כי זה השליח עצמו שמתקשר

ומפתיע אותי שלא קיימת אפילו חברת שליחוית אחת שמתהדרת בכך שהיא ביטלה את הקטע האידיוטי הזה לחלוטין מאוצר המילים שלה.

הרי יש לזה פוטנציאל שיווקי אדיר. מעבר לעובדה שלחברה כזאת יהיה מונופול על המשלוחים לאוכלוסיות הנדונות (ומדובר בעשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים), אני בטוח שיהיו גם המון אנשים "נורמליים" שיעדיפו את הדרך הזאת לעשות דברים.

מה שכן, יש כבר כמה מקומות בארץ (שלא עובדים עם חברות שליחים) שקלטו את העניין. למשל, בפיצה האט ניתן להזמין פיצה דרך האינטרנט ללא שום אישור טלפוני. הם אפילו מאפשרים לך לעקוב אחרי מצב ההזמנה באינטרנט ולראות מתי הם מכניסים את הפיצה לתנור והכל (אצלנו בבית קוראים לזה בצחוק "להוריד פיצה מהאינטרנט").
 

גור4242

New member
ואם מישהו פה חושד שאני מקבל תשלום כדי לפרסם את פיצה האט...

...אמהר ואוסיף שהפיצה שלהם לא משהו.
(לא רעה, אבל גם לא מי-יודע-מה טובה)
 

אורית256

New member
גם לדומינוס יש אותו השירות

אני לא מקבלת שם תשלום, ולראיה הפיצה היחידה הטובה והראויה לדעתי היא מה שמכינים בבית, הבעיה שלא תמיד יש כוח להכין...
אגב, אני לא אוטיסטית אבל נתקלתי בשירות כמו שאתה מתאר ואפילו מזעזע יותר לעיתים קרובות מאוד, אני משתמשת הרבה בחברות שעושות משלוחים ולא יאומן איזה תרגילים עושים ללקוח וכמה שזה נפוץ, לפעמים על גבול הרמאות ממש, זו תופעה נפוצה. אני מכירה אנשים שכאשר הם מדברים עם חברות הם מדברים במכשיר שיש בו אפליקציה שמקליטה את השיחה כי כבר מוכנים מראש שיגידו להם אחרי כן משהו כמו "לא אמרת לנו" או " לא סיכמנו ככה" או יכחישו דברים שהבטיחו לך. דבר נוסף מעצבן ששמעתי שאם אתה גבר ואתה מתלונן על שירות אתה יכול לשמוע פתאום טענות שאתה צועק עליהם או תוקף אותם אפילו אם אתה מדבר בשקט יפה ובנימוס. אפליקצית הקלטה במכשיר פותרת מיד טענות ובעיות כאלה עד כמה שידוע לי.
 

גור4242

New member
הרי לך עוד ייתרון במייל: כל התכתובת "מוקלטת" באופן אוטומטי

אולי בגלל זה הם לא אוהבים את זה


ואני שמח לשמוע את מה שכתבת על דומינוס. כנראה שהדבר הפך למקובל בתחום הפיצריות, ויש תקווה שבעתיד הלא רחוק זה יחלחל גם לתחומים אחרים.
 

arana1

New member
יתרון משמעותי ביותר

תקשורת עקיפה, מהסוג האהוב והנחוץ כל כך לאוטיסטים, מאפשרת גם תיעוד רצוף,
מהתיעוד הזה אפשר ללמוד המון על איכות השירות והדרך לשפרה,
כמו גם על מאפייני קהל המטרה שלו,
ודרכו אפשר לברר טעויות בלי שקרים ובלי נסיונות לסדר אף אחד

אולי גם בגלל זה חלק מהעסקים לא אוהבים את זה
אבל אף אחד לא באמת שואל אותם
בסופו של דבר לא תהיה להם ברירה

אגב
תהליך דומה עובר גם על המערכת המוניטרית
שככל שאמצעי החליפין הופכים למופשטים יותר כך היכולת לתעד את התהליכים, את הדרך שבה הכסף עושה, משתפרת, מה שיוצר בעייה גדולה מאוד לכל החזירים המושחתים ,שזה פחות או יותר כולם כרגע.
 

אריוארי

New member
יש גם SMS ובסך הכל יותר ויותר עסקים מתחילים להשתנות בכיוון

גם בגלל זה אני אומר שמה שהכי יעזור לאוטיסטים זה לא תפישות ופעולות שנועדו לעזור ולהתחשב באוטיסטים אלא הדרך "הטבעית" שבה העולם מתפתח.

הטכנולוגיה קיימת מזמן, הבעייה היא רק הלקות החברתית תקשורתית של הנ"ט שחייבים לדבר כי אין להם שום אמון ושום בטחון באנושות ובאנושיות,
כנראה גם בגלל שהם מביטים על עצמם ורואים שבסך הכל אם כולם כמוהם אז באמת אין סיבה לסמוך על אף אחד

קשר קולי הוא הכרח לנ"ט, שקט מאיים עליהם מאוד

אבל זה משתנה

בסופר שלידי פתחו קופה אוטומטית, כמה סיוטים זה חוסך לי, וכמה זה קל ופשוט, התהליכים האלה וכאלה משנים את העולם והחברה כל הזמן
פשוט צריך לסבול בשקט בינתיים
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אצל שליחים זה כנראה פשוט כחו של הרגל. ככה הם רגילים לעבוד.
ואולי יש להם נסיון רע עם הלקוח הישראלי
ש"שוכח" להיות בבית ומתזז אותם לבוא שוב ושוב.
מבחינתם זה בלתי נתפס ולא סביר שלמישהו תהיה בעיה לענות לטלפון,
וזו הדרך היחידה להבטיח שלא יפגשו דלת סגורה.
 

גור4242

New member
מה הקשר ל"ניסיון רע עם הלקוח הישראלי"?

זה ששליח מטלפן כדי לשאול "האם בין 12:00 ל-14:00 תהיה בבית" לא ימנע מישראלי המכוער להגיד "כן" ואחר-כך להבריז לו.

חוץ מזה, ממילא שליחים אף-פעם לא מגיעים בשעות שהם הבטיחו להגיע. אז מה עוזר לתאם מסירה "בין 12:00 ל-14:00" כשהשליח עצמו מגיע רק ב-16:00?

כנראה שזה באמת סתם עניין של הרגל. אין לזה שום הסבר אחר, כי ברמה ההגיונית אין שום ייתרון לשיטת העבודה הזאת.
 
למעלה