חשבתי פעם, איך החיים שלי היו יכולים להיראות לולא היה לי

נכון

והמזל שהרוב לא רע
רק תמים
למה הרוב לא רוצה להיות פוליטיקאי ולתקן עוולות ?
לתמימים אפשר להסביר
 

dina199

New member
טמפל גרנדין מעולם לא יצאה מהאוטיזם.

היא גם לא מנסה להגיד שהיא יצאה .היא אוטיסטית שמתפקדת בתפקוד גבוה.

וגם 'לא לוותר' זה לא ערך עליון. יש אנשים (גם לא א"סים) שעלולים להיכנס לדיכאון או גרוע מזה אם לא מוותרים להם בדברים מסויימים . ויש אנשים שמתפקדים מצויין גם אם 'מוותרים' להם.

הבן שלי בזמנו פחד לעשות כל מני דברים רק כי לא ידע איך עושים אותם (וברור שהוא לא ידע שגם צריך להגיד את זה). אז יכולתי למשל להגיד 'נקה את החדר' ולא לוותר עד מחרתיים וזה לא היה עוזר לי כי הוא לא ידע איך. ברגע שפירקתי את הנקיון לגורמים והתחלתי מדבר אחד ועם הזמן הוספתי עוד אחד ועוד אחד הכל הסתדר . ברגע שהוא לומד משהו הוא עושה את זה בצורה מושלמת. ועדיין יש דברים שהוא לא עושה. האם זה נקרא שאני מוותרת או לא?
. ואם אני מוותרת האם אני חורצת את גורלו לעולמים ?

בקצור אי אפשר להאשים את ההורים בהכל. כל הורה עשה כמיטב יכולתו אבל לאף הורה (ובגלל לאף בן אדם) אין שליטה מוחלטת על החיים.
 

grayart

New member
בבדאי הבחנת שהשתמשתי במרכאות " " ...

ושורה אחרי זה כתבתי שהיא עדיין אוטיסטית.
יש אמונה אולי שניתן "לצאת" מהאוטיזם, כאילו שזה משהו נפרד , כמו כלא או חדר.
כשאני שמעתי את הסיפור שלה לראשונה זה היה לפני המון שנים, לא זוכר מתי, אבל בערך בתקופה שיצא הסרט איש הגשם בקולנוע, והדיבור סביב הדמות היה כעל אישה שיצאה מהאוטיזם.
אני חושב שעד היום מתייחסים לאנשים שהתפקוד הנורמטיבי שלהם הגיע לרמה מסויימת, כאנשים שיצאו מהאוטיזם.
 

dina199

New member
כן הבחנתי
.ראיתי סרט תעודה עליה.

ראיתי סרט תעודה עליה.. גם צילמו אותה בבית שלה והיא גם מדברת על עצמה וישר רואים שהיא לא נ"ט. אם לא היו יודעים שהיא א"סית היו מגדירים אותה כ'מוזרה'. זה כנראה קורה לא"סים שהם באמת בתפקוד גבוה (החברה לא תופסת שהם א"סים וחושבת שהם מוזרים)..
הסרט 'איש הגשם' היה טוב לזמנו כשחשבו שאוטיסט זה מי לא מדבר ולא מגיב לסביבה (בתגובות שהסביבה רוצה). 'איש הגשם' מדבר אבל התפקוד שלו בכלל לא גבוה. הוא לא במצב לגור ולהסתדר בצורה עצמאית.
 

noamlah

New member
איש הגשם לפי דעתי

יצא בתקופה שאנשים עם מוגבלויות היו מן סוג של בידור מנחם לחברה
היום אני לא חושב שהוא היה עובר, לפחות לא מצליח כמו אז ובתור סרט הסברה הוא לא טוב לפי דעתי כי אינו מראה את כל הרבדים
חוץ מזה מאז שגיליתי שהסרט מבוסס על קים פיק שבכלל היה אדם עם מוגבלות שכלית (חוץ מיכולת הזיכרון שלו) קשה לי לקחת אותו ברצינות כסרט על אוטיסטים
 

dina199

New member
בכותרות בסוף הסרט היה כתוב

שהם עשו תחקירים במוסדות של אוטיסטים.
לדעתי ההישג בכי גדול של הסרט לאותה תקופה היה שאוטיסטים יכולים לדבר (ולהישאר אוטיסטים) . הרי גם האחות בסרט (כשהם הלכו לרופא) לא הבינה מה הבעיה איתו למרות שהאח הצעיר הסביר לה שהוא אוטיסט.
הבן שלי אובחן בגיל 14. כשראיתי את הסרט אחרי האיבחון (ראיתי את הסרט גם קודם) הדהים אותי כמה קווי דמיון שהיו לבן שלי איתו. ובזכות האיבחון והטיפול שהבן שלי קיבל כל פעם שראיתי את הסרט ראיתי עד כמה הבן שלי מצליח להיות יותר עצמאי (וברור שנשאר אספי , זה לא הולך לשום מרום
)
 
אני עבדתי בסופר

עכשיו במשטלה, כול דבר הולך.
גם בלי כסף היתי עובד ומשלמים לי יפה.
לא יודע עד כמה אתה מוגבל. באוטיזם הבנתי שזה תופס כול אחד אחרת.
אני ממליץ לך לנסות לתקשר לבית אקשטיין , לי הם מצאו עבודה ולווי.
זה המון לא להיות בבית סתם וזה אני מקווה שיצליח לך.
 

Outlander1

New member
בדקת את האפשרות

שמעת על ״כפר כישור״ שזה כפר של AS/HF ASD/NLD/ODD וכו׳. מקום מקסים ופסטורלי אני יודעת שיש שם רשימת המתנה וחבל שהמדינה לא מקימה מסגרות דומות כדי לתת מענה לכל מי שזקוק למסגרת קצת שונה. אולי הורים אחרים שקוראים את הפוסט שלי ירימו כפפה ויעשו משהו בנושא.
בכל מקרה יש שם חיים קיבוציים למדי החברים עובדים במשק בגידולים חקלאיים בעיקר תבלינים, מתחזקים תרנגולות חופש ומספקים ביצים למכולות בכרמיאל. יש להם
כלביה ובית גידול מאד מפורסם לשנאוצרים הם גם מחזיקים בכבשים ומייצרים גבינות. את כל התוצרת הם מוכרים לקניינים בעיר.
הם אוכלים ביחד כמו בקיבוץ ולכל אחד יש תורנויות מטבח והכי חשוב לפי התרשמותי אם יש שם בדידות היא נעשית רק מרצון אחרת אתה כל הזמן בחברה. יש להם אפילו מכולת משלהם שבה הם מוכרים את תוצרתם. אולי תבדוק אם יש ישובים שקולטים אנשים כמוך. הרי לא ייתכן שאתה לא מסוגל לעבוד למשל בחממה.
או משתלה. לגבי להיות בין אנשים קח מצלמה ותנסה לפתח צילום כתחביב או מועדון שחמט למבוגרים אם אתה יודע לשחק שח. אתה יודע כמו הזקנים עם הששבש תמיד יש עם מי וברור לך לחלוטין מה אתה אמור לעשות במפגש מעין זה.
 

virlomi

New member
מכירה את ההרגשה

ואני נשואה פלוס שניים. ודי עצמאית. לפני שאתה פונה להוסטל נסה לייצא לך עניין בחיים בעזרת קהילה .נסה להצטרף לפעיליות של הקהילה האוטיסטית או לקהילה של מתמודדים כמו יאללה מבלים (חפש בפייס).
בכל מקרה נשמע שהוסטל תיהיה תחנה טובה בדרך לעצמאות. הרבה הצלחה
 
למעלה