בית ספר חריגות לקוי לימדה.

בודלר

New member
בית ספר חריגות לקוי לימדה.

בית ספר זה לא מקום נחמד לילד חריג למען האמת תופת. שהייתי ילד אמרו לי שאני מפגר, שאין לי מוח אלא הכל מלא מתכת מחלידה. ככה הייתה נוהגת לומר לי אותה מורה במשך שלוש שנים מכיתה א עד סוף ג , אני זוכר את החדר הקטן שהייתה מושיבנ אותי ואומרת תעתיק את האותיות . ואף את שמי לא ידעתי לקרוא או לכתוב אז היא היתה מצביעה וצועקת ואומרת מ וזה אתה עד כדי כך זה א כמה הסברתי לך ואתה לא קולט אפילו פועל בנין לא תוכל להיות ואז מכה על היד החוטאת שלי. היא כנראה לא קלטה שאי דיסלקט עד היום צוחקים עלי. וזה מחזיר אותי לשם, לילד הארור שלא יכול לקרוא כתוי\;ת שלא יודע להחזיק עפרון ועד היום לא יכול לכתוב.אז הורי היאשו ממני אבא אמר הילד מפגר אמא אמרה הוא לקוי לימדה וסבתא אמרה הם לא מבינים כלום,לקחה אותי למורה פרטית מדהימה שפעם ראשונה בחיי הרגשתי שיש לי מוח.כי תמיד נתנו לי להרגיש פספוס, והיא לימדה אותי עם המון אהבה ותוך חודשים ידעתי קורא וכתוב שוטף וחלק נכבד מהחומר אף אחד לא האמין שזה אפשרי שנה לאחר מכאן למדתי מאנקלופדיותש אמי למדה לבגרות וקראתי אפילו שקספיר התנך ואף את עגנון.אני כותב את זה לא כדי להרשים אלא כדי לתת תקווה להורים לילדים עם לקות למידה או חריגות אחרת,אל תיאשו הילדיםה חרגים הם יכולים והם תמיד ילדים מבריקים גם אוטיסט שנראה מפגר בתוכו מתחבא חכמה רבה הם חשבו שאנימ פגר רצו לשלוח אותי לבית ספר לילדים עם פיגור שכלי והיום אני מאובחן כמחונן עם מעל 160 מנת משכל שוב זה לא כדי להשוויץ אלא להראות שיש הרבה ילדים מבריקים שנופלים מתחת לכיסאות,הכרתי כלכ ך הרבה כאלו אפילוא אוטיסט בתפקוד נמוך בקושי מדברש הוא גאון חישוב ומחשב מדהים מזכיר לי אותיב תור ילד ונער קיצור תאמנו בילד שלכם למרות כל הקשים.וזהו שהיה לילה טוב.
 
כמה חזק אתה צריך להיות בשביל לכתוב את זה...

מקווה שההורים שמודדים עצמם דרך החוץ ילמדו ויפנימו
גם לעצמם
וגם לילדים
 
כי לדעת להאמין בילד וללמד את ההורים את זה למרות

שכל המומחים מזלזלים בו מצריך כח
הכל זמן
גם ההבשלה של דברים
תן לעצמך קרדיט
לטווח ארוך זה ישתלם
 

בודלר

New member
הבנתי אני באופן כללי מתעב מומחים אז דעתם לא מעניינת אותי.

 
אבל את ההורים כן

אז אם אתה יכול לעזור לזולת,
למה לא ?
צא מאישי שלך ותן לכלל
(וגם לי זה לא תמיד מצליח)
 

בודלר

New member
אבל זה מה שאני עושה מראה כמה המערכת עקומה והילדים בסדר גמור

ועל זה אנח חוטף המון דיברתי על זה המון עם ארנה ולא רק הנושא מאד חשוב לי ורוצה מאד לעזור.
 

בודלר

New member
צריך להתרגל אני לא רגיל כנראה עניין של חינוך ויחס מהבית.

כמה שפטתי בגיל 23 להיות תלוח בדעתם של משפחתך עליך אצלי זה חרוט צריך לברוח פדוט לא קל לפרק חבילה.
 
החיים זה בית ספר

תרצה תלמד
לא תרצה תאשים את המורים
חושב שלאורך זמן הלימוד עושה אותנו יותר בני אדם
 

בודלר

New member
אני לא ממש מאשיפ אלא הרגשה שאני לוזר מלווה אותי

המון שנים קשה לשחרר תהרגשה הזו של רגשות נחיתות.
 
יש משפט מעצבן

מה שלא הורג מחשל
זה מה זה נכון
אם הגעת עד לכאן תתחיל אתה לנהל את הקשה
אל תתן לקשה לשלוט בך
 

dina199

New member
לכן חשוב מה שכתבת.

חשוב שהורים לא יאמינו לאנשי מקצוע בצורה עיוורת אלא יפעילושיקול דעת עצמאי.
 

בודלר

New member
נכון יש לקות חריפה במוחם המעוות של המאבחנים.

אשמח ארנה שתפרט קצת מה דעתך על הנושא ואולי על מה שכתבתי נתקלת במקרים דומים?
 
ככל שגיל התלמידים גדל התופעה נפוצה יותר

חושב שבגלל חוסר ההבנה מה זה לקבל ולהכיל מתוך אהבה
אצל גדולים זה מאיים אינטימיות מיניות וכאלה
אז בגלל כשל של המורים התלמידים נפגעים
 

אריוארי

New member
מקרים דומים למה ?

לדעתי אנשים, בוודאי אנשי מקצוע, פדגוגים ופסיכולוגים בוודאי, ממש לא מבינים מה זה לימוד, ועד כמה ולמה אנשים שונים חווים את הדבר הקדוש הזה בדרך שהיא יחודית למבנה הנפשי-גופני שלהם,
ומה שאחד חווה דרך תנועה האחר יחווה דרך צליל ומישהו אחר דרך מספרים והאחר דרך תמונה,
וכל זה גם יכול להשתנות אצל אדם מסויים כי לימוד, אמיתי, לא זה המכני, המשנן, החזרתי,, הכחני, שעדיין נחשב משום מה כלימוד, הוא גם הכי הכי תלוי הקשר ומצב נפשי,
וכמו שנכתב כאן ככל שהאדם מתבגר, המין מתבגר, זה נעשה ניכר יותר ויותר,
בגלל זה תופעות כמו "הפרעות קשב ולקויות למידה ואוטיזם..." הולכות ונעשות נפוצות יותר ויותר
והמומחים זורקים עוד ועוד אותיות ותתי סוגים וסוגות בנסיון שאין רדוד ומטופש ממנו להתמודד עם השטפון שנוצר כתוצאה מהפער שהולך ונפער בין התפישות המסורתיות לבין הצרכים האמיתיים והיכולות האמיתיות של יותר ויותר אנשים.

בגדול, המגמה שמראה שאנשים שלומדים באמת, לעומק ומהעומק, בצורה יצירתית וחדשנית הם כאלה שאצלם הקשר בין לימוד לחוויה האישית הוא הכי מהותי,
לאדם שלומד ממעמקי נפשו טיב הקשר עם המורה הוא הכי מהותי,
ובמוסדות הקיימים דווקא אנשים כאלה סופגים הכי הרבה חרא ממי שנקראים בטעות מורים,
ואז פתאום כולם מתפלאים איך דווקא הדביל הכי גדול יצא הכי גאון,
סתם, רק כי מישהו התייחס אליו במקרה קצת כמו אל בן אדם,
דבר שבכלל לא קיים במערכת החינוך אף פעם

וכמו שנכתב כאן זה גם הכי קשור להתבגרות, כי לימוד,עמוק, מהותי, זה גם עניין הכי מיני, התשוקה לדעת היא תשוקה, גופנית, ולא רק איזה רצון לשפר ציונים כדי שההורים יהיו מרוצים או בשביל העתיד,
וכיוון שכך זה שלימוד מתרחש עדיין במרחב שסותר בצורה הכי אלימה את האינטימי והיחודי ואת כל מה שמניע את התהליך הנפלא הזה באמת אין לאנשים שמחפשים ידע באמת וזקוקים לו ויודעים ללמוד ממש וליצור ממש לחפש בבתי ספר או באקדמיה.

לדעתי גם לא יהיה לעולם
שכל צורת הלימוד הולכת להשתנות מהותית
להיות יחודית יותר, מותאמת יותר, צמודה יותר לחיים עצמם ופחות כפויה למוסדיות נוקשה שתוחמת את הדברים בצורה הכי מפרידה

אנשים פשוט ילמדו כל הזמן בקצב שלהם ומהכל ויחברו בין הרחב לצר לקטן ולגדול ולרחוק ולקרוב בצורה שאוטיסטים נוטים לה טבעית אבל לאנשים נורמטיבים היא בכלל לא נגישה עדיין
 

dina199

New member
כבר עשו מחקר שהראה שכל אחד לומד בצורה שונה.

למשל במחקר ספציפי הזה הגיעו למסקנה ששליש מהתלמידים לומדים משמיעה, שליש מראיה ושליש מעשיה עצמאית (ואני מניחה שכפי שכתבת זה עוד יותר מורכב).
ועדיין במערכת החינוך הרגילה מכריחים 40 התלמידים בכיתה ללמוד באותה שיטה ובאותו זמן.
 
למעלה