מתחננת לעזרה!(ארוך, אבל בבקשה בבקשה תעזרו לי)

ליה33300011

New member
מתחננת לעזרה!(ארוך, אבל בבקשה בבקשה תעזרו לי)

היי אני ליה בת 18. אני נמצאת בדיכאון קשה, אני נורא היפוכנדרית ובמהלך חיי חשבתי שאני חולת סרטן, חולת נפש, כול פעם המצאתי לעצמי מחלה חדשה.
אבל הכול נבע מכאבים אמיתיים, ועכשיו כשגדלתי אני קצת מבינה, ואני יודעת שמשהו בי לא בסדר. אני לא מרגישה רגיל. ואני מתחננת שתעזרו לי, אני מבינה שאני צריכה פסיכולוג אבל אף אחד לא עוזר לי ושאני אומרת להם "אולי אני אספרגר?!" כולם צוחקים. אני לא יודעת מה יש לי, ואני ילך לכול המאבחנים כדי לדעת. אבל בנתיים אני במצב קשה ואני רוצה שתתנו לי חוות דעת מניסיונכם.
אוקיי, אז נתחיל מכשנודלתי, אחרי חקירות רבות שחקרתי את אמא היא טוענת שהייתי בסדר גמור, בכיינית נורא, ורגישה אבל בסדר. שיחקתי עם חברים תמיד הלכתי לחברות, חגגתי ימי הולדת עם כול הכיתה, השתלבתי. בכיתה ה-ו התחלתי פחות להתחבר, המצאתי לעצמי שהרגליים שלי מוזרות, שאמא לא אוהבת שאני עם חברות, אז פשוט טיפה התרחקתי, למרות שעדיין היו לי מלא חברות, אבל הייתי טיפה מופרעת, לא השתתפתי נגיד במסיבת סיום(ביישנות). עם המשפחה המורחבת תמיד הייתי בישנית וישבתי בצד. אבל לא חושבת שהייתה בעיה. בכיתה ז עברתי מבית ספר דתי לחילוני. מכיתה ז-ט אני ישבתי בצד בלי לדבר. וכשהיו לי חברות תמיד הרגשתי שונה, אני זוכרת שתמיד הייתי חושבת שכולם מסתכלים עליי ומדברים עליי, הרגשתי מוזרה. התחילו לי כאבי ראש סחרחורות חולשה כללית, תחושת ריחוף קלה. בכיתה י-יא-יב הפסקתי ללכת לאירועים משפחתיים, הרגשתי שאני לא קשורה לכול ההמולה הזאת. עכשיו אני במצב הכי גרוע. אני לסופר לא מצליחה ללכת, ישר שאני נכנסת אני מרגישה כאילו שנכנסתי למקות לא מוכר, שאני מתחילה להיות חלשה. עזבתי את העבודה שלי, כי הבנתי שאני פשוט סובלת שם, שכול יום שעבר "שרדתי". שכולם הפנו את הצומת לב אליי נהייתי אדומה, אני לא ככ יודעת מה להגיד תמיד, ואני ממש ממש רגישה. אני בטוחה שמשהו לא בסדר איתי, ונמאס לי! היום בליל הסדר עשינו רק אנחנו המשפחה המצומצמת, הרגשתי נורא, הרגשתי שאני לא קשורה, שאני לא רוצה לקרוא בהגדה, שאין לי כוח לשירים ולכול השמחה מסביב. אני מרגישה לא טוב, תמיד אומרים לי שאני יפייפיה, ולאט לאט אני מתחילה להרגיש שאני מתכערת. אני זוכרת שבכיתה י שתמיד הייתי יוצאת עם ה"חברות" תמיד הרגשתי שהם מדברות צוחקות עלי. מה אתם חושבים שיש לי? האם אני אספרגר?או משהו דומה? או שזה סתם משהו? אני חסרת אונים. מתחננת לתגובה.
 

Yemeth

New member
היי ליה

אני לא בטוח שזה אספרגר או מה בדיוק להציע לך ומקווה ששלומית או מישהו אחר יבואו עם הצעות יותר טובות.
רק רציתי להגיד דבר אחד. תדעי שאי שם, מעבר למחשב, מישהו - אקראי מהפורום, אבל בכל זאת - דואג לשלומך. פה גם יקבלו אותך ללא דעות קדומות. מקווה שהעתיד יהיה טוב יותר ושתמצאי את עצמך...לי זה לקח הרבה זמן :)
 

ליה33300011

New member
היי, תודה רבה.. כנסי

היי תודה על הדאגה,
מה לקח לך זמן? ממה את סובלת בדיוק? יותר מאשמח שתפרטי לי :)
 

schlomitsmile

Member
מנהל

ליה יקרה, אף אחד לא יכול לתת לך תשובות או איבחון ברשת.
ברור שאת סובלת מאד, ואסור להשלים עם זה
יש דרך החוצה מזה, צריך רק למצוא אותה.
&nbsp
מי הם אלה שצוחקים?
האם שיתפת את הורייך בתחושותייך?
האם מחנכת הכתה או היועצת ראויות בעינייך לאמון? אפשר לדבר איתן?
&nbsp
 

ליה33300011

New member
אני יודעת שאי אפשר לתת לי איבחון אבל..

אני במצב ממש קשה, אני רק רוצה שתתני לי את חוות דעתך, זה דומה לתסמינים של אספרגר?
בילדות היו לי המון חברים אבל הייתי בכיינית וטיפה מופרעת, אבל חברים היו בשפע ואהבו אותי. אבל אני לא יודעת אם זה מבטל את האספרגר. אני ממש סובלת ובנתיים עש אלך לעוד איבחון רציתי את דעתכם, מה את אומרת זה דומה אולי לאספרגר? תוכלי להגיד לי במילים פשוטות יותר מה זה אספרגר? כי בגוגל אני לא מבינה כלום ואף אחד לא עונה לי על שאלותי! איך הם מתנהגים נגיד בליל הסדר? מישהו בגילי בערך 18? איך הם עם משפחה? אני נגיד יושבת בצד ובקושי מדברת מתוחה ומפוחדת, אבל זה גם סימנים של חרדה חברית וחוסר ביטחון. אז איך בעצם מבדילים?! בבקשה תעני לי, אני יודעת על האיסור של לאבחן דרך האנטרנט אבל חוות דעת מותרת :) תודה רבה לכם פורום מדהים.
ולגבי שאלותייך
,

-מי ש"צוחקים" זה הפסיכולוגים השונים שהלכתי אליהם, אבל כנראה שרצו לתת לי להרגיש טוב כי הלכתי אליהם במצב נפשי לא טוב אחרי שאבא שלי אמר להם להרגיע אותי. והם רק קובעים שזה חרדה חברתית אבל הם לא יודעים הכול.
-הוריי מודעים למצבי אבל לא מצליחים להבין מה ככ מפריע לי.
-והיועצת והמחנכת אני די בסיכסוך איתם, מעדיפה לא לשתף..
בנתיים אני מדביקה לעצמי שאני אספרגר.. וזה את יודעת.. רק מרע למצב!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
באמת לא יודעת מה הגורם לקושי שלך
מה שאת מתארת לא במיוחד מזכיר לי אספרגר,
אבל מי יודע.
לא כל האספרגרים אותו דבר, לכן אי-אפשר לענות על שאלות כגון
"איך הם מתנהגים נגיד בליל הסדר?"
&nbsp
לפי דברייך בעצם קיבלת תשובה מפסיכולוג- חרדה חברתית. נכון?
זה נשמע לי מתאים לתיאור שנתת.
אותך התשובה הזאת לא משכנעת? למה?
איבחון כשלעצמו לא מספיק- האם את מקבלת טיפול לחרדה?
זה יכול להיות שיחות או טיפול אלטרנטיבי כלשהו.
אם שום דבר אחר לא עוזר והסבל כבד, אפשר להעזר גם בכדורים.
 

ליה33300011

New member
לא משוכנעת כי..

אני מרגישה שזה יותר מחרדה. זה כבר הרגשה של מוזריות כלשהי.. זה גם התחיל להיות עם המשפחה המצוצמצת אז נראה לי המושג חרדה חברתית זה רק משהו שטן מתוך כול הבעיות שלי..
 

noamlah

New member
אוקיי

את צריכה לזכות שהמונח "תסמונת אספרגר" (שדרך אגב כבר לא קיים בDSM מ2011) הוא מונח שהומצא על ידיי רופאים (אספרגר עצמו היה רופא) כדיי לתאר תופעות שקורות אצל בניי אדם, זאת אומרת לקחו מספר תסמינים ואמרו שאם כל אלו מתקיימים הבן אדם כנראה X (או במקרה הזה "אספרגר"), האבחנות הם בעיקר כדיי שיהיה איזהשהוא שם שכאשר תהיי במצבים מסויימים (אם ברצון לקבל סיוע ואם ברצון לסנגר על עצמך בחברה) תוכלי להגיד אותו
אבל גם אם יאבחנו אותך כאוטיסטית (כיום בDSM זה הכל "אוטיזם", אין חלוקה לסוגים שונים כגון אספרגר) זאת בחירה שלך אם לזהות את עצמך ככזאת
אני למשל מזהה את עצמי כאוטיסט למרות שיש עוד זמן עד שיהיה לי אבחון פשוט כי נפגשתי עם אוטיסטים ונפגשתי עם נאטים והגעתי למסקנה שאני מתחבר יותר לראשונים
אני לא חושב איך החלטה שלך על הזהות שלך ("מדביקה לעצמי שאני אספרגר") היא דבר פסול או משהו שיכול להשפיע לרעה על המצב, כמו שהומואים ולסביות יכולים להכריז על עצמם ככאלה על פי הרגשה ולא צריכים בדיקה מוחית שתוכיח שאכן יש מאפיינים של הומוסקסואליות כך גם אוטיסטים לא בהכרח חייבים בדיקה כדיי לזהות או לדחות את עצמם ככאלה, הצורך באבחנה הוא רק בשביל סיוע

אז הייתי מציע להפסיק להטריד את עצמך בספקולציות על תסמונות כאלו ואחרות ופשוט לחשוב
1. האם טוב לי אם המצב שלי
2. באילו רמות נפגעת איכות החיים שלי
3. האם אני יכולה להתמודד עם זה לבד או צריכה סיוע

השלישית היא בעצם השאלה הכי חשובה כי השקעה (כספית ונפשית) באבחנה צריכה להיות רק אחריי שאת מגיעה למסקנה שאת זקוקה לסיוע
 

ליה33300011

New member
מבינה

צודק\ת . אבל כמו כולם אני לא רוצה להיות שונה, לא רוצה סטיגמה. אספרגר זה גם משהו שלא נעלם לעולם. אי אפר לרפא את זה. אני רוצה את החיים כמו שדימיינתי לעצמי, שמחים מאושרים. ולא תחת תווית של אספרגר או משהו דומה לכך.. אני רוצה להיות ולהרגיש נורמלי. משהו שלא קורה. אני רוצה גם לגעת מה יש לי אבל אף אחד לא נותן לי את המענה הזה ):
 

noamlah

New member
זה מחסום פסיכולוגי שלך

תארי לך שאני עכשיו ד"ר לרפואה ואני מראיין אותך ובסוף אומר "יש לך אספרגר"
את תצאי מהמשרד שלי שונה ממה שנכנסת? משהו ישתנה אצלך במוח? פתאום אנשים יסתכלו עלייך שונה ממה שהסתכלו עלייך עד עכשיו בגלל שכתבתי משהו?

יש המון אנשים (גם כאלו שאני מכיר) שאובחנו כאספרגר אך לא מזהים את עצמם עם האבחנה, חיים חיים נורמטיבים לחלוטין ובקושי מזכירים את היותם מאובחנים באבחנה זו, הם רואים את עצמם כמו כולם, מבחינתם זו הזהות שלהם
אין אף דייט שתלכי אליו, אין אף מעסיק במקום עבודה (אלא אם כן תרצי לעבוד בשב"כ או משהו כזה) אין אף אדם שיידע על האבחנה הזו אם לא תספרי לא כך שהחשש הוא פסיכולוגי שלך בלבד והסטיגמה היא שלך בלבד
תזכרי גם ש"שונה" לאו דווקא אומר דבר רע, זו גם פרספקטיבה שלך
 

dina199

New member
אם זה נכון אז ישתנה היחס שלך לעצמך.

מי מאובחן נכון (ומי שמאובחן נכון יודע את זה מייד) לא חייב לספר לאף אחד אלא אם הוא רוצה. אבל ברגע שלו עצמו יש הסברים לכל התופעות שיש לו (כי לא הבל חולשות, יש גם חוזקות) ההרגשה הרבה יותר טובה.
 

בודלר

New member
בשבילי הנורמה היא בית מטבחים ומוות מתמשך

אני ממש לא רוצה להיות כמו כולם . אני רוצה להיות אני עם כל המורכבות שכרורכה בזה. אני אפילו בז לנורמה ולא הולך בעקבות נשיפת החליל הזוהר המדומה של הנורמה גורם לי לרפלקס הקאה, ולטראומה רצינית כנראה בגלל שאני מאד חריג. לכן איו מה לרדוף אחרי המוסכמה המקובלת אלא להמציא מחדש ולשזור אותה על צורתך,תבניתך.הוויתך ככה היה רבוי צורות ומזה מפחדת הנורמה ומנסה להכחיד שונות במלוא חוצפתה היא מדביקה את הסיסמה הנבובה והרעה שזה לטובתני והרבה אוטיסטים נמושות מאמצים תגישה המכוערת,והמכערת הזו ונמחצים תחת עומס הלחץ הנורמטיבי וחבל כי הם נפלאים.יפים ,ועמוקים הרבה יותר מחבלת הכל כלוך המזיופת שמציעה הנורמה זאת דעתי.
 

dina199

New member
אין דבר כזה 'להרגיש נורמלי'.

מה שמפריע לך זו הסטיגמה. וזה לא בשליטה שלך. אנשים אחרים קובעים מהן הסטיגמות
ולגבי הקשיים הרי את לא החלטת שיהיו לך קשיים. הקשיים קיימים גם אם יקראו להם השם וגם אם לא יקראו להם בשם, אם תהיה תווית ואם לא תיהיה תווית. לא התווית קובעת מהם הקשיים.
לדעתי האישית ברגע שנותנים שם נכון לקשיים (וזה לא חשוב אם זה אספרגר או משהו אחר) יותר קל להתמודד איתם.
ולאף אחד אין את החיים כמו שהוא דמיין לעצמו
. למשל אצל הבן שלי 'תווית' האספרגר רק שיפרה לו את החיים
 

dina199

New member
ייתכן שיש לך בעיה נוירולוגית.

האם פנית פעם לנוירולוג ?
 

ליה33300011

New member
לגבי הנוריולוג..

כן, בדיקות דם CT, בדיקה נוריולוגת, הכול תמיד יוצא תקין! מבחינה פיזית אני בריאה למרות שאני לא מרגישה ככה.

אני סובלת מכאבי ראש, טינטון, כאבי צוואר.. שאלה כללית , האם אספרגר גם סובלים מבעיות פיזיות או שאין שום קשר?
 

dina199

New member
CT לא מגלה הכל.

מה לגבי MRI ?
כל אחד יכול לסבול מבעיות פיזיות. לכן קודם כל צריך לבדוק את הצד הפיזי.
 

אריוארי

New member
אני סובל בדיוק מאותם דברים

יתכן וזה קשור,
כאבי ראש וצוואר כרוניים, רעשים מוזרים באזניים, זה מאוד קשה ומתיש נורא, מנטלית ופיזית, הרבה זמן לבד, אם אפשר, מקל על זה קצת, אבל כל פגישה עם אנשים מייד מכניסה אותי שוב לעווית


עשיתי גם MRI וגם CT ואין ממצאים, בבדיקות ישנות שעשיתי התברר שאני אפילפטי, זה בטח קשור גם
 

ליה33300011

New member
לאריוארי

ממש תיארת אותי, אתה אספרגר? אתה חושב שהככאבים שלך נובעים בגלל שאתה אספרגר? אשמח שתפרט קצת יותר..
 
למעלה