פחדנות, חוסר יכולת להתמודד מול האפל.

נתנאל184

New member
פחדנות, חוסר יכולת להתמודד מול האפל.

טוב אז מה אנו ראינו כאן? : כמו שאתם רואים הדיון שאני נסיתי לפתח באופן שבו שני הצדדים ידברו על הנושא הכאוב הזה עורר די גלים ושוב נגרר אחרי " הגבר רע האישה מסכנה", עכשיו אני מנסה לברר מה גורם לכל אישה לא משנה מה להרגיש כל כך מסכנה וחלשה מול גבר? עכשיו בואו נראה : כמה טענות העלו אותם בנות : א. הטענה היא שגבר לא יכול להבין אישה ואת הכאב שלה שזה קשור לאונס כי הוא מתוכנת ככה לשלוט ( טענה מעלפת של הדודה) טענה שנייה אסור לומר מילים

שמתארות יחסים משפלים לנשים כמו " לזיין, למצוץ, כוסיות" כי אתב מעודד את תרבות האונס? את השובינזם וכו, עכשיו נקודה אחרונה לפי מה שאני רואה והתופעה היא כללית רחבה ולא קשור למגדר ( עוד האשמה שהאשימו אותי שאני מתייחס לאונס רק בהיסט לאישה ולא חברי אני מדבר על אונס כללי לכל יצור חיי.
שעובר את גם בעלי חים עוברים אונס כל יצור חיי ללא כל כאשר אם יש לכם כוס או זין או זנב) אז מה הבנתי? אנשים מעדיפים להנעל באופן מאוד סגור ואטום על חשיבה מאפיינת כללית מה שמכונה מוסכמה במרום לנסות לקחת מן המוכמה ולפרק אותה לגורמים ולנסות לעשות בינתזה וחיבור והטעיה ותהיה על כל תחום ותחום ולנסות לעשות קשרים בין מספר רב של תחומים גם כאלו שסותרים אחד את השני גם כאלו שגורמים לך להקיא, כי אבוי אני אמרתי שיש יחסים באדו

מאזוכיסטים בין הורה לילד מה כבר חדשתי? אבל האדם הממוצע, האיש הקטן מן השורה היה מוכן לקבל דף הוראות שלם שבו כתבו לו מה לחשוב מה לומר אין לזיין את מי לזיין למה לזיין ולא לחשוב בעצמו, זה מעניין מה מפחיד לדבר על הרוע ואפל? אותו דבר קרה לי בפורום פיטלסופיה שכולם שתקו חוץ מאחד שאמר שאני בכוון הנכון, אני מנזה לומר שהחתירה להבין את האפל והמזעזע תוביל אל ניתוב הרגשות אל הטוב המבעבע כלומר יש לקחת עט ולחפור בתוך נימי הנפש של הנפגעים ולחקור את מהלכי הנפש ולהבין אותם ולסמן אותם ולעשות הכל כדי למגר לפתור לחסל להדשמיד לסלק את הרוע, אז תקראו לי אנס, סוטה מין, מגעיל, שובניס,ט שרמוטה לא יודע מה, זה לא יהפוך אותכם לצדקי,ם אני אכפת לי מאמת אכפת לי מאהבה הזו שהיא קורעת לך את הגדים ונותנת לך להיכנס ברקטום של

עצמך, יענו? לחפור בהכי כואב בהכי רע, אז תגידו לי שאני מתעלל, שאני סדיסדט אתם הרבה יותר גרועות ממני, אני מנזה לחקר כדי להבין מה כואב לכם ואיך זה מתבטא ולהבין תנפש האדם, ואתם מתעניים לייך ולצחחק ולאכול ולהאיל את העולם בקשתות ענן צבעוניו ת מלאות בתותי פרוטי וסכוריות, זה יעזור לכם? לא לחתוך את הכאב עם מספרי,ם להכנס לו בתוך הנשמה, להוציא את הזומה להכניס אהבה, זה הכל, זה דעתי.
 
היתה כאן השוואה בן נשים ואוטיסטים

לדעתי אין שובנסטי מזה. לפחות מהצד של תקשורת, שלא לדבר על לקויות.
אני חושב ששימוש במילים כמו כוסית זיון זה כבר מזמן לא שובניסטי , גם ילדים אומרים על עצמם אזה כוסון אני ובחורות צועקות לפעמים באוטובוס אנחנו כוסיות,
ממש לא בעניין של השפלה דומיננטיות הם מצינות עובדות..
 

נתנאל184

New member
כן אני גם לא מבין מה הבעיה בכוסיות.

אני מחמיא לבחורה אומר לה את כוסית היא צריכה לשמוח מזה שאני מחמיא לה, לטעמי אם מדבר על גזענות כזו זה כבר באמת אמור לגעת בהשקפה עצמה : למשל לחשוב שאישה פחות טובה, נחותה, לא יכולה לדואג לעצמה, תלויה בגבר, קלת דעת דברים כאלו ואני תמיד אומר הכי הפך, ומאשמים אותי שאני שובינסט, כי בנינו השקפה שלי כלפי נשים היא הרבה יותר נאורה ופתוחה מהרבה פמנסטיות שיודעת להתלונן על השפה שלי ועל זה שאני אומר לזיין[ וכן אני שמעתי הרבה בחורות אומרות " תראי איזה כוסית אני" מה הבעיה? לא יודע העולם הזה מטורף לגמרי ישר תגיד מילה עזו יגידו כמה אתה מעודד את השובינזם ושטויות כאלו, אני שמח שגם אתה חושב שזה לא נורא...
 
אם זה נאמר בחיבה

בחיוך, והצד השני לא רואה בטרמנולוגיה משהו מאיים. אז בטח זה לא שובניסטי.
השאלה מאזה תפיסה אתה מגיע.
מי שמגיע מתוך התפיסה שנשים חלשות צריכות הגנה , אולי קצבת נכות,
'ו אין האדם רואה אלה מהרהורי לבו.
 

נתנאל184

New member
כלומר הכל קשור אם הן רוצות?

טוב זה די ברור מה שאת אומר כי אם אדן בא ואומר לבחורה כמה היא מושכת זה יכול להציק לה ולפגוע בה כי זה מיני אני בהחלט יכול להבין נשים כאלו....
 
גם קשור בנסיבות

אם תגיד כוסית לבחורה במאה שערים אולי יסקלו אותך באבנים, אבל במועדון בתא זה לא יחשב אפילו הטרדה מינית.
 

anti is back

New member
עזוב את המילה "כוסית"

גם בעיניי זו דוגמה פחות מובהקת.
מה דעתך על שימושים כמו "נקבה" או "תמצוץ לי" או "אני אזיין אותך" או "העם אוהב שמזיינים אותו בתחת, לכן הוא מצביע ביבי"? האם אתה לא מזהה את הקשר האסוציאטיבי שמקודד בשפה בין נשיות ומיניות נשית לבין חולשה והשפלה? האם אתה באמת חושב שהשימושים האלה מנותקים מיחסי הכוח שקיימים במציאות? שהם לא משתתפים בהבניית התודעה?
 

anti is back

New member
אגב, דיברנו קודם על מחקרים אמפיריים

אז נעשו לא מעט מחקרים שמחזקים את ההשערה ששימושים מטפוריים ומופשטים במושגים מוחשיים אף פעם לא מתנתקים תודעתית ומוחית מהמושגים המוחשיים שמהם הם נגזרו. למשל, כשמישהו שומע ביטוי כמו "עין רעה" או "שים עין" מתרחשת בתודעתו גם אקטיבציה של המושג שמציין את האיבר "עין". ומכאן ששימוש במילה "נקבה" כקללה כרוך בקשר תודעתי, מוחי, עצבי, בין חולשה ופחדנות לבין יצורים בעלי איברי מין נקביים.

ואם אינך חושב שזו בעיה, מדוע אינני יכולה להחזיק בעמדה שאוטיסטים הם אנשים חכמים ורגישים לא פחות - ולעתים קרובות הרבה יותר - מנוירוטיפיקלים ובו בזמן להשתמש במושג "אוטיסט" כקללה שמציינת אנשים טיפשים או אטומים לזולתם?
 
אם את חושבת שנקבה זאת חולשה

כמו שאוטיסט לפעמים זאת קללה אז הבעיה לא בטרמינולוגיה אלה בתפיסה מאחורי הטרמינולוגיה ותפיסה יכולה להשתנות.
 

anti is back

New member
אני ממש לא חושבת שנקבה זאת חולשה

אבל כשמשתמשים במושג כדי לתאר גבר חלש אופי או פחדן מאשררים את קיומו של קשר מוסכם וקונבנציונלי בין נקביות לבין חולשה ופחדנות. בדיוק כפי ששימוש במושג "אוטיסט" כקללה מאשרר את הדימוי של אוטיסטים כבעלי לקות שכלית או רגשית.

אז אדם ביקורתי יכול להחליט אם הוא מעוניין לעשות שימוש בשפה שמאשררת תפיסות מיזוגיניות או גזעניות או להימנע מכך. אבל כן, אם תטען שאין לך בעיה שאשתמש במושג "אוטיסט" כקללה, אאמין לך שאינך צבוע. ולא, אני מכל מקום לא אשתמש בו כקללה, כי אותי שימושים מהסוג הזה דוחים. פיזית.
 
כן זה תלוי מאפה זה בא

פעםם אמרתי לחבר שהוא מרביץ זה לא כואב.
יחד עם זאת להשוות נשים לאוטיסטים ועדיין להיות פמיניסטים. לא נראה לי סורי.
 

anti is back

New member
אה, למה?

אני ממש לא מבינה מה לא פמיניסטי בזה. להפך. לדעתי כל סוגי הדיכוי וההדרה מקיימים ביניהם קווים מקבילים, וחשוב מאוד להצביע על הקשרים האלה. ואין ספק שגם נשים וגם אוטיסטים סובלים מסוגים שונים של דיכוי והדרה, שמבוססים על הגדרה של שונות כנחיתות.
 
כי אני אוטיסט

כי אני אוטיסט, אני מוגדר נכה בביטוח לאומי וברווחה זוממים עלי אפוטרפוס,
בקשר לדיכוי והדרה, אני כבר לא בטוח אם התנועה הפמניסטית לא הורסת.
סהכ בנות לא משרתות 3 ששנים בצבא, נשים בדרכ מקבלות אפוטרופסות אוטומטית על ילןדים במקרה של גרושין וכולי. נשים שנמצא ששקרו במשטרה על אלימות או הטרדה מינית לא יפתח נגדם תיק.
הזמנים השתנו. 'ההגנה' האוטומטית הזאת שנשים מקבלות בחוק כבר לא לטובתם.
זה רק מנציח את מעמדם ועושים בזה שימוש לרעה, גברים נרדפים חפשי, את השכן שלי זרקו מהבית שוטרים.לתמיד. מהבית מהבן שלו מהעבודה. יום אחד באו לבית זרקו אותו לניידת באלימות והוא לא יכול להגיע יותר, אשתו טענה לאלטימות מילולית.
אם האשה היתה ואשתו צעקנית גדולה צועקת , שןטרים 'גנטלמנים' כאלה היו זורקים אותה לניידת? מגרשים אותה מהביץ ומהילד והעבודה?? לא נראה לי .
זה כבר שימוש לרעה ובקשר להדרה. גברים מפחדים מנשים תקראי בגלובס, מעסיקים לא רוצים נשים שלא להקלע למצבים כאלה בדיוק שהם מנוצלים, בנחיתות ואין מה לעשות .
 

anti is back

New member
סליחה, באמת הייתי צריכה להבהיר

שאני מתכוונת לשימוש במושג "נקבה" כקללה ולא לציון יצור ממין נקבי (יודעת שיש פמיניסטיות שמתבאסות על זה, אבל בעיני זה דווקא מושג ניטרלי, גם כי הוא שקוף לדובר הממוצע וגם כי בלאו הכי מדובר בסיווג פיזי-אנטומי).
 

arana1

New member
תגובה מקצועית על השאלות שאתה שואל

http://www.haaretz.co.il/blogs/veredlee/1.2845279

שדווקא מתאימה לשם שינוי למה שאנחנו כותבים,
שמהרגע שנפרצת קשה לך מאוד למצוא בחזרה את זהותך
כי זו סמטוכה שלמה
והקשר מתהדק גם בגלל שכל מי שסביבך יעשה את הכל על מנת להשאיר אותך באפלה,
בוודאי במציאות שבה עצם המהלך לאור מנוגד למוסכמה
 
למעלה