אוטיסטים מחלמים האמנם זו מחלה? הנה.

אוטיסטים מחלמים האמנם זו מחלה? הנה.

http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.2398925

החברה הנורנאצית תעשה הכל כדי להחתים את שמם של בני האדם הנפלאים ביותר, ותטען שהם יכולים להרפא למה לא? יש אנשים שמוכנים לשלם בחיי ילדיהם, העיקר שילד היה נורמטיבי. זו כתבה ישנה אבל יש בטח המון מחקרים

כאלו שמנסים לפתח תרופות. אני בעצמי שמעתי וכאבתי לשמוע על רופאה מומחית גדולה שמחפשת תרופה להשמדת האוטיסטים. בטענה שאי אפשר לטפל בם, והיה עדיף שלא היו קיימים, לא באותם מילי,ם אבל החברה המנוונת, המנבלת הנורמטיבית יודעת לצקצק בלשון, ולדבר יפה, אבל מתחת לשטח הם גזענים ורעים. זה דעתי.
 
כן.

טבל אם תכתוב את השם בגוגל תוכל להיכנס באופן חופשי ככ אני עושה תנסה....
 

arana1

New member
אני מנוי, העתקתי לך

להיות אוטיסט לשעבר | ילדים מסוימים מחלימים מאוטיזם, אבל אין לנו מושג למה
במשך עשורים רבים הניחו מיטב המומחים שאוטיזם הוא בלתי הפיך, וכל ניסיון ריפוי הוא בגדר משאלת לב. עכשיו מוכיחים מחקרים חדשים שאחד מעשרה אוטיסטים משיל מעליו את הסימפטומים לפני ההתבגרות, אבל שאלות רבות נותרות ללא מענה: למה זה קורה? למה אצל רוב בעלי הלקות זה לא קורה? והאם אותו ריפוי, הוא לא פשוט צורה חדשה של דיכוי? סיפורם של שלושה ילדים עם עבר יוצא דופן
רות פדוור ניו יורק טיימס

בהתחלה הכל נראה נורמלי עם התינוק של ל'. הוא עמד בכל השלבים ההתפתחותיים ושמח על כל גילוי. אבל בגיל 12 חודשים בערך נראה היה שב' מידרדר, ובגיל שנתיים הוא נסוג לחלוטין לעולם משלו. הוא לא יצר יותר קשר עין, ונראה שכבר אינו שומע וכבר לא מבין את המילים האקראיות שאמר מפעם לפעם. התנהגותו הנינוחה התחלפה בהתקפי זעם והטחות ראש. “הוא היה ילדון שמח, ילדון קטן ושמח", אמרה ל'. “ופתאום הוא פשוט התחיל לדעוך, להתפרק. אני לא מסוגלת אפילו לתאר את גודל העצב שלי. זה היה בלתי נסבל". יותר מכל דבר אחר בעולם, ל' רצתה שהילד שלה, שופע החום והמרץ, יחזור אליה.
כעבור כמה חודשים אובחן ב' כאוטיסט. הוריו היו שבורים. מיד אחר כך נסעה ל' לניופורט, רוד איילנד, לכנס של קלינאים, חוקרי אוטיזם ועוד כמה הורים נואשים. בארוחת הצהריים ישבה ל' (שביקשה להישאר בעילום שם כדי להגן על פרטיותו של בנה) מול אשה בשם ג'קי, שסיפרה על תהליך היעלמותו של בנה שלה, מתיו. היא אמרה שקלינאית התקשורת ביטלה את חששותיה, תלתה את הבעיה בדלקות אוזניים וציפתה שמתיו, יחזור לעצמו. היא טעתה. בתוך כמה חודשים הפסיק מתיו לזהות אנשים, אפילו את הוריו לא זיהה. המילה האחרונה שנותרה לו היתה "אמא", וגם היא מיהרה להיעלם.

בחודשים ובשנים שחלפו מאז ניהלו שתי הנשים שיחות טלפון של שעות וביקרו זו בביתה של זו בחוף המזרחי, חלקו פחדים ותסכולים והחליפו רעיונות לטיפול, מצאו נחמה בהתמודדות עם כל שלב לצד מישהו שחווה את אותם בלבול ואימה. כשנפגשנו בפברואר, הן סיפרו לי על כל הטיפולים שניסו בשנות ה-90: ויסות חושי, מינוני ענק של ויטמינים, רכיבת סוסים טיפולית, אבקה מבחילה מפסיכולוג שטען שתוספי מזון מרפאים אוטיזם. שום דבר לא עזר לשני הילדים.
יחד שקלו שתי הנשים טיפול בשם "ניתוח התנהגות יישומי" (Applied Aehavior Analysis, או ABA) – שהיה שנוי במחלוקת באותה העת, ועיקרו פירוק כל פעולה יומיומית לצעדים קטנטנים הניתנים ללמידה באמצעות שינון וחזרה אינסופית; לבסוף דחו את הטיפול מחשש שיהפוך את בניהן לרובוטים. אך מעט לפני שמלאו ל־ב' שלוש, קראו ל' ובעלה ספר חדש שכתבה אם שטענה שטיפלה בשני ילדיה בשיטת ABA וכי הם "החלימו" מאוטיזם. למחרת סיום הספר ניסתה ל' את התרגילים שהופיעו בנספח שלו: לתת הוראה, לדרבן את הילד לבצע אותה, לתגמל אותו כשהוא עושה זאת. “תמחא כפיים", היתה אומרת אז ל־ב', ואז אוחזת את ידיו בידיה ומוחאת בהן. אחר כך היתה מדגדגת אתו או נותנת לו סוכריית M&M ומריעה: “ילד טוב!” אף על פי שבקושי הבינה מה היא עושה, אמרה, “הוא הפגין התקדמות מדהימה בהשוואה לכל טיפול שעבר קודם לכן".
שתי המשפחות התרשמו מהשיפור שחל ב־ב' ושכרו מומחי ABA מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (שם פותחה השיטה) לשלושה ימי הכשרה. הן השקיעו בכך הון תועפות, בין 10,000 ל-15 אלף דולר, שכללו, בנוסף לתשלום למומחים, גם את כרטיסי הטיסה שלהם והשהות במלון. המומחים צפו בכל אחד מהילדים במשך כמה שעות, זיהו את הקווים המאפיינים שלו והרכיבו מערכת מפורטת של תגובות לשימוש הוריו. הם חזרו כל כמה חודשים כדי לעבוד על שלב חדש וניסו ללמד את הילדים לא רק כיצד להשתמש בשפה אלא גם איך לווסת את קולם, לשחק משחקי דמיון, ליצור מחוות ולפרש מחוות של אחרים. המשפחות גם גייסו והכשירו אנשים לטפל בבניהן ב-ABA, כך שכל ילד קיבל 35 שעות שבועיות של טיפול פרטני.
המומחים לימדו את ההורים שאם הילד רוצה משהו, עליהם להגיש להם אותו – אבל לא להרפות מהחפץ עד שהילד מביט בהם. בתוך חודש התחיל ב' להביט באנשים כשביקש מהם דבר מה, אחרי שלמד שזוהי הדרך היחידה להשיג את מה שהוא רוצה. בתוך ארבעה חודשים הוא התחיל להביט באנשים גם כשלא היה זקוק לעזרה. עד מהרה למד להצביע על דברים שרצה בהם, מיומנות שהצריכה שבועות של לימוד. ברגע שהבין את כוח ההצבעה, הפסיק ב' לגרור את אמו למקרר ולגעות בצעקות עד שהצליחה לנחש איזה מאכל הוא רוצה; הוא הצביע על הענבים כדי לקבל אותם.
“מהתקופה שבין גיל שנה לשלוש כמעט", אמרה ל', “אני זוכרת רק חושך, רק פחד. אבל ברגע שהבנתי איך ללמד אותו, החושך התפוגג. זה היה מרגש. קמתי כל בוקר נלהבת ללמד אותו דבר חדש. זאת בכלל לא היתה עבודה. זאת היתה הקלה עצומה, עצומה". עד מהרה למד ב' להשתמש בשפה לצורכי תקשורת, אם כי בתחילה בצורה מקורית למדי. פעם אחת כשהצביע על הענבים שבמקרר, ל' הוציאה אותם, תלשה אותם מהגבעול והגישה לו – והוא התחיל לצרוח. הוא השליך את עצמו על הרצפה וחבט בה במצוקה. ל' היתה מבולבלת. הוא הצביע בבירור על הענבים. מה היא לא הבינה? מדוע התקפי הזעם שלו שרירותיים בצורה מתסכלת כל כך?
לפתע התחנן ב', “עץ! עץ!” ואז היא הבינה: הוא רצה שהענבים יהיו מחוברים לגבעול, הוא רצה לתלוש אותם בעצמו! “זה היה כאילו, אלוהים אדירים, כמה פעמים חשבתי שההתקפים שלו אקראיים, כשבעצם הם לא היו אקראיים בכלל? ריחמתי עליו כל כך: איזה דברים אחרים רצית ולא יכולת להגיד לי?”
אחרי אותה פעם התפתחה שפתו של ב' במהירות. כשסיים את הגן כבר היה ילד פטפטן וחביב, אם כי עדיין היה מגושם מבחינה חברתית, היפראקטיבי ובעל עניין כפייתי ועיקש בממלכת החי – הוא הכיר את כל מיני הדינוזאורים, את כל מיני הדגים. הוא נהג לדבר ללא הפסקה על כל עניין שהעסיק אותו ברגע נתון, גם אם לא זכה להקשבה. ל' הכינה לו שלושה כרטיסים קשיחים ובכל בוקר תחבה אותם לכיסו הקדמי והזכירה לו שבכל פעם שהוא מדבר על החיה האהובה עליו או רואה שילדים מתרחקים ממנו או משנים נושא, עליו להעביר כרטיס לכיסו השני. כשיאזלו לו הכרטיסים, אמרה לו, עליו למצוא נושאים אחרים לדבר עליהם עד סוף היום. בין אם בזכות הכרטיסים, ההתבגרות או משהו אחר, בכיתה ב' כבר פסקו המונולוגים של ב' לחלוטין. באותו זמן בערך חלה הקלה גם בקיבעונות שלו. הרופא שטיפל בו פסק כי שרידי האוטיזם האחרונים נעלמו; הוא כבר לא עמד בקריטריונים לאוטיזם, אפילו לא בצורתו הקלה ביותר.
ל' היתה מאושרת, אבל גם אכולה רגשות אשם. אף שבנה של ג'קי קיבל את אותו טיפול שקיבל ב', הוא לא התקדם כמוהו. מתיו עדיין לא יכול היה לדבר. הוא לא גילה עניין בילדים אחרים וגם לא ברוב הצעצועים. ולמרות המאמצים ללמד אותו, צורת התקשורת שלו נותרה מוגבלת ביותר: כשצרח בחוזקה, הוא היה מאושר. כשהקיא – מה שעשה במשך שנה באופן יומיומי – הסיקו הוריו שהוא במצוקה, אחרי שרופא הבטיח להם שאין לו כל בעיה גופנית.
"ג'קי עשתה בשבילו הכל", אמרה ל' בקול רווי צער. “הכל. היא התאמצה לא פחות ממני. היא העסיקה את אותם אנשים, עשתה את אותה עבודה...” קולה של ל' נשבר. היא היתה בטוחה שבזכות הטיפול ההתנהגותי קיבלה את בנה בחזרה, אבל לא הבינה מדוע זה לא קרה במקרה של מתיו.
סיכוי טוב יותר להחלמה: מנת משכל גבוהה
 

arana1

New member
-

אוטיזם נחשב ללקות התפתחותית קבועה, אך אבחונו מתבסס על תשלובת של תסמינים התנהגותיים - קשיים חברתיים, תחומי עניין מקובעים, פעולות כפייתיות או חזרתיות ותגובות עזות או מוחלשות במידה יוצאת דופן לגירוי חושי – בשל היעדר סמנים ביולוגיים מהימנים. אף שלעתים קרובות פוחתת חריפותם של תסמיני האוטיזם באדם הבוגר, התפיסה המקובלת תמיד היתה שהתסמינים העיקריים נותרים בעינם.
רוב הרופאים ביטלו מזמן את הרעיון שאפשר להחלים מאוטיזם, בטענה שמדובר במשאלת לב ותו לא. היו גם תכשירים וטיפולים לכאורה ששווקו באינטרנט – זריקות ויטמינים, תוספי תזונה, מסלקי רעלים, דיאטות מיוחדות, חדרי לחץ מלאים בחמצן טהור ואפילו תרפיית קלאציה, טיפול שעיקרו סילוק מתכות כבדות מהגוף ושעלול להיות מסוכן. אך אין כל ראיה לכך שמשהו מכל אלה עשוי להקל את תסמיני האוטיזם העיקריים, ודאי לא לשרש את הלקות לחלוטין.
הרעיון שאוטיסטים יכולים להחלים קנה לו אחיזה לראשונה ב-1987, אחרי שא' איבאר לובאס, חלוץ שיטת ה-ABA, פירסם מחקר שבו סיפק ל-19 ילדים אוטיסטים בגיל הגן יותר מ-40 שעות ABA פרטניות בשבוע, בעזרת תוכנית מוקפדת של תמריצים, תגמולים ועונשים שמטרתם לחזק התנהגויות מסוימות ו"להכחיד" אחרות (מספר זהה של ילדים, קבוצת ביקורת, קיבלו עשר או פחות שעות שבועיות של ABA). לובאס טען כי קרוב למחצית מהילדים שקיבלו את הטיפול התכוף יותר החלימו; בקבוצת הביקורת לא החלים אף ילד. המחקר שלו התקבל בספקנות בגלל כמה בעיות מתודולוגיות, בהן הסף הנמוך שקבע להחלמה – סיום כיתה א' בכיתה "רגילה" ומנת משכל ממוצעת. גם על הטיפול עצמו נמתחה ביקורת מפני שהוא נשען, בחלקו, על "אָוֶרְסְיוֹת": רעשים חדים, סטירות ואפילו שוקים חשמליים. בשנות ה-90, בעקבות סערה ציבורית, הפסיקו לובאס וממשיכי שיטתו את השימוש באוורסיות.
בעוד מחקרי המשך שנערכו לא הניבו את הממצאים של לובאס, חוקרים גילו שטיפול התנהגותי אינטנסיבי בשלב מוקדם אכן יכול לשפר שפה, קוגניציה ותפקוד חברתי לפחות במעט אצל רוב הילדים האוטיסטים, ולהביא לשיפור רב אצל מעטים. כמה מחקרים טענו כי מפעם לפעם ילדים ממש חדלו להיות אוטיסטים, אך מחקרים אלה התקבלו בביטול: ייתכן שהילד קיבל אבחון שגוי מלכתחילה, או שההחלמה לא היתה מלאה כפי שנטען.
ב-18 החודשים האחרונים, עם זאת, פירסמו שתי קבוצות מחקר מחקרים קפדניים ושיטתיים שסיפקו את הראיות הטובות ביותר עד כה לכך שאכן - יש תת־קבוצה קטנה אך מהימנה של ילדים שמצליחים להתגבר על אוטיזם. קבוצת המחקר הראשונה, בראשותה של דבורה פיין, נוירופסיכולוגית קלינית המלמדת באוניברסיטת קונטיקט, צפתה ב-34 צעירים ובהם ב'. היא אישרה כי לכולם היה גיליון רפואי מוקדם שתיעד בבירור אוטיזם וכי כעת הם אינם עומדים בקריטריונים לאוטיזם, מסלול שהיא מכנה "תוצאה מיטבית". היא השוותה אותם ל-44 צעירים שעדיין לוקים באוטיזם ושהוערכו כאוטיסטים "בתפקוד גבוה", וכן ל-34 צעירים בני גילם שהתפתחותם מוגדרת תקינה.

דבורה פיין
במאי פירסמה קבוצה נוספת של חוקרים מחקר שעקב אחר 85 ילדים מרגע אבחונם כאוטיסטים (בגיל שנתיים) ובמשך קרוב ל-20 שנה, ומצא כי כתשעה אחוזים מהם כבר אינם עומדים בקריטריונים ללקות. המחקר, בראשותה של קתרין לורד, חוקרת נודעת בתחום האבחון וההערכה של אוטיזם המנהלת מרכז אוטיזם גדול ומלמדת במכללת וייל קורנל לרפואה, התייחס לאלה שכבר אינם אוטיסטים כ"תוצאה חיובית מאוד".
מומחים לאוטיזם חלקו שבחים לדו"חות המחקר. “אלה מאיתנו שעובדים מקרוב עם ילדים אוטיסטים", אומרת ג'רלדין דוסון, פסיכולוגית וחוקרת מהמחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת דיוק ובמכון למדעי המוח, “ידעו שמבחינה קלינית ישנה תת־קבוצה כזו של ילדים שמאובחנים כאוטיסטים בתחילת חייהם ואז, במהלך התפתחותם, נפטרים לחלוטין מהתסמינים האלה – ולמרות זאת, היו שתמיד הטילו בכך ספק. המחקר הזה, באופן זהיר ושיטתי ביותר, מוכיח שילדים כאלה קיימים". לדבריה, היא ורבים מעמיתיה העריכו כי 10% או יותר מהמטופלים האוטיסטים שלהם כבר אינם סובלים מהתסמינים.
ממצאים אלה מגיעים בתקופה שמספר מקרי האוטיזם בארצות הברית מצוי בנסיקה מהירה. לא קיים מחקר מייצג של שכיחות האוטיזם בפרישה ארצית, אך המחקר האחרון שפירסם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן על 11 קהילות בארצות הברית גילה שאחד מכל 68 ילדים לוקה באוטיזם, לעומת אחד ל-88 שנתיים קודם. מומחים מייחסים חלק ניכר מהעלייה הזאת למודעות רבה יותר ללקות ולתסמיניה, וגם לקריטריונים אבחוניים רחבים יותר. חלק מהחוקרים אומרים שגורמים נוספים – בהם חומרים רעילים וגילם המבוגר יותר של ההורים – עשויים לתרום אף הם לעלייה. מדענים חושדים שמה שנקרא אוטיזם עשוי בעצם להיות מערך של תנאים נפרדים שהתפתחו על רקע גנטי וסביבתי שונה ובמקרה יוצרים תסמינים דומים. אם נכון החשד, הוא יכול לעזור להסביר מדוע חלק מהילדים מתקדמים בצורה מרשימה ואחרים לא.
מחקריהן של פיין ולורד לא מנסים לקבוע מה גורם לאוטיזם או מה בדיוק גורם לו להיעלם – אלא רק קובעים שלפעמים הוא נעלם. עם זאת, נראה שאכן קיימים רמזים כלשהם, כמו תפקידה של מנת המשכל: ילדים במחקרה של לורד שהיו בעלי מנת משכל לא מילולית של פחות מ-70 בגיל שנתיים נותרו כולם אוטיסטים. אבל בין אלה שניחנו במנת משכל לא מילולית של 70 לפחות, רבע הוגדרו לבסוף כלא אוטיסטים, אף על פי שתסמיניהם בעת האבחון היו חמורים כשל ילדים בעלי מנת משכל דומה ושנותרו אוטיסטים (מחקרה של פיין כלל, במכוון, אך ורק נבדקים עם מנת משכל ממוצעת לפחות).
מחקר אחר הראה כי ילדים אוטיסטים בעלי כישורים מוטוריים טובים יותר, בעלי הבנה שפתית טובה יותר ושהראו נכונות רבה יותר לחקות אחרים נוטים אף הם להתקדם מהר יותר, גם אם אינם חדלים להיות אוטיסטים. כך גם ילדים שמפגינים שיפור מרשים בשלב מוקדם, בעיקר בשנה הראשונה לטיפול – ייתכן שיש בכך להעיד כי משהו במוחם או בסוג האוטיזם שלהם מאפשר להם ללמוד בקלות רבה יותר. חוקרים אומרים גם שמעורבות הורית – הורים שפועלים לקידום הילד, שדורשים לקבל שירותים, שעובדים עם הילד בבית – כפי הנראה קשורה ליותר שיפורים בתסמינים. ואין ספק שגם משאבים כלכליים לא מזיקים.
לעת עתה, עם זאת, הממצאים הם לא יותר מרמזים. “אני חוקרת ילדים אוטיסטים כבר 40 שנה", אומרת פיין, “ואני די טובה בתחומי. אבל אני לא יכולה לנבא מי ישתפר ומי לא על סמך איך שהוא נראה כשאני נפגשת איתו לראשונה. למעשה, לא רק שאינני יכולה לנבא מי ישיג תוצאה מיטבית, אני אפילו לא יכולה לנבא מי יוגדר כאוטיסט בתפקוד גבוה ומי בתפקוד נמוך. יש כל כך הרבה דברים שאנחנו עדיין לא מבינים".
מה מרגיש ביבר
מארק מקלאסקי, נער נמרץ בן 16, הוא עוד אחד מאותם ילדים מהמחקר של פיין שכבר אינו לוקה באוטיזם. בזמנו הפנוי הוא משחק במשחקי וידיאו, בונה רובוטים, כותב קוד תוכנה ומבלה עם חברים בפארק המקומי הסמוך לביתו בפרבר של פיניקס. הוא אחד המגישים בתוכנית רדיו אינטרנטית שבועית בשם "טק טים" (צוות טכני), שלה 32 אלף מאזינים. בתוכנית, הוא וחברו מסקרים אפליקציות, דנים בחדשות טכנולוגיה, מספרים בדיחות קרש מיובשות ומארחים פינות קבועות כמו "גאדג'ט לתפרנים".
אז נכון שהיום הוא אולי נראה כמו נער גיקי טיפוסי, אבל נדרשו לו שנים של עבודה קשה כדי להגיע לשם. קצת לפני שמלאו לו שלוש הוא אובחן כאוטיסט בדרגה בינונית עד קשה. הוא לא הפגין שום עניין נראה לעין בסובבים אותו ונראה שהוא מבין מילים מועטות בלבד. היו לו התקפי זעם איומים. וגם כשלא נראה כעוס, היה רץ בראש מורכן ומתנגש בקירות ונופל, ואז קם ועושה זאת שוב, כמו רובוט שמתוכנת לחזור על אותה תוכנית לנצח, כאילו אינו חש בכאב למרות החבורות שעיטרו את מצחו.

מארק מקולסקי בגיל שנהMark Peckmezian/The New York Times Syndicate/ Redux
הוריו של מארק, סינתיה וקווין, שלחו אותו לגן המחוזי לילדים עם עיכוב התפתחותי, שם שובץ בכיתת התפקוד הגבוה ביותר. אבל מצבו רק החמיר. התקפיו תכפו והוא איבד יותר ויותר מהכושר השפתי שלו. בתוך כמה חודשים העבירו אותו לכיתת התפקוד הנמוך ביותר. סינתיה אמרה שנוירולוג אמר לה להתכונן לכך שיום אחד תצטרך להכניס את בנה היחיד למוסד.
בייאושם, הוציאו בני הזוג מקלאסקי את מארק מהגן. הם לקחו משכנתה שנייה על ביתם בסך 100 אלף דולר כדי שסינתיה תוכל לעזוב את עבודתה בתחום משאבי האנוש ולעבוד עם מארק במשרה מלאה, אף על פי שהיתה המפרנסת העיקרית. היא חרשה את האינטרנט בחיפושיה אחר מישהו שידריך אותה ונשבעה שתנסה כל מה שעשוי לעזור, כל עוד זה לא נשמע מסוכן. היא הזריקה לבנה ויטמין בי-12 והזינה אותו בדיאטה נטולת מוצרי חלב, נטולת גלוטן ונטולת סויה. היא קראה ספרים על מגוון טיפולים התנהגותיים, בחרה מה שנראה לה והכשירה את עצמה, כי המשפחה לא יכלה להרשות לעצמה לשכור אנשי מקצוע. בסופו של דבר הצליחה סינתיה להרכיב תוכנית התנהגותית של 40 שעות שבועיות, בנוסף לחמש שעות שבועיות של טי
 

arana1

New member
-

להיות אוטיסט לשעבר
איש לא הצליח לברר מה קורה בתוך מוחו של אדם שהיה אוטיסט והחלים – האם, למשל, המוח שלו היה שונה מלכתחילה מזה של ילדים אוטיסטים אחרים, או שמא היה מוחו דומה אך השתנה בגלל הטיפול. ואולם מחקר חדש על פעוטות אוטיסטים מאת ג'רלדין דוסון מאוניברסיטת דיוק מגלה עד כמה ניתן לעצב את המוח האוטיסטי. מחקרים קודמים קבעו כי ילדים אוטיסטים מציגים יותר מעורבות מוחית כשהם מביטים בתמונות צבעוניות של צעצועים מאשר בתמונות צבעוניות של פנים נשיות – גם אם מדובר בתמונת אמו של הילד. ילדים בהתפתחות תקינה מציגים מצב הפוך, והחלקים במוחם שאחראים לשפה ולאינטראקציה חברתית מפותחים יותר מאלה של ילדים אוטיסטים.
דוסון תהתה אם הפניית תשומת לבם של ילדים אוטיסטים לקולות, מחוות והבעות פנים יכולה לשנות את ההתפתחות של מוחם. לכן, במחקר קליני רנדומלי שפורסם ב-2012 היא עקבה אחר שתי קבוצות של פעוטות אוטיסטים: האחת קיבלה 25 שעות שבועיות של טיפול התנהגותי שנועד לחזק מעורבות חברתית, והשנייה, קבוצת הביקורת, קיבלה טיפולים שונים שהיו זמינים בקהילה (חלקם התנהגותיים, חלקם לא). כעבור שנתיים הראו בדיקות אא"ג כי הפעילות המוחית בקבוצת הביקורת עדיין נטתה באופן מובהק לגירויים לא חברתיים, אך בדיקות האא"ג של הקבוצה שטופלה במעורבות חברתית היו כעת דומות לאלה של ילדים בהתפתחות תקינה. נראה היה שהמוח שלהם אכן השתנה. אף על פי שהילדים נותרו אוטיסטים, מנת המשכל שלהם עלתה אף היא, וחל גם שיפור בכישורי השפה שלהם, בכישורי המעורבות החברתית ובכישורים של חיי היומיום. לעומתם, הילדים מקבוצת הביקורת הציגו התקדמות פחותה באופן מובהק.
הקשר בין זה לבין אנשים המחלימים מאוטיזם אינו לגמרי ברור. אף על פי שמחקרים רבים מראים כי טיפול התנהגותי אינטנסיבי בשלב מוקדם מקל תסמינים אוטיסטיים באופן משמעותי, רוב הילדים שמקבלים טיפול כזה נותרים אוטיסטים – וגם בין אלה שאינם מקבלים טיפול כזה יש כאלה שחדלים להיות אוטיסטים. רק שניים מבין שמונת הילדים האוטיסטים לשעבר במחקרה של לורד קיבלו טיפול התנהגותי אינטנסיבי, מפני שבאותה עת טיפול כזה לא היה זמין במיוחד במקומות שבהם נערך המחקר, באילינוי ובצפון קרוליינה.
במחקר של פיין נמצאה סבירות גבוהה פי שניים לכך שילדים שכבר לא עמדו בהגדרות האבחון קיבלו טיפול התנהגותי, לעומת אלה שנותרו אוטיסטים; אותם ילדים גם התחילו בטיפול בגיל צעיר יותר וקיבלו יותר שעות טיפול בשבוע. ואולם כרבע מהאוטיסטים לשעבר במחקר של פיין לא קיבלו כל טיפול התנהגותי, בהם ילד בשם מאט טרמבליי. מאט, שאובחן כאוטיסט בגיל שנתיים, קיבל טיפול בקשיי שפה ודיבור, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה עד גיל שבע או שמונה. אבל הוא לא קיבל טיפול התנהגותי, לדברי אמו, מפני שרופא הילדים מעולם לא הציע טיפול כזה ומוסדות החינוך בעיר מגוריהם בצפון מדינת ניו יורק לא סיפקו זאת.
הדבר הראשון שהשתפר היה הדיבור של מאט, אך רבים מהסימנים המעידים על אוטיזם נותרו בעינם. הוא המשיך להיות כפייתי לדיוק וסדר. הוא שינן בעל פה את לוחות הזמנים ואת פגישותיהם של כל חמשת בני המשפחה וידע מי צריך להיות איפה ובאיזו שעה. “הוא אפילו חישב בדיוק מתי כל אחד מאיתנו צריך לצאת מהבית והיה מכריז, 'יש לנו שלוש דקות ליציאה'”, סיפרה אימו לורי.
היתרונות הקוגניטיביים וההתנהגותיים באו לידי ביטוי מאוחר יותר, אך למידת הכישורים החברתיים היתה תהליך ממושך ומפרך, כמו אצל רוב הילדים האוטיסטים. עד שנכנס לחטיבת הביניים וגם הרבה אחר כך נטה מאט לפלוט מפיו כל מה שעלה בראשו, ולקח לו זמן לרכוש את מיומנות השיחה. “אני זוכר שכשהייתי קטן היה לי קשה לבטא דברים", אמר. “ואני זוכר שזה היה מתסכל. היה לי קשה לגרום לפה שלי להקשיב למוח שלי. ואני זוכר שעד כיתה ו' לא ממש ידעתי איך להשתלב, איך ליצור קשר. פחדתי לדבר עם אנשים. הייתי משפיל את הראש כשהייתי עובר במסדרון בבית הספר, בדרך לכיתה או הביתה. לא הצלחתי להתחבר עם ילדים אחרים – או שאולי פשוט לא רציתי. אני מניח שזה היה קצת מכל דבר".
כעבור זמן מה התחיל מאט להבין סיטואציות חברתיות. “אני חושב שהייתי בכיתה ז' או ח' כשסוף סוף הבנתי שאני אמור לא לסטות מהנושא", אמר. “ושמתי לב שכשהתחלתי לנהוג כך, רכשתי יותר חברים. אני באמת לא יודע למה סוף סוף הבנתי את זה אז". בתום כיתה ח' אמר הרופא למאט שהוא כבר לא אוטיסט.
בימים אלה, מאט הוא איש שיחה, נער חביב ומצחיק, עומד להתחיל את שנתו האחרונה בתיכון. במהלך שנת הלימודים הוא מנגן בחצוצרה בלהקה ומשחק טניס בנבחרת בית הספר, עובד כקופאי, מנקה שולחנות ומחסנאי במאפיית "לחם פאנרה" כ-15-20 שעות בשבוע ועדיין מצליח להוציא ציונים טובים. הוא אוהב לבלות עם המשפחה ועם חברים. בחדר שלו, שעד גיל ההתבגרות היה נקי וערוך כמו למסדר המפקד, שורר עכשיו בלגן שלם – שינוי שאמו רואה אמנם כאות להתבגרות נורמלית של בן נוער, אם כי זה לאו דווקא השינוי שפיללה לו, היא מודה בחיוך.
מאט זוכר כמה דברים משנותיו בגן כילד אוטיסט, למשל שנהג להיחבט ולהתנדנד. הוא זוכר את הקיבעון שלו על אוטובוס ההסעה לבית הספר מסדרת "ליטל פיפל" של פישר פרייס ואת המיקוד הרגוע והעמוק שחש כשהסיע את הצעצוע ברחבי המטבח במשך שעות, מוריד את האנשים הקטנים ומפזר אותם על הרצפה ואז שב ואוסף אותם. הדים קלושים מימיו האוטיסטיים עדיין מלווים אותו. הוא סיפר שעדיין אינו יכול לסבול מגע של בגדים צמודים או נוקשים, לכן הוא מעדיף מכנסי טרנינג או דגמ"ח רפוי ולא ג'ינס. ואף על פי שהוא עצמו ליצן לא קטן, הוא מעיד על עצמו שלעתים הוא עדיין מתקשה להבין מתי מישהו אחר מתבדח. “אני חושבת שלעתים הוא עדיין מפרש דברים באופן מילולי יותר מאחרים", אומרת אמו, אחות במרפאת ילדים. “אולי זה מפני שהוא נאלץ ללמוד איך לקרוא רגשות, הבעות פנים וגינונים של אנשים אחרים, לעומת ילדים אחרים שפשוט יודעים, שלומדים את זה באופן אוטומטי".
כשמאט יושב לבדו וצופה במשחק מלהיב בטלוויזיה, לורי חולפת לידו לפעמים ורואה שהוא מנפנף בידיו. “זה נראה כמו שאריות של אוטיזם, כאלה שהוא שולט בהן בקלות", אמרה. מאוחר יותר סיפרתי על כך למאט ושאלתי אותו מה הרגיש כשנפנף את ידיו. הוא נדהם לשמוע את הערכתה של אמו. “וואו, חשבתי שהפסקתי לעשות את זה בגיל 13 או 14!” מאט התעקש על כך שאמו אינה מפרשת נכון את מחוותיו. “פשוט ככה אני מתלהב מספורט, ככה אני נכנס לזה, 'יש!' - כמו שכל אחד אחר היה מתלהב אם הקבוצה שלו היתה מבקיעה שער".
ריפוי או דיכוי?
יש כאלה המתנגדים לרעיון שהעלמת האוטיזם היא התוצאה המיטבית. “אוטיזם הוא לא מחלה שזקוקה למרפא", אומר ארי נאמן, נשיא רשת הייצוג העצמי האוטיסטית בארצות הברית, ארגון ארצי המנוהל על ידי בוגרים אוטיסטים ולמענם. לדבריו, חשוב לזכור כי התכונות הייחודיות של האוטיסטים, שאולי נראות מוזרות לכל השאר, הן בעלות ערך ומהוות חלק מזהותם. טמפל גרנדין, למשל, סופרת וחוקרת התנהגות בעלי חיים, זוקפת לזכות האוטיזם שלה את כישוריה הוויזואליים-מרחביים ואת יכולת המיקוד המצוינת בפרטים, שאפשרו לה לתכנן את מתקניה הנודעים לשחיטה הומנית של בעלי חיים.
נאמן ואחרים תומכים מאוד בטיפולים המשפרים את התקשורת ועוזרים לפתח כישורים קוגניטיביים, חברתיים וכישורי יומיום לתפקוד עצמאי. אך הם מתנגדים בתוקף להתמקדות בהעלמת האוטיזם בכלל. מדוע מחיקת האוטיזם היא תוצאה מיטבית יותר מלהיות אוטיסט שמתפקד באופן עצמאי, שיש לו חברים ועבודה והוא אדם שתורם לחברה? מדוע לנפנוף הידיים של מישהו או להיעדר קשר עין יש משקל רב יותר בתחשיב המיטבי מאשר העובדה שהוא יכול לכתוב תוכנה, לפתור בעיות מסובכות במתמטיקה או להלחין מוזיקה עוצרת נשימה? איזו הוכחה יש לכך שאלה שיוצאים מטווח ההגדרה האבחונית הם אנשים מצליחים או מאושרים יותר מאלה שנותרים אוטיסטים?
"אנחנו לא חושבים שאפשר לחווט מחדש את המוח ולשנות את האופן שבו אנו חושבים ומתקשרים עם העולם", אומר נאמן. “אבל גם אם דבר כזה היה אפשרי, אנחנו לא חושבים שזה יהיה אתי". הוא ואחרים טוענים שהאוטיזם דומה להומוסקסואליות או לאיטרות: שוני, אך לא פגם או תופעה פתולוגית. השקפה זו נוסחה היטב ב-1993, במילותיו הנודעות של ג'ים סינקלייר שכתב מכתב פתוח להוריהם של ילדים אוטיסטים, ובכך הניח את אבן היסוד למה שלימים יהפוך לתנועת המגוון הנוירולוגי. האוטיזם, כתב סינקלייר, “צובע כל חוויה, כל תחושה, תפיסה, מחשבה, רגש ומפגש, כל היבט של הקיום. אי אפשר להפריד את האוטיזם מהאדם – ואילו היה זה אפשרי, האדם שתותירו לא יהיה אותו אדם שעמו התחלתם... על כן, כשהורים אומרים, 'הלוואי שהילד שלי לא היה אוטיסט', מה שהם בעצם אומרים זה, 'הלוואי שהילד האוטיסט שלי לא היה קיים ובמקומו היה לי ילד אחר (לא אוטיסט)'... זה מה שאנחנו שומעים כשאתם מתפללים למרפא".
נאמן אומר שמאמצי החברה להשתיק אוטיזם מק
 

arana1

New member
-

הורים רבים ודאי מתפתים לחפש במחקרים החדשים רמזים נסתרים או נוסחה להתרת האוטיזם. אבל דרכו של האוטיזם עדיין אפופה תעלומות רבות, והחוקרים מבקשים מההורים בכל לשון של בקשה להתייחס לתוצאות בפרופורציה. “אני רואה הרבה הורים לילדים בני שנתיים", אומרת קתרין לורד, “ששמעו סיפורים על ילדים שהתגברו על אוטיזם, והם אומרים לנו, 'אני רוצה שהילד שלי יהיה אחד מאותם ילדים'”. היא מזכירה להם שרק אצל מיעוטם של הילדים נעלמים התסמינים, ומייעצת להורים להתמקד בסיוע לילדיהם למצות את הפוטנציאל שלהם באשר יהיה, במקום להרגיש ששום דבר פרט להחלמה לא יספק אותם. “כשאתה מתמקד יותר מדי ב'הבאה לשלמות', אתה עלול לפגוע בילד שלך. ילד רגיל נלחם בלחצים כאלה, אבל ילד אוטיסט עלול שלא להילחם. זה בסדר לקוות – זה טוב לקוות – אבל אל תתרכזו כל כך בתקווה הזאת עד שלא תראו את הילד שלפניכם".
אין ספק שחיפוש הדרך הטובה ביותר לגדל ילד אוטיסט – או אוטיסט לשעבר – הוא עניין מסובך. אצל ל' ובעלה זה היה כרוך בהחלטה לעבור דירה אחרי שב' יעבור התקדמות משמעותית. בקיץ שלאחר סיום הגן עברה המשפחה למחוז חינוך אחר. “עברנו כדי שאף אחד לא יידע, כדי שאנשים יקבלו אותו בראש פתוח", אמרה ל'. “אפילו לא סיפרנו למורים בבית הספר החדש". למעשה, ל' ובעלה אפילו לא סיפרו לב' על האוטיזם שלו עד שהיה בן 12 או 13. כשסיפרו לו, הוא היה בהלם – הוא לא פצה פה מרוב זעזוע. ל' אמרה ששאל, “למה אף פעם לא סיפרתם לי?” והיא אמרה לו, “לא חשבתי שאתה מוכן לשמוע את זה". “אני לא חושב שאני מוכן לשמוע את זה עכשיו", הוא ענה.

קתרין לורד
ב' כבר בראשית שנות ה-20 לחייו ולא מזמן סיים את לימודיו באוניברסיטה מובחרת. ל' אמרה שאף שהתמודד עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ומפעם לפעם גם עם חרדה חברתית, היו לו ציונים טובים, הוא למד בחו"ל, רכש חברים טובים והיתה לו גם חברה. הוא סיים תואר בפסיכולוגיה, שבמהלכו התמקד בפוטנציאל שלה לחולל שינוי בחיי אנשים.
העבר של ב' הוא סוד שהוא ומשפחתו עדיין שומרים, אפילו מחברים קרובים. ל' פוחדת שאנשים יוטרדו מהמחשבה שב' היה פעם אוטיסט או שיחשבו שהמשפחה מפארת את עברו. ל' אומרת שהיא ובעלה לא מדברים על אוטיזם עם ב' כי הם חוששים להרגיז אותו – וזו הסיבה של' סירבה לשאול את ב' אם יסכים לדבר איתי ועמדה על כך שלא אשאל אותו בעצמי. אבל לפעמים ב' עצמו מעלה את הנושא בשיחות עם הוריו. לרוב הוא שואל איך התנהג כאוטיסט, אבל לאחרונה הוא שאל את אמו שאלה אחרת: זה היה נורא בשבילך? ל' אמרה שהיססה לרגע, ניסתה לחשוב איך לענות בכנות מבלי להרגיז אותו. “אמרתי לו שזה היה ממש ממש מפחיד. אבל התקופה הקשה היתה קצרה, כי הוא הגיב מהר מאוד ובצורה טובה מאוד מרגע שהבנו מה לעשות. אמרנו לו הרבה פעמים שמעטים הם האנשים שהשיגו תוצאה כזאת ושהוא אחד מבני המזל".
בנה של ג'קי, מתיו, בן 24 היום, לא ניהל את השיחה הזאת עם הוריו. לאמיתו של דבר, הוא כמעט לא מנהל שיחות בכלל. בבית שבו הוא מתגורר יחד עם קבוצת חוסים, ליד חוות סוסים בהרי ברקשייר, הצוות בדרך כלל יכול להבין את הקולות שהוא משמיע. לפעמים הוא מקליד רמזים באייפוד טאץ' שהוריו נתנו לו, כי פעם, מזמן, הוא למד לאיית את הדברים שחשובים לו. אבל רוב הזמן הוא נראה שקוע בחייו הפנימיים. הוא נרגע בעזרת שורת מטלות שהוא מבצע שם, בהן התפקיד השמור לו של הברשת הסוסים, אף על פי שהוא עושה זאת במשך כמה שניות בלבד לפני שהוא מתנתק. המטפלים לוקחים אותו כל יום לשחות בבריכה מקורה, שם הוא משמיע צווחות הנאה גבוהות ורמות. בערבים הוא מאושר לצפות בסרטי דיסני, מלווה את השירים בסלסולים חסרי פשר. המילים שהוא כן מבטא בבירור הן "אמא" ו"אבא".
הוריו מבקרים אצלו ברוב סופי השבוע. במהלך אותם ביקורים קורה שמתיו מתחיל להתנודד, מה שיכול להעיד על כך שהוא רוצה משהו שאין לו. במקרים כאלה ג'קי אומרת, “תראה לי" ונותנת לו את הסמארטפון שלה, ומתיו מקליד את המילים. היא הראתה לי כמה מההודעות האחרונות שלו: “לאכול צהריים. נגיסי עוף. צ'יפס. קטשופ. בראוני. גלידה. עוגיות". וגם "פיטר פן. לצפות בקלטת". כדי לתקשר איתה, הוא לא מבקש את הטלפון שלה, לא מצביע עליו, לא מושיט יד לעברו ולא מחקה פעולת הקלדה. נראה שאינו מבין שאלה הדרכים לבטא את רצונותיו, למרות 20 שנות מאמץ ללמד אותו לעשות זאת.
המחשבה על כך שמתיו לא יחלים כבר לא מייסרת את ג'קי. “בשלב מסוים", אמרה, “הבנתי שהוא לעולם לא יהיה נורמלי. הוא נורמלי על פי דרכו. והבנתי שהאוטיזם של מתיו הוא לא האויב; זה מה שהוא. נאלצתי להשלים עם זה. אם מתיו היה נותר אומלל, הייתי ממשיכה להילחם. אבל הוא מאושר. האמת, הוא יותר מאושר מהרבה ילדים בהתפתחות תקינה בגילו. ואנחנו שואבים ממנו המון שמחה. הוא מאוד אוהב להתחבק. הוא מנשק אותנו בלי סוף. אני רואה בזה ניצחון".
 

Yemeth

New member
תודה

יצאתי על האופניים להנות מהשמש...מומלץ לפני שמגיע האובך עוד יומיים.

כיף להיות בחוץ בלי החום הנוראי ששורר פה בחלק גדול של השנה.
&nbsp
בכל מקרה, הפסקה האחרונה די מסכמת את העניין. לעזור לילד להתפתח זה מצויין ועוזר בהרבה מקרים, אבל חשוב *מאוד* לזכור שזו לא שפעת...זה הבן אדם והוא לא תמיד יהפוך לצפרדע אחרי טיפול X.
 
נכון.

להבין שזו לא מחלה זה מאוד חשוב, לפי דעתי צריך לתת לילד להתפתח בעצמו לי טיפולים לא עזרו והייתי בכולם ובאופן מאוד אנטיסיבי סתם הרס אותי אז אני מצביע על הניסיון שלי..
 

צלליתי

New member
הנה דוגמא

לכאלה שהיו בעלי תפקוד הרבה יותר נמוך משל אחי - והיום מתפקדים טוב ממנו ללא כל השוואה, בזמן שהוא גמור לגמרי.

אז האם שווה "לעזוב אותם כמו שהם", כדי שיגיעו למצב המזעזע של אחי, או לעשות את הפשע הנוראי מכל ולהשתמש במילים "שיפור", "טיפול" - תוך כדי קידום הילד למצב שהוא גיק מתפקד, פעיל, תורם לעצמו ועוד...
 
אני לא בטוח עד כמה טיפול יעזור לו...

אני חושב שיכול להיות שכן יעזור ואולי לא - השאלה אם זה שווה זו שאלה אישית, אני יודע על מקרים למשל אני שום טיפול לא עזר, ואני נחשב למקרה אבוד לגמרי - אני לא יודע אם אחיך אותו הדבר, והמשמעות של " תורם לעצמו" היא אישית מה שלך נראה כתרומה לא חייב להראות לאחרים כתרומה אפיו שיש מכנה משותף, צריך לדעת מה מתאים לו ולאנשים במצבו. אני נגד השיטה הטיפולית לגמרי, יש דברים שכן טובים כמו ריכבה על סוסים, טיפול במים, דברים כאלו זה כן טוב ואני אהבתי את זה אבל הוא גדול מידי, אני חושב שהמצב אצלכם מורכב ודורש חשיבה לעומק, על גבי פורום לא ניתן לעזור לך באמת.
 

צלליתי

New member
תרומה לעצמו...

מתכוונת למשהו שהוא עושה למען עצמו וכשאתה רואה את בריאותו משתפרת...

בניגוד למצב הרסני, שבו אתה גם יכול לראות הדרדרות ממשית בכל המישורים.

קשה לפספס את זה, אפילו אם אתה לא מאוד רגיש.
 
אז למה הוא לא פועל כך?

כי כנראה הוא לא רואה את זה כך : אפילו שכל בר דעת יבין שהמצב לא טוב אז כנראה הוא כרגע לא בר דעת .מה עושים? מנסים לטפל. כי הוא לא מבין שיש לו בעיה, ואני כן מבין אבל שהייתי פסיכוטי גם אני לא הבנתי שאש יכולה להרוג אותי כי חשבתי שאני בן אלמוות ונסיתי לשרוף את עצמי. אז אישפזו אותי, כי לא הבנתי כי הייתי משוגע כלומר לא מבין בין טוב לרע מה מתבקש? שלא שלטתי בעצמו כמו אחיך נטקסים והשטויות... זה קל להבין קשה לבצע..
 

Yemeth

New member
אני חושב שזה מאוד תלוי בסביבה

מה שחשוב להבין קודם כל זה ש*לא כולם נולדים שווים*. כמו במחקרים, יש כאלו שישתנו עם עזרה\טיפול, יש כאלו שלא - וזו אפשרות שהורה חייב לקבל.
&nbsp
אחרי זה, אפשר לגשת לילד עם עיניים פקוחות, ולנסות לראות למה הוא מגיב, למה לא, ואיזה טיפולים יכולים לעזור לו לתקשר עם הסביבה (והאם הוא רוצה).
לגבי אחיך - כל שיפור הרי מתחיל בהורים שבאמת מנסים למצוא מה טוב לילד שלהם.
שימי לב! הם לא מנסים בכוח לשנות אותו מ-X ל-Y, כמו רובוט שצריך תכנות מחדש, אלא לתת כלים ולמצוא את הדרך לתקשורת ועשייה.
אם הוריך ממילא חיים בפנטזיה, אני לא רואה דרך החוצה. בגלל זה אמרתי עוד מקודם שבמצב זה עדיף לאחיך לצאת מהבית בצורה כלשהי - למקום שאולי יעזור לו יותר. כרגע זה רק נשמע שהוא מובל לעתיד הרסני.
 
תודה רבה ארנה.

אני אשמח שתביע את דעתך אני גם יביע קראתי חלק לא הכל ( חוסר ריכוז משווע).
 

arana1

New member
תגובה של מישהו שם

שימו לב לציטוט הבא
" “אני מתגעגע להתרגשות", אמר. “כשהייתי קטן, לעתים די קרובות הייתי הכי מאושר שאפשר להיות. זו היתה שמחה מוחלטת, הריגוש הזה שרץ לך בכל הגוף, ואתה לא יכול לעצור אותו. זה נעלם כשאחותי התחילה להקניט אותי והבנתי שהנפנוף הוא דבר לא מקובל. האזנה למוזיקה ממש טובה היא בעיקר מה שגורם לי לחוש את אותה שמחה היום. אני עדיין מרגיש את זה בכל הגוף, אבל לא מגיב לזה בצורה מוחצנת כמו פעם"." אם זה לא אוטיסט שלמד להסתיר את עצמו תחת מעטה נורמטיבי אני לא יודע מה כן


ותגובה לתגובה

העיקר שהסביבה והמשפחה לא צריכה להתמודד עם אנשים שמביכים אותה כי הם מוזרים ויוצאים מהשיגרה,
שזו אגב הסיבה שאוטיסטים נחנקים לחוסר תפקוד,
כי ילד שצריך לגדול בתנאים שבהם ברור לו רגשית ונפשית ופיזית שעצם מהותו והוויתו וזהותו הם בושה וכלימה והפרעה נוראית לאנשים שבהם הוא תלוי ואותם הוא אוהב ברור שיעשה את הכל על מנת לרצוח את עצמו
הנרקסיזם האטום והכחני של הסביבה הנורמטיבית הוא שהופך את היצורים הכי מופלאים בעולם לנכים ומשותקים לנצח
והחברה מפסידה אפשרויות מדהימות
והפרט מפסיד את חייו שהופכים לגהנום אין סופי

האלימות הנורמטיבית,
שנובעת מחרדה אין סופית מכל סימן של סימן של סימן לחריגה ולו הכי זעירה מהקצב והכיוון של העדר, מכל שונות של מבט, של תנועה, של נוכחות, של נראות,
משמידה יותר אנשים,
ובצורה הרבה יותר מזוויעה,
ממפעלי ההשמדה של הנאצים.

וזה נורא במיוחד כי ההשמדה וההכחדה ממוקדות בדיוק בכל מה שחופשי ואוהב ועמוק ורגיש ועדין ויצירתי,
הנורמטיביות היא רעל ממוקד בריפוי החברה והפרט מהסיכוי לאהבה ולקיום משמעותי.

היא נצחון הנרקסיזם השחצני על יופי עמוק ומשמעותי,
נצחון האגואיזם על הנטיה המולדת של חלק מהאנשים לראיה עמוקה ורחבה יותר ממה שנתפש בטעות כאינטרס אישי ואנושי.
 
ישר כוח. תגובה לעניין.

כואב לקורא אותו : אני גם אוהב לנפוף בידים או לדבר לעצמי - למזלי הורי נותנים לי די יד חופשית ומבחינה זו הם מעולים, אבל מה הוא מתאר זו ממש התעללות ואילוף בצורה הכי אכזרית שיש. וזה נכון שיש השפעה מצד המשפחתי מאוד נכון, החברה הנורמטיבית הדורסנית לא מוכנה לראות ולו לשנייה אדם שונה ממני והיא תעשה הכל כדי למרוס אותו או להתאים אותו לתבנית המקובלת ואם לא : הם ישתגעו עד שזה יקרה, הפתרון הוא לבורח אבל הנורנאצים נמצאים בכל מקום ואוטיסיט לא מסוגל להתמודד מולם ואז הוא נהיה אלים, ונהיה בתוך עצמו ואז עוד מכות ועוד חבטות והוא משתגע לגמרי כמו שתאירה פה החברה וזה לא רק הוא אלא כל אוטיסט וכל אדם רגיש באשר יש בו רגש...
 

צלליתי

New member
לא נראה לי שהאחות רצתה לרמוס אותו (אומנם לא ראיתי אותה)

את כולם רומסים כל הזמן, בעיקר את הרגישים...


אבל בדוגמא האחרונה - לא נראה לי שאחותו העירה לו על נפנופי ידיים כדי לרמוס אותו. היא כנראה עשתה את מה שהיא יכולה כדי לנסות להגן על עצמה. אין לכם מושג מה זה לחיות כאחות לאוטיסט - כאשר כל הילדים בחוץ מתעללים בו עקב התנהגותו והרבה, גם בבית הספר - מתעללים בך כי יש לך אח כזה וכזה...
וכולם גם מתעמרים במשפחתך...

בנוסף להכל, את לא יודעת אם בכלל תקומי בבוקר, שכן האח עשוי להחליט שמתחשק לו להצית את החדר של האחיות שלו, או את המרפסת וכו'...
או שמתחשק לו לעשות דברים יותר סוטים מזה.


אז יופי שהוא מרגיש צמרמורת של התרגשות בכל הגוף, אבל גם לאחותו מגיעה התרגשות או טיפת חיות מהשקט והשלווה שהיו יכולים להיות בחיים האלו. כנראה שזו הבקשה הכי מפלצתית.

אז היא העירה לו על נפנוף. אם הוא היה זורק עליה כסאות - זה נחשב להתנהגות מיוחדת שיש להתחשב בה, אבל אם היא מעירה לו על כך שהוא משמיע רעשים מעצבנים בלי סוף, אז היא כבר מכשפה...
היא הרי קטנה ממנו...ולכן הוא החוליה החלשה.

אם זה היה הפוך, הוא בטח היה מכה אותה למוות :/


ויש הבדל גדול בין הורים שמקדמים את הילד לבין הורים שמנסים להפוך את הילד ל"לא אוטיסט" (רוב ההורים יודעים היום שזה לא באמת אפשרי להוציא ממישהו את כל הנטיות האוטיסטיות שלו).

גם את הנ"ט - כולם מנסים לשנות...וזה מבלי להפוך אותם ל"לא נ"ט".

כולם מנסים לשנות (לרוב בדרכים הכי שטחיות ונחותות, עדיין) את כולם ואת הכל כל הזמן. הם חושבים שזה משפר את הקיום איכשהו.
 
אז הייתה לך ילדות קשה גם לי.

אח שלי יכול להזדהות איתך לגמרי - הוא תמיד אמר שאני ממזר שלא שייך למשפחה והרסתי להורים את החיים ולמה אני לא מת כבר ( כן הוא אומר שהוא מחכה שאני ימות). אז מה אני יבוא ויגיד לו? : אם לאחים כמהו, וגם אני ניסתי להצית את הבית, ואני שברתי לאחי את הראש כמה פעמים, והוא קיבל מכות רצח זה נכון. וגם אחי כמוך היה מת שהיה
&nbsp
לו אח רגיל, נורמטיבי ושמח. אבל לא היה לו ולא היה לו אז הוא ניתק קשר - כנראה הוא חזק ממך ויכול לעשות ככה. אף אחד לא אמר לך פה שאוטיסטים לא אלימי,ם לא נבלים ולא עושים המון רע להפך .אני מצביע פה ובמשך למעלה משנה וחצי כמה רע אוטיסט יכול להיות וזה אני. אז כן אני יכול להבים גם את אחיך ולא רק אותך. וככה גם ארנה. אנחנו מבינים אותו גם כי גם לו רע. ואחרון : הילד לא צריך לשנות את עצמו, הנורמה צריכה ללמוד לקבל אותו עם כל מורכבתו, זו בעיה שהגזענים לא מסוגלים להבין, שהשנוי יובל לסבל כמו שמתואר בכתבה, רוב האוטיסטים לא באמת כמו אחיך, אני מכיר אוטיסטים רובם הם אלו שנפגעים אבל באמת, אז מה אני אגיד לך אם להתאים את הילד לחברה או " לעזור" לו זה הדרך? לא יודע לא נראה לי בכלל.
 
למעלה