היפרלקסיה והתפתחות תקינה?

merav126

New member
היפרלקסיה והתפתחות תקינה?

שלום,

בני בן שנה וחצי, מתפתח בהתאם לגילו מבחינה פיזית וגם מבחינה רגשית וחברתית - הוא בעל אוצר מילים יפה, תקשורתי, חברותי וכו'.
אני מבקרת לראשונה בפורום הזה מפני שהבן שלי יודע לספור 1-10 בעברית ובאנגלית, ומכיר את כל אותיות האלף בית באנגלית. הוא עוצר ליד לוחות זיהוי של מכוניות בשמחה וצועק את הספרות, וכן שלטים וכו' באנגלית.
הבנתי שייתכן ומדובר בהיפרלקסיה, ואני מנסה להבין אם דרושה בדיקה של רופא בעניין. כאמור, מלבד הנושא הזה ההתפחות שלו תקינה לחלוטין.

תודה מראש!
 
יש לך ילד חכם.

בן שנה וחצי וככה שולט כל הכבוד אני לא ידעתי בכלל קורא וכתוב עד כיתה ד אבל ידעתי לוח הכפל בגיל 3 כבר יותר מהורי ואחר כך חבל על הזמן, מעניין לראות ילדים כאלו, מרשים. טוב לשמוע שהילד מתפתח תקין ( לטעמי לא צריך לסיים לב לזה יותר מידי כל אחד מתפתח בקצב שלו). בקשר לשאלתך. אין לי מושג, רק רציתי לומר שהילד נשמע מאוד חכם וזהו, תחכי לשלומית.
 

merav126

New member
תודה רבה


 
בכיף.

רגע לא הבנתי הוא מאובחן באוטיזם? כי אני לא ידעתי שאפשר לאבחן בגיל הזה, כי הפורום מתעסק בעיקר באוטיזם. ולא הבנתי אם הוא אוטיסט או לא, לא יודע הדבר הזה שאמרת..
 

arana1

New member
חחח... כל פעם שילדתי פולטת הברקה אנחנו צועקים, לאבחון ומייד.

 

arana1

New member
יכולת קריאה מוקדמת זה מאפיין אוטיסטי לחלוטין

הרבה אוטיסטים לומדים לבד לקרוא ובגיל מאוד מוקדם
גם אני
ושמעתי את זה מהרבה אחרים
ובגלל זה המציאו לזה שם של מחלה ומנסים להבהיל הורים להרוס את הילד לפני שיהיה מאוחר מדי
 
אני לא, אבל ידעתי לדבר בגיל מאוד מוקדם

בגיל 8 חודשים וציירתי בגיל 3 כבר ציורים מאוד יפים, וגם מתמטיקה בגיל 3 ידעתי לוח כפל ,אתה חושב שיש יותר קשר לקריאה או לחשבון/ציור? או שזה מששתנה?
 

arana1

New member
לדעתי זה אותו דבר

כי הנתון המשמעותי זה אהבה וגישה שעדיין לא שגורה להיבט הסימבולי, המופשט, בגיל שעדיין נחשב כמאוד מוקדם,
מה שמתקשר עם הדיון האחר כאן על ההתעקשות הדפוקה של התאמה בין גיל לכישורים שדופקת במיוחד את האוטיסטים,
כי בלווא הכי מי שהמימד המופשט נגיש לו בגיל מאוד צעיר יתחבר אליו ויחבר אותו בצורה שונה ממי שהדברים נגישים לו בגיל מאוחר יותר.

אולי אפילו תמימה וחולמנית יותר.

לא מזמן הייתי במפגש עם בני הכיתה ומישהו אמר שם שאני הייתי היחיד שקרא ספרים כשהיינו קטנים
 
מעניין זה כאילו אתה ניגש לך דברים שהם מעבר לנראה.

כלומר אתה רואה מעבר למה שמצבים מולך זה לימדה מאוד אמיתית אתה מבין דברים לבד ללא שום עזרה או סיוע אתה מעין נוגע בתבונות שאדם אחר צריך לעמול כל חייו כדי להבין, כמו למשל אני וחשבון שידעתי לעשות חישובים מאוד מאוד מורכבבים ומשובכים שאפילו אנשים שהם בתחום לא יודעים, דוגמה : אני לא למדתי מתמטיקה בכלל הייתי ב4 יחידות א אחר כך הייתי בשיעור והתחילו להביא תרגלים ואני בכלל לא מכיר אותם ( כי לא למדתי הרבה זמן) ואני פתרתי אותם בעל פה ומהר אז המורה אמרה שאני ,מבריק, ואז שלחה אותי ל5 יחידיות וא שוב אותו דבר ואחר כך גם לרמה של תואר ראשון ,חדוא והצלחתי בקלות כל כך ובמהירות ממש כמוה אותו דבר לשון לא למדתי שנה שלמה ובאתי והבנתי הכל וקיבלתי 100 זה ממש נחמד, ..
 
אוטיסט - ומחונן זה בא ביחד.

אוטיסטים הם מחוננים ( רובם גם אם לא רואים את זה), ואם הוא לא אוטיסט מה יש לו. למה פינית עלינו? זה פורום אוטיזם.....
 
היא אוטיסטית בטוח אין ספק בכלל.

עם אבא כמוך אין מצב שהיא תצא לא אוטיסטית, אוטיסט כמוך? אין מצב ארנה, הילדה שלך מדהימה ארנה מהמהמת אמרתי גם לדודה ככה, נגנבתי עליה איזו יפה!, בטח תהיה מבריקה בטוח היא מבריקה... כל אוטיסטים חכמים בטירוף פחות או יותר כמו שאמרת.
 

arana1

New member
כבר היום היא אומרת דברים שהבנתי רק בגיל חמישים

היא גם הכי תינוקת אלא שאותי זה בכלל לא מבלבל אלא דווקא להפך,
זה בדיוק מה שאני יכול להבין.

אמא שלה גם הרבה יותר חכמה ממני
או לפחות חכמה בצורה אחרת
שגם זה טוב
 
ואו זה מדהים ילדה גאונה.

אני לא חושב שהייתי בגיל שלה הבנתי מה שהוא על החיים, אבל שהייתי ילד קטן הבנתי כבר את המוות אמרתי לך אמרתי שהייתי בן 5 שאני ילך לגהנום כי אני שונה אמא שלי הייתה המומה איך ילד בן 5מבין ככה, אותו דבר ציור וכולי, אבל לא ברמות של להבין מה שאתה ( שאתה מבריק אין ספק) בגיל 50 זה מופלא..
 
אגב מה היא אומרת? מה היא אוהבת לעשות?

היא יודעת לקורא כמוך? היא אוהבת ציור? כי אני ממש אהבתי ציור ברמות, אמרתי לך הייתי נורא מוכשר בזה מסתבר אפילו רצו שאני אלמד בצלאלל שהייתי ילד כמו הילד שהראיתי לך פעם, אתה חושב שזו טעות שלא הלכתי. מה דעתך? או שזה טוב?
 
תגידי לפי מה שספרת האמא שלה פילסופית נכון?

זה מעניין אולי היא לקחה את הגנים ממנה גם אתה פילסוף תמיד אמרתי את זה, אני סתם חופר חחחחחח.
 

dina199

New member
הילד נראה מושלם


למה לחפש בעיות ?
ייתכן שהוא 'סתם' גאון
 
למעלה