כשהפרסונה הציבורית הכי מצמררת נהפכת למומחה הלאומי לבריאות הנ

arana1

New member
כשהפרסונה הציבורית הכי מצמררת נהפכת למומחה הלאומי לבריאות הנ

http://www.haaretz.co.il/gallery/television/tv-review/.premium-1.2814730

תיאור מדוייק של מומחה טיפוסי לשיטה התנהגותית

את השם עמוס רולידר שמעתי בפעם הראשונה מפיו של חיים הכט, בפרסומת ברדיו שבה סיפר על חבר שאותו שכנע להתקין במכוניתו רדאר. הכט כל הזמן מציל אותנו. כל מלה שיוצאת מפיו (בא־טי־יות המד־גי־שה כוווווול ה־ב־רה) מתיימרת למנוע אסון. "עמוס רולידר, זה האיש: פרופסור" (פרופסור, כמו שרק אשכנזים בורגנים מקשישים אומרים פרופסור - ביראת כבוד, בלחש כמעט). אין את זה ביותר דרמטי.

מאז אני נתקל בעמוס־רולידר־זה־האיש־פרופסור לעתים תכופות. מהופעותיו בתקשורת עולה שמדובר במומחה מספר אחת לחינוך ילדים בישראל, בר סמכא עולמי בתחום. אינני מפקפק לרגע בכישוריו המקצועיים של עמוס־רולידר־זה־האיש־פרופסור. כמו הכט, אני מתייחס אליו באותה יראת כבוד שאותה הוא סבור כי חיוני לנטוע בילדים כלפי הוריהם. אבל זה האיש הוא חלק מתופעה תקשורתית רחבה יותר, שבמסגרתה הפסיכולוגים והפסיכיאטרים עם הפרסונה הציבורית הכי מצמררת נהפכים לאורים ותומים הלאומיים לבריאות הנפש. לא הייתי נותן לד"ר אילן רבינוביץ' לרשום לי מרשם, ולא הייתי נותן לזה האיש לטפל בבעיה התנהגותית של ילדיי (שאותם מכנה זה האיש "היקרים לנו מכל", במתק שפתיים שנשמע כה חלול ומזויף, כשל נבל בסרט מצויר של דיסני, עד שנדמה שהוא אומר, "הכלבים החצופים וכפויי הטובה האלה").

מול מצלמה, בפינתו בערוץ 2 ובתכניתו בערוץ 20, מפגין רולידר כמה תסמינים התנהגותיים מטרידים למדי. הוא מחייך כמו מכסחת דשא. חיוך תוקפני, רחב ומאומץ מדי, עם המון שיניים מבהיקות, חשופות ובלתי ידידותיות בעליל. וכשהוא מחייך, והוא עושה זאת לעתים מזומנות, הוא מנסה לעצור את הזמן. מביט במצלמה, מאוהב לגמרי ברגע, שאותו הוא מותח עד קצהו, כמו טינאייג'רית הבוחנת עצמה במראה לפני דייט. רולידר סובל מלקות שאופיינית לאנשים רבים שמופיעים בטלוויזיה: הוא זקוק נואשות לאהבה מאלמונים. בניגוד לרובם, אין לו מושג איך להסוות את זה. התובענות הרגשית שלו כלפי הצופים איננה נעימה.

הוא מנסה לדבר באיפוק, עם תנועות ידיים מעגליות ורכות. אבל כשהוא מתחמם (כי הילדים זקוקים לסדר ואין להם יראת כבוד) מתפרצות ממנו נביחות תוקפניות בקול ניחר, ותנועות הידיים מתחדדות למכות קראטה בכפות פתוחות ומיושרות ולאצבעות הננעצות בעוצמה בעיניים בלתי נראות. אילנית לוי יושבת לידו על תקן בת זוג הדיוטית יפהפייה בת כמחצית גילו. גם זו אופנה טלוויזיונית קריפית: גברים באמצע החיים שמנחים עם בחורות צעירות (ע"ע ארז טל וקורין גדעון ב"האח הגדול"). אין את זה בהפוך, קוגריות עם טוי בויז. 
חבל, הדעת נותנת שבערוץ 20 השש ללקק לביבי בכל הזדמנות, תיאות פסיכולוגית הילדים שרה נתניהו להנחות לצדו.
 
מחקו אותי כי קללתי אותו.

הוא איש רע מאוד ארנה רע מאוד, אני רואה אותו ויש לי חלחלה, פרצוף רשע יש לו, ועם כל החוקים מזכיר לי את הילדות, רק שהורים שלי חינכו אותי בעזרת ( נעלים, מקל, וחגורה) ולא בעזרת כל מיני קשוקשים וכל מיני שיטות אילוף, אני חושב שאני גדלתי הרבה יותר טוב מכל מיני ילדים שמאלפים אותם, כי זה ממש רע, תנו לילדים לחיו,ת קצת חופש לא הרג אף אחד...
 
למעלה