מנתח/ת התנהגות

bermanronit24

New member
מנתח/ת התנהגות

שלום לכולם, הבן שלי בן 4.5 אובחן לפני כשבוע על הרצף. אני מחפשת מנתח/ת התנהגות באזור מודיעין. אשמח לבמלצות
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ואתה יכול להסביר עמדתך עניינית,בצורה ישירה, בלי ביטויים אלה?
 
אני עשיתי זאת עכשיו.

אפילו שהייתי רוצה לקלל אותם בכל הכוח, כי הם נבלים אמיתים, אבל אני יודע שימחק אז העדפתי להיות פחות בוטה כדי שכן יקשבו, כי הלב נשבר לראות את הילדים הכי מיוחדים ככה נהפכם לעוד אחד, לאותו דבר נורא.......
 
לא טוב בכלל.

זו טעות אני לא אריך אבל לפי דעתי זו השיטה המהירה והקשה ביותר להרוס את הילד, אני מציע דרכים אחרות. אז אני לא ימליץ ולא אכתוב הרבה ( כי שולמית תמחוק אותי היא תמיד תמחוק אותי שאני אכתוב דברים רעים וקשים שמלווים בסגנוני) אז אני היה נעים, לא. זה דעתי.
 
אם שולמית תרשה לי להתבטא איך שאני רוצה ולא תמחק אותי.

אני אכתוב פה וואחד תגובה חבל על הזמן אבל אין לי כוח כי מוחקים אותי, אז אני מוותר. אין לי זין לכתוב ואחר כך ימחקו..
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אין ומעולם לא היתה בעיה בהבעת דעה, כל דעה
מה זה "ואחד תגובה" ? אם זה משהו תוקפני שאתה יודע שיימחק
אז באמת עדיף לא לכתוב

אם אתה רוצה פשוט להסביר למה אתה מתנגד ל ABA, ברור שאין בעיה.
 
הבעיה שקשה לי להפריד כי מה לעשות.

שאתה רוצה להביע על עוולה אתה לא יכול לדבר בלשון נקייה, כי הם רעים פשוט, אז מה על נאצים תדבר באופן נעים? זו הבעיה פה ובכל מקום, שאי אפשר לבטא באמת את רחשי הלב, את המצוקה שלך, אז למזלי יש אנשים שכן יכולים, והכרתי אחת כזאת אז לפחות יש תקווה, אבל רוב רובם של אנשים הם סופר פחדנים ומתחסדים וחושבים שהם קדושים, ועם זה יש לי בעיה. וארנה יודע להסביר את זה הרבה יותר ממני...
 
הסבר.

ראשית אני חושב שצריך לתת לאוטיסט להיתפתח בקצב שלו, ללא עזרה, אני חושב שכל הטיפולים האלו הם מעין סוג של אילוף, כלומר מנסים לשנות את החשיבה האוטיסטית ( דבר שבמילא לא יעזור כי אוטיסט ישאר אוטיסט אז מה קורה? אתם סתם לוקחים ילדים ומנסים לאלף אותו כמו חיה וזה נורא) אז אני חושב שעדיף לתת לילד לצמוח בעצמו, לגדול, וכל העניין של טיפול שכזה, לפי נסיוני, בתור אדם שעבר גם טיפולים מסוג זה, זה שאנשים מעדיפים שבמקום שתהיה לא אתה, אתה תהיה נ"ט ואני חושב שאוטיסטים אמורים להיות הם עצמם, אוטיסט הוא ישהות מורכבת, וכל מיני שיטות כדי להתאים אותו למסגרת הקיימת, הנורמטיבית רק תפגע בו, כי הוא כל כך רגיש לכל דבר, אז מצד אחד יכול להיות שהוא ידבר יותר, ישתף יותר אבל זה לא טבעי זה לא ממנו, זה בא על ידי " גוף שמכוון אותו לכך בכוח" - כלומר אף אחד לא בא ושואל את האוטיסט ( מי שהוא נולד עש שהוא מת) מה אתה רוצה? ישר עוד טיפול עוד כדור וזה משגע אותו, אני לא בקיא בפן המקצועי אני לא פסיכלוג, אלא בפן האישי, האנושי החשיבה שלקחת חומר גלם ולעשות בו כל מה שאתה רוצה ומדובר בילד שלך, באוצר שלך, זה כורע לי, כי מה נולד לך ילד? למה הוא כל כך יפה, כל כך פורח גם אם הוא לא מדבר או מסתדר או אטום, זה כי הוא כל כך נשרף ורוצה חופש, כל כך הרבה רעש והמולה ,אז עוד טיפול ועוד טיפול יעזור? זה פשוט לבכות, שלוקחים פקרח כזה ועושים עליו כאלו ניסיום, זה ממש התעללו,ת לקחת חומר גלם ( מדהי,ם יפיפה, כביר) ולהפוך אותו ל ( כמו כולם לשייך אותו לאותו קבוצה) זה הסבר שלי העדינות.
 
מצטער אם אני לא ברור ולא פרטתי.

אני בימים האחרונים קצת דפוק, כנראה היה לי התקף פסיכוטי, אז אם אני כותב דברים לא לעניין אל תעלבו ואל תיקחו את זה אישית, את זה כתבתי צלול וזה דעתי ואפשר לראות שזו המעדה שלי מהתחלה. מי שבאתי לפה.
 

dina199

New member
יש כמה שיטות ואין שום שיטת פלא


קודם כל צריך לברר מה הילד צריך (וזה לוקח זמן , שבע אחרי איבחון זה לא מספיק)
ואז להחליט לפי המצב
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ABA היא שיטת טיפול וחינוך נפוצה ועם זאת נתונה במחלוקת
יש לה אוהדים "שרופים", מתנגדים מושבעים,
וגם מי שמוכן לקבל ממנה כמה כלים לשימוש נקודתי במקרים מסויימים.
&nbsp
לכן, מצטרפת להמלצתה של דינה לקחת את הזמן,
לנשום עמוק (כן, גם פיזית לא רק כמטאפורה
),
ללמוד את הילד, את עולם האוטיזם, את הרציונל של מגוון הגישות,
ורק אז לבחור את דרככם.
לא כדאי לדעתי לעשות החלטות משמעותיות מתוך לחץ ובלי מידע.
&nbsp
תוכלי להתחיל מקישורי הפורום שלנו
(הנמצאים בתוך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד).
ממליצה במיוחד על הסעיפים 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'
ו 'גישות ושיטות טיפול'.
&nbsp
אלינו
&nbsp
 

dina199

New member
ברוכה הבאה. האיבחון טרי מאוד.

קחו את הזמן קודם כל לעכל את כל המצב. שבוע זה מעט מאוד זמן ו'הבשורה' היא תמיד הלם גם אם מוכנים לזה.אני מקווה שלא הלחיצו אתכם עם 'טיפול כמה שיותר מהיר ואינטנסיבי כי חלון הזדמנויות ייסגר'. תמיד יש הזדמנויות.
תשיגו יותר מידע על המצב ועל אפשרויות טיפוליות. שבוע, שבועיים, חודש, חודשיים - לא יישנו את המצב. עדיף להחליט החלטות כשרגועים ולא לחוצים. בהצלחה.
 

bermanronit24

New member
שיטות טיפול

אני עכשיו רואה את ההודעות האלה והאמת שכן הצליחו להלחיץ אותנו עם הגיל (4.5) וחייבים כמה שיותר מהר לפני כיתה א ולעבוד איתו בצורה אינטנסיבית.
בשלב זה מצאתי מנתח המנהגות אבל לא ממש התחלתנו, הוא היה אצלי רק פעם אחת.
אני בהחלט יבדוק את הקישורים, תודה לכולם.
אם יש לכם המלצות, אשמח לקבל, כמו שאמרתם וצדקתם הכל טרי וחדש ולא ברור.
 
למעלה