עלייה חדה במתן תרופות פסיכיאטריות לתינוקות בארה"ב

arana1

New member
עלייה חדה במתן תרופות פסיכיאטריות לתינוקות בארה"ב

כשהיה אנדרו ריוס בן חמישה חודשים החלו להופיע אצלו התקפים שרק הלכו והחמירו. כשהיה בן שנה וחצי, לאחר שתרופה נגד אפילפסיה עוררה אצלו התנהגות אלימה, רופאים רשמו לו ריספרדל, תרופה פסיכיאטרית, שמיועדת לטיפול בסכיזופרניה ובמניה דפרסיה אצל מבוגרים ורק לעתים רחוקות ניתנת לילדים קטנים.

לאחר שאנדרו צרח מתוך שינה וניהל שיחות עם אנשים וחפצים דמיוניים, אמו המבוהלת חקרה אודות התרופה ריספרדל. היא גילתה שהתרופה אינה מאושרת לטיפול בילדים בגילו של אנדרו, וכי מעולם לא נערכו מחקרים על טיפול באמצעותה בילדים קטנים. "אמרו לי 'קחו את זה, אין שום בעיה', כאילו שהכדורים האלה הם סוכריות 'טיק טק'", סיפרה ג'נסיס ריוס, אם לחמישה מרנצ'ו דומינגוס בקליפורניה. "אבל הוא היה ממש תינוק".

רופאים רבים מביעים חשש מהתפשטות התופעה של מתן תרופות פסיכיאטריות לתינוקות בני פחות משנתיים, למשל לטיפול בסימפטומים של התנהגות אלימה או של הסתגרות, אף שעד כה לא התפרסם אף מחקר על השפעות התרופות הללו על ילדים קטנים ועל הסיכונים הכרוכים בכך עבורם.

קרוב ל–20 אלף מרשמים לטיפול בתרופות אנטי־פסיכוטיות (כמו ריספרידון, המוכרת בשמה המסחרי ריספרדל; וקווטיאפין, המוכרת בשמה המסחרי סרוקוול) ניתנו בארצות הברית ב–2014 לילדים בני שנתיים ומטה. זהו זינוק של 50% בהשוואה לשנה הקודמת, שבה ניתנו 13 אלף מרשמים כאלה, כך לפי חברת IMS Health, המספקת נתונים על מרשמים. 83 אלף מרשמים של פלוקסטין (פרוזק בשמה המסחרי), המיודעת לטיפול בדיכאון, נרשמו לקבוצת גיל זו — עלייה של 23% בתוך שנה.

מינהל התרופות והמזון האמריקאי מאשר:
פרוזק נגד דיכאון לבני 8 ומעלה
פרוזק נגד הפרעה אובססיבית קומפולסיבית לבני 7 ומעלה
תרופות להפרעות פסיכוטיות לבני 10 ומעלה
במקרה של אוטיזם- מאושר ריספרדל לבני 5 ומעלה
הנתונים אינם מציינים כמה ילדים קיבלו את המרשמים האלה (רבים מהם קיבלו כמה מרשמים במשך השנה), אבל לפי מחקרים קודמים נראה שמספרם הוא 10,000 לפחות. כמו כן לא נאמר עבור אילו בעיות ניתנו המרשמים הללו. רופאים יכולים לרשום כל תרופה שהם מוצאים לנכון לכל מטרה, לפיכך ייתכן שחלק מהתרופות משמשות למטרות שלא לשמן נועדו. עם זאת, היקף התופעה והעלייה המהירה מצביעים על מגמה.

פסיכיאטרים ונוירולוגים רבים המתמחים בטיפול בילדים אומרים כי מעולם לא נתקלו במקרה שבו ילד בן פחות משלוש קיבל תרופה פסיכיאטרית, והם מתקשים להסביר את התופעה. כמה מהם העלו את ההשערה שהורים ורופאים, בעלי כוונות טובות, נותנים את התרופות בניסיון להקל על התקפי זעם של ילדים או על סימפטומים שמתפרשים כדיכאון.

לדברי ד"ר מארי מרגרט גליסון, רופאה ופסיכיאטרית של ילדים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת טוליין בניו אורלינס, המוח של ילדים בני פחות משנתיים עדיין מתפתח בקצב מהיר ובאופנים שאינם ידועים לגמרי, ולכן נטילת תרופות שיכולות להשפיע על התפתחות המוח כרוכה בסיכונים חמורים. לדבריה, הסיכונים הללו הם בדיוק הסיבה לכך שתרופות אלה מעולם לא נוסו על תינוקות ופעוטות. "אין מחקרים", היא אומרת, "ואני גם לא מנסה ליזום ולקדם מחקרים כאלה".

"אנשים משתדלים לעשות כמיטב יכולתם בעזרת הכלים שעומדים לרשותם", הוסיפה גליסון, "המשפחות שילדיהן סובלים נתונות בייאוש, והכלי שעומד לרשות מרבית הרופאים הוא פנקס המרשמים".

אנדרו ריוס ואמו בביתם בקליפורניה, בחודש שעבר
אנדרו ריוס ואמו בביתם בקליפורניה, בחודש שעבר. נטל תרופה פסיכאטרית בגיל שנה וחציJenna Schoenefeld / NYT
עוד כתבות בנושא
ילדי פרוזק: עדיין לא בישראל 02:39 כתבה זאת זמינה למנויים בלבד
ארה"ב מתקשה לסייע לילדים האלימים 23.06.2014 כתבה זאת זמינה למנויים בלבד
חשש שתרופות פסיכיאטריות לילדים מעודדות התאבדויות 10.12.2003
כמה מומחים מעלים את ההשערה כי ייתכן שהתרופות לא נועדו לילדים, אלא רק נרשמו על שמם משום שהם מכוסים בביטוח רפואי, ולמעשה ניטלו על ידי הוריהם שאינם מבוטחים.

בשנה שעברה פרסמו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDCP) בארה"ב דו"ח לפיו לפחות 10,000 ילדים בני שנתיים עד שלוש אובחנו כסובלים מהפרעת קשב וריכוז (HDHD) ונרשמו להם תרופות, כגון אדרול, בניגוד להנחיות האקדמיה לפסיכיאטריה בארה"ב.

מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר שימוש בפרוזק נגד דיכאון בילדים בני שמונה או יותר, ושימוש בתרופה זו נגד הפרעה אובססיבית־קומפולסיבית בילדים בני שבע או יותר. רוב התרופות לטיפול בהפרעות פסיכוטיות, כמו סכיזופרניה ומניה דפרסיה, מאושרות לטיפול בילדים בני 10 ומעלה בלבד. ריספרדל מאושרת לילדים בני חמש בלבד, אבל רק לטיפול בעצבנות הנלווית לאוטיזם.

כמה מהתרופות הפסיכיאטריות האחרות, כגון תרופות נגד חרדה כמו וליום או ריווטריל וקלונקס, מקובלות מאוד לעצירת התקפים חוזרים ונשנים אצל ילדים צעירים מאוד. על אף שהשפעתן על המוח הצעיר אינה ידועה, עצירת התקפים אצל ילד מצדיקה שימוש חד־פעמי מזדמן בתרופות אלה, סבורה ד"ר איימי ברוקס־קאייל, העומדת בראש המחלקה לנוירולוגיית ילדים בבית החולים לילדים בקולורדו ונשיאת חברת האפילפסיה של ארה"ב.

לאקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, לאקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריית ילדים ונוער ולאקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה אין קווים מנחים או עמדה רשמית בנוגע לשימוש בתרופות נוגדות דיכאון ונוגדות פסיכוזה בילדים מתחת לגיל שלוש.

קשה לאתר ילדים הנוטלים תרופות פסיכיאטריות בשל ההגנה על פרטיות, או משום שנטילתן שנויה במחלוקת. ויכוח נוקב מתנהל בקרב פסיכיאטרים של ילדים על השימוש בריספרדל. חלק מהפסיכיאטרים מציינים השפעות חיוביות, כאשר רבים מהם נתמכים כלכלית על ידי חברות התרופות, בעוד אחרים מתנגדים לשימוש וטוענים כי מדובר במענה לטווח קצר לבעיות מורכבות.

"יש שיטות התנהגותיות לטפל בבעיות כאלה, במקום טיפול בתרופות", אומר ד"ר אד טרוניק, העומד בראש תוכנית המכשירה עובדי רפואה לסייע למשפחות עם ילדים במצוקה. "מה גורם לפחד, לזעם או להסתגרות אצל הילד? מה גורם לתסכול וללחץ אצל ההורה? אלה הדברים שצריך לבדוק, אבל בדיקה כזו דורשת זמן וכסף".

מומחים רבים אומרים שהעלייה בשימוש בתרופות פסיכיאטריות בילדים בכל הגילים נובעת מהמחסור בפסיכיאטרים לילדים. בארה"ב יש רק 8,350 פסיכיאטרים לילדים. לרבים מהם יש רשימות המתנה ארוכות והתעריפים שלהם גבוהים בהרבה מאלה של רופאי ילדים רגילים, שמקבלים הכשרה מעטה בלבד בפסיכיאטריה של הילד.

ריוס אמרה שלאחר שאנדרו החל ליטול את התרופה פלמבט נגד אפילפסיה, התנהגותו נעשתה תוקפנית ולא יציבה עד מאוד — הוא דחף את אחיו ושבר צעצועים. האם סיפרה שהנוירולוגית של אנדרו בבית החולים לילדים במחוז אורנג', ד"ר לילי טראן, רשמה לו ריספרדל, תרופה שממתנת שינויים חריפים במצבי רוח אצל ילדים מבוגרים יותר.

אנדרו, היום בן ארבע, נטל את התרופה במשך ארבעה חודשים עד שאמו החליטה שתופעות הלוואי חמורות מדי — התנהגות שמעולם לא נראתה אצלו קודם לכן — והפסיקה לו את התרופה. "הכול נעשה גרוע יותר", סיפרה ריוס. ד"ר טראן סירבה להתראיין.

ד"ר מרטין דרל, לשעבר נשיא האקדמיה האמריקאית לפסיכיאטריה של ילדים ומתבגרים, אומר כי "אין עשן ללא אש. עלינו לבדוק את העניין כדי להגן על הילדים. עלינו לזהות את המקרים האלה. גם אם אין מדובר ב–10,000 ילדים אלא רק בכמה מאות זה יהיה מצער מאוד בעיני".
 

אלירז78

New member
מה תהיינה התוצאות של זה כשהילדים האלה יגדלו

האם בעתיד תהיה חברה אנושית שכולם בה על תרופות פסיכיאטריות, אולי אפילו הממשלות יזרימו לנו תרופות פסיכיאטריות בכפייה בצנרת המים כמו שעושים היום עם הפלואוריד?
או שהילדים האלה לכשיגדלו יצאו נגד הטיפול שטיפלו בהם בילדותם ויחוללו מהפכה?
 

arana1

New member
וריטלין ? איך תראה השכבה המשכילה שצמחה על ריטלין ?

אנשים חסרי מקוריות, חסרי זהות, זומבים שפשוט חוזרים כמו טוקי על מה שאומרים להם, מחריד,
ואלה יהיו הרופאים והמהנדסים והמדענים,
אנשים שבלי כדור לא מסוגלים לחשוב,
ומה שהכי נורא זה שאלה בדיוק האנשים שהכי נוטים למקוריות ויצירתיות,
אלא שבדיוק בגלל זה כל המערכת מגוייסת לאכול להם את המח כשהוא עוד טרי וצעיר.
 

אלירז78

New member
יש עוד צד של הנושא, שמטריד אותי יותר

והיא השאלה מהי ההשפעה הארוכת טווח של החומרים הללו על הבריאות של הילדים, כי אני בגיל שלושים פלוס והלאה, יותר חשוב לי מצבי הבריאותי מאשר מצב ההשכלה והתעודות שהשגתי (או שלא השגתי) עד היום. אולי אני מקרה חריג בדעותי, מעניין אותי מה חושבים אחרים כאן על השאלה מה חשוב יותר לאדם בוגר, הכבד או התעודה?
 

arana1

New member
בטוח שלטווח ארוך המחיר הוא קשה

וגם אותי הבריאות, הנפשית והפיזית, הרבה יותר מעניינת מהתעודה, ולכן את כל מה שלמדתי למדתי לבדי בקצב שלי ועם מי שאני אוהב ובדרכי,
ולדעתי גם לא צריך להתלבט בזה יותר מדי,
כי אפשר להשיג גם ידע וגם בריאות,
ולא רק שהדברים לא סותרים אלא דווקא אצל מי שמפתחים תלות בסמים יש קשר יותר חזק בין הידע לנפש ולגוף ובדיוק בגלל זה הם לא מתאימים למסגרת המקובלת כרגע.
 
אחי אתה רוצה לפקוח את העיניים אני רוצה רק שיסגרו.

כל הכדורים הם זבל אחד גדול שנותנים כדי לשתק את האנשים הכי טובים בעולם, הכי יצרתיים, והכי חכמים וואלה? אתה צודק בכל מילה, אין אדם שצודק יותר ממך, אבל צריך לזיכור שיש אנשים שבלי הזבל הזה לא יכולים לשרוד ( מצבים פסיכוטים למשל מה אני הייתי עושה שהייתי במצב פסיכוטי חריף וחשבתי שאני משיח? שאני לא יכול למוות?

שנסיתי לשרוף את עצמי? וכו וכו?) יש מצב שבו חייבים לקחת את הזבל הזה שאני הייתי בממניה והיו לי הזיות אני הייתי המאושר באדם אתה הייתה פעם במצב שאתה אלוהים? שאתה רואה הכל, מרגיש הכל, הבן אדם הכי חכם ויצרתי? הכל זורם לך במהירות? אתה חושב כמו שאף פעם לא חשבת? בלי לקחת סמים בלי שתייה בלי כלום? אני הייתי כמה וכמה פעמים. בסופו של דבר סכנתי את עצמי ואת הורים שלי ואת החיים שלי ואת החיים של הסביבה. היום שאני חושב על זה אני אומר שטוב מאוד שאפזו אותי במחלקה סגורה, אחרת או שהייתי מתחת לאדמה או שהייתי מוריד כמה אנשים מתחת לאדמה, לכן אני אומר שהכל קשור באיזה הקשר, רטלין? לא צריך זה זבל אבל כדורים אנטי פסיוטים,

זריקות, חומרי הרגעה בוודאי שצריך, אני כיום במצב סופני, אני קראתי את רמבו הוא אמר" שאני חושב שאני בגיהנום לפיכףך אני ביהנום" זה לא משפט כזה טיפשי, עצם המחשבה שאתה במצב מסיום מוביל אל מציאות מסיומת, מי שמבין את המשפט מבין, למה אנשים כמוני לא מחפשים שום דבר חוץ משקט, דממה, ומוות, כמו שאמר בלחסן " גם שעיני פקחות אייני רואה" מי תאר את הכעיור כמו גברי? אף אחד לא בצורה הזו. הוא הוציא את מה שאני חושב באופן שלעולם לא הייתי יכול לכתוב, לעולם, המרדף, שלי בחיים האלו הם אחרי משמעות, אחרי הבנה של היקום, אחרי האהבה, שאנשים זורקים את המילה הזו בלי שום הבנה מה היא בכלל, כל אחד אומר " אני אוהב אותך" אז א5ותי תופסים כמשוגע, כאנטיפט, כפיסכופת, וגם אתה טעית ובגדול, אתה בהתחלה הבנת אותי יפה את הרצון שלי להיות גאון אחר כך אתה פספסת את המטרה וראית באופן נורמטיבי את " הקטן/גדול" בזמןם שאני לא רואה בנחות דבר רע ובנאצל דבר טוב אני רוצה להבין את אנטרא5ציה בנהם, את השוני והחיבור, אתה הבנת לא רע בהתחלה שאני לא מנסהע להתחרות באף אחד, לןא בודלר, לא באף גאון, אלא כמו שכתב פרויד שיש סוגים מסיומים של בני אדם שרוצים להבין את העולם, כל דבר קטן, להבין ולגעת, לכן גם אתה וגם הדודה שכתבה לי " אפילו הבן אדם הכי תחרותי ורב כוח לא יכול להיות הכי טוב" לא הבינה כלום וגם לא תבין. אני לא מחפש כוח, אני מחופש הבנה, אני צמא לידע. זהו.
ולכן אני מבין לגמרי מה שגוגל אמר "שעובר בו זיעה קרה כל פעם שהוא חושב ש/הוא לא יגע לגדולה" אז האישמו אותו בשיגעון גדלות כמו שהאשימו אותי מי שאני ילד, אז אתם טועים ובגדול. כולכם, אני לא מחפש לא כוח, לא השיגים, לא כסף, לא מעמד, אני מחפ/ש להבין. מקווה שתצליח להבין אותי.
 

arana1

New member
יש פתרונות אחרים למצבים האלה

ויותר מזה, יש סיבות מאוד ברורות לכך שאנשים מגיעים למצבים האלה,
ובסיבות האלה ניתן לטפל ולשנות,
והם בהחלט קשורות גם לדרך שבה הסביבה החברתית משפחתית מקרינה ומשקפת לך בחזרה את הראייה השיווינית וההדדית שלך בצורה שבדיוק הפוכה לה,
וכיוון שזו סביבת הזדהותך המיידית אז אתה נקרע,
בדומה להרבה אוטיסטים אחרים

החיפוש אחר שקט ודממה ומוות, שמשותף לכל האנשים מסוגך, אינו מטרה בפני עצמה, הוא תגובה לעולם שמרעיש אותך


בלחסן טופל תרופתית ואחרת בידי טובי המומחים ולא רק שזה לעזר לו בכלום זה רק סיבך אותו יותר
עד מותו
 
זה נכון.

אני לא מאמין בזה, אבל אתה יודע מה החוק ( אני באופן אישי לקחתי זריקות שהיה ממש נער תחת החסות של הורי) ארחרי שבגרתי ונהיה לי שכל אמרתי שאני לא רוצה יותר, והם הקשיבו לי. אני כמו בלחבן טופלתי על ידי מומחים בכירים מאוד, עשו עלי אין סופר ניתוחים, כתבו עלי המון. שום דבר לא עזר לי. אבל אני חושב שיש מצב שאדם הוא פסיכוטי הוא צריך באמת עזרה אתה לא חושב ככה? אני לא חושב שצריך לךלהשאיר אדם פסיכוטי מסוכן בחוץ. זה לא חכ. נכון שבתי משוגעים זה גיהנום ( אני הייתי במחלקות הכי סגרות עם האנשים הכי מסכונים לא כיף בכלל). אז צריך למצוא פתרון אחר כמו שאתה אומר בכותרת, אבל מי ימצא? גם אני לא אוהב את השיטה הקיימת בלשון המעטה. אבל אין לי פתרונות..
 
בקשר לכל מיני " מומחים" גדולים.

אני יכול לומר לך שאני בדומה לך לבלחסן לקחו אותי לכל מיני מטפלים בעלי שם מפוצץ, אפילו בעלי שם גדול מאוד, אף אחד לא עזר לי, עברתי לא מעט מטפלים, הייתי בטיפולים מגיל צעיר מאוד. אצל מטפלים שדיברו הרבה ולא עשו כלום, ורק הדרדתי, מה שהם נתנו לי זה בעיקר כדורים. או כל מיני טיפולים שחפינו אותי, לקחו הרבה זמן והרבה כסף ולא עשו כלום. ואבא שלי כמה שהסברתי לו שזה לא יעזור לא מבין. ולוקח אותי לעוד מטפל ולעוד מטפל. קיצור אני מבין אותך ומבין למה לבלחסן זה לא עזר ( אני הכרתי אותו הוא היה איתי בארבאנל היה בחור שקט לא היה איתי באותה מחלקה הוא לא לפי ידעתי בכפוי). וחבל מאוד עליו. הוא היה כל כך מיוחד..... קיצור מסכים לגמרי ,אבל צריך פתרון אחר. ואני לא רואה שמי שהוא מרים את הכפפה....
 
" אני לא מאמין בנסים, לא בקברים, ולא באלוהים אצלי התריסים

מוגפים" בלחסן איזה משפט רק מי שחווה את מה שהוא מרגיש יכול להבין כמו שאמר רמבו, כל השאר יכולים לומר לך " אחי היה טוב תחשוב טוב" ואני שותק אבל בא לי לומר " תחיה דקה אחת בגוף שלי במוח שלי תקפוץ מהבנין ( גם נסיתי)" אבל מי יבין?
 

3מרגו

New member
מצבם טוב

בגן אשפוז יום של גהה פרוזאק מגיל 5-לא 7.
וריספרדל מצד אחד לבני 5 כפי שנאמר בכתבה-אך לא במקרים של אוטיזם כי שם לא מודעים שיש "מגפה" הנ"ל. זה רק בעיות חינוך ואין כמו שילוב של פרוזאק וריספרדל לחינוך הולם
.
 

3מרגו

New member
הולך נפלא

עו"ד מטפל בנופשות הפועלות שהכניסו את בני למסלול "נפשי".
 

HollyGolightly

New member
אראנה, בהאפינגטון פוסט התפרסמה לפני מספר חודשים סדרת כתבות

ארוכה מאד (15 כתבות, כשכל אחת מהן ארוכה מאד) על ריספרדל, תוצאות לוואי שלו אצל ילדים, תעשיית הפארמה, עם דגש על ג'ונסון אנד ג'ונסון, ובכלל, כל כך הרבה שפשוט אין לי דרך לסכם.

הנה קישור לכתבה הראשונה. בסוף כל כתבה כתוב מספר הפרק הבא, כותרתו, ומתחתו בתוך ריבוע אדום כתוב Read Now, וכך קל להגיע לפרק הבא בסדרה.

הנה הקישור לכתבה הראשונה/פרק ראשון:
http://highline.huffingtonpost.com/miracleindustry/americas-most-admired-lawbreaker/chapter-1.html
 

arana1

New member
תודה, אסתכל, יודע שהם שילמו מיליארדים על הסכם פשרה

כי הם ממש שיחדו רופאים להתוויה לא הולמת לרישוי הניתן

גם ראיתי כמה דוקו בקשר לעניין וזה ממש לא ברמת הקונספירציה אלא מגיע ממקורות שאין אמינים מהם.

חושב שדי באינטואיציה פשוטה על מנת לחוש שיש בעייה מאוד מאוד קשה עם התווייה של תרופות אנטי פסיכוטיות לילדים קטנים

נכון שלהורים זה מסדר את העניינים אבל חייבים להשקיע הרבה הרבה הרבה יותר מאמץ גם בכיוונים אחרים ותרופות, בדיוק כמו סמים, משלות אנשים לפתרונות קלים יחסית,
ומטבע הדברים הזמינות של התרופות דוחה שוב ושוב את הנסיונות והדחפים לפתרון עמוק ויסודי ומהותי יותר של הבעיות המערכתיות ( אולי גם בגלל זה אנשים המערכת כל כך דלוקים על זה)
 
לתת לילד קטן כדור כזה זה פשע.

זה גם ר5שעות וגם טמטום אני לא ראיתי מעולם ילד פסיכוטי, אז לשם מה? אני 'קיבלתי בגיל 5 אבחנו אותי בגיל 10 עם מאניה, שבאמת יש לי מאניה, אבל הכדורים לא עזרו לי גם לא הזריקות. כיום אני לא מטופל רק כדורי שינה, כי לפעמים אני לא יושן כמה ימים בגלל מחשבות טורדניות....
 
אני מתגעגע לזריקות כל שבוע.

הייתי מקבל כל שבוע זריקה ( רצו לתת לי פעמים ביומים הורים לאהסכימו) הייתי חוזר הביתה, מסוטל כולו שוכב על הגב מביט בתקירה, ונרדם, היה לי קצת שקט מכל הסבל האין סופי הזה, הייתי מרגיש שאני נמלט מאותם מחש/בות שכה הציקו לי. היום אני מחכה כבר לסוף. גם הכדורים כבר לא משפעים עלי, לא הזריקות, שום טיפול כבר לא עוזר לי, אני סך הכל רוצה לישון ולא לקום, זה החלום שלי ללכת לישון בערב ולא לקום בבוקר. זה טוב מאוד צריך לרחם עלי לא שאני רוצה לסיים אלא שאני עדיין חיי א5ת זה האבא שלי לא הבין ולא יבין.
 
למעלה