יש לכם אולי רעיון לספורט מומלץ?

hismom

New member
יש לכם אולי רעיון לספורט מומלץ?

שלום, יש לי ילד בן 4 וחצי שאובחן לפני כשנה באוטיזם. המוטוריקה עדינה שלו נוראית (לא מסוגל להחזיק עיפרון או מזלג כמו שצריך). הוא חכם להפליא אבל עם המון בעיות תקשורת ובעיות חברתיות. יש לו התנהגויות חוזרניות (מהמהם בעיקר) ועכשיו התחילו לו גם תיקים קוליים. בנוסף יש לו רגישות יתר להרבה דברים (רעשים חזקים, מים שמושפרצים ועוד..)
אני מרגישה שיעשה לו טוב אם הוא יוציא אנרגיה ויחזק את השרירים שלו.
איזה ספורט ניראה לכם מתאים?
תודה מראש
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הכי חשוב שהילד יאהב את הפעילות, לכן אי-אפשר לתת המלצה גורפת
כדאי לנסות ולראות איך הילד מגיב- לפעילות כמו גם למדריך.
אצלנו הידרותרפיה עשתה ממש טוב.
בהתחלה פחד מהמיים,
מפגש שלם עבר על להכניס את קצות אצבעות הרגליים,
אח"כ היה קשה לשכנע אותו לצאת מהבריכה

זה תרם לו לבטחון העצמי, לתחושת הגוף והמוטוריקה,
ואפילו חויה חיובית בתקשורת
(הייתי ממש מופתעת איך הגיב למדריכה,
רוב האנשים לא זכו לתגובה ממנו).
בקיצור- הכל הלך טוב יותר במיים.
 

hismom

New member
תודה על התשובה

בגלל שקשה לו אז כל פעילות גופנית דורשת שיכנוע מאסיבי. לכן חשבתי שאולי יש פה בעלי נסיון בספורט מוצלח יותר מאחר.
תודה ששיתפת עם התנסות שלך. אני חושבת שכניסה למים תהיה לו גם מאוד קשה-אבל אולי שווה לחפש מורה עם כימיה טובה שיעבור את המכשול הזה.
אם יש למישהו עוד מחשבה בנושא אשמח לקרוא.
 

nati6589884

New member
אין לו בעיות תקשורת/ולא חברתיות טעות איומה.

להפך יש לו תקשורת מאוד בריא/ויפה וטובה רק שהיא שונה לגמרי מן המקובל, אותו דבר אפשר לומר על המרטוריקה. הגישה הכללית הנורמטיבית שאם ילד מסיום לא מתפתח בקו מסיום. כמו כולם אז יש לו "עיכוב התפתחותי" בעיניי הוא שטויות, זו סטיה מן התקן שהיא מאוד יפה. שמבלטה את היחודי/ואישי בו. לכן בתחילה לפני כל מיני פעילויות ספורטיביות, שיעזרו לו בחום מסיום שבו הוא מתקשה, הייתי מציע לשנות את הגישה ש" לקות תקשורת".
.
"בעיות חברתיות" וכן הלאה זו גישה שפוגעת בו ואף פוגעת בהתקדמות של הילד, לתת לו הרגשה שהוא "מקולקל" שיש לו בעיות יוביל לשבר שלו ושלכם בבוא הזמן. גם עם לא עכשיו. אני מדבר בתור אוטיסט, שחווה את הניכור, ואת הסבל מלהיות שונה או " לקוי".

והכי נורא שזה בא מכיוון הורה, לכן אני לא מסוגל לשמוע הורה שאומר לילד שלי יש "בעיות חברתיות" כי זה ממש לא זו תשתית שונה לגמרי, זו שביל מסיום שמוביל לסוג אחר ש/ל תקשורת, שהיא לא שגורה ולא קיימת עדיין בנורמה, אבל כמו שאומרים הכמות לא חשובה אלא האיכות. ובעיניי האיכות תקשורית האוטיסטית, החדות, הקשבה לפרטים, היחודיות,

והמבט המסיום הזה החוקר של המציאות, כולל התקשורת. עדיף בהרבה על המבט הנורמטיבי,הסוגר, העיקש, האטום, וחסר היכולת לצאת מהקווים, ולשבור קירות ולהציב

תחלפות לקיים. לכן הוא לא לקוי תקשורת, ואין לו בעיות תקשורת, זה קשקושים שמכנסים לכם לראש, כל מטפלים רעלי לב, לא להקשיב, הילד מקסים.יפה ומתוק ומבריק איך שהוא. בעצם כמו כל האוטיסטים פחות או יותר. שהיה בהצלחה.
 

hismom

New member
סליחה

לא הייתה לי כוונה לפגוע לא בך ולא בבן שלי. תודה שאתה מסב את תשומת ליבי לסמנטיקה. השתמשתי במונחים מהאבחון שלו בלי כוונה שיפוטית בנושא.
אני חושבת שבאמת זכיתי בבן מדהים ומבריק בצורה בלתי רגילה, ובזכותו גם בהסתכלות אחרת על העולם. הוא מנתח סיטואציות בשונה ממני, השפה שלו מיוחדת, עשירה ומתוחכמת ותחומי העניין שלו שאבו גם אותי. יש לי עוד המון ללמוד ממנו גם בתחום התקשורת. לצערי, לא כולם נכונים ללמוד ולא סבלניים כל כך. בעיקר ילדים בגילו. ואני רואה שזה גורם לו תסכול וכאב גדול. וזאת הסיבה שאני כן לוקחת אותו למטפלים שיעזרו לו לדבר את השפה של הרוב הלא סבלני.
שוב תודה על השקפת עולמך.
 

nati6589884

New member
את לא צריכה להתנצל.

אני בטוח שהוא מבריק, הרבה אוטיסטים הם חכמים בטירוף ,גם אני בגילו היו לי יכולות מיוחדות בכמה תחומים. ובאופן כללי תמיד משכתי צומת לב. אני חושב שכדאי לפתח את אותו. ולחזק אותו ואת כשרונתיו הרבים, למשל אני הייתי ממש טוב בחשבון /ובציור ידעתי לחשב מאוד מהר כמו מחשבון גם דברים מורכבים מאוד, ידעתי לוח הכפל בגיל 3 כבר יותר טוב מהורי, ועוד הרבה דברים. ופיתחו את היכולת. גם אני הייתי אצל קלנאי תקשורת, ואצל מרפה בעיסוק, אני ממש מאושר לראות שאת מקבלת אותו, וחושבת שהוא נפלא, זה מאוד מרגש, כן ירבו כמוך.!!
 

nati6589884

New member
בקשר לילדים.

אני חושב שעדיף לו להיות בקשר עם אוטיסטים. אני חושב שאפילו שהוא כל כך מבריק, עדיף שהיה בגן/כיתה עם אוטיסטים. אני כיום מצטער ש/אמי שלחה אותי לבית ספר רגיל. אני מאוד סבלתי בתיכון/בחטיבה ולא היו לי בכלל חברים. גם ביסודי היו לי הרבה קשים. ואני חושב שאם הייתי בבית ספר לאוטיסטים היה לי טוב יותר, פשוט צריך למצוא עם מי לתקשר, ולטעמי הוא יכול להתפתח מדהים אם היה לו קשר עם ילדים כמוה, שמדברים את שפתו פחות או יותר. בהצלחה. בברכה נתנאל.
 

hismom

New member
כרגע הוא בכיתה משולבת

פה אצלנו (על יד בוסטון) מאוד מאמינים שכולם הולכים לאותו בית ספר. קשה להוציא ילד משילוב וצריך סיבות טובות לכך. הילדים משולבים פה בלי סייעת צמודה. עד 4 ילדים שדורשים תשומת לב ספציפית בגן של 16 עם שלוש מורות.
אני יודעת שכשנחזור לארץ המצב יהיה שונה וזה קצת מפחיד אותי אבל זה כבר נושא אחר.
בכל מקרה, ניראה שהוא נהנה ללכת לגן וזה מה שהכי חשוב לי. אני לא יודעת איך הוא ירגיש בהמשך. לפי זה נפעל.
אני מנסה למצוא לו פה חברה של ילדים אוטיסטים נוספים אבל זה לא פשוט.
שוב תודה על השיתוף בהיתנסות שלך.
 

nati6589884

New member
הבנתי.

אז באמת כדי לחפש לו חברה של ילדים אוטיסטים. יכול להיות וכנראה שכן שהיה לו יותר טוב איתם. אני מאחל לכם הרבה בהצלחה.
 

nati6589884

New member
הוא צעיר אני לא יודע איזה ספורט אפשרי.:

הוא ממש קטן,אבל אולי יתאים לו כמו שאמרה שלומית שיחה?, שאני הייתי בגיל שלו הייתי שוחה כבר. חוץ מזה אפשר ללמד אותו לשחק משחקי כדור, למשל כדורגל יכול להתאים לו, גם יכול אולי לחזק את הרגלים, וגם משחק כיפי. וגם זה משחק שבו יש אנטראקציה ואפשר לפתח את "החולשות" שלו בתקשורת, אותו דבר אפשר אופניים לילדים קטנים, בגילו גם למדתי לרכוב. ושירכב לידכם ותעודדו אותו. זה גם עזר לקרוב משפחה אוטיסט להתחיל לדבר. ככה הוא התחיל לדבר, והיום הוא כבר סיים תיכון ועשה צבא, ולמד לבגרות, ומתחיל תואר. והוא בכלל לא ידע לדבר אפילו מילה עד גיל 4+ וזה עזר לו, לכן דווקא הקשר הזה איתך, הדיבור איתו יכול לעזור באין שיעור מטיפולים אחרים אצל כל מיני מטפלים, זה לפחות דעתי. שהיה הצלחה לך ולו.
 

hismom

New member
אפניים

שחייה באמת נשמעת לי כספורט שאני צריכה לנסות להציע לו. משחקי כדור קצת קשים לו-הקורדינציה שבעניין וגם המשחק הקבוצתי ואני רוצה שיהיה לו כיף ולא מתסכל.
באמת אני צריכה שוב להציע לו לרכב על אפניים. ניסיתי לפני כחצי שנה והיה לו קשה אבל אולי עכשיו זה יצליח.
תודה!
 

nati6589884

New member
בבקשה.

לאט לאט תלמדו אותו, יכול להיות שהוא יאהב. פשוט בקצב שלו, מה שהיה לו קשה לפני חצי שנה. לא אומר שהוא לא יוכל אף פעם, מניסיון. ככה בכל תחום.
 

arana1

New member
ספורט שאינו עימותי או תחרותי, אם יש דבר כזה בכלל

אני ממש שונא ספורט, לדעתי זה ממש מגעיל, אבל יש לי בדיוק את הבעיות שאת מתארת, אז מה שהייתי עושה זה להסתובב הרבה, פשוט לשוטט.
בגיל 4 גם גני משחקים יכולים להתאים,
כי מה שחשוב לדעתי זה לתת לאוטיסט ליצור את התנועות שלו, משלו, בצורה יצירתית שתתאים למתחים הפנימיים שלו, וצורה זאת יכולה להיות גם הכי יחודית ושונה, ולפעמים אפילו מאוד מוזרה לסביבה, אבל היא לא מקרית ויש בה המון הגיון, וחוכמה.

אז אני הייתי נותן לילד כזה מגרש חופשי, שהוא ימציא את הספורט שלו
 

hismom

New member
תודה

לבן שלי באמת יש תנועות משלו. הוא מאוד נהנה מהן ואכן, כמו שאמרת, יש אנשים שמסתכלים עליו מוזר. אם הוא שמח-אני שמחה (כל עוד אף אחד לא נפגע בדרך).
מכיוון שאנחנו עכשיו, בשל לימודים של בעלי, נימצאים בחו"ל יהיה קשה עוד כמה חודשים למצוא לו גן משחקים או מגרש בלי שלג. גם סתם לשוטט, מה שעשינו הרבה עד עכשיו, לא נעים בשל הקור. בגלל זה רציתי להתייעץ על ספורט שהוא גם במקום סגור. אולי הייתי צריכה לכתוב את זה בשאלה שלי.
תודה על השיתוף וההצעות שלך.
 

hismom

New member
כן..

כרגע אנחנו גרים בחו"ל אבל אשמח לדעת על מקום מומלץ בארץ.
תודה מראש
 
למעלה