מסגרת - התלבטות

מסגרת - התלבטות

האם התנסיתם בשילוב הילדים בבתי ספר מיוחדים - אנטרופוסופי, פתוח, מונטסורי, דמוקרטי וכו'?
האם מומלץ?
אני תוהה אם כל המאבק של שילוב יחידני במסגרת רגילה לא עושה לו עוול ואולי להעביר למקום יותר קטן ורגוע, השאלה אם מתמודדים עם הספקטרום במקצועיות..?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
פיצקי שלי היה בגן אנתרופוסופי
גן נפלא עם גננות נפלאות.
הוא אמנם לא מאובחן, אבל ברור שאינו נ"ט (נוירו-טיפיקל, "רגיל").
לא יודעת אם הוא ילד אמצע או א"ס.
לקראת סוף השנה, קיבלנו כמו כל ההורים, הזמנה לבקר בביה"ס האנתרופוסופי.
לא זוכרת את הניסוח המדוייק, אבל נכתב שם משהו שהיה ברור ממנו
שילדים עם צרכים מיוחדים לא מתאימים להם.
המסר הזה אמנם איכזב אותי אבל לא הפתיע,
התאים לכלמיני דברים ששמעתי.
ממה שאני יודעת על חינוך אנתרופוסופי (לא המון, אבל בכ"ז משהו
)
זה יכול מאד להתאים לפחות לחלק מהילדים הא"סים,
אלא שלא תמיד העושים במלאכה פתוחים מספיק...
&nbsp
 

nati6589884

New member
ידעתי שהוא לא ממש "נטי".

זה בדיוק מה שאמרתי. הוא בטוח קשור איכשהוא לאוטיסטיות. אני אומר לך שלומית הילד אסי. אני מאמין בקשר הורי לבין אוטיזם. אם אתה אוטיסט היה לך ילד אוטיסט. אני חושד שנים שאמא שלי אוטיסטית. ואני קורא על אספגר לנשים ואני מוצא קשר לגמרי. היא לא רוצה להדות שהיא כן אבל אני מראה לי שהיא כן. לא אוהבת את זה אבל ברור שהיא לא רגילה. היא אחרת לגמרי. אמא שונה מכל אמא אלרת. לעולם לא ראיתי אמא כזו אוטיסטית שמעין מתלכדת בעצמה ורואה את הנפש שלה ואת מקצויה נעלמת לשבועות. זו אמא שלי וזה מעיד על אוטיסטיות. כי היא לא עושה כי " בא לה" היא חייבת את החופש מאיתנו ואת חוסר הדיבור לגמרי. לכן בעניי ין אוטיסטית ממנה. אין מחובר לנשמה כמהוה....
 

nati6589884

New member
הבנתי. לא שמתי לב לדקיות.

איזה באסה אני מאוד התלהבתי. יכול להיות שיש אולי נטייה? הראי ילד כל כך טוב. וגם חכם לפי מה שאמר חייב טיפה נגעת אוטיסטיות לא?
 

nati6589884

New member
כן....

אבל אני מוצא בכל אדם אוטיסטיות אפילו באבי הנטי למהדרין אני חושב שאין דבר כזה נטי לגמרי. ואם אבי הוא נטי הכי לגמרי ממש ברמות הכי מטרפות. והוא גם קצת אוטיסט אולי גם הוא... זה לפחות גשתי מעין ערבוב שכזה...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לגבי מקצועיות-
לפי נסיוני, פחות חשובה המקצועיות, יותר חשובה האישיות.
אנשי חינוך שהם בני אדם פתוחים, קשובים,
מכבדים- במובן של נותנים מקום לכל ילד, מסתכלים עליו מגובה העיניים,
סקרנים- ללמוד עולם חדש, להתנסות במפגש שונה,
יש סיכוי טוב שיעשו עבודה טובה.
הלמידה מה ואיך לעשות,תעשה יחד עם הילד והוריו,
ויחד עם הקבוצה (הגן/הכתה)
בדו ורב שיח הדדי, מתמשך.
&nbsp
ולעומתם, מי שנעול על תפיסות, נהלים, הנחות מוצא וכו'
לא משנה מה הרקע המקצועי שלו,
לא צפוי שישכיל לייצר סביבה מעודדת צמיחה עבור הילד.
&nbsp
לכן, בשורה התחתונה, לדעתי, אם יש בסביבתכם בי"ס שמוצא-חן בעינייך,
שווה להפגש עם הצוות החינוכי הרלוונטי,
ולהתרשם מאישיותן והאני מאמין של הנפשות הפועלות.
&nbsp
 

10assa26

New member
אולי כדאי לנסות גם קבוצה טיפולית?

יש שיטות נפלאות של טיפול קבוצתי לבעלי ספקטרום וזה ממש עוזר. יש גם אנשים שעושים את זה גם בארץ.
 
למעלה