אבחון - פגישה ראשונה עם ההורים

פופי2009

New member
אבחון - פגישה ראשונה עם ההורים

מישהו/י יכול/ה לשתף מה נשאלתם שם?
אני חוששת מכך שלי ולבעלי יש קשיי ריכוז וזכרון גרוע ביותר מכדי לענות על שאלות בנוגע לבננו ככה במקום תוך זמן קצר.
לכן נשמח לדעת כמה שיותר מה שואלים שם, שננסה להזכר בתמונה הכוללת והנכונה מראש.
תודה לעונים/ות!!!
 
שלום, קודם כל להרגע!....

עכשיו, כדי לענות כמה שאלות:
1. בן כמה הילד?
2. באיזה מסגרת הוא נמצא?
3. האם כבר מקבל טיפולים כלשהם?
4. מי המליץ על איבחון?
וכמה המלצות:
1. בקשו דיווח מהגורמים המכירים את הילד (מטפלת/גננת...), ואם יש מישהו הפנה אותו לאבחון (גננת, מורה, רופא...) הביאו דיווח ממנו - מסמכים מתועדים עוזרים יותר מדיבורים - בקשו מהמדווחים לכתוב את האמת כמו שהיא בלי ל"גונן" עליכם, לטובתו של הילד.
2. אם הילד קטן (וגם אם לא - אם זה אפשרי), הביא דיווח מטיפת חלב - למשל, הם שואלים אם היו דברים חריגים בהתפתחות? האם היו דברים חריגים בהירון ובלידה? מה הקשיים שבגללם הלכתם לאבחון? (- לפעמים לא שואלים ומצפים שתגידו למה באתם)? מה אומרים במסגרת שבה הילד נמצא? האם קרו אירועים חריגים במשפחה? האם הילד מטופל ? (ספרו כל דבר מיוחד על הילד.)
 
אם אתם הולכים למכון ציבורי

ממליצה לכם להביא איתכם איש מקצוע מתעמכם שייצג אתכם כי לפי מה שתארת הם יכולים לטעון{הם מאוד אוהבים לעשות זאת}
שאתם זקוקים ל"עזרת" הרווחה,
אם אתם הולכים למכון פרטי כנראה שאן ממה לחשוש {תלוי איזה מכון ולמי קשורים שם העובדים}.
כן הם שואלים המון שאלות עוד מתקופת הריון, מינקות,וכל שלב ההתפתחות,שואלים המון פרטים ולכן מומלץ שתביאו משהו עמכם ותרשמו גם על הכתב
על מנת שלא יתפסו אתכם במשהו שיכול לשמש לרעתכם חס וחלילה!!{לא לזלזל בנקודה הזו}
בהצלחה.
 

פופי2009

New member
הולכים לאסף הרופא באופן פרטי

בהחלט חוששים מהמערכת, כי אנחנו לא ממש היינו בטיפת חלב ונמנעים מהתערבויות חיצוניות של המערכת באופן כללי.
עדיין לחשוש? גם אם זה באופן פרטי?
הילד בן 5.5 והיה עד עכשיו בחינוך ביתי (עם הרבה מפגשים וקבוצה גדולה של חינוך ביתי) ובשנה הבאה אמור לעלות לכתה א ואנו רוצים מאד להמשיך בחינוך הביתי אתו.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
גם אנחנו היינו שם באחד האיבחונים

מקום מקצועי ונעים, אין מה לחשוש

&nbsp
לגבי חינוך ביתי (אנחנו שנתיים בחנ"ב)-
לקראת פסח אתם צריכים להתחיל את הפרוצדורה-
לפנות לקבלת אישור.
אפשר ישירות למפקח המחוזי של משרד החינוך
או דרך קצינת ביקור סדיר ברשות המקומית.
גם לעניין זה לא כדאי לגשת בחיל ורעדה,
אלא ללמוד מראש את הנושא ואז לגשת ברוגע ובטחון.
הנה אתר שיכול לסייע בכך
http://ab-lifeschooling.com/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=240444
 

פופי2009

New member
מכירים את הפרוצדורה.

הבכורה גם בחינוך ביתי.
עבור הילד המדובר שלחנו בקשה באפריל ועדיין לא פנו אלינו.
בגלל שמדובר בגן חובה לא התעמקתי בעניין למה לא פנו אלינו.
לכתה א כמובן שנגיש בקשה לאישור.
חוששת שבאבחון עכשיו ידרשו לראות אישור לחינוך ביתי לגבי גן חובה...
ואמנם שלחנו בקשה אך טרם נענינו.

בכלל חוששת שיפילו הכל על החינוך הביתי, גם זה שאנחנו באים "רק עכשיו" כי למעשה חשבנו שיש לו עיכוב התפתחותי כמו שהיה לאחותו. ומשראינו שהמצב לא משתפר בגיל 5 כפי שקרה אצלה, פנינו לאבחון.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה לא רלוונטי לאיבחון
לא ידרשו שם לראות אישור לחנ"ב, כי זה לא שייך לשאלה האם הילד על הספקטרום או לא.
המאבחנות שם מספיק מקצועיות כדי לא "להפיל" משהו על חנ"ב,
הן יקחו את זה בחשבון כדי להגיע למסקנה האם הילד א"ס, זה הכל.
&nbsp
אגב, עם הבכור שלי הגענו לד"ר צחור (אמנם בקליניקה הפרטית שלה, לא במכון)
כשהיה בן 13.
היא לא שאלה למה רק עכשיו.
כאמור- מקצועית ונעימה,
לא מחפשת לשפוט הורים אלא רק לאבחן את הילד
 

dina199

New member
אף אחד (אם הוא מקצועי מספיק)

לא מאשים את ההורים. כולם יודעים שאוטיזם זה מלידה וזה לא חשוב באיזה גיל ההורים מחליטים לאבחן.
הם יכולים לשאול 'למה באתם עכשיו?' (נוסח שבאמת מטעה ונראה מאשים) אבל זו רק דרך שלהם לברר מה הסיבה שבאתם דווקא אליהם ובנקודת זמן זו .הסיבה שלכם - כיתה א'.
כששאלו אותי 'למה באתם עכשיו' ואמרתי שזה נראה כמו האשמו המאבחנים אמרו לי שבכלל לא היו מודעים לזה. כנראה אנשים רגילים מהילדות שכששואלים 'למה עשית' מתייחסים לשאלה כזו כמו האשמה
 
כפי שאת יודעת

אפילו ממה שקראנו כאן בפורום שיש ואני נתקלתי במספיק סיפורים גם לא מכאן ,מישהו שנראה להם אנשי המקצוע לא נרומטיבי , יש מצב של התנהלות כלפי ההורים בצורה לא נורמטיבית, פותחת השרשור הבינה זאת והיא חוששת, ואני חושבת שמאוד בצדק, זה נחמד להרגיע, אבל שנינו יודעות מאוד טוב שהורים לא פעם נחשבים להיסטריים, שלא יודעים להציב גבולות והמון דברים אחירם, ואז הם כן נהפכים לאשמים בשלל דברים, ובכלל הם מאוד לא אוהבים הורים שלא נוהגים כפי שהם מצפים מהם וןמכאן לערב את הרווחה הדרך מאוד קצרה!!
זה נכון שלא מאשימים אותם באוטיזם אבל שנינו יודעות מה יכול לקרות אם הורים לא מתנהגים כפי שאנשי המקצוע מצפים מהם,
אז אני מוצאת לנכון לכתוב את האמת. אמת שיש מספיק הורים שחוו ולא חסרים כאלו, זה שכולם כאן לאחרונה הפכו לסנגורי המערכת לא הפך את המציאות לכזו וורודה!!
בהצלחה שבוע טוב.
נ.ב
אז זה לא העניין שההורים יואשמו באוטיזם של הילד מדובר בדבר אחר לגמרי ולזה בדיוק התכוונה פותחת השרושר ולכן היא פתחה אותו מחששות אחרת היא בכלל לא הייתה פותחת שרשור, ונכון נעים לקבל תגבות נעמות, לצערי נתקלתי במספיק סיפורים
לא נעמים!!! ואני בהחלט מתכוונת להמשיך בכל שרשור שיעלה לעלות את הדברים הפחות נעימים!!
 

אורלי791

New member
זה נכון

גם אני יודעת על מקרים כאלו
אנשי מקצוע כנראה מזהים אם ההורים יש בהם גם משהו אוטיסטי
או אפילו מספיק שההורים בוחרים בחינוך לא שמרני או לא 'מיינסטרים'
ובמקרים שכאלו הורים עלולים לשמוע הערות והאשמות וגם קיים סיכוי שהמאבחן יציין על גבי האבחון עצמו
הערות שמשתמע מהן כאילו שההורים לא מציבים גבולות או לא מחנכים טוב.
יש סיכוי סביר שאם הילד בחינוך ביתי כמו במקרה של השואלת,
המאבחן ינסה לשכנע אותם וללחוץ עליהם שהוא צריך להיות במסגרת בית ספר
ואולי גם יפעילו לחץ לשכנע אותם שהוא זקוק לטיפולים שלא עולים בקנה אחד עם תפיסת עולמם של ההורים
ולכן אם ההורים מעוניינים להמשיך בחינוך בבית כפי שהם רוצים,
מומלץ שיכינו את עצמם מראש גם לאפשרות הזאת
וידאגו מראש שיהיו להם מספיק הסברים משכנעים למה לדעתם טובת הילד היא שילמד איך והיכן שהם רוצים
שיהיו בטוחים בעצמם ובדרכם ושלא יפלו תחת הלחצים של המאבחנים.
כי חשוב לדעת שאף מאבחן לא יקח על עצמו אחריות ולא באמת אכפת לו
אם מצבו של הילד ידרדר דווקא בבית הספר או בהשפעת הטיפולים שהמליץ,
אין למאבחן אפשרות לדעת בוודאות מה טוב בשביל ילד אלא רק להמליץ,
כי הוא לא באמת מכיר את הילד היטב כמו שההורים מכירים אותו.
אבל ההורים הם אלו שיצטרכו בפועל להתמודד ולהיות שם בשבילו אם חלילה מצבו יחמיר.
כאשר מאבחן ניסה להפעיל עליי לחץ ולשכנע בטפול או מסגרת כלשהי,
שאלתי אותו אם הוא או מישהו אחר יהיה מוכן להתחייב שהטיפול או המסגרת אכן תיטיב עם הילד,
ולקחת אחריות במידה ומצבו של הילד ידרדר בעקבות הטיפול או המסגרת שהוא ממליץ עליהם
והתשובה שקיבלתי ידועה מראש.
 
אני לא מכירה איש מקצוע אחד

שימליץ על חינוך הביתי ובמיוחד עם מדובר בילד עם איזה קושי, אנשי המקצוע מואד נגד החינוך הביתי, צריך טוב מאוד להיות מוכנים
למסע שיכנועים נגד זה ואפילו יש אנשי מקצוע שיפעלו מעשית נגד ההחלטה של ההורים,
כן אני כותבת דברים מתוך ניסיון, לצערנו החינוך הביתי לא מקובל אצל אנשי המקצוע.
כפי שהמלצתי בתגובתי הראשונה הכי בריא שההורים יביא איתם משהו מטעמם אפילו חבר או קרוב משפחה שיש לו נגיעה בנושא שיסברו את עמדת ההורים
היות שלהורים יש בעיה של זכרון וריכוז{ולא רצוי שאנשי המקצוע בכלל ידעו מזה}
 

dina199

New member
אין לי נסיון בחינוך ביתי. ונכון, הרוב המוחלט

של אנשי מקצוע הם בעד מסגרות חינוך מוסדיות. לכן אני מסכימה איתך שבמקרה של צורך אישור חינוך ביתי רצוי להיעזר במישהו מקצועי מטעם ההורים .
 
אם אני לא טועה אצלך היה אישור

אחרי שהילדים כבר היו במסגרות, כאן פותחת השרשור העלתה בעיה שלא קרה במקרה שלכם
 

schlomitsmile

Member
מנהל
מה זה משנה לכתה א או ב', ו' ט'?
3 האחרונות הן הכתות שילדיי היו אמורים לעלות אליהן אלמלא האישור.
ויכולנו לקבל גם לי'- התחלת בגרויות, לכאורה אמור מאד להלחיץ "אותם"
שילד יהיה בחנ"ב במקום בביה"ס.
&nbsp
כשהייתי ילדה, אמי נהגה לומר לי: מה שתקראי- זה מה שיענה לך ההד.
אם מתייחסים למשהו מראש כ"בעיה",
או למישהו מראש כאויב,
זה צפוי לעורר בו חשדנות ואנטגוניזם.
מקרה קלאסי של נבואה שמגשימה את עצמה.
&nbsp
נכון, חשוב לא ללכת בעיניים עצומות, לנהוג כבדהו וחשדהו,
אבל גם כבדהו וחשדהו מתחיל בכבדהו

&nbsp
 
זה חשוב לפותחת השרשור

כי הילד לא היה במסגרת, כי החלק של ד"וח הגננת שאנשי המקצוע נעזרים בו לא יהיה, אז כן זה מאוד משנה במקרה הזה כי הוא לא דומה למקרה שלך,
אז כפי שכתבתי כאן מספר פעמים יש לה חששות ובצדק רב, רצוי שתגיע מוכנה מראש .
התגובה שלי כללית לא מכירה את המכון הזה!
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אבל התגובה הכללית שלך ללא הכרות המכון,
נכתבת בשירשור שעוסק באיבחון במכון ספציפי.
את באה עם המון להט, צבעים, וסימני קריאה,
ומדברת באופן כללי וגורף גם על אנשים ומקומות שאת לא מכירה-
כי הרי אינך מכירה את כל המאבחנים, מטפלים, מורות.
יש הורים "חדשים" שנבהלים מזה ואולי לא יגשו בכלל לאיבחון בגלל זה, וחבל.
או שיגיעו רועדים לכל מפגש עם איש מקצוע, וגם זה עלול להזיק.
לפני שתגיבי בעוד עשרה סימני קריאה שזכותך לכתוב-
כן, זכותך לכתוב ואף אחד לא עירער עליה.
אני לא מדברת עלייך, וגם לא עליי- גם זכותי לכתוב את דעתי.
אני מדברת על הנזק שעלול להגרם לדעתי מהפצת תמונה שגויה כאילו כל איש מקצוע הוא הזאב הרע.
מסכימה איתך שיש זאבים רעים וחשוב שהורים יהיו מודעים לקיומם,
לא הכל ורוד, לגמרי לא,
אבל גם לא הכל שחור.
כמאמר המשורר: אל תרכיבו משקפיים, לא ורודות ולא שחורות, הסתכלו רק בעיניים, בעיניים פקוחות.
 
הבנתי עם זו גשתך,

תודה רבה , סימתי להגיב כאן, אני לא מתכוונת לכתוב כאן יותר, את פשוט נהגת כאן בסתימת פי!!
מצטערת, תודה לך!!
מי שמזדה איתי מוזמן לפנות אלי במסר אישי,
תודה ושלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
נ.ב

יותר מזה לא פעם ולא פעמים אני חושבת לעצמי אם פעם היו חושפים בתחקיר עיתונאי מה שקורה
בכל מה שקשור לאבחונים+ אנשי מקצוע+ מסגרות חינוך+ תרופות + כל המעגל הזה שמשתף פעולה, לכמה אנשים היה מאוד לא נוח, אבל כתבה כזו
תעצר ע"י בעלי אינטרס לא לחשוף את הדברים ע"י הורים סנגורי מערכת{בעלי עמדות כוח} כי אם הם היו רוצים זאת זה היה קורה, אבל הם מעדיפים לקדם עם הקשרים האישיים שלהם את האינטרסים האישיים שלהם בתוך כל המעגל הזה לטובתם האישית בתירוץ שהם מייצגים עוד הורים, רואים את זה היטב בועדי הורים גם מסגרות הרגילות, הורה בעל עמדת כוח תמיד בוועד וההורה קטן לא תמיד חושב שדברים נעשים נכונה.{אבל מי ישם עליו}
 
למעלה