אמא שלי ואני

הייזל

New member
אמא שלי ואני

אימא שלי היא לחלוטין דרמה קווין היסטרית ולחוצה וכתוצאה מכך נאלצתי ללמוד לשמור על קור רוח לא משנה איזה סערה מתחוללת בפנים. אבל היום... זה שבר משהו בפנים. פשוט נמאס לי שבמקום שהיא תהיה הבוגרת ותעזור לי להירגע היא רק הלחיצה אותי עוד יותר.
לקחתי יום חופש מהעבודה היום כי הרגשתי צורך עז למלא מצברים, להירגע קצת, לעשות את כל הדברים שאני תמיד דוחה. החדר שלי היה מבולגן לחלוטין. אז קמתי, שתיתי רסיטל וכדור נגד אלרגיה, הדלקתי את הדוד, הכנתי לי ארוחת בוקר, לקחתי ריטלין, התקלחתי והתחלתי לסדר את החדר. ביום ראשון הגיע סופסוף האבחון הרשמי מ"בית אחד" [אני על הספקטרום ASD. ייאי!?]. כשהיא הגיעה הביתה בסביבות 12 היא התחילה לכעוס עליי שלקחתי יום חופש בשביל לסדר את החדר ולמה לא הלכתי לביטוח לאומי? אמרתי לה שאני אלך אחה"צ. אז היא שאלה איפה כל המסמכים שלי למקרה שאני אצטרך להגיש אותם שוב. לא הייתי לחוצה כי שמרתי הכל בצורה מאוד מסודרת והתחלתי לחפש את זה ואני לא מוצאת. חפרתי בכל המסמכים בחדר וכלום, קיבלתי התקף חרדה והתנשמתי בכבדות אבל המשכתי לחפש. קראתי לה לעזרה אבל היא הצליחה למצוא רק את העתקים שלה מהמסמכים ולא את השקית שלי. ואז היא התחילה לשאול למה אני מתנשמת. אמרתי לה שאני בפאניקה. המשכתי לחפש וניסיתי להיזכר מתי ראיתי את השקית הנ"ל בפעם האחרונה וזה היה באחת הפעמים שהגענו ל"בית אחד" לאבחן ושמאז למעשה לא ראיתי את השקית. אמרתי לה את זה, חשבתי שאולי השארנו את זה ברכב שלה אבל היא התעקשה שאין ברכב שלה כלום.
עכשיו, אני במקומה היתה מרימה טלפון ל"בית אחד" כדי לשאול אם הם ראו את זה במקרה ומשתפת פעולה ברצינות בחיפושים. ואם הבת שלי היתה בהתקף חרדה דבר ראשון הייתי מרגיעה אותה. אימא שלי לעומת זאת...
היא רק הלחיצה אותי יותר, העבירה עליי ביקורת ואמרה לי רק כמה היא כועסת עליי ונשמעה לחלוטין לחוצה. בנקודה הזאת נשבר לי. אני בהתקף חרדה ובמקום להרגיע אותי היא מלחיצה אותי יותר - אמרתי לה. התגובה שלה? אז תרגיעי את עצמך.
אני מסוגלת לחנוק אותה לפעמים.
 

arana1

New member
לאוטיסטים יש הורים אוטיסטים

לרוב האוטיסטים יש הורים אוטיסטים, לרוב לא מאובחנים, גם בגלל שהם דור אחר, חרד חברתית יותר וקשוח יותר והתסמינים גם פחות ניכרים.
התוצאה היא קומבינה מאוד נפיצה כי מצד אחד האוטיסט מאוד תלוי במישהו קרוב ומבין ומצד אחד אותו מישהו חווה את המאפיינים האוטיסטים מהצד הלא טוב שלהם ולכן מעצים כל הזמן בעיקר את ההיבט השלילי שלהם

יתכן וזו הסיבה שלאוטיסטים יש תנודות כל כך חריפות בין זהות והזדהות, בין התעקשות על עצמאות אבסולוטית לבין תלותיות מוחלטת

הפתרון הוא נורא פשוט לתיאור ונורא קשה לביצוע
לתפוש מרחק מאמא
ולהוריד את מינון הסמים הקשים
בהדרגה כמובן
 

הייזל

New member
הסמים הקשים שומרים אותי בחיים כרגע


במיוחד הרסיטל
 

dina199

New member
תנשמי עמוק ותתקשרי לבד לבית אחד


הם יכולים לשלוח לכם העתקים של כל המסמכים.
אמא שלך לא סופרוומן, אין ספק שגם היא לחוצה מתוצאות האיבחון וכנראה כך מתבטא הלחץ שלה. מה שאומר שהיא לא תעמוד בציפיות שלך.
ומאחר והצלחת ללכת לבד לאיבחון , את תתגברי גם על זה. בהצלחה
 

הייזל

New member
הבעיה יותר שובר התשלום

ואני בטוח שיש עוד כאלה בביטוח לאומי. אני אמצא פתרון.
תודה
 
קודם כל


שנית, אם אני יכולה לשפוט על עצמי, קשה לאנשים לקלוט משהו חדש בזמן הלחץ. אם את רגילה להחזיק הכל בתוכך לא משנה איזו סערה מתחוללת בפנים, יכול ליות שאמא שלך באמת חושבת שאת אישה קולית, ולא שיארה שפתאום מתפרקת מדבר זה קטן. להגיד "אני בפאניקה" יכול להיות סתם מטבע לשון, ואיש שאף פעם לא חווה את זה לא יכול לתאר לעצמו מה זה עושה לך מבפנים. (
נוסף)
אני בשום פנים לא מנסה להאשים אותך או להעביר את האחראיות עליך, רק להסביר מה לפעמים קורה לי מול אנשים.
אולי כדאי לך למצוא זמן רגוע, לא בעמצא הסעה שלך או של אמך, לקחת את אמא שלך לשיחה ולתאר לה מה את מרגישה בזמן הלחץ, ומה את זקוקה שהיא תעשה.
לפעמים אנשים לא רואים על אחרים.
ונכון, אמא צריכה לדעת, אבל מסכמה עם דינה, אמא היא לא סופ-וומן, ככל שאני ארצה להיות. לא...
 

אורלי791

New member


קשה לחיות עם הורים שלא תומכים.
אני חושבת שיש בעיה חמורה עם כך שאנשים לא תומכים במי שיש לו התקף חרדה,
כי כאשר מישהו סובל מהתקפי חרדה ופאניקה,
מקובל על אנשי המקצוע להמליץ רק על טיפול תרופתי אולי גם התנהגותי,
וככה יוצא שהרבה הורים לא מעלים על דעתם אפילו את האפשרות של התייחסות מרגיעה ותומכת כעזרה,
או שינוי סביבה לסביבה רגועה ומכילה יותר עבור מי שסובל מהתקפי חרדה.
לדעתי אפשוריות אלו היו יכולות לחסוך את התרופות תופעות הלוואי הקשות ועוגמת הנפש
לחלק מהאנשים שסובלים מהתקפי חרדה.
אני מאוד מבינה אותך גם אני התמודדתי עם מצב דומה,
יש הורים שפשוט לא מסוגלים להכיל להתמודד ולעזור אפילו אם יש להם רצון טוב,
לפעמים אין ברירה אלא להתרחק מהם ולנסות לחפש את התמיכה והרגיעה במקום אחר
 
למעלה