'חוק חינוך חובה חינם'

dina199

New member
'חוק חינוך חובה חינם'

אנסה לתמצת , כי שמתי לב כשאני כותבת את הדעות שלי באמצע הודעה , יש לאנשים נטיההלהתייחס לטפל ולא לעיקר.

אז אכתוב בצורה ישירה בלי להביע דעה (ובתקווה שסוף סוף תהיה התייחסות לעיקר):
לפי חוק חינוך חובה חינם הורים שלא שולחים את הילדים למסגרת לימודים מוכרת ואין להם אישור לחינוך ביתי נחשבים עבריינים.
 

רואה 6 6

New member
נכון,אבל אין עונש מאסר,ניתן לקחת את הילדים מהם.

הורה שלא מאפשר קבלת השכלה נחשב מזניח.
אני חושבת שבבסיס זה חוק נכון ונועד להגן על האוכלוסיות הפגיעות יותר,ילדים. אבל הוא כמובן לא מבדיל בין מי שאין לו אישור והוא מלמד את ילדו במסירות לבין מי שיש לו אישור.
 

kagome10

New member
זה דווקא לא נכון

למיטב ידיעתי תיאורטית יש עונש מאסר אליו לא הגיעו מעולם, אבל זה ממש לא סיבה לפקפק במסוגלות ההורית אם אין עוד סיבה. למשל, ההורים גרושים, (או שהאם חד הורית) או שהם עניים, או עולים, או שהם לא מהמיינסטרים, או שאי פעם התלוננו עליהם ברווחה, וכמובן שאין להם השכלה וקשרים חברתיים. אחת מאושיות החינוך הביתי בישראל היא דוקטור. אליה לא יטפלו לעולם. אבל למי שלא כל כך חזקה? בקלות ובשיטת מצליח.
במקרים האלו (של אוכלוסיות חלשות) המדינה תשמח להיטפל לכל שטות.
&nbsp
בכל מקרה, לקיחת ילדים לא קוראת כל כך מהר. יש יותר סיכוי שיכריחו לשלוח את הילדים לבית ספר.
 

dina199

New member
זאת הבעיה , שהחוק (או האכפים אותו)

מניח שאם ילד לא נמצא פיזית במסגרת חינוכית מוכרת זה הורה שלא מאפשר לקבל השכלה.(בדרך כלל זה הורה שנלחם בהתעללות באותה מסגרת)
ולדעתי בחוק יש אפשרות של עונש מאסר.
מעניין עד כמה הילד ישכיל (ועד כמה תהיה חשובה לו ההשכלה הזאת) אם יפרידו אותו מהוריו.
 
את התשובה אפשר

לקבל בפייסבוק אצל כל אותם הורים שלנלחמים נגד הרווחה , הם נקראים הורים שילדיהם נחטפו, הם מספרים
מה הילדים עוברים מחוץ לבית,
לא ההשכל בכלל לא מככבת שם, הסבל האנושי מככב שם ומאוד בגדול,
לשמחתי הרבה על אף שהציבור רואה בחינוך הביתי משהו לא רצוי יש קבוצה הולכת וגדלה שמביאה את הרשויות להכיר בזה, ולהפנות לבג"ץ אם צריך
והם עשו זאת ובהצלחה,
להפחיד את ההורים שאם הם ישאירו בבית את הילד ילדיהם ילקח משחק בדיוק לידיים של הממסד, בדיוק מונע מהמיימסד לטפל ולשפר את המצב!!
 
ממש לא נכון

החוק טוען שמדובר בעבירה פלילית שהעונש הוא מאסר, ואין בינה לבין הזנחה שום קשר,

ילדים מוזנחים שלא הולכים לבית ספר מוזנחים בכל תחומי החיים ללא קשר לביקור סדיר,
ההורים לא מתפקדים, לא מפרנסים זה המקרה היחיד שילדים מוזנחים,
אין שום טיעון להזנחה במקרה שהורה משאיר את הילד שלו בבית מסיבות שלא קשורות להזנחה, ז.א.
שאי למידה במסגרת ממסדית לא הופכת ילד להיות מוזנח זה מנוגד לתפיסת חוק זכויות וחרות האדם
כי הורה הוא הראשון שניתנה לו הזכות להחליט כיצד יחנך את ילדיו על פי חוק חירות וזכויות האדם!!
ילד מוזנח לא קשור בכלל לאי שליחתו לבית ספר !!
יש לי את הדיון שהיה בועדת הכנסת בנושא הח"ב שמוכיח זאת!!
 
קטע מעניין לקריאה:

תהליך לימוד חובה, באמצעות מוסדות מדינה,
יצר מצב חדש, שסימן את הילדות כמעין שלב ביניים "עד שהחיים יתחילו", אולם הילדות אינה מעין חזרה גנרלית "עד שההצגה תתחיל", הילדות מהווה חלק אינטגרלי מהחיים,
ואם נרצה להיות מדוייקים יותר, הילדות הינה חלק החיים בעל ההשפעה המכרעת ביותר, על טיב ואיכות החיים של האדם, לכל ימי חייו.
האנושית התבונית, דאגה שההכשרה לחיים, תתבצע ע"י התא המשפחתי
[חינוך ביתי חיים לומדים ונהנים בלי גן ובלי בית ספר.] במאה השנים האחרונות, צצו כפטריות אחרי הגשם,
מערכות מחליפות הורים, פעוטונים הפועלים כבר מגיל 3 חודשים, כאשר לתינוק בן השלושה חודשים, אין אפילו כישורי הישרדות בסיסים, גני ילדים ובתי ספר, עד גיל 18 שתפקידם, לכאורה, להעניק לילדים את כישורי חיים, במיקור חוץ, במקום ההורים והמשפחה.

תהליך העברת החינוך לצד ג', מתבצע כיום בדרך שאין לה אח ורע בשום תחום בחיים שלנו, למעט גיוס חובה לצבא, מדובר על אחזקת קטינים, בשעות היום ולעיתים גם רוב שעות אחה"צ, למשך שעות ארוכות, רחוק מהבית, מההורים והמשפחה, בתוך חברה מלאכותית, המורכבת מאוסף גדול של ילדים, בני שיכבת גיל אחידה, שהמשותף להם, זה כתובת המגורים של ההורים, שיכבת גיל שכמוה לא יפגשו לעולם, בחיים הבוגרים שלהם. מדובר בקטינים, החייבים לסור למרותו של מבוגר זר המוסמך להטיל עליהם מטלות, לבחון אותם ללא הרף ואף להעניש אותם, ללא שום התחייבות ואחריות, לתוצאות שבקצה המסלול הארוך הזה, והכל מגיע תחת מעטפת מוסר מלאכותית, הבנויה ומורכבת משיקולים הזרים לחלוטין, לטובת החיים בפועל, של הקטינים.

מרבית ההורים יודעים, שבתי הספר ומוסדות החינוך, לא רק שאינם מועילים לילדים שלהם, אלא אף מזיקים להם, אך הם אוחזים בזן של שקר לבן, אפילו בליבם, שזה ל "טובת הקטינים", וללא שהות חובה במוסד כבית ספר, לא ניתן יהיה להצמיח אדם בעל כישורי חיים נאותים.
שטיפת המח האינטנסיבית, יצרה שכבת שכנוע פנימי, עד שבשפת העם נוקטים בלשון בוטה: "מה יצא ממך" אם לא תלך לבית ספר.
 
למעלה