למה מילה 'תקשורת' טובה ומילה 'אוטיזם' מוקצה?

dina199

New member
למה מילה 'תקשורת' טובה ומילה 'אוטיזם' מוקצה?


למשל 'כיתת תקשורת' נשמע טוב, 'כיתה לאוטיסטים' נשמע רע? הרי זו בדיוק אותה כיתה עם אותם ילדים
ואותו קוד של חינוך מיוחדבמשרד החינוך.
תשובה: כי 'תקשורת' זו מילה מכובסת עבור אלה שלא בתחום. אלה שהאסוציאציה הראשונה של מילה תקשורת עבורם זה עתונות, רדיו ואטלויזיה, ומקסימום תקשורת מחשבים.
ואם מישהו מהם יבין ש'תקשורת' זה שם קוד ויחליט לחפש את המשמעות הרי תוך גיגול אחד באיטרנט הוא יראה שזה שייך לאוטיזם .
 
ועוד סיבה

בעיות תקשורת יש לכולם, גם נ''טים.
הרי היא סיבה לריבים.. ומי לא רב?

אוטיזם מתחבר בדרך כלל לאוטיזם כלאסי...
לדעתי מי שלא בתחום בכלל לא יודע שילד שנראה ממש רגיל יכול להיות מאובחן.
 

dina199

New member
בעיות תקשורת יש לכולם, אבל לא כולם הולכים

לכיתת תקשורת , רק אוטיסטים.
ומילה 'אוטיזם' מתקשרת לאוטיזם קלסי בלבד כי כשמשתמשים במונח 'תקשורת' אין סיכוי שמישהו שלא בתחום יסתכל על אוטיזם אחרת מאשר 'קלאסי' (אלא אם כן יתחיל לנבור בעצמו באינטרנט
)
 

winterfell

New member
מבחינתי - בדיוק בגלל שאני לא רוצה שכל אחד ששואל

לאיזה גן הילד הולך, ידע בדיוק איזה אבחון יש לו.
אני רוצה שיתייחסו אליו כאל כל שאר הילדים (בגינה, שכנים וכו').
מי שמעניין אותו מספיק בשביל לפתוח גוגל ולחפש - שיבושם לו.
אני לא מסתירה מבושה, אבל כמו שאני לא מספרת לכל אדם ברחוב על כל האבחנות הרפואיות שלי, כך אני לא רוצה לספר על כל האבחנות הרפואיות שלו.
&nbsp
 

dina199

New member
האם הילד יודע או יידע בשלב כלשהו ?

אני לא מדברת על לספר לכולם. את זה גם אני לא עושה.
אני מדברת על להסתיר מכולם.
ולמעשה אצלי אפילו מונח 'תקשורת' לא עזר
(כשהיה מישהו שרציתי לספר לו) . ברגע שאמרתי אספרגר אף אחד לא ידע, ואז אמרתי 'קשיי תקשורת' ואף אחד לא הבין , עד שנאלצתי להגיע ל'ספקטרום אוטיסטי בתפקוד גבוה'.
 

winterfell

New member
כרגע הוא בן 3

אז אני מניחה שהוא מבין שיש משהו - כי הוא יודע שהיינו אצל רופא שבדק אותו.
אני לא חושבת שהוא מרגיש שיש לו קושי. אולי בתחום המוטורי, כי הוא בוודאי יודע שכל הילדים רצים וקופצים והוא לא כ"כ.
לגבי העתיד - לא יודעת. אני מתכננת מקס' שנה קדימה, כרגע. כשתעלה השאלה, נצטרך לחשוב איך לספר לו, למרות שנראה לי שזה יהיה מסוג הדברים שהוא יגדל לתוכם.
אני לא מסוגלת לשמור סוד. כל מי ששואל מה יש לו מקבל תשובה ישירה. אני בטוחה שאת המילה "אוטיזם" ו"ספקטרום" הוא כבר שמע.
 

dina199

New member
האם כשאת אומרת 'כשתעלה השאלה'

את מתכוונת כשהוא ישאל ?
 

winterfell

New member
לא

כבר השלמתי עם זה שהוא לא שואל, גם כשהוא מאוד סקרן.
אני מתכוונת, כשאני אחשוב שזה מעניין ומעסיק אותו.
 

winterfell

New member
אני משתדלת, לא תמיד הולך

יש פעמים שאני מבינה כמה הוא התעניין במשהו רק אחרי שאני מסבירה.
כלומר, אני מסבירה לו משהו, סתם כי זה נראה לי מתאים, ופתאום אני רואה שהוא נורא שמח ומבינה שזה היה משהו שהטריד או סקרן אותו.
יש דברים שאני יודעת שמעניינים אותו ולא תמיד יודעת איך להסביר. למשל עכשיו הוא מאוד מתעניין באותיות, ואני לא ממש יודעת איך ללמד אותו...
 

dina199

New member
העיקר שאת 'עם היד על הדופק'


לא קורה כלום אם לא יודעים הכל. אנחנו לא סופרמנים
.
ולגבי אותיות , מספיק להקריא לו סיפורים כשהוא רואה את הטקסט. יש סיכוי גבוה שכל השאר יסתדר לבד.
 

dina199

New member
מתברר שלא מספיק
. ולא כי אני מעדיפה כך,

אלא כי אנשים לא מבינים (והכל מתחיל ונגמר בסטיגמה).
נניח שואלים מה יש לבן שלי (למשל רופא ילדים שהייתי צריכה ממנו אישור לבית ספר) אז אני אומרת 'תסמונת אספרגר' . לא מבינים. אז אני אומרת 'זה נקרא קשיי תקשורת' . לא מבינים (הגיוני , הרי המילה 'תקשורת' מקושרת לאסוציאציות אחרות). אז אני אומרת 'זה שייך לספקטרום אוטיסטי' (הנה הזכרנו מילה 'אוטיזם'). מבינים את המילה אבל פותחים עיניים ענקיות ומופתעות כי מבחינתם 'אוטיזם' זה רק 'קלאסי' ) ואילו הילד שלי למד בחטיבה רגילה. צריך אישור לתיכון לחינוך מיוחד שמלמד לפי תובנית לימודים רגילה , מדבר עם הרופא על נושאים ברומו של עולם (לפי מה שקרא באנציקלופדיות) , מכיר את האיבחונים הרפואיים (כולל מילה 'סרעפת'
) . ואז אני צריכה להסביר שדבר כזה נקרא 'אוטיזם בתפקוד גבוה'.
 

dina199

New member
מי שלא יודע ש'תקשורת' זה שם קוד ל'אוטיזם'

לא יידע להתשמש במילה 'תקשורת' בתור קללה.
 

dina199

New member
אתה בחור מצויין


אבל אי אפשר תמיד לענות לכולם. פשוט אין זמן בשביל זה.
ולפעמים כשאין מה להגיד , לא כותבים. זו לא התעלמות.
 

ענתנוי

New member
זאת לא השאלה הנכונה

השאלה החשובה היא למה ב"כיתת תקשורת" אין התמחות בתקשורת?

ומה שבאמת מפריד ומבדיל בין ה"ספקטרום הנורמלי" ל"ספקטרום האוטיסטי" הוא המשמעות של המושג תקשורת כי "תקשורת נורמלית" היא תקשורת בין-אישית ו"תקשורת אוטיסטית" היא תקשורת תוך-אישית, אבל גם בכיתות תקשורת, שמיועדות במיוחד לאנשים בעלי סגנון תקשורת שונה אין שום התיחסות לעובדה הזאת.....
ואיך יכולה להיות התייחסות לשונות, אם השונים, אלו שבאמת מבינים את השפה הזו, חיים מחוץ לחברה ואין להם שום מקום בין מקבלי ההחלטות, מפתחי התכניות, או המורים/מדריכים/מטפלים?....

זה כמו לבנות כיתות מיוחדות ליפנים, בלי להתייחס לעובדה שהיפנים מדברים יפנית.....
 

dina199

New member
נכון , אבל לא הנושא שלי לה היה

ספציפי כיתת תקשורת.
רק נתתי דוגמה מתי 'מכבסים' ומשתמשים במלה 'תקשורת' במקום 'אוטיזם'.
הרי מושג 'כיתה לאוטיסטים' מגדיר בדיוק את סוג הכיתה . כמו שיש כיתה ל'ליקווי למידה'.
הרי לה לא מחילפי שם. (או בעצם כן - קוראים לכולם בצורה מאוד 'נחמדה' - 'כיתה קטנה'.)
אבל סטיתי מהנושא. הנושא שלי שכל זמן שילא שתמשו במילה 'אוטיזם' בצורה גלויה וישתמשו במושגים מכובסים שלא מזכירים את האוטיזם בכלום, הסטיגמה תמשיך לחגוג.
 
למעלה