אספי שמסביר למה אסור ללמד אוטיסטים "כישורי חברה"

schlomitsmile

Member
מנהל
הסבר יפה, וגם
אם הבנתי נכון, הוא ועוד אספי עובדים כמדריכי הורים,
כלומר מצאו פתרון לקושי למצוא מקום עבודה ופרנסה,
הפכו את הקושי שלהם למשאב

הדבר שבגללו הם "לא עוברים מסך" (היותם א"סים)
הוא הדבר שבזכותו הם יכולים להיות מדריכי הורים מוצלחים.
 
זה לא למה לא ללמד כישורי חברה

זה למה לא להתחיל משם בלי להתייחס לקשיים אחרים, לפעמים כאלה שנמצאים בבסיס העניין.אגב, קשיים שהיוו את המקור הראשוני לבעיה לא תמיד קיימים בשלב שמגיעים להתייחס לבעייה.אני אתן דוגמא - נניח שביום שבו לימדו כדורגל לא השתתפתי בשיעור כי הרגל שלי הייתה שבורה או אפילו כי הגוף שלי היה חלש בגיל שבו עשו את זה (או משהו בסגנון - כלומר לא משהו חד פעמי אלא עניין של המצב באותו זמן, מסיבות התפתחותיות או וכו'). כעבור שנה הגעתי למצב שבו אני כן מסוגל לשחק כדורגל, אבל עכשיו אני בפיגור של שנה ואף אחד לא מסכים לשתף אותי במשחק, וכך לא מתאפשר לי לשחק כדורגל בכלל. בשלב הזה אני צריך שמישהו ייתן לי להיכנס למשחק באיזשהו אופן - ישים אותי בקבוצה שרק התחילה, יאמן אותי קצת באופן פרטי, וכו' וכו'.הרגליים שלי עכשיו במצב תקין לחלוטין - אין מה לעבוד עליהן, אבל כן צריך לאפשר לי איכשהו להשלים את הפיגור לעומת זאת, אם כעבור שנה אני עדיין חלש פיזית או שעדיין הרגל שלי שבורה - ברור שצריך לעבוד על העניינים האלה ולא יעזור לתת לי להיכנס למשחק או ללמד אותי.אני חושבת שלפעמים ילדים שהיו להם קשיים מסוימים, סנסורים ואחרים, שהיו קשורים להתפתחות האוטיזם, מגיעים לטיפול כשהקשיים האלה כבר לא שם, אבל הפיגור שנוצר בגללם עדיין קיים - ואז כן צריך להתחיל מהשלבים מעל - פשוט כי השלבים מתחת כבר לא בעייתיים ולא מהווים קושי. להפך - לפעמים אותם דברים שמהם הם סבלו או נרתעו כתינוקות מהווים מקור בלתי נדלה להנאה - אבל ההשלכות של מה שהן פספסו אז עדיין קיימות.
 

arana1

New member
לא מסכים עם אף מילה

אין ספק שיש לך טעות בסיסית נורא,אני גם לא מסכים עם מה שהוא מציג אלא רק חושב שעחסית לבורות השחצנית והאלימה שמאפיינת את הגישה לאוטיזם יש בעמדתו מעט פחות טמטום ממה שמקובל בדרך כלל ובמצב כל כך מזעזע ומחפיר גם זה משהו.אחזור על זה שוב, אין דבר יותר גרוע ומזיק ומטעה מגישתך, שהיא הגישה השגורה, הבנה מהותית של הסיבות להצפה הייתה חושפת את האמת על מה שנחשב בטעות לכישורי חברה, זו גם הסיבה שאין מי שעתייחס לזה ויחקור את זה וינסה לשם שינוי באמת לעזוג קצת לאוטיסטים.
 

arana1

New member
גישה שמציבה "כישורי חברה" כמטרה ומודדת את הכל מולם

גישה שמנתקת בין בעיות הוויסות האוטיסטיות לשונות זהותם ותפישתם
זו גישה שפוגעת אנושות גם בפרט וגם בחברה
גם בנפש וגם בגוף
ומשמשת בסיס ליחס הרצחני שממשיך להטיל את האנשים הכי עדינים בעולם לתופת רק מחמת שונותם
בקיצור
גהנום מושלם

מבחינתך, ומבחינת יתר השרלטנים, חוסר ההתאמה של האוטיסט לתבניות החברתיות נובע ממשהו שעדיין לא התפתח בו, משהו שעדיין שבור, משהו שעדיין אינו תקין כמו אצלך ואצל שאר העדר הנורמטיבי
אלא שאוטיסט שמתפתח כהלכה יודע יפה מאוד למה ואיך כישורי חברה זה הדבר הכי מופרע ומפריע בשבילו
ועם הזמן יותר ויותר אוטיסטים יצליחו להתפתח למרות גישתך וגישת אנשי המקצוע שאינה מבוססת אלא על התנשאות חסרת בסיס במידה מטריפה

נדמה לך שצריך לחכות שהאוטיסט יבשיל וישתקם על מנת לגעת ביכולת להתנהג כמותך
וואוו
כמה שאת טועה
אוטיסט שישתקם ידע טוב מאוד למה עצם הנסיון לדחוק אותו לתבניות שמדברות אלייך ומשקפות אותך גמרו לו את החיים
 
טוב, שוב אתה מסווג

אותי משום מה כנ"טית... בכל אופן אני מדברת על תהליכים שקורים במציאות לאנשים אמיתיים - שמשהו שהיווה קושי בעבר לאדם מסוים, ולכן לא אפשר לו להתנסות בדברים מסוימים, מפסיק להיות קושי, אבל עדיין חסרות לאותו אדם ההתנסויות שהוא פספס. אולי לך זה לא קרה - אולי כל מה להפריע לך כתינוק מפריע לך גם עכשיו. אבל לא כל אדם, ולא כל אוטיסט, זהה לך, ויש בהחלט כאלה שה-בוא נגיד הפרופיל הסנסורי שלהם, על אף שזה לאו דווקא מונח מאוד מוסכם - משתנה עם הזמן, גם בלי התערבות. אבל הם מתקשים להשתלב בכל מיני פעילויות בגלל מה שהם פספסו לאורך השנים.
 

arana1

New member
סיווגך אינו עקרוני לעניין בכלל

הגישה שלך כן

ויש המון תהליכים שקורים להמון אנשים נורא אמיתיים אבל זה לא אומר שבכל מקרה כל משל מתאים לכל נמשל
והמשל שלך הכי לא מתאים לנמשל האוטיסטי

את ממשיכה להתייחס לפרופיל הסנסורי האופייני לאוטיסטים כלקות ולדעתי זו גזענות מהסוג הכי נורא
את חושבת שאנשים צריכים להשתקם ולהתנער מהדרך שבה הם מחווטים
אני חושב שחברה שפויה צריכה לדעת לתמוך ולשקף ולעזור לאנשים גם אם וכשהם לא תואמים בדיוק לתבנית החברתית המקובלת

יש אין סוף התנסויות נורמטיביות שאני ואוטיסטים אחרים לא רק שהכי לא נהנים מהן אלא שהן עושות לנו את המוות
את ואחרים חושבים שזה בגלל שאנחנו לא מספיק מפותחים או פגומים ואני בטוח שזה ממש לא נכון בכלל

אוטיסטים תמיד יתקשו להשתלב בתבניות חברתיות כמו שהן נהוגות היום
אבל החברה תשתנה
גם בזכותם
 
וואו, זה ממש לא מה שכתבתי

או שהתכוונתי אליו. דיברתי על פרופיל סנסורי שמשתנה כמשהו שקורה. לא אמרתי שהפרופיל הסנסורי הקודם הוא פגם, אלא שהוא חסם בפני הילד התנסויות מסוימות - כאלה שאולי היום הוא מסוגל להן ומעוניין בהן, אבל מתקשה לקבל גישה אליהן. לעומת זאת, התנסויות אחרות בעייתיות עבורו גם היום, וחשוב לדעת מה כן ומה לא. אין משמעות ללמידה חברתית כמו שאין משמעות ללמידה של מדע - אפשר ללמוד תחומים ספציפיים בכל אחד מהם, וחשוב לדעת, כאמור, למה האדם מסוגל ובמה הוא מעוניין, ואם הוא נמצא מאחור בגלל שהוא פספס התנסויות שהאחרים עשו מזמן - לעזור לו להשלים אותן בצורה כזאת או אחרת.לעומת זאת, אם יש משהו שהוא סובל ממנו סנסורית גם היום, לחשוף אותו אליו כחלק מניסיון ללמידה חברתית יכול להיות הרסני, ואין סיבה לעשות את זה.אני אתן לך דוגמא אישית - אני מאוד סובלת מקולות של באסים ושל תיפוף. אם מישהו מחליט שכחלק מניסיון לחשוף אותי לתחומים חברתיים או משהו כזה כדאי לקחת אותי למופע של סטומפ או למעגל דרבוקות, סביר שמה שיקרה הוא שאני אברח, ואם ינסו לעצור אותי אני אקים מהומה כלשהי - אחרת יהיה לי כאב ראש נוראי במשך ימים, בנוסף לסבל בארוע עצמו. אם כל ההתנסויות החברתיות בעולם היו כוללות תיפוף, הייתי נאלצת לוותר על כל התנסות חברתית. אבל זה לא המצב, ואין בעייה שפשוט אמנע מהתנסויות שכאלה (או אצא החוצה אם זה רק חלק מהארוע - למשל בחתונות עם מוסיקה מאוד רועשת, וכו') ואפנה לאחרות. אם, לעומת זאת, מסיבה כלשהי הרתיעה מבאסים ומתיפוף הייתה נעלמת, לא הייתה לי בעייה להשתתף גם בארועים כאלה. במקרה הזה קשה לי לחשוב על התפתחות שפספסתי, כי ארועים כאלה הם נדירים יחסית, כך שזה לא שבני גילי מומחים לדרבוקות או באסים ותהיה לי בעייה להשתלב. הדוגמא של הכדורגל נועדה להמחיש תחום שבו כן מתרחשת התפתחות שכזאת. אני יכולה למצוא דוגמאות נוספות אם היא לא מצאה חן בעיניך. בכל מקרה לרגע לא ניסיתי לטעון שצריך "לרפא" את האוטיסטים מכל רגישות סנסורית, אלא דיברתי על כך שלפעמים חלים שינויים ברגישות כך שהגורם לרתיעה המקורית מפעילות מסוימת נעלם, אבל יש קושי להשתלב בגלל מה שפספסת. מקווה שעכשיו זה ברור יותר.
 
למעלה