התייעצות

ajy1

New member
התייעצות

שלום,
בתי בת שנה וארבעה חודשים (ילדה שלישית לשני אחים בני 11,9) מדאיגה אותנו בהתפתחות ונקבעה לנו יחד איתה פגישה אצל נוירולוגית .
בתי היא היפוטונית ולכן היא בעלת התפתחות מוטורית איטית (זוחלת על 6, נעמדת על יד כל מקום והולכת לאט בעזרת משהו יציב-אך לא הולכת בצורה עצמאית עדיין).
מה שמטריד אותנו והדליק לנו נורה אדומה:
1. היא לא מצביעה על דברים שרוצה, היא לא אומרת "את זה" (למשל:שואלים איפה אור-היא תסתכל אבל לא תצביע)
2. היא לא מחקה אותנו-לא מוחאת כפיים, לא חוזרת אחרי תנועות ידיים למעלה,על הראש...
3. שהיתה קטנה יותר מחאה כפיים וזה נעלם.
4. כשהיא מאושרת היא מנופפת בידיים בשמחה (יש לה הרבה נפנופי ידיים)
5. היא לא בונה מגדל מ 2 קוביות, לא שמה טבעות על חישוק-מכניסה כל דבר לפה.
6. היא לא אוכלת מוצק בכלל-רק טחון (מרק,פירות וכמובן דיסות)


מצד שני:
1. היא יוצרת קשר עין איתנו כל הזמן, קשר עין עם משחק משותף.
2. היא משתמשת במחוות כמו:הטיית הגוף שהיא רוצה משהו (נניח נדנדה בגינה), היא באה ודורשת תשומת לב-נעמדת עלינו ורוצה שנרים אותה.
3. היא מחבקת, אוהבת התרפקויות, צוחקת ומחייכת כל הזמן כשיש דברים שמשעשים אותה.
4. היא יודעת מספר מילים (אבל חוזרת רק אחרי ההברה האחרונה של המילה)
5. היא מביעה רגשות כמו- כשאני מלטפת בובה-היא מקנאה,בוכה זוחלת עד אלי "מעיפה " את הבובה ונצמדת אלי.
6. היא מקשיבה לסיפורים, מסתכלת בעין (לא מצביעה) כשמראים חתול,כלב...

אנו מתחילים תהליך של אבחון,נשמח לשמוע כל דבר שהוא ממי שמכיר , עבר דברים דומים
תודה רבה.
 

dina199

New member
טוב שאתם בתהליך איבחון. יש לכם מספיק סיבות

לפנות לאיבחון , כולל אלה של 'צד שני'.
 

ajy1

New member
התייעצות

תודה דינה על ההתייחסות.
למה את מתכוונת -כולל אלה של צד שני?
 

dina199

New member
הכוונה שגם את הרשימה הרשימה השניה

צריך להראות למאבחן.למשל עם מי היא יוצרת קשר עין במשחק : האם רק עם מבוגרים? האם רק עם מי שהיא מכירה? או עם כולם ? גם לגבי הדוגמה של הנדנדה: האם היא רק נעמדת לידכם? האם היא לוקחת את היד ומובילה לשם? כי זה למעשה תחליף הצבעה.
 

TikvaBonneh

New member
כמה שאלות

היא עונה לשמה?
היא משחקת עם ילדים בני גילה? האם היא נמצאת בגן\מעון? איך היא מתפקדת במסגרת?
איך השפה שלה? תקינה לגיל?
 

ajy1

New member
תשובה

כן היא מגיבה לשמה
היא יוצרת קשר עם ילדים- נוגעת, מסתכלת
היא במשפחתון ואין לה התנהגות חריגה
השפה שלה בנויה מהרבה מלמולים ויש לה מילים בהם היא מציינת הברה אחרונה( בה, מה, לישון- שון, נדנדה- דה ועוד כולל שמות האחים שלה)
 

TikvaBonneh

New member
זה נראה לי כמו עיכוב התפתחותי

אבל אני לא מאבחנת וגם לא פגשתי אותה...
 

schlomitsmile

Member
מנהל
שלום לך
מעבר לכל הסימנים והנורות, יש תחושת בטן הורית,
ואם תחושת הבטן שלכם אומרת לכם שיש טעם לפנות לתהליך בירור ואיבחון,
כנראה שיש טעם לפנות לתהליך בירור ואיבחון

&nbsp
מה שנראה לי חשוב לזכור, זה שמדובר באפרוחית קטנטונת,
בניצן שעדיין לא נפתח,
ולכן א)חשוב שהמאבחנים יהיו מיומנים, מנוסים, רציניים ורגישים
וב)לא משנה מה הם יגידו, הכל פתוח.
כלומר, אם היא אכן על הספקטרום, אזי זו מי שהיא, זה לא ישתנה,
אבל איבחונים בגיל כ"כ צעיר מתבררים לעיתים כעבור שנים כלא מדוייקים,
וגם מי שכן על הספקטרום יכול לחיות חיים מלאים, שמחים, לפרוח ולתרום גם לסביבתו
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ראית נתונים שמתייחסים לאנשים שאובחנו מעל גיל 5?
כשמדובר במי שאובחן לפני גיל שנתיים, אי-אפשר להוכיח שהאיבחון הראשוני לא היה טעות.
זו כבר שאלה של השקפה

לי נראה יותר הגיוני שהאיבחון הראשון, כאמור בגיל ינקות, היה שגוי.
ראו שהתינוק לא מתאים לסטאטיסטיקות, לסרגל ההתפתחות הנורמלי,
ופירשו כך את השונות שלו,
הסתבר אח"כ הפרשונות הזאת היתה מוטעית.
 
כן

לא היה מדובר במאמר על אבחון פעוטות.קראתי מזמן.נראה לי שגיל האאבחון הראשוני הממוצע היה חמש ואבחון חוזר בממוצע בגיל שמונה לאחר טיפול.ד"ר קסוטו שהוא הרופא של התוכנית של צמיחה שזה ילדים שאובחנו קטנטנים אומר שאצלם הוא רואה יציאה של יותר מעשרים אחוז.
 

dina199

New member
איך מוכיחים יציאה ?


אם מלמדים את הא"ס (ולא"סים יש יכולת ללמוד) ואז הוא לומד מה שמלמדים אותו , ובאיבחון נוסף כבר לא ממלא את 'דרישות הספקטרום' (כי לימדו אותו 'להתגבר על זה' והוא עושה את זה בהשקעה לא ידועה של אנרגיה , מי פחות , מי יותר ) האם זה אומר שהוא 'יצא מזה' ? לדעתי הוא א"ס שלמד בצורה מובנית מה שהנ"טים תופסים מהאוויר.
אני חושבת שאפשר להוכיח 'יציאה' רק אם לא השקיעו בילד השקעה מיוחדת, והוא עדיין השלים בשלב מסויים 'פער עם הני גילו'. אבל הרי אף הורה לא יוותר על השקעה , אם הילד שלו אובחן בספקטרום.
ואם התנאי הנדרש בכל האיבחונים זה לא להוכיח 'התקדמות' , אלא דווקא המשך המצב המקורי - אז למה בכלל צריך להשקיע ? הרי כל הטיפולים התפתחו רק בגלל היכולת של הא"ס ללמוד.
 
כי לא כל א''סים גם אחרי למידה יכולים להראות "רגילים"

(למרות שכולם יתקדמו)
וכן בהחלט קיימת אפשרות של לפצות על החוסר בתקשורת. אם ילד חכם ו"ליקוי תקשורתי" היה קטן מההתחלה..

"הוא עושה את זה בהשקעה לא ידועה של אנרגיה"
זה בכלל אי אפשא למדוד. מי יודע מי עשה בהשקעה גדולה או קטנה? במה זה נמדד? בהרגשה סוביקטיבית של אותו בן אדם? אז אי אפשר להשוות את זה בין בן אדם אחד לאחר...
 

dina199

New member
מה שחוזר לחוסר טעם להשקיע.

אם מי שלומד 'יוצא מזה' , מה הטעם להשקיע במי ש'לא יוצא'?.
אני יודעת שאני מקצינה, אבל זאת התוצאה ההגיונית של כיוון המחשבה הזה.
ולדעתי אפשר לראות מי שמשקיע יותר מדי אנרגיה (לא למדוד). אלה שמפתחים כל מני 'התנהגויות לא תקינות' כתוצאה מלחצים (לא חייב להיות מיידי, יכול לקרות אחרי שנים)
 
משקיעים בכולם כי כולם מתקדמים

כל אחד יחסית לנקודה שהיה בה.
לחצים יכולים להיות מכל מיני סיבות, לא בהכרח מטיפולים או ניסיון לפצות...
יחד עים זאת מניסיון לפצות לא חייב להיות לחץ...
 
שני דברים

1) לפעמים הילד לומד יותר ממה שמלמדים אותו.
כלומר הוא למד משהו ומשתמש בו בתור קרש קפיצה ומתקדם עוד.
2) מוכיחים יציאה כמו שמוכיחים כניסה. יש מספר קריטריונים שצריך לעמוד בהם.
ויש מי שצריך להשקיע יותר כדי להגיע לאותו מקום.
כמו שאם לילד שלך קבעו בגיל חמש אי קיו שישים ושמונה, והשקעת בו מון ובגיל שמונה היה לו שבעים וחמש את לא תתעקשי שהוא עדייןמפגר רק כי הוא היה זקוק להשקעה.
וזה למרות שהוא עדיין יהיה ילד עם בעיות שעדיין יהיה זקוק להרבה השקעה כדי לתפקד סביר בחיים.
 

brum

New member
שימי לב ל"תחושות הבטן" שלך גם אחרי האבחון

במיוחד בגיל הזה, ובמיוחד שאין סימנים מובהקים לגבי משהו מסוים, סמכי על עצמך כאמא, אם הילדה תאובחן ותקבל כותרת כלשהי וזה לא נראה לך מתאים, אז רוב הסיכויים שהאבחון לא מתאים לילדה, גם אם תלכי למומחה הכי גדול - בגיל הזה קשה מאוד להצביע בכיוון מסוים, שלא לדבר על כך שמי שיאבחן את הילדה הוא אדם שרואה אותה פעם אחת או פעמיים במשך שעה או שעתיים, זה כמו לצלם תמונה ולהחליט ממנה מה אופי האדם שבתמונה, להחליט משהו על סמך זמן מאוד מוגבל זה קשה.
&nbsp
הרבה דברים שכתבת קטן נראים לי תוצאה ישירה של היפוטוניה, כשיש היפוטוניה באחד מהגפיים בדר"כ יש היפוטוניה גם בשרירים אחרים כגון שרירי הפה - מרפאה בעיסוק יכולה לעבוד איתה על זה.
&nbsp
אבל שוב, כמו שנכתב בהתחלה, סמכי על תחושות הבטן שלך, אילו עצות נראות לך מתאימות ואלו לא, כי גם אני איני מאבחנת מקצועית.
ואגב אם תרצי קצת תמיכה - ראי את ה"חתימה" שלי (השורות שמתחת להודעה זו), הקומונה שלי (כמו פורום קטן אבל לא פתוח לכל משוטט אקראי באינטרנט) מורכבת מהורים לילדים עם קשיים מכל מיני סוגים.
 
למעלה