כתבתי על נער בן 15 שיש לו כל הזמן התקפי זעם,
שהיה מאושפז כמה פעמיים ושטופל באין ספור תרופות פסיכיאטריות. התלונה של ההורים שלו שההתנהגות שלו לא תקינה והם חסרי אונים.
כאן בפורום הייתה הודעה על ילד בן שנתיים שהגננת מרתקת אותו לכיסא אוכל על מנת ללמד אותו 'התנהגות תקינה'. והכוונה שלה שהוא צריך 'ללמוד לשבת' כי זה מה שכולם עושים.
לי אישית ההקשר 'ללמוד לשבת' עושה הרגשה רעה. צריך ללמד ילדים הרבה דברים, בטכניקות לימוד שונות רק שלדעתי 'לשבת בשקט' זה לא נושא לימוד. ילדים לומדים לזחול, לשבת וללכת לבד ברוב המוחלט של המקרים אך אחד לא מלמד אותם. זו התפתחות טבעית.
ותנועה של ילד זה דבר הכי טוב שיש לו. משום מה רוב המורים והגננות עוסקים במניעת תנועה כתנאי ללמידה, הדרישה תמיד 'לשבת וללמוד' (ואז לא מבינים למה יש להם תלמידי תיכון 'בטטות כורסה'. הרי זו סופר הצלחה - 'בטטת כורסה' תמיד אבל תמיד יושבת בשקט).
בקיצור אני רוצה להגיד שמניעת צורך גופני בגיל שנתיים (כשממש קל להפעיל כח על ילד) עלולה לגרום לתגובת נגד שתתבטא בהתקפי זעם בגיל 15 ואז המבוגרים מתייאשים כי הילד חזק פיזית (והם בעצמם כבר לא מסוגלים להפעיל כח עליו). וכל זה מתנהל בשם 'התנהגות תקינה' ובכלל לא חייב להיות קשור לספקטרום האוטיסטי.
שהיה מאושפז כמה פעמיים ושטופל באין ספור תרופות פסיכיאטריות. התלונה של ההורים שלו שההתנהגות שלו לא תקינה והם חסרי אונים.
כאן בפורום הייתה הודעה על ילד בן שנתיים שהגננת מרתקת אותו לכיסא אוכל על מנת ללמד אותו 'התנהגות תקינה'. והכוונה שלה שהוא צריך 'ללמוד לשבת' כי זה מה שכולם עושים.
לי אישית ההקשר 'ללמוד לשבת' עושה הרגשה רעה. צריך ללמד ילדים הרבה דברים, בטכניקות לימוד שונות רק שלדעתי 'לשבת בשקט' זה לא נושא לימוד. ילדים לומדים לזחול, לשבת וללכת לבד ברוב המוחלט של המקרים אך אחד לא מלמד אותם. זו התפתחות טבעית.
ותנועה של ילד זה דבר הכי טוב שיש לו. משום מה רוב המורים והגננות עוסקים במניעת תנועה כתנאי ללמידה, הדרישה תמיד 'לשבת וללמוד' (ואז לא מבינים למה יש להם תלמידי תיכון 'בטטות כורסה'. הרי זו סופר הצלחה - 'בטטת כורסה' תמיד אבל תמיד יושבת בשקט).
בקיצור אני רוצה להגיד שמניעת צורך גופני בגיל שנתיים (כשממש קל להפעיל כח על ילד) עלולה לגרום לתגובת נגד שתתבטא בהתקפי זעם בגיל 15 ואז המבוגרים מתייאשים כי הילד חזק פיזית (והם בעצמם כבר לא מסוגלים להפעיל כח עליו). וכל זה מתנהל בשם 'התנהגות תקינה' ובכלל לא חייב להיות קשור לספקטרום האוטיסטי.