שלום לכולם שאלה.||

dina199

New member
הכי טוב לספר ישירות איך בני אדם

מוצאים פתרונות שונים להתגבר על מכשולים (ולהשאיר את הכבשים בשקט או רק לספור אותן כדי להירדם
).
הרי בסופו של דבר הכוונה לבני אדם.
 

asa112

New member
אנחנו לא יודעים מה בדיוק רצו להסביר

גם אני חשבתי, שלהשתמש בסיפור הזה - לא רעיון הכי מוצלח, לא משנה בשביל מה.

יש ספר של אסטריד לנגסטרם "קרלסון המעופף", שם ילד לימד את קרלסון לספור כבשים ברגע שהן קופצות, וקרלסון התרגז, שכבשה אחת לא רצתה לקפוץ... , "התעוללה בו".
אולי הרעיון הגיע משם וקצת צבר מסר חינוכי בדרך. בכל מקרה, הוא גם הפך לסיפור משעמם.
קרלסון רצה להרוג את הכבשה היחידה, שהפרועה לו להרדם, מה ירצו לעשות מטופלים אם אף כבשה לא רוצה לקפוץ
 

dina199

New member
אנחנו לא יודעים כי אנחנו לא הבנו אותם :)

מה הפלא שגם הילדים לא מבינים 'מה התכוון המשורר'
 
אז זהו

שלאוטיסט לא מביאים סיפורי מסרים נסתרים, אלא סיפורים גלויים וברורים מאוד וכמה שיותר ברור יותר טוב.
מביאים סיפורים חברתיים מתוך החיים עם מסקנות והכל צריך להיות ברור ומובן וזו השיטה ללמד ולא שיטת סיפוןר עם מסר ניסתר
 

ימימה

New member
לדעתי היא הסתמכה על הספר הזה

http://www.mkm-haifa.co.il/schools/ofarim/ktiva/gader_kivsa/gader_kivsa.htm
"גדר, כבשה ואיש עם בעיה" אני הכרתי את הספר בלבד, נתקלתי בו פעם אצל חמותי שהיא אשת חינוך - והוא נראה לי כמו (עוד) ספר אלגורי די שבלוני על פתרון בעיות. כשחיפשתי אותו עכשיו ברשת הגעתי לאתר הזה, ומסתבר שיש מאחריו/סביבו תכנית שלמה של התמודדות עם פתרון בעיות.
אני מסכימה עם ASA112 שאם רוצים לדבר על פתרון בעיות צריך לדבר על בעיות אמיתיות שהילד מכיר ולא בדרך עקיפה. להגיד שלרוב הבעיות יש יותר מפתרון אחד ולנסות לחפש פתרונות שונים.
גם לילדים נ"טים הרבה פעמים קשה להבין סיפור אלגורי כזה ובטח ובטח ליישם בעקבותיו משהו מעשי. אני ממש לא חסידה של אלגוריות מהסוג הזה, אבל אם מישהו ממש מתחבר לזה, אז נראה לי שצריך להשתמש בזה בצורה מאד ברורה - להגיד מה זה אומר, למה הכוונה ולמה הבאתי את זה ולא לנסות להוציא מזה משהו מעשי.
בן כמה הילד אגב? הבנה של אלגוריות היא גם תלוית גיל מן הסתם, גם אצל א"סים.
 
לא מבינה בכלל

וזה לא שאני לא מבינה את הסיפור.
לקח לי קצת זמן ואני חושבת שכן הבנתי אבל בשביל מה כל הסיפור הזה מסביב? בשביל מה זה טוב?

אתם רוצים להגיד הרי את העיקר לא שיש אנשים שמתמודדים עם קשיים ככה ויש ככה אז למה לספר סיפור על בנאדם שלא הצליח להירדם? בשביל מה זה טוב?????

סתם סיפור ארוך ולא לעניין בשביל להגיד איזה רעיון קצר ולא מסובך עושים מזה כזה עניין . לא האהבתי בכלל.
זה מלמד על האדם שהמציא את הסיפור הטיפשי שאוהב לסבך דברים לדעתי
 
שלום לכולם


סליחה אם לא הבהרתי יותר. בבית הספר שלנו פרקו את הכיתות . אחת התלמידות לא רצתה להיות בכיתה. משום מה לא הסתדרה או לא רצתה להסתדר או להתמודד עם הכיתה החדשה.
היא החליטה שהיא רוצה לעבור כיתה. היועצת הביאה את הסיפור ובסופו של דבר, כנראה המסר עבר ולאחר יום הילדה ביקשה להשאר בכיתה.
מעשה חכם משום שהיא פתאום נראתה עם בנות הכיתה, מה שלא קרה לפני כן. היא לא שיחקה עם אף אחת.

הרעיון של הסיפור היה לעודד ילדים להתמודד עם קשיים.

יש סיפורים רבים, כמו משלים, שהם מהווים איזשהו מסר לאדם. אולי משום שזה יותר פשוט.

הילד שאתו אני עובדת לא הבין את ההקשר.

מכאן השאלה שלי

 

dina199

New member
אז התשובה היא כן


הילד הוא א"ס ומשלים כאלה לא עובדים בשבילו. ייתכן שיש גם א"סים שיבינו את הכוונה.
אבל במקרה שלו זה אכן כך. מבחינתו כבשים הם כבשים ובני אדם הם בני אדם. ואם מישהו
ירצה להסביר לו ספציפית על פיתרון בעיות הוא יצטרך להביא לו דוגמאות של אנשים המתמודדים עם בעיות ואיך אנשים פותרים אותן. הילד אכן לא `כמו כולם` לכן אין טעם לצפות ממנו להבנת משלים אם הוא לא מבין אותן (לא להתפלא `איך ילד כזה חכם לא מבין זה וזה ...`
). זו עובדה שהוא א"ס וזו עובדה שהוא חכם וזו עובדה שהוא לא מבין משלים. לא צריך להתרגש מזה יותר מדי, רק לדעת להסביר לו דברים שלאחרים נראים 'פשוטים ומובנים מאליהם‘
 

dina199

New member
אני בעצמי לא עשיתי את ההקשר


אחרי שקראתי את השרשור הגעתי למסקנה שכנראה קיים איזה שהוא הקשר (פתרונות להתגבר על קשיים) רק שאני עדיין לא בטוחה בזה.
והתשובה לשאלה היא כן, על פ רוב ילד א"ס לא יעשה את ההקשר (שגם כך הוא לא ברור ומסוגל) וזה בכלל לא קשור וחכמה של הילד . אצל ילד א"ס אנשים עושים דברים של בני אדם כובשים עושים דברים של כבשים
 
תודה לכם. באותה הזדמנות קראתי את השרשור ואומר שהיועצת הבינה

שהילד לא הבין את הרעיון והיא הסבירה לו את הרעיון של הספר..
שמתי לב שאתם מתנגדים שהמורה או משהו בעל סמכות ידבר בצורה כזו שילד א"ס לא מבין דו משמעות, אבל זו כיתה רגילה ומורה בד"כ לא מבין או לא שם לב לעובדה שהילד לא מבין ולכן, אני שם כדי להסביר לו את כל הדברים האלה. לחבר בינו לבין הכיתה ולמצבים שהוא לא מבין.
אי אפשר לצפות ממורה "להתחשבות כזו".
מורה לפעמים לא יודעת האם הילד יבין או לא יבין. היא גם לא עושה את השיקול, משום שהיא לא עשתה שום קורס בנושא PDD. היא קבלה את הילד אליה לכיתה וזו עובדה. היא לומדת על הילד הכל לבד.
אפילו אני עדיין לומדת, תמיד. גם אתם עם הילדים שלכם כל הזמן לומדים. בשביל זה יש את הפורום לשאול שאלות ולדעת ולהתייעץ.
בעיני זה פורום מדהים

גם כשמורה מביאה רעיון כדי להביא את הילדים להתמודד איתה, היא משתמשת בד"כ בהאנשה. כאנשים אנחנו לומדים הרבה לקחים מסיפורים, משלים והאנשות. יותר קל לנו. נכון לא"ס לא!!!
אבל אין מה לעשות עדיין זו כיתה רגילה.

א.
 

dd19

New member
יש מה לעשות


כיתה רגילה זו לא `תופעת טבע` או `גזירת גורל`. נכון המורה לא מכירה asd , אבל כולנו הרי לומדים מה שאנחנו לא יודעים. היא בחורה עם תואר אקדמי וכנראה מספר שנות נסיון בעבודה, לכן היא בחורה שמסוגלת ללמוד (הרי גם ממך מצופה ללמוד, אז למה לא לצפות ממנה?). אמנם אצלך זה יותר מרוכז כי את מטפלת ספציפית בילד אחד, אבל זה לא אומר שלא יכולות ציפיות ממנה רק כי `זה חינוך רגיל`. הרי משלבים גם למשל ילדים עוורים , חרשים ומוגבלים בתנועה. ואז למרבה הפלא (הפלא סרקסטי
) גם מורים של חינוך רגיל יודעים שיש ילד מיוחד בכיתה ומתחשבים בקיומו. אז למשל כשכולם מעתיקים מהלוח לילד העיוור יקראו את החומר (ולא יתפלאו למה הוא לא מעתיק `כמו כולם` ) ולילדים החירש יכתבו על הלוח במקרה נניח שהמורה


מקריאה
סיפור בכיתה. אז נניח במקרה שלכם המורה היועצת לא ידעו שילד א"ס לא מבין דברים כאלה.
גם את לא ידעת. עכשיו את יודעת ויכולה להסביר להן. לכן בפעם הבאה כשהן ירצו להסביר משהו שיהיו מודעות שילד ילד א"ס בכיתה. והרבה פעמים הסבר `פשוט` (נניח ללא משלים) לילד א"ס מובן הרבה יותר טוב גם לילדים ה`רגילים`
 

asa112

New member
אנחנו לא מתנגדים

אנחנו רק כותבים את המחשבות שלנו. בטח שמת לב, שחלק מהקוראים לא הבינו הקשר גם כן.
אני אישית שמחה לשמוע, שסיפור עזר ומסר הוקלט.

ברור שאי-אפשר להמנע מחומר לימוד מסוים רק כי ילד PDD לא מבין אותו, אבל צריך להיות מוכנים שהוא לא יבין ולהסביר, זה הכל.
וזה לא רק האנשה. בדרך כלל הם קולטים מסר כללי של סיפור, אבל משמעות נסתרת, מסרים בין השורות, כל מיני דברים שלא נאמרים בצורה גלויה - הולך להם לאיבוד.
אבל תמיד אפשר לשים לב ולהסביר.

בהצלחה לך
 

arana1

New member
אלא שיתכן ויש כאן עניין משמעותי

ולכן קשה להסתפק בתיאור הנסיבות
זה שהנסיבות קשות ומקשות לאוטיסטים אנחנו יודעים
הנסיון הוא לברר איך ואיפה ולמה אפשר וצריך לשנות
אם בכלל

לדעתי
העניין של הרבה דרכים שונות לפתרון בעייה נגיש לאוטיסט
אבל הוא נגיש בצורה שונה
שהיא די אופיינית
האוטיסט יחפש מכנה המשותף לדרכים השונות להתמודדות עם בעייה
תבנית
ולא בכדי אוטיסטים מאוד רגישים ואוהבים לתבניות
וזה דווקא חשוב ויצירתי גם לתפקוד זהותו בהיבטים ומימדים אחרים

הצורך הזה למצוא את המאחד בין דרכים שונות הוא חזק במיוחד אצל אנשים שאחרת הם מאוד מאוד מוצפים מאין סוף מידע המגיע מהמון ערוצים
ולכן הסיפור הזה פחות מתאים לאוטיסטים
 

yuliyuli1

New member
בהחלט אפשר לצפות מהמורה להתחשבות

אי אפשר לצפות ממנה להבין דברים בלי שילמדו אותה, אבל אחרי שהוסבר לה היא בהחלט אמורה להתחשב
 
למעלה