שלום לכולם שאלה.||

שלום לכולם שאלה.||


אני סייעת בכיתה. היועצת הביאה סיפור האנשה.
אספר אותו בקצרה. מדובר באדם שרוצא לישון וניסה לספור כבשים.
הכבשים טיילו לו בחדר, ולכן כדי לספור אותן אחת אחת, הוא שם להם מכשול, וכל אחת הייתה צריכה לעבור מעל המכשול.
הכבשה הראשונה עברה מעל. הכבשה השניה מתחת. הכבשה השלישית דרכה על האחרות. כבשה שהיה מצוייר לה מלכה המכשול ירד בשבלה.
האחרת התעלמה מהמכשול ולא עברה אותה כלל.
ועוד ועוד תיאורים של כבשות.
הנקודה היא שהילד שאתו אני עובדת לא הבין ולא עשה הקשר, למרות שהוא ילד חכם מאוד. האם כל ילדי הPDD לא עושים את ההקשר או שזה תלוי ויש ילדי PDD שכן מבינים.

אשמח לתשובה.
א
 

asa112

New member
זה סוג של סיפורים שאפשר לקרוא בו המון

מסרים בין השורות, תלוי בבן אדם שקורא.

יכול להיות, שבן אדם, שסיפר אותו בפעם ראשונה לא רוצה להגיד שום דבר מיוחד, אבל, כמו שזה קורה אצל אמנים,
יצא משהו עם כל מיני מסרים בפנים.
 

asa112

New member
אולי יש כאלו שמבינים את ההקשר

אבל בן שלי, למשל, לא היה מבין. לאוטיסטית קשה להבין מסר נסתר, ובסיפור הזה בתיאור של כל כבשה
יש מסר נסתר אחר. צריך פשוט להסביר כל משפט בסיפור, לדעתי
 

asa112

New member
לא בדיוק יש. אבל אפשר ליחס

פעם אנשים האמינו, שאם לספור כבשים לפני שינה, אז זה עוזר לישון.
היום יודעים, שזה עובד רק עם בן אדם באמת רוצה לישון ...

אם בן אדם לא רוצה לישון, אז הוא יכול להפעיל דימיון וליחס לכסשים תכונות של בן אדם, למשל, ואז הוא כבר בכלל לא רוצה לישון.
בדרך הזו נלדו סיפורים שונים, אני מכירה 2 לפחות (לא זה של פותחת שרשור).

אני חושבת, שבן אדם שהמציא את הסיפור , לא רוצה להעביר מסר מיוחד, פשוט לא רוצה לישון ואז נלדו לו בראש כל מיני רעינות, שהוא כבר היה צריך להוציא.
אבל יופי בזה, שכל אחד יכול להבין בצורה שונה ולחשוב על רעינות שונים.

אני חשבתי, למשל על דרכים שונים להמנע ממכשולים, שכל דרך יכולה לסמן איזה תכונה של יופי - אין לזה גבול.
אבל אני לא חושבת, שיש פה איזה מסר "MUST"
 

ענתנוי

New member
תיאורית המיינד

אני יכולה להסביר את מה שאני הבנתי. ברגע שאתה מתחיל לשנות את שיטת הקפיצה של הכבשים זה מפסיק לשעמם אותך ואתה לא יכול להירדם.....

להקפיץ כבשים בכל מיני שיטות זה מובן מאליו. אין בזה שום מסר.
אם אתם רוצים להסביר לו שיש עוד דרכים לפתור בעיות תעזרו לו להפוך לכיבשה - להזדהות עם הכיבשה, לא לשלוט בה.....
אנחנו מגיעים מהבנה לידיעה - לא מידיעה להבנה.
"תיאוריית המיינד" חושפת את הפער בתפיסת המציאות בין אוטיסטים ללא-אוטיסטים. הפער הזה הוא השונות עצמה. אם אתם חושבים שזו לקות, תמצאו את עצמכם נופלים שוב ושוב לאותן מלכודות של אי הבנה. אם בחרתם לעבוד עם אוטיסטים - תלמדו את השפה והתרבות שלהם ותתאימו את השיטות שלכם אליהם, לא להיפך.....
 

asa112

New member
מסכימה עם משפט ראשון

מזה בטח נולד הסיפור גם כמו הרבה סיפורים אחרים ומעניינים יותר ...

השער קצת כבד בשילי, סליחה
 
הרעיון הוא

שיש דרכים שו ות לפתור בעיה.הפסיכולוגית שלנו עבדה על הסיפור הזה על הנקודה הזאת עם אחד הילדים שלי שבספקטקום.הילד שאת עובדת אתו לא הצליח להבין גם אחרי שקיבל הסבר?
 

asa112

New member
אני חושבת , שאם רוצים ללמד את הילד שיש דרכים

שונים לפתור בעיות, אז הרבה יותר יעיל לתת לו סיפור שיש שם מסר כזה בצורה גלויה. לתת לילד בתור דוגמה משהו שהוא לא יכול להבין -לדעתי,
זה לא צורה הכי טובה ללמד, או שניסו ללמד משהו אחר.
לדעתי, עדיף להשתמש בסיפור הזה כדי ללמד שרעיון יכול לבוא בצורות שונות, גם נסתרות ...
 

asa112

New member
ברור שילמדו

רק אני חושבת, שביפור כזה לא טוב ללמידת פתרון בעיות לאף אחד, גם ילדים רגילים.
למה חייבים אלגוריה ןעד כזו מאולצת כדי ללמוד פתרון בעיות ? הכבשים בסיפור באצם פותרים בעיה אחת - לא נותנים לבן אדם להרדם.
לדאתי, יש דוגמאות יותר מוצלחות
 
הוא לא ילמד

והוא לא צריך ללמוד את זה , ואם רוצים ללמד את שאר הילדים כצד לתחמן את הסביבה על האצבע הקטנה שלך אז שילמדו אותם.
 
לאוטיסטים צריך דברים

ברורים, סיפור ברור וגלוי, לא איזה סיפור עם מסר ניסתר זה הכי גרוע לעשות לו את זה, מה רוצים בכוח ללמד אוטיסט
דברים שלעולם הוא לא יקבל, אז לא לא יצלחו ללמדו ולאלפו, אוטיסט הוא אדם ישר ואצלו עובד הכל ישר כולל סיפורים, אי אפשר ללמד אותו לסובב דברים על האצבע הקטנה!!
הסיפור הזה זו דוגמא קלאסית של ניסיון לאלף את האוטיסט ללמוד את תורת המיינד וזה פשוט לא יעבוד!
כי לא מאלפים אוטיסטים!!!
 

רואה 6 6

New member
אני גם לא מבינה את הסיפור אבל חסר הקשר ונושא העבודה דרכו

אז אולי יש לו ערך.
מקריאת התגובות פה אני מבינה שזה קשור לדרכי פיתרון שונות אבל זה סיפור גרוע מאוד,לא מובן למי יש בעיה ומה בעצם הפיתרון שלה...
לשאלתך, כן, ילדים על הרצף עושים הקשרים אבל כל אחד תלוי במידת ההבנה שלו,כמו כל בני האדם. לפעמים צריך להסביר,זה לא אוטומט שכן ולא אוטומט שלא.
אבל אם כבר לבחור סיפורים ככלי עבודה,למה לא סיפורים חברתיים,שמביאים סיטואציות מחיי יומיום אישיים יותר...?
 

asa112

New member
לדעתי, סיפור הזה יכול לתת דוגמה

שדרך להסביר רעיון כלשהו - זה ליחס לבעל חיים תכונות של בן אדם. לנסות לתת לילד כלי להבין מסר נסתר שבא בצורה כזו.
אני גם חושבת, שכדי ללמד פתרון בעיות עדיף להשתמש בסיפורים עם מסר הכי גלוי שיש,
כמו סיפור חברתי, למשל, כמו שכתבת.
 

yuliyuli1

New member
אני לא בספקטרום ולא הבנתי מה רצית בסיפור הזה

מה הילד היה אמור להבין מהסיפור? שיש הרבה סוגים של אנשים?
ואם זאת היתה המטרה - איך את יודעת שהוא לא הבין אותה?
 

asa112

New member
פותחת שרשור כתבה "סיפור האנשה"

יש הרבה סיפורים והגדות שלבעלי חיים מיחסים תכונות של בן אדם. ילד קטן על הספקטרום יכול לחשוב,
שבאמת יש להם תכונות כאלו. סיפור מסוג כזה זה דוגמה (לא הכי טובה, לדעתי) מאחרי האנשה יש רעיון
כלשהו, ולא באמת לבעל חיים יש תכונה המיוחסת.

הכבשים בסיפור הצליחו להמנע מכשול, אפשר להסביר בעזרת זה שיש דרכים שונים לפתור משהו, אבל, לדעתי, לילד אוטיסט
יהיה מאוד קשה להבין את המסר בצורה כזו, יש דרכים הרבה יותר טובות
 
למעלה