שאלת סקר, מה דעתכם האם קיים קשר בין אוטיזם לבין מצב הבריאות

אורלי791

New member
שאלת סקר, מה דעתכם האם קיים קשר בין אוטיזם לבין מצב הבריאות

ההתרשמות שלי מהסביבה הקרובה שלי, אם לחלק את האנשים במשפחה שלי ל-3 טיפוסים עיקריים בהכללה גסה,
הקבוצה הראשונה, אנשים שאינם בספקטרום, אלו שנראה שמשתלבים ומתפקדים מצויין ואין להם בעיות חברתיות או תקשורתיות בולטות לעין, יש גם בדרך כלל בריאות טובה יחסית.
הקבוצה השניה, אנשים שיש להם תכונות של אוטיסטים או אוטיסטים בתפקוד מאוד גבוה, שמשקיעים יותר מאמץ כדי להשתלב ולתפקד בחברה, יש בריאות לא טובה, יותר מחלות אוטואימוניות או כרוניות, ככל שהם מצליחים בחיים, בעבודה ובמשפחה, ככה נדמה שהם חולים יותר ובמחלות חריפות יותר.
הקבוצה השלישית, אלו שבתפקודים הנמוכים יותר או האנשים המוזרים יותר, מי שנראים כאילו אינם מנסים להיות נורמליים אלו שנראים כאילו חיים את עצמם, פחות חולים מהקבוצה השניה אבל עדיין פחות בריאים מהקבוצה הראשונה.

למי שמעוניין לשתף, איך זה אצלכם? מה דעתכם האם יש קשר בין הדברים?
 

dina199

New member
לא נראה לי שזה תקף דווקא לא"סים.

בכלל האוכלוסיה תמיד יש מישהו יותר בריא ומישהו יותר חולה
.
מה שכן אדם שנתון לחצים נפשיים (ללא קשר לספקטרום) יש לו סיכוי יותר גבוה לסבול מבעיות בריאות כי גוף ונפש זה דבר אחד.
 

אורלי791

New member
נראה לי שעל אוטיסטים יש הרבה יותר לחץ

אוטיסטים, וכנראה גם כל מי שלא נמצא בדיוק בנורמה, צריכים להפעיל יותר מאמץ כדי להשתלב בנורמה.
ואם אינם רוצים להשתלב, תמיד מתישהו יהיו מי שיפעילו עליהם לחץ חיצוני, גם ביקורת ושיפוטיות מתמדת היא לחץ,
וחוסר הרצון להשתלב נחשב בעיני הסביבה המקצועית בעיה עוד יותר גדולה מחוסר היכולת.
מי שנולד עם נטיה טבעית להיות כמו כולם, להתנהג ולחשוב כמו כולם, אינו צריך להתאמץ כדי להשתלב בחברה, בטח הרבה יותר קל לו, יש בו פחות סתירות פנימיות, פחות התלבטויות, הוא ישן יותר טוב בלילה, חרד פחות ורגוע יותר באופן כללי כי יש עליו פחות לחצים.
 

dina199

New member
הבן שלי (אספי) כרגע הבן אדם הכי בריא בבית


לדעתי אנשי אמצע סובלים מאותם לחצים. וייתכן שמבחינה בריאותית מצבם יותר חמור כי יש להם לחצים וגם אף אחד לא מתחשב בהם (הבת שלי ואני נשות אמצע)
 

אורלי791

New member
זו גם ההתרשמות שלי

בסביבה שלי, מי שנמצא באמצע נראה הכי סובל , הכוונה שלי, בתחום של מחלות ובריאות.
אולי האספי בריא ככל שהוא שלם יותר עם עצמו? ואיש אמצע מרגיש יותר חצוי?
 

dina199

New member
כן, נראה לי שמי ששלם עצמו הבריאות שלו

טובה יותר. ושוב זה כללי, ללא חובת שיוך לספקטרום
 

אורלי791

New member
שאלתי את שאלת הסקר, כי אני מנסה להבין

את הקשר או הסיבה לבעיות בריאות, שלי ושל אחרים קרובים, לא בניסיון לתלות את האשמה באוטיזם כגורם לבעיות. אוטיזם בעיני אינו מחלה ואינו גורם למחלות, אני מנסה לחשוב מה יכולות להיות הסיבות לבעיות שאני מכירה, כדי לחשוב על אפשרויות חדשות.
בלי קשר לשאלת הסקר, הרושם שאני מקבלת ככל שעובר הזמן, שמנסים תמיד לטפל באוטיזם ובמה שמכונה 'תפקוד', ופחות מייחסים חשיבות להשפעה על הבריאות הפיסית של המטופל.
לדוגמה כשהורים מתלבטים ומתייעצים בקשר לטיפול או עזרה לילד אוטיסט, השיפור בתפקוד יותר חשוב בעיני היועצים והמומחים מאשר ההשלכות של הטיפול על הבריאות.
יש אנשים שאומרים: "התרופה שנותנים לילד עלולה לפגוע בבריאות? כנראה הסיכוי קטן, אין מספיק מחקרים, קחו אותה העיקר שילמד, העיקר שיתפקד".
אבל כשכבר יש למישהו בעיה כרונית בבריאות, וזה קורה בדרך כלל ככל שיותר בוגרים, יש אנשים שהמחלה הכרונית מקשה עליהם והחיים למי שסובל יכולים להיות בעקבותיה קשים מאוד.
השאלה, כשמדובר באוטיזם, האם יש דרך להקל או למנוע בעיות מסוג זה, לא ראיתי שמתייחסים לסוגיה הזו במקומות שונים הקשורים לנושא, בדרך כלל נושא השיפור של התפקוד החברתי נמצא בראש סדר העדיפויות כשמדובר באוטיזם.
 

arana1

New member
את מעלה את הנקודה הכי חשובה

ובעבר, ובהווה, נסיונות להתייחס אליה כאן ובמקומות אחרים נענו בנסיונות ללינ'ץ במי שביטא את הדברים האלה או דומים להם

גם אצלי במשפחתי החלוקה הזאת לגמרי ברורה
מי שמוצלחים ומשתלבים יותר לוקים במחלות אוטואימיוניות קשות
אלה שלא משולבים בכלל מוכרים כנס רפואי וקיומי
ואלה שנורמטיבים לגמרי נהנים מבריאות טובה וחיים מאושרים

לדעתי המצב הזה הוא זמני
וגם בגלל שיותר ויותר אנשים תופשים את מה שאת כותבת כאן וחיים אותו וגם בגלל המון סיבות אחרות אז בסופו של דבר גם לאנשים עם רגישות מוסרית ובין אישית וצורך חזק בחיים המושתתים על אהבה תהיה תמיכה והבנה מצד הסביבה
כמובן שהיום הזה ממש לא קרוב
אבל אין ספק שהוא קיים איפשהו בעתיד
 

ענתנוי

New member
שגיאה בתפיסת המציאות

אנחנו חיים בתרבות שמבוססת על המשוואה "זמן = כסף" ולכן כולנו נמדדים בהתאם לעקרונות היעילות. "תפקוד" מגדיר את התועלת שהחברה מפיקה מעצם קיומך.
לעומת זאת, אם הנחת היסוד היא "זמן=חיים" התועלת של כל אדם נמדדת ביחס אליו ולא ביחס לאחרים.

הורים שמעדיפים "תפקוד" על בריאות, מעדיפים בעצם את טובתם על פני טובת ילדיהם.
(ואני מעדיפה לא להתייחס לרופאים או מטפלים חסרי אמפתיה ויכולת לחשוב על טובתם של אחרים...)
 

arana1

New member
יש קשר ברור ומובהק והקשר הזה הוא המפתח להבנת המצב

דבר ראשון זו פעם שלישית שאני כותב את התגובה הזאת וכאדם שקשה לו להתבטא אני מתפלל שיום אחד מישהו יגש לאנשים שאחראים על תכנון ופיתוח האתר הזה ויסביר להם במילים יפות שהם צריכים לחפש עבודה שמתאימה לדבילים מוחלטים, לטובתם, תכנות זה דבר מורכב, באמת לא כל אחד מסוגל לזה, שיתכבדו וימצאו משהו שהם יודעים לעשות במקום לעצבן את כל הציבור.

הטיפוס הראשון הוא אדם שזהותו מתאימה לחברה ולכן הוא נהנה גם מגישה נוחה ומהירה וכמעט לא מורגשת לכל התשתיות וההזדמנויות וגם לקשר מספק ונעים עם הסביבה האנושית והאחרת,
לא משנה שהאדם הזה הוא כלום אטום ורע לב, כמו שאנחנו רואים זה בדיוק הטיפוס שהכי מצליח בחברה של היום, הוא מובן לכולם והכל נגיש לו, ולכן הוא זוכה לזרימה חיונית ובלתי מופרעת שמאפשרת לו חיוניות ושמחת חיים
האדם האטום ורע הלב והמטומטם הוא האדם שלשמו נבנו כל תשתיות החברה והסדריה ומוסכמותיה ולכן הוא עושה חיים,
כמובן שעל חשבון החלשים,לכאורה, אבל כל העניין שזה בכלל לא מפריע לו
פסיכופאטים זה אנשים שנהנים מבריאות גוף טובה בדרך כלל

הטיפוס השני הוא אדם שזהותו מגלמת קשר גוף נפש שכבר ער למידה שבה רגישות מוסרית ובין אישית וצורה מקורית ויחודית של זיקת הפרט לחברה היא חיונית ליופי ולאהבה וליצירה
זה הטיפוס שגם הכי מועד לניצול וביזוי בידי הטיפוס הראשון
גם בגלל שבהיותו איש אמצע שלכן גם נתפש כמופנם ורגיש ועמוק ויחודי ומקורי יותר מהשאר הוא גם רגיש ופגיע יותר לציפיות הסביבה הנורמטיבית וגם מועמד הכי נח לניצול,
הבעייה שמהיותו תקוע בין 2 הקטבים הוא נכפה לבגוד בעצמו ובמהותו כל הזמן,
כך שברור שמחלות אוטואימיוניות (שהן לא יותר מפניה של אדם נגד עצמו ומהותו) והשמנה ודכאון ועייפות ורוגז ויאוש מהוות תוצאה בלתי נמנעת של קיום כזה
איש האמצע הוא אדם שכבר רגיש מוסרית אבל הוא עדיין שבוי בתבניות שכופות עליו לבגוד בתחושות ובצרכים המוסריים והבין אישיים שלו

הטיפוס השלישי הוא אדם שכבר יודע לא לספור את החזיר הנורמטיבי, ולכן לא פעם הוא ניחן בחיוניות ובכח בלתי מצוי, אלא מה, קשה מאוד להתקיים גם בחברה וגם על אי בודד בו זמנית, והטיפוס השלישי מוצא את עצמו ברוב הפעמים מנותק לחלוטין מכל ההזדמנויות והאמצעים והתשתיות שהחברה אמורה לספק לפרטים, ומשום כך הוא מועד להגיע למצבים קיצוניים כמו אשפוז או תלות שתגמור עליו.


אחת הסיבות שאני מתעב למוות את כל הפסיכולוגים והמטפלים והחוקרים ואנשי האקדמיה והרופאים זה שמדובר באנשים שזכו לסמכויות ואמצאים ונגישות לתשתיות ומשתמשים בזכות הזאת בצורה שתגרום לאנשים טובים להאבק כל החיים על עצם הסיכוי המאוד קלוש שלהם להישאר בחיים,
ומדובר באמת במאבק לחיים ולמוות, שהרבה אנשים מהטיפוס השלישי התרגלו לנהל כל החיים כמובן מאליו בחברה שבה דווקא אלא הממונים והאחרים והמתיימרים לעזור הם גם אלה שהכי מסכנים את קיומם,
שוב,
לא מדובר רק בסיכון נפשי,
מה שאת מתארת כאן,
והוא מוכר וידוע לכל מי שמסוגל לחשוב ולהרגיש,
ממחיש את המידה שבה הסיכון הזה הוא גם גופני,
ולכן לדעתי הפסיכולוגים והמטפלים והמאבחנים הם פשוט רוצחים
 

ענתנוי

New member
ברור שזה קשור

יש קשר הדוק בין מצב נפשי ולמצב גופני.
אוטיסטים "גבוהים" חיים במתח מתמיד שנובע מהלחץ "להיות כמו כולם". הלחץ הזה מופעל על כולם, אבל ככל שאתה חורג מהממצוע (השכיח) כך הלחץ האישי שמופעל עליך גדול יותר והגוף שלך זקוק להרבה יותר השקעה ומשאבים כדי להתמודד עם הלחצים.
מחלות כרוניות הן תוצאה של אורח חיים שגוי וזה שכיח אצל אנשים שמנסים לחיות לפי התנאים והקצב שמתאימים לאחרים ולא להם עצמם.
מחלות אוטואימוניות הן תוצאה של שגיאה בזיהוי העצמי - הגוף מזהה את עצמו כזר ותוקף את עצמו. המחלות האלו משקפות את המצב הנפשי - הכחשה עצמית שנובעת מחוסר האפשרות "לצאת מהארון" ולחשוף את הזהות האמיתית שלך.
ה"נמוכים" סובלים פחות מלחץ להישגיות אבל סובלים יותר מתחושה של חוסר משמעות וחוסר שייכות. המחלות שמתפתחות אצלם כוללות בדרך כלל הפרעות במערכת העצבים, החיסון והעיכול.
 

dd19

New member
הסיכום שלי: קיים קשר בין מתח נפשי למצב בריאות.

א"ס ללא מתח נפשי כנראה יהיה בריא יותר
 

arana1

New member
השאלה היא מה מקורו של המתח הנפשי

אם מקורו הוא בדרישות בלתי פוסקות של הסביבה להציג זהות בדוייה או למות מרעב ומבדידות אז מי שמתיימר להציג את עצמו כאחראי וממונה ומוכשר לדאוג לבריאות הציבור צריך להתחיל להזיז את התחת שלו לשם שינוי
 
למעלה