היו היה פעם....

ענתנוי

New member
היו היה פעם....

הכל מתחיל עם סיפור, והסיפור יוצר את רצף הזמן - הרבה לפני שהוא הופך למילים.
והסיפור הזה הופך אנשים לקבוצה, ותרבות וחברה.

אבל "יש ילדים זיגזג", שהסיפור שלהם שונה משל כולם, והם נשארים בחוץ - לא מחוברים, לא שייכים, לא מקובלים. מאיימים על החברה אם הם יוצרים סיפור חדש והופכים ל"שעיר לעזאזל".
יש כאלו שמצליחים לייצר סיפור משלהם - ונרדפים כל החיים ע"י "משטרת המחשבות", הפסיכיאטריה, ששומרת על הסדר החברתי ומטאטאת את הרחובות מכל אותם גורמים לא רצויים.
יש כאלו שחיים בחברה שבה המשטרה נמצאת בכל מקום, והם לומדים להסתתר עמוק עמוק בפנים, נאחזים בסיפורים של אחרים. מצייתים, נשלטים, מאבדים את עצמם או הופכים לשהידים....
יש כאלו שלומדים "לנוע בין הצללים" - שחקנים ומספרי סיפורים, נביאים ואמנים - חיים בבריחה מתמדת, בלי בית, בלי מערכת שורשים, חופשיים ובודדים.
ויש כאלו שנשארים, מנסים, מחפשים את הדרך למקום ולזמן ולחברה ולשייכות - בדיוק כמו כולם. חותרים כל הזמן "קדימה", נגד הרוח ונגד טבעם.

ויש סיפורים קטועים. סיפורים שלא נגמרים. התחלות בלי סיומים. קצרים חשמליים שמונעים את הגישה לאזורים מפחידים ואיומים.
וזו "המחלה" היחידה שצריך לטפל בה - לא "אוטיזם" אלא אוסף של טראומות שקוטעות את רצף הקיום, והדרך לטיפול בניתוקים, בקצרים או בחסמים היא חיבור, גישור, תקשורת של תנועה וצליל, של גוף ונפש ולא של מילים. של רגשות ולא של מחשבות. של רצונות ולא של צרכים. תקשורת של משמעות - בכל המובנים האפשריים.

וזה, מבחינתי, סוף הסיפור......
 
הכי פשוט והכי נכון

 

arana1

New member
אתמול שמעתי שיחה עם ירמיהו יובל

שנדמה לי מוכר כפילוסוף בעל משקל
והוא ניסה לתאר בקיצור את תולדות המחשבה האנושית כמשהו שמוביל בסופו של דבר לתפישה שלפיה הכל זה שפה
שהשפה זה העיקר
שאם התפישות הקלאסיות מסמנות את השפה ככלי שנועד לביטוי המחשבה
התפישה הפילוסופית והמדעית המודרנית נוטה לתפוש את השפה כמחשבה עצמה ולא ככלי לביטויה
כמציאות עצמה ולא רק ככלי לביטוי המציאות ( היא גם וגם ולכן זה כל כך מופלא)

נדמה לי שלאוטיסטים יש בעיות שפה ותקשורת בדיוק בגלל שככה הם חווים את הדברים
את השפה כיצור חי וממשי
כמרחב שבו מתרחשים הדברים
ולא רק כסימנים שאנשים ועצמים במרחב שולחים אחד לשני

מקווה שגם בגלל שברמות הכי גבוהות של עיסוק במדע הדבר כבר מזוהה בצורה מאוד אובייקטיבית אז בסופו של דבר עם הזמן הקטע הזה גם ירד לעם
והאוטיסטים יזכו ולו למעט תמיכה בעצם נסיונם לשרוד ולהתפתח בעולם
 

ענתנוי

New member
מגבלות המציאות

המציאות שלנו, בני האדם, היא השפה ולכן שפה יוצרת מציאות ולא רק נוצרת ממנה.
זה האיום הגדול ביותר על הממסד המדעי והסיבה למלחמת החורמה בכל מה או מי שמאיים להוציא את האמת הזו לאור.
"אוטיסטים" מכריחים את המדע להתמודד עם הבעיה הזו, כי אצלם יש קשר הדוק ובלתי ניתן להפרדה בין שפה לתפקוד.

לאחרונה חזרתי לשפה הטבעית שלי - שפה של תנועה. בהתחלה התנועות צפו ועלו בתוכי, אבל הגוף לא הכיר אותן ונאלצתי להיעזר במישהו אחר כדי "לאלף" את "הסוס הסוער" - להפוך את שטף התנועות הלא מוכרות לשפה. השבוע הצלחתי סוף סוף ליצור תנועה אחת מדויקת ונכונה בגוף ולא רק במחשבה וחטפתי הלם - התנועה פתחה שטף של תחושות, תמונות, זכרונות של טראומה קדומה שנשמרה בתוכי.
אני חושבת שהנתק ביני לבין עצמי נבע מסיפור חיים שגוי - ההתנגשות המתמדת של הסיפור שלי על עצמי לסיפור של הורי ושאר האנשים עלי יצר קרע של זהות שפגע לי בבריאות.
התהליך שעברתי במשך למעלה מ-20 שנה התחיל בפירוק איטי, הדרגתי, של הסיפור השגוי, וכשהגעתי למצב של "אין סיפור" נעצרה גם הנשימה, הלב הפסיק לעבוד ונשארה רק מנגינה - הזהות עצמה.
מאז הגוף שלי מתקן את עצמו, התפקוד שלי הולך ומשתפר, הבריאות מתייצבת ועכשיו הוא "מתחיל לדבר".....
 

arana1

New member
כנראה גם בגלל זה הרבה אוטיסטים מחפשים תנועה

גם כשהם בחושך וללא הכרה האינסטינקט גורם להם לחפש כל הזמן מוצא למשמעותם בתנועה.כמובן שגם נסיון זה להציל את נפשם זוכה להנות מדיכוי מתמשך.אגבשפה היא לא רק שפת בני אדםזה כל הענייןשכל דבר הוא שפהכי יש לו קצב וצורה וכיוון גם כשהוא לא מתומללובדיוק משם השפה האנושית מתחברת ומחברת לכל השפות כולןבגלל זה אוטיסטים חשים לא פעם את המציאות כרשת של סיפורים שלובים, רבת מרכזים, קולות וכיוונים וכוונות.מצב זה וזהות כזאת דורשת גם הערכות חברתית תואמת,ומכאן איטיותו המייסרת של התהליך
 

arana1

New member
פעם ראשונה שאני משתמש באייקון הזה

גם כי אני כל כך מזדההחושב שלכל אדם סיפוראבל יתכן, וזה גם מה שאני מכיר מעצמי וגם מה שאני קורא מאוטיסטים אחרים, שלתצורת זהות מסויימת, ומטעמים שעשויים להתברר כמענינים או אפילו מאירים,למשקלו של הסיפור האישי יש משמעות אבסולוטית דווקא לזהות לא אגוצנטרית.
 

ענתנוי

New member
זהות לא אגוצנטרית

זה בדיוק בעניין.
החוקרים הקשיבו כנראה סוף סוף לאוטיסטים ובדקו את הטענה העיקרית שלהם - אין הבדל בתגובה של הגוף בין ה"אני" ל"אחר" - והוכיחו שאכן זה המצב - אוטיסטים לא ממציאים את זה או מדמיינים את זה אלא ממש חיים את זה.....

וסיפור של "אני" כזה שונה לחלוטין מסיפור חיים רגיל, ולכן כולנו סובלים בגלל השפה ה"נורמלית" שלא מאפשרת לנו לחיות את הסיפור האמיתי שלנו.
 

dina199

New member
ואם יש גישה שאין שום רע ב'קצת' טראומות

כי טראומות יש לכולנו , למה זה מביא ?
 
למעלה