"צרות" של ילדים בתפקוד גבוה - נשבר לי הלב

arana1

New member
הדברים קשורים

לפחות זה כך כל עוד אנשים מדברים במונחים של "מיומניות חברתיות",בשביל שיהיה לך חבר אתה צריך צורה שתיחשב כמקובלת וסבירה ומשתלמת אנשים לא מתחברים עם אנשים שאין להם חברים העדר הולך רק בגושים גדולים אבל סיכוי לחבר אחד ואמיתי דווקא יש לו ודווקא בגלל שהוא לא מקובל ולא כמו כולם אלא שבשביל לקרב את הסיכוי הזה למימוש צריך להפסיק להאבק בכל מה ששונה בו ואחר כשהוא יהיה עצמו כמו שהוא ימצא מי שיתחבר איתו והחיבור הזה יהיה הרבה יותר עמוק וערכי ומתגמל מהחיבורים שאותם הוא מפסיד היום כביכול
 
איזה דברים חשובים כתבת פה!!

תודה רבה!!
 
יש מדריכה של המתיט ומורת שילוב...

האמת שהשנה התחלפנ הסייעת והוא ממש לא אוהב אותה ולא רוצה כ"כ את עזרתה.
כ"כ הבעייה היא לא כ"כ בבית הספר אלא בשעות שלאחר בית הספר.
 
באמת נשבר הלב


את צודקת, לראות את הבן שלך עצוב זה מאד מאד קשה. אני זוכרת שבגן, עוד לפני שידענו משהו (רק חשדנו) ילדה התרחקה ממנו והוא שאל אותי למה (בן שנתים) ואני רציתי לבכות ... וגם היום (כיתה ה') כשילדים קוראים לו להצטרף למשחק, אני יכולה לחבק אותם מרב אושר. לא ממזמן היה לילד מהכיתה יומולדת והם שחקו מן משחק מלחמה בשתי קבוצות. הגענו באיחור של כמה דקות וילד מהכיתה קרא לבן שלי ואמר לו :"תראה, יש רובים, איזה קול, בוא תצטרף אלינו" - הייתי מוכנה להתחתן עם אותו ילד במקום ...
אבל עכשיו ברצינות - מעבר ללספר (ואני מבינה אותך, גם אנחנו מתלבטים עדיין לגבי לספר, למרות שברור לו שהוא שונה), יש כמה דברים שאנחנו כן עושים ואולי יעזרו גם לכם:
1) תוכנית העבודה (התח"י) צריכה לכלול דגש על פעילות חברתית - לדוגמא משחק משותף בהפסקה של כמה ילדים בהדרכת המשלבת
2) ליזום פעילות חברתית אחר הצהרים במעורבות / הדרכה שלכם (או של משהו שמתמחה בזה) עם חבר (בהתחלה אחד, אולי להוסיף אחר כך עוד אחד, כי אינטרקציה אחד על אחד היא תמיד יותר פשוטה), במשהו כייפי שהילד שלך טוב בו - עדיף עם פעילות גופנית, כי פעילות גופנית יש בה משהו מאד בריא לנפש - כמו טיול אופניים, קפיצות טרמפולינה, משחקי כדור. חשוב שזה יהיה משהו כייפי ולא לימודי/מחוייב. חשוב גם שזה לא יהיה חד פעמי, אלא משהו עם המשכיות.
לא לתת לילד לבד לבנות את הכייף בפגישה, אלא לעזור - גם אם זה אומר שאת מכינה פנקייק לארוחת ערב

3) להצטרף לקבוצת מיומנות חברתית מתאימה - אנחנו עברנו מספר קבוצות עד שמצאנו אחת שמתאימה, גם אם זה דורש נסיעה של חצי שעה לכל כיוון. בקבוצה המתאימה סביר שימצא גם חברים למעבר למפגש השבועי.
מקווה שעזרתי.
 

ehud48

New member
לספר, לספר, לספר

אני מזמינה אותך לחפש פוסטים שלי מהעבר, אני כבר בפורום בדיוק 10 שנים ולאחרונה כמעט ולא כותבת. הסיבה היחידה שאני עדיין כותבת פה ושם היא בגלל שהבן שלי ביקש ממני.

הוא אמר, אמא, אם את יכולה לשכנע את ההורים לספר לילדים שלהם, אז אני ארגיש שעשיתי משהו לא רק לעצמי.

תספרו, תקראו על אספרגר, תעזרו לילד לעזור לעצמו אבל מתוך הבנה של למה קשה לו לעשות את הדברים ומה המקור של זה.

ושוב, לכל אלה שיגידו שאנחנו ההורים רוצים לאלף את הילדים שלנו להיות נורמלים.

שאלתי מאוד ברצינות את הבן שלי והתשובה שלו היתה - תודה שאילפתם אותי ונתתם לי את הכלים להיות איפה שאני היום.

אז כן, זה לא תמיד מצליח והיה לנו מזל גדול שהעזנו לחשוף את הבן שלנו לשינויים כל הזמן, דווקא מתוך הידיעה הברורה ששינוי זה משהו שמשגע אותו לגמרי.

וגם היום, כאשר משתנה לו סדר היום הוא מתעצבן, אבל, הוא מתעצבן בדיוק לשתי דקות ואז אומר לעצמו, טוב זה החיים, אני מתעצבן בגלל שאני אספרגר, אבל האמת שאין מה לעשות סדר היום השתנה, אז אני מקבל את זה. זה לא אומר שהוא אולף לא להתעצבן כאשר סדר היום שלו משתנה.

זה אומר, שהוא למד להבין מאיפה נובע הקושי ולתהמודד עם הקושי הטבעי שלו.

אני לא מתכוונת לספר את כל הסיפור של הבן שלי כי כבר עשיתי את זה כמה פעמים, פשוט תעשו חיפוש על שם המשתמש שלי ehud48 ותקראו את כל מה שקראתי בעבר.

אני חושבת שבפרספקטיבה לאחור הרבה מאוד הורים ימצאו את הילד שלהם באותו ילד שלי כאשר היה בן 7,8,9,10,11,12,13

מה שחושב זה שתבינו שחשוב מאוד מאוד להשקיע המון כאשר הילדים עוד קטנים וניתן לעצב את ההתנהגות שלהם. עיצוב התנהגות זה לא אילוף, זה נותן לילדים יכולת להתמודד עם דברים שבלי עיצוב ההתנהגות פשוט מוציאים אותם מהאיזון ולא מאפשרים להם לתפקד בצורה נורמטיבית.

זה שהבן שלי מתפקד בצורה נורמטיבית לא הופך אותו ללא אספרגר. אבל כמו שאנחנו מסתכלים על זה, זה מאפשר לו רק להשאר עם היתרונות הרבים של האספרגר ולהתגבר על המכשולים שהאספרגר הציב לו לאורך החיים. וככזה, הוא כבר לא מאובחן, לא מקבל טיפולים וילך לצבא כמו כל ילד רגיל.

אני מודה שבאמת אף פעם לא חשבתי שהוא יגיע לרמת תפקוד כל כך מרשימה ויהפוך להיות ילד כל כך אחראי ומאורגן.

אני כל כך מזדהה עם מה שכתבת לגבי האושר שלך כאשר ילדים הזמינו אותו לשחק איתם. גם אני הייתי שם.

אבל, היום, הבן שלי כבר הגיע למצב שהוא מסוגל ליזום מפגשים חברתיים. רק לדוגמא בשביל באמת לעודד את כולם:

לפני כחודש נפתח בירושלים הסינמה סיטי. יומיים לפני הפתיחה הבן שלי אמר - אני ביום הפתיחה הולך לסרט בסינמה סיטי.

שאלתי עם מי והוא אמר - אני עוד לא יודע. חשבתי לעצמי, הלוואי והחברים יארגנו יציאה לסינמה סיטי והוא יצטרף שלא יתאכזב.

מה שקרה הוא שאורגנה יציאה לסרט בקבוצת הווסטאפ, 10 ילדים הלכו ביחד לסרט. מי שארגן את הכל היה הבן שלי. הוא יזם את הפוסט בווטאספ, תאם בין כל החברים, קנה את הכרטיסים בהנחה של לאומי כארד 1+1 בשביל זה היה צריך למצוא 3 ילדים הם הורים שהיה להם מספיק נקודות לעשות את זה. הוא אסף את כל הכסף וכולם יצאו ונהנו.

בקיצור המסר הוא שאולי בעבר אני התפללתי שילדים יזמינו את הבן שלי לפעילות משותפת. היום הוא כבר זה שיוזם את הפעילות. אז כאשר הבן שלי אומר שחשוב לו שאני אעביר את המסר שמה שהכי עזר לו בחיים זה ההבנה שהוא אספרגר והוא חושב שלא לספר לילדים זה העוול הכי גדול שאפשר לעשות, אני עושה את זה בהוראתו.
 

אמא127

New member
מתי לספר?

אביטל, הבן שלי עוד לא העלה אף פעם שאלה בעניין (אפילו לא שאל למה יש לו סייעת ולאחרים אין וכו'...). האם את ממליצה בכל זאת לספר? או לחכות שמשהו יעלה ממנו קודם כל?

תודה על התגובה וגם על השיתוף בסיפור האישי שלך שתמיד מעורר בי השראה והרבה תקוה.
 

ehud48

New member
זה שהוא לא שואל לא אומר שזה לא מטריד אותו

אני ממליצה לכולם לקנות את הספר All Cats have Asperger
זה ספר תמונות שבכל תמונה מתואר חתול שמתנהג כמו הילדים שלנו, מתרגז/לא יודע לתקשר עם חבר וכו'. כיוון שהמשפטים קצרים ממש קל לתרגם גם למי שלא יודע אנגלית.

זה שהבן שלך לא שואל, לא אומר שהוא לא חושב לעצמו למה יש לי סייעת.

צריך לספר לא ממקום של - משהו לא בסדר איתך. אלא ממקום של - כל ילד שונה לכל אחד יש חוזקות וחולשות.

לי לדוגמא קשה (ואז תתני דוגמא מה קשה לך לעשות) לאבא קשה ב... אבל לעומת זאת אני טובה ב... אבא טוב ב.. תנו דוגמא גם של אחים.

ואז לספר לו גם על עצמו. אתה ממש טוב ב.... אבל לפעמים קשה לך ב.... יש הרבה ילדים כמוך ואנחנו יודעים איך לעזור לכם לעזור לעצמכם ובגלל זה יש לך סייעת.

את יכולה לקרוא לו את הספר וזה ייצור אצלו הזדהות עצומה. לדעת שאתה לא חריג/שונה ובעצם אתה אחד מני רבים ממש עוזר.

לא צריך לעשות מזה בכלל עניין ואף פעם לא לתת לילד הרגשה שיש לו לקות/מחלה ושמשהו לא בסדר איתו. הוא נולד כזה, אנחנו אוהבים אותו כמו שהוא, גאים בו. תמיד לנסות לחזק את התכונות החזקות שלו על מנת שהוא ילמד שיש דברים שהוא טוב בהם. אבל, גם לא לוותר בגלל שהוא - אספרגר/אוטיסט.

אנחנו הרבה יותר ויתרנו לבן שלי מאשר לבת שלי. בהרבה מקרים היא אמרה - גם לי קשה לעשות את ... זה לא אומר שאני לא עושה. זה היה בעיקר במטלות הבית. היא התעקשה איתו והיום הוא יודע בדיוק כמוה לרחוץ כלים ולסדר את המדיח (קודם הוא היה רק מפנה את המדיח שזה קל). אז הוא נגעל מהכלים המלוכלים בפעם הראשונה, השנייה בסוף הוא התרגל. זו רק דוגמא קטנה.

בהצלחה,

אביטל
 

dina199

New member
לספר ברגע שמחליטים.

יש הרבה סיבות כדי שהילד לא ישאל.
למשל הוא רואה בעובדה שיש לו סייעת נתון קבוע.
או שהוא לא יודע שהוא אמור לשאול משהו.
או שהוא כבר יודע הכל ולא יודע שהוא אמור להתייחס לזה.
או יודע הכל אבל גם יודע ש'לא מדברים על זה' לכן לא שואל.
ויש עוד אפשרויות
 

yuliyuli1

New member
תודה שאת כותבת כאן לפעמים

זה מאוד חשוב להרבה הורים ותודה שאת מקדישה את הזמן.
 
לא לכפות שילוב ולא לשים דגש על פעילות חברתית

ולהתרחק מרחק הגון מכל מה שמגיע תחת כותרת של "מיומנות חברתית"
הכותרת הזאת מתייחסת בגסות כחנית ואטומה בדיוק למקומות שהכי דורשים אינדוודואליות ויחס שישקף את דרכו וקצבו היחודי של הילד ליחד

מה שאפשר וצריך לעשות זה לשים לב לקצב ולצורה שבה הילד מתחיל להתעניין באחרים
אם הוא מסוייג לתת זמן ושהות למסויגות זאת
להתבוננות מרוחקת
לתת לילד ללמוד לפי הקצב שלו ודרך מקוריות זהותו את הדרך הנכונה לו להתחבר לקבוצה הנכונה לו
ככה מגדלים ילדים ואנשים ביקורתיים,רגישים,מקוריים
ילדים שלא מוחקים את עצמם דרך חיקוי רק בגלל שהסביבה השמידה בהם את כל היכולת להיות גם עצמם לפעמים

לא לשים דגש על שיתוף וחברתיות
שימת הדגש הזו היא שהופכת עם הזמן משהו שיכול להיות הכי יפה לדבר הכי מכוער והכי מתסכל
 

ehud48

New member
הבן שלי החליט לכתוב לכולם תגובה

שלום אני הבן 17 של אביטל, החלטתי לכתוב בעצמי כדי להביע את דעתי

אין מה לעשות אבל העובדה היא שמיומניות חברתיות יכולות לעזור מאוד לילד שרוצה שיהיו לו חברים להשתלב בחברה.

לדוגמה, מיומנות חברתית אחת שלא באה לאספרגר באופן טבעי זה לדעת מתי זה נכון לדבר. הרבה פעמים אספרגרים נוטים להתפרץ לדברים של אחרים. בעבר הייתי מתפרץ כל הזמן לדברים של אחרים ולא מבין מה הבעיה. היום אני מבין שלהתפרץ לדברים של אחרים זה לא מנומס ומעצבן אנשים.
אני לא מרגיש פחות אינדיווידואלי בגלל שאני לא מתפרץ לדברים של אנשים אחרים בגסות. אני רק מרגיש שככה גם החברה יותר נהנית ממני וכתוצאה מכך גם אני נהנה יותר להיות בחברה.

לדעתי אילוף זה לא בהכרח דבר רע. באילוף של כלבים למשל, לא שאני משווה אספרגרים לכלבים, כלב אולי לא יודע באופן טבעי שללעוס נעלים זה לא מעצבן את הבעלים שלו, אבל אחרי שילמדו אותו שזה לא בסדר הוא ישמח לא ללעוס את הנעלים וככה הוא ידע שהוא משמח את הבעלים שלו ויהיה שמח בעצמו.

שוב אני רוצה לציין שגם לדעתי מאוד חשוב לספר לילדים על האבחון שלהם כי כך הם ידעו מי הם ואיך הם יכולים להשתפר בצורה שיהיה להם יותר קל להשתלב בחברה וככה הם יהיו שמחים יותר.
 
אילוף אנשים זה בהכרח דבר רע

לא כל מה שמתאים לחיות מתאים לאנשים
גם לדעתי אין לקדש כל מה שאוטיסטים עושים
אוטיסטים,מעצם היותם אנשים מורכבים,ויצריים,נוטים גם לקיצוניות
אלא שבדיוק לכן כל כך חשוב לברור בזהירות את הגישות המתאימות להם
ואילוף זו הגישה שהכי לא מתאימה לאנשים שמורכבותם דורשת דווקא הקשבה וטיפוח של הצד הלא מותנה,זה שלא מבוסס על חשבונות של רווח והפסד,על מנת לגעת בשורש קיומם כך שיוכלו להתפתח למלוא תפארתם

לדוגמה
להתפרץ לדברי אחרים זה לא טוב
אלא שזה ממש הכי לא נכון שאצל אספי חוסר הסנכרון עם הסביבה מבטא משהו לא טבעי שלכן צריך להקנות לו את זה דרך אילוף
גישה נבונה,אנושית,מוסרית,מועילה ועמוקה יותר,היא גישה שבמקום להניח שמה שבא לאחרים טבעי לא בא לאספי טבעי כי הוא לקוי וחסר מיומנות פשוט שואלת מה יש באספי שגורם לא לנטייה לסנכרון אחר
ניגשים לבן אדם דרך מה שיש בו ולא דרך מה שאין בו

אין כאן עניין של נימוס ואי אפשר ולא נכון לסכם את הכל רק דרך מונחים של הנאה הדדית
בחיים יש עוד ערכים ואיכויות ומאפיינים שלא מתבטאים רק דרך הנאה

אם מבינים למה אספים נוטים להיות מונולוגים,אובססיבים,מתפרצים,לא מסונכרנים עם הקצב שנהוג כיום כחברה... אז במקום לאלף אותם לקצב הנהוג,או להסביר להם שכדאי להם לנהוג כך כי זה מה שמשתלם(גישה שפשוט מכחידה את שאר נפשו של האדם,את יחודו) אז אפשר להעזר דווקא במה שמיוחד ואפייני להם על מנת ליצור שינויים עמוקים ומהותיים ומאוד נחוצים גם ביחסי החברה עם הפרט

לא נכון ולא טוב להתפרץ לדברי אחרים
לא נכון ולא טוב לאלף אנשים על מנת שלא יתפרצו לדברי אחרים
כי הרי בבני אדם אנחנו עוסקים כאן ולא בכלבים
נכון וטוב לנסות להבין למה אנשים מסויימים נוטים להתפרץ
זה אמור משהו על זהותם ועל צרכיהם
ומה שזה אומר מאפשר התנהלות וזהות וזיהוי שיתמיר, דרך הנטייה הטבעית, התנהלות רעה להתנהלות טובה

ברגע שאתה מתחיל לדבר במונחים של דברים שבאים לאנשים נורמטיבים באופן טבעי ולא טבעיים לאוטיסטים אתה שוקע בביצה,גם מוסרית, שאין שיעור לעומקה

חשוב לספר לילדים על האבחון
ובזמן שמספרים להם על האבחון חשוב לספר להם שאבחון זה רק אבחון
וככזה הוא מייצג זווית ראיה מאוד מסויימת של אנשים מאוד מסויימים
האבחון אינו אמת
האבחון אינו זהות האדם
הוא מפגש מאוד מסויים של זוויות ראייה ותפישה מאוד מסויימות

האבחון הוא לא אתה
ולא אני
הוא מספר משהו על הגבול בין הנורמטיבי לחריג
 

ehud48

New member
אני לא מרגיש פחות אינדיבידואלי

למה אתה מתכוון שאתה אומר "אילוף"?

אני כמובן לא משווה אספים לחיות, הנקודה היא שאני חושב שאילוף זה לא בהכרח דבר רע. כש"אילפו" אותי בסה"כ נתנו לי כלים להבנה והתמודדות עם החברה, אשר עזרו לי מאוד. בהתרפצות לדברים לדוגמה, הייתי פעם מתפרץ לא כדרך להביע אינדיבודאליות או משהו כזה, אלא כי פשוט לא הבנתי שזה נחשב לא מנומס להתנהג כך.

אני מסכים שכמו שאתה אומר, לאספים יש חוסר-סינכרון עם הסביבה. אך אם זה טבעי או לא זה לדעתי ממש לא העניין. העניין הוא שבחברה הכללית, הנוירוטיפקלית, יש דרכי התנהגות שונים ממה שבא לאספים בד"כ בטבעיות. אם בחברה היה רוב של אספרגרים, המצב כמובן היה שונה, אבל זה המצב בעולם שלנו. ילד שרוצה שיהיו לו יותר חברים, רוצה להשתלב בחברה הכללית, ולכן יעזור לו ללמוד כישורים חברתיים המקובלים בחברה (מה שכפי שאני מבין שאתה אומר זה "אילוף").

אני רק יכול להגיד שאני אישית שמח ש"אילפו" אותי. היום אני מרגיש שמח ושלם עם הזהות שלי. אני לא מרגיש פחות אינדיבודאלי (להיפך). אם הייתי כן רוצה להיות יותר "אינדיבידואלי", אני עדיין יכול להתנהג בניגוד לכל מה ש"אילפו" אותי; להתפרץ לדברים של אחרים וכו'
אבל למה שאני ארצה להתנהג ככה?

אולי אני משלה את עצמי, או לא יודע יותר, והייתי יותר מאושר, מרוצה ואינדיבודאלי אם לא היו "מאלפים" אותי. אבל אני לא מאמין בכך.
 
מתכוון בדיוק למה שאתה מתכוון

כמו למשל בדוגמה שהבאת על כלב שמאלפים אותו לא ללעוס את הנעליים של הבעלים ואז הוא מרוצה כי הבעל שלו מרוצה והכל יפה ונפלא
אז בוא ואספר לך משהו שאולי אינך יודע
לא רק שיש בחיים דברים הרבה יותר נפלאים מלרצות את הבעלים,את ההורים,את הבוסים והמנהלים והמנהיגים,אלא שהדברים הכי יפים בחיים הם אלה שדווקא הכי מרגיזים את הבעלים והמנהלים והמנהיגים
לא שצריך להרגיז את המסכנים האלה בכוונה אבל לצערנו כך יצא

ויצא שאני מכיר אוטיסטים שמאוד אוהבים ללעוס אריזות של דברים,ובכלל אריזות,ולחוש אותן ואת מגען בכל מיני צורות ודרך כל מיני פתחים ותחושות,ואתה יודע מה ,בעיני הם אנשים ברמה לא פחות גבוהה מכל מיני אספים שמתנשאים עליהם,בדיוק בגלל שהם לא מאולפים וחווים את העולם בדרך שמתאימה לניגונם,בדרך שמתאימה לאיך שאלוהים שר בהם,ואין גבוה ועמוק מזה.


ההבנה וקבלה של טבעיות שונה היא מאוד הכי בעניין,כי היא זאת שעומדת ביסוד הקשר האמיתי בין יחודיות ואינדבדואליות אמיתית ומוסר ואנושיות ואהבה ויצירה שהיא גם בעלת משמעות לחברה
ההישענות על כוחו הגס של הרוב היא פסולה
הכי
זה גם מה שההיסטוריה לימדה אותנו
(מצער לשמוע שדווקא יהודים נוטים לשכוח את השיעור הכואב הזה)
מה אכפת לי אם בחברה הניורוטיפקלית יש דרכי התנהגות שונות ?
זו זכותם
דרכים אלה עונות על צרכיהם ומבטאות את זהותם
אני מקבל אז זה (למרות שלדעתי,ולא רק לדעתי , הם מטומטמים ורעים,לפחות די)
אבל הן לא עונות על אלה שלי
וזו לא אשמתי שנולדתי אחר ואין שום פסול בשונותי
מה שטבעי לי טבעי לי ומה שטבעי להם טבעי להם
אני לא מנסה לשנות אותם
הם מנסים לשנות אותי

אם אתה שמח אז יופי לך
יש לא מעט אוטיסטים שממש לא שמחים בזה וממש לא מסתדרים עם זה
אינדבדואליות לא מתבטאת כהתפרצות לדברי אחרים
צר לי שזה מה שלימדו אותך
התפרצות לדברי אחרים נובעת מאינדבדואליות שנרמסה והודחקה ולכן היא מתפרצת במקום להתנהל בשלווה

ימים יגידו מה תחשוב
אני לא מתיימר להורות לך מה לחשוב
רק מספר את הפרספקטיבה שלי
לשיקולך ולשיקול אחרים

אגב
אני רחוק מאוד מלהרגיש שמח ושלם עם הזהות שלי ואפילו לא מאמין שאי פעם אמצא את האינדבדואליות שלי,את זהותי היחודית,אלא שאני מעדיף לבלות את חיי בנסיון לכנות,לחיפוש האמת,בדיוק בגלל שאיני יודע אותה ואיני מתיימר לדעת אותה
 

גור42

New member
אילוף פירושו דבר שמעולם לא עשו לך. הנה הסבר:

אילוף פירושו, שאנשים אחרים מחליטים בשבילך מי אתה צריך להיות, תוך התעלמות מוחלטת מדעתך בעניין.

אילוף פירושו, יציאה מהנחת היסוד שאספרגר זו לקות ושצריך להכחיד כל סממן "חריג" - בין אם אתה מעוניין בכך ובין אם לא. אנשים שדוגלים באילוף לא היו חולמים לומר משפט כמו "אספרגר זו לא בעיה. זה פשוט מי שאתה", כמו שאימא שלך אמרה.

אילוף פירושו, שבמקרה הטוב מתעלמים מהרצונות שלך, ובמקרה הרע משתמשים בהם כנשק נגדך כדי ללחוץ עליך להפוך למישהו אחר. תאר לעצמך שהיו לוקחים את החלומות הכי כמוסים שלך, ובמקום לספק לך את הכלים להגשים אותם, היו מחזיקים אותם בני-ערובה עד שתתחיל להתנהג בדיוק כמו שהמטפל רוצה. זהו אילוף. וזה בכלל לא דומה, אפילו טיפה, לאופן שבו גדלו אותך.

אולי הדברים שאני כותב לך נשמעים לך משונים. אולי קשה לך להאמין שיש בכלל בעולם אנשי מקצוע או הורים שמסוגלים להתייחס לילד בצורה כזאת. אבל הניסיון האישי שלי, לצערי הרב, מלמד אחרת. לא היו לי הורים כמו שלך, ואין לך מושג כמה אתה בר-מזל.
 
תודה לך על השיתוף

אתה באמת מתנסח ברהיטות ואני מודה לך על דבריך.
אני לא נגד לספר, בסך הכל הוא יודע שהוא שונה, בין אם אני אומרת לו ובין אם לא. אבל אני מסכימה שחשוב לתת הסבר ברור וההסבר הזה עוזר לפתור שאלות שעולות, או לפחות לאפשר כיוון נוסף של מחשבה.
אני לא חושבת שמדובר באילוף. מדובר בחינוך, הכוונה, עזרה. כשאני מלמדת את בני איך לדבר בטלפון עם חבר או כשאני מלמדת את בני להכין חביתה - בעצם אני עושה אותו דבר. עוזרת לו ומספקת לו כלים למיומנות שהוא עדיין לא שולט בה. כמו שלא כולנו נהפוך בסופו של דבר לשפים, זה בסדר לא להיות מאסטר חברתי, אבל אדם כן זקוק לכלים בסיסיים חברתיים.
חבל לי שמיומנות חברתית נתפסת כמשהו בעייתי (כאן אני עונה להודעה של "אתררע") - אם זה בעייתי מדובר קבוצה לא טובה. מיומנות חברתית ממש כמו ללמוד לבשל, היא ללמוד איך ליצור קשר, איך לשמר קשר, איך לזהות את רמת העניין של בן-שיחי וכן הלאה. דרך אגב, קבוצות כאלו קיימות גם למנהלים ולאנשים המתענינים בsocial networking (מצטערת, לא בטוחה איך לתרגם...)

שוב תודה לך הבן של אביטל, ואני בהחלט מקבלת את דבריך.
 

arana1

New member
מיומנות חברתית אינה בעייתית כשלעצמה

הבעייה היא בזיהוי צר ונוקשה ולא יצירתי ולא מוסרי ולא אנושי של מיומנות חברתית רק עם תבנית מאוד מסויימת ומאוד צרה.
מאחורי מה שנתפש כמיומנות חברתית יש שכבות רבות של אינטרסים,של היסטוריה,של סוציולוגיה,פסיכולוגיה,כלכלה...
הנסיון להתייחס רק לתבנית מאוד מסויימת כמיומנות חברתית פוגע קשות בדיוק באנשים שעליהם הפורום הזה מתיימר להגן ואותם הוא מתיימר לייצג.

ולא,מיומנות חברתית זה לא כמו להכין חביתה,מי שכותב דבר כזה חושף את עצמו כאדם שאינו מבין דבר,כי אין דבר עמוק ומסתורי ודינמי יותר מיחסי הפרט והחברה,ולכן,אין להתייחס לאנשים שנולדו עם פרשנות אחרת ליחסים מורכבים אלה כלקויים,למעשה,מי שעושה כך מעיד על עצמו כאדם נטול מיומנות חברתית,כאדם לא אחראי.
מיומנות חברתית זה לא רק למצוא חן בעיני כולם,רוב הפסיכופאטים הם אנשים מאוד פופלרים,כריזמטים אפילו,מיומנות חברתית זה היכולת להתמודד באומץ ובמקוריות עם השאלות הקיומיות,התמודדות כזאת לא תהפוך אותך לאדם הכי מנומס והכי מרצה ומרוצה,אבל יתכן שהיא תאפשר לך להיות אדם.
 
למעלה