יוצאת מדעתי..

yeshpitaron

New member
אני לא יודעת אם התגובה מופנית אלי אבל

הם לנים אצלי כל ערב שבת שני ופעם בשבוע לפחות. נסענו יחד לטיולים של שבוע בחו"ל ולנו בדירות והיה סופר כיף. לא להיתפס...יש מי שמצליח ויש שלא. אני מכירה אנשים שארחו למגורים ברצון ובעטו ונבעטו והקצר לא אחר להגיע. יכולה לנסוע עם זוג חברים לטייל ולחזור עם קשר הדוק יותר ויכולה לחזור ברוגז (חברה שיצאו עם זוג חברים ממש טובים קרה להם הדבר). לא כל חיכוך או חיבור חייבים להיות מאותה סיבה שנכתבה לעיל.
ואני רק כתבתי בלי ציניות ובלי לרדת על משהו או לבקר ,מה דעתי ומה עשיתי.
 

1111lili

New member
יוצאת מדעתי..

היי לכולן, מקווה למצוא פה קצת שלווה.
אז הסיפור דיי ארוך,אקצר כמה שאפשר.
אני ובעלי גרים כבר 3 שנים בערך אצל חמותי, עוד מתקופת החברות שלפני החתונה.
במהלך המגורים אצלה נתקלתי בהמון הערות כלפיי בנוגע לארגון הבית,המטבח,השהייה שלי במטבח הייתה מאד אינטנסיבית(עד היום אני מבינה שטעיתי), לא התרגלתי לחוקי הבית.
בסופו של דבר זה הגיע למצב שהיא וגיסי הקימו כמעין 'קנונייה' כדי להוציא אותי משם, הנוכחות שלי בעיניהם הייתה בלתי נסבלת. הרבה דברים ומילים פוגעות מצידי וגם מצידם נאמרו.
בכל אופן, עברנו לדירה למשך שנה וחזרנו לביתה עקב חוסר יכולת כלכלית (חזרנו אליה גם למרות שהעיפו אותי משם בעבר,אך דברים קצת השתנו במהלך השנה והשתפרו עקב המרחק).
בכל אופן חזרנו לגור שם, עד היום אני מרגישה שהמעבר שלנו היה מאד מאולץ מצידה,מכיוון שה'תנאי' שלה שנחזור היה שגיסי יאשר זאת, מכיוון שהוא זה שיזם את העזיבה שלי משם עקב חוסר סיבולת כלפיי.
אז חזרנו והיחסים נהיו קצת יותר רגועים עקב שינוי מצידי+גיסי עזב את הבית.
עבר זמן והתחתנתי. מאז אני ובעלי מחפשים דירה באינטנסיביות אך זה קשה קצת למצוא, בינתיים נכנסתי להריון 1 שלא צלח,(כנראה שגם הנוכחי עתיד להסתיים) , אני שבורה וחסרת סבלנות כלפי חמותי.
חמותי מאז החתונה יש תחושה שנורא משתדלת, אך עדיין אותה האישה הביקורתית, ועם מצבי רוח משתנים, יום אחד יכולה לומר שלום ויום אחר לא, או לא לומר ביי. או להתייחס בקרירות נוראית.
אני מצידי בן אדם נורא נורא רגיש ובאתי מבית מלא בתשומת לב . קשה לי מאד עם זה.
הבעיה היא כזאת כרגע: אני מרגיש .שלא מפסיקה לכעוס כעס נוראי על חמותי בגלל מה שהיה בעבר, רוצה להשתחרר מזה אך לא מצליחה! כל הזמן נזכרת במה שהיה,במילים הפוגעניות... אני מודה שגם ההתנהגות שלי לא הייתה 100% ולא הייתי צריכה להתנהג או לומר כמה מילים שאמרתי,אך מרגישה שהייתה אפס סבלנות כלפיי.
מרגישה מרמור עצום, זה לא מאפיין אותי. אני בדרך כלל בן אדם מאד אהוב ושקט וטוב לב .אך איתה...יש לי משהו...לא מצליחה להפסיק לכעוס עליה... גם אם היא קצת השתנתה.
בינתיים רק בעלי נפגע מזה. בגלל שאת כל הכעס והתסכול אני מוציאה עליו. אנחנו לפני מעבר דירה ומרגישה שגם ככה אולי אף פעם לא אפסיק לכעוס... מה עושים?? יש לציין כי הרבה פעמים זה נראה שחמתי מפלה בין בניה, ומעדיפה את בנה הצעיר. אני מרגישה על זה כעס עצום כי גם אצלי במשפחה קרה משהו דומה. אני ממש רוצה להתחיל דף חדש בבית חדש עם בעלי,אבל מרגישה שנוכחותה של חמתי היא מטרד בחיינו. מקווה למצוא פה קצת תמיכה. תודה!
 

mykal

New member
שלום לך,

ראשית מאחלת לך לצלוח את ההריון בשלום.
לגבי ניתוח הדברים שלך--את נתת את הפתרון--
יש משפט מפתח שכתבת--"....הדברים קצת השתנו במשך השנה והשתםרו עקב המרחק" אז הנה הפתרון--תתרחקו, ותבנו חיים זוגיים טובים,
וגם תוכלי לשים את הכעסים והזכרונות בצד ולהתנהל מולה בקורקטיות.
עד אז--(לא כתבת טוח זמן למעבר) האם אתם יכולים לשכור יחידת דיור
משהו לא יקר, ולהפרד מיד מהבית שלה?
אולי אפשר שאת אפילו לבד תהיי אצל הוריך ולסרוגין הוא יבוא אליהם ואת אליה.

לגבי האפליה--נראה לי שהמצב לא מאפשר לבחון את הדברים--כי אתם בסיר לחץ.
ולגבי רגשותיך בעתיד--תניחי כרגע לנין. תעברו את הדברים עכשיו.ותנסי להרגע.
ובקשר לעכשיו ולהווה--אל תוציאי את העצבים על בעלך--
זה חבל, כי בסופו של דבר, א) הוא לא אשם, ב) איתו לא תתרחקי ואז הדבר ירדוף ויקלקל את מערכת היחסים--מיותר וחבל,
יש לך מה להוציא בכעס, דברי עם חברה, צאי להתאורר, לא עליו.
 

1111lili

New member
תודה על התגובה


אנחנו לפני מעבר דירה כמו שציינתי, הבעיה שרשמתי את הפוסט היא שאני לא מצליחה להשתחרר נפשית מהכעסים הקיימים
 
אם אין יכולת כלכלית לא מתחתנים ולא מביאים ילדים

אני ממליצה לך לחזור לבית הורייך עד שתמצאו דירה שאתם יכולים לעמוד בהוצאות התחזוקה שלה. תיפגשי עם בעלך כל יום אחרי העבודה, תטיילו בפארק, תשבו על שפת הים ואחרי כן שכל אחד יחזור לבית הוריו. ככה עד שתתבגרו ותלמדו איך מסתדרים בחיים כמו אנשים בוגרים ועצמאיים. התוצאה החיובית הנוספת תהיה שלא תיכנסי להיריון, ממילא אתם לא במצב לכלכל ילד (אם אתם לא יכולים להחזיק את עצמכם כלכלית כזוג, איך בדיוק תסתדרו עם ילד? זה הוצאה של עוד כמה אלפי שקלים בחודש...). לחיות בבית של מישהו אחר, על חשבונו, כשאתה אדם בוגר, זה לחלוטין לא לעניין (בעיקר שהיא לא הזמינה אותך אליה ואת הצבת את נוכחותך שם כעובדה קיימת)
 

1111lili

New member
ןקודם כל תודה על התגובה

שנית ציינתי פה שאנחנו לפני מעבר דירה, יש לנו יכולת כלכלית, בעבר לא היה לנו (לפני 3 שנים).
 
מצטערת על ההריון ועל כל מה שאת עוברת.

אני שמחה שאת מציגה את שני הצדדים ומבינה שאת גם תרמת ליחסים האלה.
האם יש אפשרות לגור עם המשפחה שלך? נשמע שאת גרה במקום שממש לא מכבדים אותך בו. מה חושב על כך בעלך? אולי הוא יכול לדבר איתם על זה ולנסות להגיע למצב שלפחות כולם מכבדים את כולם?
&nbsp
אגב, האם גיסך גר בבית גם?
 

1111lili

New member
היי, תודה על התגובה קודם כל

אנחנו לפני מעבר דירה כמו שציינתי.
בעלי חושב שאני צודקת, אני בעצמי לא רוצה שהוא ידבר כי אין לזה פתרון, רק המרחק והזמן יגיד. כבר הפסקתי להאמין שהמצב ישתפר עד מאד.
 

PAND76

New member
אני גם עדיין סוחבת כעס ומרמור כלפי חמותי וגם גיסותיי

אפילו שלכאורה היום מתייחסים אלי יפה. זה בגלל איך שהרסו לי התקופה הכיפית של ההכנות לחתונה, כי לא השלימו עמה, ובגלל איך שכנשואים טריים, הן כל הזמן עמדו בפינה וביקרו אותנו, כאילו מחכות למהמורה שתגיע בחיי הנישואין שלנו (מה שמרוב הנאחס שלהן, אכן קרה. ויותר מפעם אחת. את יכולה לחפש פה הודעה שלי מלפני חודש ומשהו ולראות).
פעם הסברתי לבעלי, שזה משהו שאני אסחוב עמי תמיד. למה? כי הן ידעו שאסור לנהוג כך, ובכל זאת בחרו במודע כאנשים מבוגרים, לנהוג כך. הן מגדירות עצמן ליברליות, אבל במקרה שלי לא נהגו "חיה ותן לחיות". שפטו אותי לאנטי וזהו. ככה ש"סליחה" פשוטה או אפילו התנצלות כנה, לא יכולות למחוק את מה שהיה. בעיקר כי אני עצמי, לא הייתי מעזה להתנהג אותו דבר ובעיקר כי עכשיו אי אפשר לתקן. הרי לא אעשה לעצמי חתונה שנייה, כמו בסרט "חתונה קולומביאנית".

חוזרת על מה שאמרו כאן: אתם צריכים להתרחק ASAP. ככה, העומס של המרירות והכעס יפחת מעט ולא תרגישי צורך להוציא אותם על בעלך. אפשר לשמור על יחסים קורקטיים ולא צריך יותר. מניסיון, מדי פעם זה ישוב ויתקוף אותך ואז תרגישי מה שתרגישי, אבל די מהר זה גם ישייט הלאה כמו עננה, כי החיים מאוד אינטנסיביים.
 

1111lili

New member
היי


קודם כל תודה על התגובה.
שנית באמת כאב לי לשמוע גל מה שעברת עם חמותך וגיסתך, אכן כאשר מתחתנים עם בן אדם אז הןא מתקבל עם כל ה'משא' שלו, גם אם אנחנו לא מתות על זה:/ באמת שהלוואי ולא הייתי צריכה לראות את חמותי יותר בחיים, אבל אין לי ברירה אלא לראות אותה כל חייב,ואיכשהוא לחיות עם זה בשלום.
אני החלטתי שדיי, היא לא תהווה מטרד בחיי. המרחק מהבית שלה אחרי הרבה שנים גרם לי להבין שאין כמו סביבה תומכת , וצריך להסתכל על האנשים החיוביים בחיים ולא השליליים.
אני אנסה כמה שאני יכולה לא להתייחס אליה ולקחת את כל מה שהיא אומרת או עושה ללב.
 

mykal

New member
הזדהיתי עם דבריך,

בענין של רגש שלא נמחק--
רוב הרגשות הם רגשות חולפים--שלפעמים אפילו נשכחים--
כמו שמחה, כמו כעס, אז כעסתי ונרגעתי ואחרי זמן שכחתי--
הרגש היחיד שלא ניתן להפטר ממנו והוא "רודף" אותנו הוא העלבון,
כי זו חויה שככל שאת עובר ע"י סיטואציות דומות--הוא צץ במלוא עוזו.
כמה חבל שהמעליבים/המקניטים/המקטינים --לא חושבים על התואה של מעשיהם.
 
תחשקו שיניים, תארחו אותה יפה ותשמרו על קשר

אם היית מנתקת קשר לפני שלוש שנים, אומרת "לא מדובשה ולא מעוקצה" - ניחא.
אבל אי אפשר להחליט שאת מתאפקת כל עוד אין ברירה ואת זקוקה לה, ואחרי שאת כבר לא תהיי זקוקה לה - פתאום היא מטרד בחייך.

אז תמשיכי להתאפק. אחרי שתעברו דירה תארחו אותה יפה. אל תיתנו לה להרגיש שהיא מטרד.
כשזה כבר לא יהיה קשר יום יומי אלא ביקורים מזדמנים - זה יהיה יותר קל.
אולי מה שיעזור לך להתגבר על הרגשות הקשים זה שלמרות שהיא אישה קרה ואולי לא ממש אוהבת אותך - חייתם בביתה שלוש שנים. זה לא מובן מאליו.
 
אין יכולת כלכלית אבל עדיין נכנסים להריון, חייה על חשבון

החמות ועוד כועסת עליה. פשוט מדהים.
אם אין לכם כסף להחזיק את עצמכם, אין שום סיבה שתביאו ילדים. ואם כבר אתם מתנחלים אצלה בבית, תגידי תודה ומלאי את פיך מים.
 
וואו, את חצופה!

לא..... בשורה האחרונה שלך... הרגת!!

את חיה אצלה בבית, על חשבונה, בזמן שאת לא מסתדרת עם בני הבית האחרים- אבל הם מוכנים איכשהו לסבול אותך- והנוכחות שלה בחיים שלך היא מטרד?!?


יקירתי, עברת מזמן את הגיל שגרים בו עם ההורים.
אם אין לכם יכולת כזוג לקיים את עצמכם- אל תחיו כזוג.
תחזרו כל אחד לבית של אמא שלו ותמשיכו לצאת לדייטים כמו מתבגרים.

אבל אתם רוצים להיות ביחד, לא איכפת לכם על חשבון (כלכלי ורגשי) של מי...
מגדילים לעשות ומתחתנים- כשאין לכם אפשרות לקיים את עצמכם.
מגדילים עוד לעשות- ומתחילים להרחיב את המשפחה (בלי קשר, ליבי לך על הריון כושל... בלי קשר לכלום שולחת רק על זה חיבוק גדול. )
ו.... מלאים תלונות כרימון.

מה שאתם באמת צריכים לעשות זה לקום, לארוז את עצמכם ולעבור משם היום.
בלי לבלבל את המוח על זה שאי אפשר למצוא דירה.
תתפשרו.
על איזור, על גודל, על שכונה, על רמת גימור- אבל תקימו לכם כבר את הבית שלכם ולא תצטרכי להתלבט מה לעשות עם הכעסים שלך....
 

yeshpitaron

New member
רק אכתוב ניסיון אישי כחמות:

כשבועיים לפני החתונה הבן שלי לא מצא בית. שאל אם אפשר לשהות אצלנו כחודש חודשיים עד שימצאו "כי עכשיו אנחנו די עסוקים בסידורים של החתונה ולא רוצים למצוא סתם משהו"
אמרתי לו: "תגיד לי כמה כסף אתה צריך ואתן לך לישון מצדי בבית מלון אבל כאן לא. אתם יכולים לישון פה ושם לילה מידי פעם אבל לא רשמית. אף לא שבוע..." (למרות שאם היה באמת שבוע עד לכניסה לאיזה בית אפשר להתאפק אבל לא היה להם כלום באופק...). נשמע אכזרי אבל מנעתי לא מעט.... שני אנשים זרים ופער גילאים ודעות שונות וזוג שמתנהל לא תמיד לרוח האם של אף צד (חמות של כלה או של חתן) אז העדפתי רגע של כעס ואכזבה ולא פיצוץ בהמשך (ואמנם יש כמה דברים של חוסר שביעות רצון שאינם קשורים למגורים אבל סיפור אחר}.
שלושה ארבעה ימים מצא יחידת דיור קטנה וחמודה בהמשך , בד בבד החליפו וגרו בדירות יפות ושוות והסתדרו טוב מאוד.
 
כנראה שזו הסיבה שכלתך כל כך אוהבת אותך

במקרה כזה, כשהזוג מסביר שהוא מתכוון לשהות קצרה, ושאין לו כוונה להתנחל לתקופות ארוכות, אפשר להתאפק ולהתגבר על חוסר הנוחות ולאפשר להם לגור בבית המשפחה עד שיתארגנו. לו אני הייתי כלתך הייתי מרגישה לא רצויה, וסביר מאד שלא הייתי שוכחת להרבה מאד זמן. זו בהחלט דרך להתחיל את היחסים בין הזוג הטרי למשפחת המוצא ברגל שמאל. אפשר היה לגלות קצת יותר סובלנות. כשהבן שלי התחתן, גרו בתחילה ביחידת דיור ששכרו. לאחר כשנה חזרו לגור אצלנו למספר חודשים, עד שנכנסו לדירה שלהם. לא היה נוח, הפרטיות שלנו נפגעה קצת. אז מה? אני יודעת שהם העריכו מאד את הנכונות לארח אותם ולהקל עליהם. זה היה שווה . לא הייתי מעלה בדעתי לסרב להם, בטח ובטח שלא הייתי מסרבת לו היו פונים אלי באופן שבו הסבירו לך את הצורך .
 

yeshpitaron

New member
מנעתי ריבים, למדתי עצמאות ועוררתי מוטיבציה כי

כסף לא היה חסר ולא פוטנציאל קידום...גם הכבוד והפרטיות שלהם נשמרו...
אם יש חילוקי דעות ביני לבין כלתי זה משום סיבות אחרות. להפך, אולי מודה לי...(אגב הוריה לא הסכימו גם בשום פנים ואופן. יש להם דופלקס גן ענק וסרבו...).
ותודה על הציניות. כי זה שאת הסכמת לא אומר שאת צודקת
 
סתם שאלה

אחרי שתעברי דירה את מוכנה לשכן את חמותך שלוש שנים אצלך?
נראה לי שאת ובעלך קצת הגזמתם, ניצלתם את טוב ליבה של חמותך ועוד יש לך טענות.
אין דבר כזה זוג שאינו יכול כלכלית לממן שכר דירה, אלא אם יש נכות כלשהי.
 

La Milagrosa

New member
מה ציפית? שתתעלקי על חמותך ותתנחלי אצלה והיא תקבל את זה?

אני בכלל לא מבינה איך ולמה היא הסכימה שתגורו אצלה מלכתחילה. מי גר עם ההורים מי? ועוד זוג נשוי?
אתם שניכם חסרי אחריות וילדותיים.
אין לכם כסף אפילו לשלם חשבונות ושכר דירה ואתם מרשים לעצמכם להיכנס להריון?
בקיצור, חלאס לבוא בטענות למשפחה של בעלך.
הבעיה אצלך ואצל בעלך.
 
למעלה