מתנות בהזדמנות

מתנות בהזדמנות


אילו מתנות בד"כ אתם קונים לחמים/ות או גיסים/ות לכבוד ימי הולדת/חגים?
האם יש משהו מוסכם מבחינת המשפחה לגבי מתנות? האם יש סכום קבוע שבד"כ מוציאים?

איזו מתנה הכי מיוחדת הבאתם להם? איזו מתנה מיוחדת קיבלתם מהמשפחה?
 
ליום הולדת לא מביאה לחמותי כלום. לחגים

אם מתארחים אצלה אני מביאה שוקולד ויין. חמותי שונאת שמביאים לה מתנות לבית, וכועסת על מי שעושה את זה. חמותי מביאה לי מדי פעם מתנות כשהיא נוסעת לחו"ל.

לגיסתי מצד אחי הבכור יצא לי להביא מתנה או שתיים ליום הולדת - היא לפעמים קונה לי מתנה ליום ההולדת בשמו של אחי. לגיסתי מצד אחי הצעיר לא זכור לי שהבאתי משהו חוץ משוקולדים לאחרונה לבית החולים אחרי הלידה. בגדול גם האחים מביאים מתנות יום הולדת באופן לא סדיר - איך שיוצא. נראה לי שאני מביאה לעיתים הכי תכופות להם. לילדים מביאים יותר - גם כי הם לרוב חוגגים במסיבה. אנחנו גם כבר לא מתקשרים לאחל מזל טוב ליום ההולדת (בעבר אבא שלי היה דואג להזכיר לנו להתקשר זה אל זה), אלא כותבים בקבוצת הוואטסאפ של האחים (שבעלי לא נמצא בו, אבל הגיסות כן).
לגיסתי וגיסי מצד בעלי (כלומר, האחים שלו) מעולם לא הבאתי משהו "ממני", ונראה לי שגם הם לא הביאו לי.
 
ולגבי המתנה הכי מיוחדת שקיבלתי -

קיבלתי מחמותי שרשרת זהב לקראת החתונה, שהחלפתי בשרשרת זהב שאני מאוד מאוד אוהבת. היא גם מימנה לנו פעם תמונות משפחתיות, שיצאו מאוד מוצלחות.

אה, אני שולחת לכולם גם ברכה לראש השנה שאני מכינה עם תמונות של הילדות - אולי אפשר להחשיב גם את זה כ"מתנה לחגים" (לאמא שלי נתתי ליום ההולדת הקודם תמונות ממוסגרות של המשפחה ושל קולאז'ים שלהן, כך שזה לא מאוד שונה ממתנה).
 
אין אצלנו כאלו דברים ולא זכורה לי אף מתנה מיוחדת שקבלתי מהם
ביום ההולדת של חמותי בעלי קונה לה פרחים והילדים מכינים לה ברכות (אם אני זוכרת להזכיר להם....)
חמותי אלופה במתנות גרועות. זה כאילו היא ממש משתדלת להביא לנו את המתנות שהכי יעצבנו. אני ובן זוגי נשואים כבר 17 שנים, ואני כבר לא יכולה לספור את מספר הפעמים שהצהרתי כבדרך אגב ובאינסוף הזדמנויות פומביות ש"איך אני שונאת שמביאים לי פרחים!". אני באמת לא סובלת פרחים בבית. בן זוגי כבר הפנים. אפילו אמא שלי כבר הפנימה. רק היא ממשיכה להביא לי פרחים ביום ההולדת ואף עושה מזה חגיגה גדולה.
כבר סיפרתי כאן איך ביום הנישואים האחרון שלנו הביאה לנו מתנה לבית, בלי פתק החלפה, ועד כמה זה הצחיק אותה שבחנות הזו לא נותנים פתק החלפה. ואז היא נדנדנה לבן זוגי למה עדיין לא תלינו את מה שהיא הביאה לנו (כי זה מכוער, זה למה!).
בשנים האחרונות היא לפעמים נותנת לנו גיפט קארד (לא ברור לי בכלל למה). שזה באמת יכול להיות אחלה דבר, רק שמשום מה תמיד היא בוחרת לתת גיפט קארד של חנות אחת ספציפית, ולא כזה שמתאים לכמה חנויות במקביל (שזה באמת לא משהו שקשה להשיג בימינו).
בקיצור... אני מוותרת על כל המתנות שלה, באמת. אין לי צורך בהן. האמת היא שאחרי שהמון זמן זה מאוד עצבן אותי, בשנים האחרונות זה בעיקר התחיל להצחיק אותי, כי לדעתי היא לא עושה כלום בכוונה והיא ממש לא מודעת לזה שהמתנות שלה הן מעשים בוטים של פאסיב-אגרסיב.
&nbsp
יש אצלנו רק מתנה מסורתית וקבועה אחת. בראש השנה, אז ההורים שלי ושלו מתארחים אצלנו, הם מקבלים מאיתנו לוח שנה מושקע ויקר עם תמונות של הילדים. זה משהו שהם נהנים ממנו כל השנה. חוץ מזה אין מנהגים של מתנות.
 

mykal

New member
כותבת עלי כחמות,

אני לא טובה ולא מתחברת לנושא ימי ההולדת,
ואני יודעת שהיום ברוב המקומות--זה אישיו גדול מאוד,
כך לקראת ימי הולדת ולקראת אפיקומן--ההוראה שלי--
שהכלות תקניננה לנכדים אני משלמת ואנחנו נותנים.
אינני מתארחת אצל ילדי בחגים--אלא הם אצלי--אז לא קונה להן כלום.
ומבקשת בכל לשון של בקשה שלא יקנו לי כלום.
לכלות שלי קניתי בכל לידה--תכשיטים או דברי ערך אחרים.

לחמותי קניתי הרבה דברים--גם שהיא בקשה--כמו ביגוד,
וכלים טובים הביתה, כלי הגשה וכלי בשול שהיא אהבה,
עד שניתקתי קשר.
היא לא קנתה לנו (לא לי לא לנכדים)כלום,
ליום ההולדת של בעלי תמיד אפתה עוגה מיוחדת שאהב.
והיא איננה ואין זכרון מוחשי ממנה.
אבי קנה לנו הביתה הרבה דברים--לי ולבנות גם תכשיטים--
לבנים בגדים, ולפעמים ריהוט הביתה,
הוא איננו אבל הזכרון המוחשי מזכיר
ומספר את אהבתו הגדולה ואת אהבתינו אליו.
 
אני נותנת מתנות די בנאליות

משהו למטבח, קישוט לסלון.

יש לי גיסה אחת שיודעת לתת מתנות יפות - תכשיט מיוחד, כלי יפה במיוחד.

אבל לא חושבת שאי פעם נתתי או קיבלתי משהו ממש מיוחד.
 
אני נתתי פעם לאחי כלים למטבח בצורה של תרנגולות.

זה מזעזע, אבל תואם את הסגנון שלהם - ועד עכשיו מוצג בבית שלהם
.

מה שכן, לפעמים אני קונה בחנויות עיצוב בחו"ל או בחנויות של מוזיאונים כלים מיוחדים/גאוניים למטבח, ואלה דווקא מתנות מגניבות (שאני נותנת לדור שלי - אחים או חברים, לא לדור שמעליי).
 

עדיקים

Active member
מתנות אצלנו


במשפחה של בעלי הפסיקו לתת מתנות בשנים האחרונות גם לילדים. אותי זה עצבן מאוד בהתחלה כי הילדים ממש מחכים למתנות אבל עכשיו כשקצת גדלו זה מפריע לי פחות כי הם התרגלו שאין וכבר לא מצפים. מההורים של האיש הילדים מקבלים כסף וקונים מה שרוצים.
לגיסים/גיסות הפסקנו ממש מזמן לקנות מתנות ולי זה ממש לא מפריע. מפריע לי שהאחים לא קונים אחד לשני מתנה. זה קצת בשביל התשומת לב.
להורים של האיש אנחנו קונים מתנה מכולנו ביחד, בדרך כלל שואלים מה רוצים.
במשפחה שלי משקיעים יותר
, קונים מתנה לכל הילדים קבוע בימי הולדת ואנחנו קונים גיפט קארד או מביאים כסף רק למשפחה הגרעינית ולא לגיסים. להם קונים מתנות כשמחליפים קידומת, יומולדת מיוחדת וכד'.
באירוח בחגים בדרך כלל לא מביאים מתנה אבל משתתפים בהכנות ובבישולים תמיד ועוזרים אחד לשני.
להורים של האיש המתנה הכי כייפית זה שאני אופה להם משהו טעים אז הרבה פעמים גם אם אין ממש אירוע מיוחד אני מכינה ומביאה. הם שונאים מתנות קנויות.
יש לי ספר בישול שקיבלתי מהמשפחה של האיש ובזכות הברכה שכתובה בתוכו כל פעם שאני מכינה ממנו משהו אני נזכרת בהם. מתנות אחרות לא זוכרת בכלל כי זה היה ממש מזמן.
 
מתנות בנאליות רצח (פירוט משעמם בפנים)

אני מאד מקפידה מדי שנה לקנות לחמותי תמרוק כלשהו ליום הולדתה, ושולחת באופן קבוע זר פרחים ליום הנישואים (שנה אחת שכחתי והיא נורא נעלבה). מקבלת ממנה ליום ההולדת שלי... תמרוק. ניסיתי לרמוז לה שאשמח לקרוא ספר חדש או כרטיס להצגה עם בעלי, אבל אנחנו נשארות על הקרקע הבטוחה של התמרוקים.
ללידות קיבלתי ממנה תכשיטים, רק אחד מהם היה אהוב והשתמשתי בו לאורך שנים עד שנגנב (לצערי הרב). את התכשיטים האחרים לא אהבתי ולא השתמשתי בהם. בהתאם - ללידה האחרונה לא קיבלתי כלום ממחלקת התכשיטים, אלא.... תמרוק! כמה תמרוקים בנאדם אחד כבר צריך.... ?
באחת השנים קניתי לה זוג עגילים מאד יקר עם אבן מהממת. היא ענדה אותם פעמיים. מאז אני דבקה בתמרוקים.
הייתי שמחה לוותר על כל העניין (גם היא לא צריכה כל כך הרבה תמרוקים) אבל היא רגישה לטקסים יותר ממני ואני לא רוצה לאכזב אותה. אז אנחנו ממשיכות.
 
תתחילי להעביר הלאה את התמרוקים


אולי דווקא בעלך צריך לרמוז לה שאת מעדיפה דברים אחרים.
 
חחח... התמרוקים האלה קיימים

רק בשביל שאנשים יתנו אותם במתנה זה לזה... גם אמא שלי קיבלה כמה פעמים מגיסתי וניסתה להעביר אליי...
אני קונה לפעמים... צעיפים! וקיבלתי לפעמים... תיקים! כך שאלה גם אופציות אם נמאס מתמרוקים ותכשיטים.
 
על פתק החלפה לא שמעתם?

ובמעמד נתינת המתנה מצהירים: "יכול להיות שלא קלעתי בדיוק לטעמך אז זה בסדר גמור שתלכי לחנות ותבחרי לך משהו אחר"
 
למעלה