חופשה משפחתית

חופשה משפחתית


לאחרונה יצא לי הרבה לשמוע על משפחות שיוצאות כל המשפחה המורחבת מצד אחד (כלומר הורים, ילדים,נכדים וכו') לנופש משותף בקיץ או בחגי תשרי.

הייתם עושים את זה
האם הייתם מסכימים שישלמו עליכם על טיול כזה בידיעה שהעלות גבוהה מאוד
 
למה לא?

אם.מישהו מציע, כנראה הוא מוכן להוציא את הסכום הזה. לא הייתי לוחצת על מישהו לממן לי חופשה, אבל ברגע שזה באמת ממנו, סבבה. מזמן מזמן יצא לנו לרדת ככה לאילת עם ההורים שלי, ולא מזמן בעלי והילדות יצאו כך לנופש באזור הכינרת עם הצד שלו (אני נשארתי בבית לעבוד על הדוקטורט שהיה אז בשלבי סיום). בשני המקרים היו מעט נכדים יחסית (עם ההורים שלי היו שלושה - עכשיו יש שמונה, ובצד של בעלי היו ויש גם כרגע ארבעה כולל את הילדות שלנו). גם אחי הצעיר ומשפחתו יצאו עם הצד של המשפחה של גיסתי לנופש, נראה לי כבר כמה פעמים - ובחו"ל.
הכל תלוי במצב הכלכלי של המשפחה. אם זה מתאפשר - סבבה, זו יכולה להיות חוויה מהנה לכולם.
 
אנחנו עושים את זה לפעמים, עם ההורים שלי וצאצאיהם

וזה נחמד מאד.

קרה שההורים שילמו על כולם, לא תמיד.

זו לא עלות גבוהה מאד (בדרך כלל הולכים לצימרים באיזה קיבוץ).

אבל בכל מקרה - אם הם מציעים לשלם, אני מניחה שהם יודעים שהם יכולים, ואני לא מסרבת.
בתרבות שאני באה ממנה, אנשים אומרים מה שהם מתכוונים... לא מציעים לשלם מתוך ציפיה לשמוע ״לא״. ולכן, אני מניחה שאם יציעו לשלם - זה יהיה חוסר כבוד מצידי לסרב ולהגיד שזה יותר מדי. הם אנשים מבוגרים, הם החליטו שהם רוצים לתת לנו מתנה. מה פתאום אני אחליט עבורם שזה יותר מדי?
 

mykal

New member
אם הייתם עושים את זה?

אני כראש המשפחה עשיתי את זה מספר פעמים,
חשוב לי שיהיה קשר טוב בין יללדי ונכדי, ומכיון שלאף אחד/ת
אין דירה שיכולה להכיל את כולם, אז בהחלט יציאה לחופשה כזו
היא פתרון ראוי.אף אחד מהם לא התנגד, תמיד היתה אוירה טובה.
ההוצאה לא בלתי אפשרית אם נערכים אליה.וחוסכים לקראתה.
הלואי הייתי יכולה לעשות יותר כאלה.
 
בתחילת הנישואים כשהיינו זוג צעיר בני 20 פלוס

יצא לנו שההורים הזמנו אותנו לטיולים בחו"ל וזה היה כיף,צ'ופר לזוג צעיר , היום כשאנחנו כבר אנשים בוגרים ומבוססים חלילה, היום אנחנו מזמינים את ההורים שלנו :) וזה עוד יותר כיף
 

איילה א

New member
אני לא אוהבת את זה.

כשהייתי נערה, סבי וסבתי נהגו לקחת את המשפחה איתם לחופשות, עד כמה שידוע לי במימונם. כנערה מאוד אהבתי את זה, היה לי כיף. מאידך, אבי מעולם לא הצטרף אלינו, כך שנראה לי שלא כולם התלהבו מהרעיון...
&nbsp
כיום ההורים של בעלי והגיסים שלי מאוד אוהבים לנסוע לחופשות כלל משפחתיות, כשכל אחד משלם על עצמו אבל בוחרים "ביחד" (שזה אומר כולם חוץ מאתנו). בעלי ואני שונאים את זה ועושים הכל כדי להתחמק. הם נוסעים ביחד לפחות פעמיים בשנה, בארץ ובחו"ל. היינו איתם פעם אחת בארץ כשכבר ממש לא הצלחנו להתחמק. היה בדיוק כפי שצפינו

חשוב לי לציין שלא היינו מתלהבים גם אם היו מזמינים אותנו, כך שהעלות פה אינה אלמנט משמעותי בשיקולים נגד. להפך, כך קל לנו יותר לסרב לנסיעות לחו"ל שאנחנו לא מעוניינים בהן. סביר להניח שכשהילדים יהיו גדולים יותר כן ניסע מדי פעם, כי כאמור לי זה זכור מילדותי כחוויה טובה ולא הייתי רוצה לשלול את זה מילדי בשלב שבו הם יהיו מבוגרים מספיק בכדי לזכור את זה.
 
לא ולא. לא עם הצד שלי ועוד יותר לא עם הצד שלו (וגם בן הזוג
לא היה רוצה לנסוע עם הצד שלו.....).
תכלס הלוואי שהייתי במקום שהייתי יכולה להגיד כן, אבל אני יודעת שזה פשוט לא יהיה כיף. בכלל לא עניין של כסף.
 

yeshpitaron

New member
נסענו יחד. היא חששה ואני עוד יותר אבל

היה מפתה והזמנו אותם. היינו בסוויטה משותפת. ,אחר כך בדירה משותפת וכל כך חששתי מזה ונוכחתי שלמרות הכל אפשר...כל כך נהנינו שהחלטנו לעשות זאת מידי פעם.
 

adif11

New member
אנחנו עושים את זה באופן קבוע

כבר שנים. הבעל ואני ושני ילדינו המשותפים מזמינים את שלושת ילדיו הבוגרים
מנישואין קודמים לנופש (בד"כ בארץ) . הרבה שנים זה היה כיף בלתי רגיל והפך אותנו לסוג של משפחה מורכבת די מלוכדת. לאחרונה זה כבר לא כיף. לכל אחד מהגדולים יש בן זוג קבוע, הם לא מסתדרים בינהם כ"כ טוב כמו פעם ובנסיעה האחרונה הקיץ החלטתי, לצערי, שנעשה הפסקה עם המנהג הזה.
 
סקרנית. יש סיבה בגללה

הם הפסיקו להסתדר? קשור לבני הזוג?
אנחנו מארגנים חופשה עם כל הילדים מידי פעם. הפעם האחרונה היתה לפני שבוע וחצי. לשני הגדולים יש בנות זוג קבועות, וחלק מהעניין זה גם לגרום להן להכיר אחת את השניה טוב יותר. אצלנו זה הצליח הפעם, אבל אם יש לך תובנות שיעזרו למנוע בעיות בעתיד, אשמח מאוד.
 
למעלה