מה היה קורה אם היינו אומרים את האמת בארוחת החג

לא צפיתי בסרטון, אבל אם אני הייתי אומרת את כל האמת בנוגע
למה שאני חושבת על חמותי וגיסתי, שתיהן לא היו מדברות איתי עד סוף ימי חייהן

אמנם חגגנו את ליל הסדר עם הצד שלי, אבל מאז שחמי נפטר גם הן מוזמנות לליל הסדר, כי אין להן שום אופציה אחרת. מבני המשפחה שלי אין לי מה להסתיר.
 

snowhite564

New member
אני אירחתי גם את המשפחה שלי וגם את המשפחה של בעלי. ולמרות

שלא אמרתי להם מה אני חושבת עליהן, הן כועסות עליי כי העזתי להעיר לבן של גיסתי (בן שלוש) שהחליט לשפוך לי לתוך הסלט והאורז את המרק שלו, את התירוש ואת האוכל מהפה שלו.....לילד הן לא אמרו כלום. אני אמרתי לו שאם הוא לא רוצה לגמור מהצלחת הוא לא חייב אבל אני מבקשת שלא יהרוס את האוכל בקערות ההגשה כי יש עוד אנשים שכן רוצים לאכול. בתגובה הוא ירק.....ואחר כך מרח את הקקי מהחיתול שלו על השמיכה במיטה של הבן שלי.....
&nbsp
 
אני מסכימה איתך שזו לא נשמעת כמו התנהגות של ילד בן 3 טיפוסי

אבל לפי איך שהיא מתארת את אמא שלו, יכול להיות שזו התנהגות של ילד בן 3 שרגיל שמרשים לו הכל ולא מעירים לו כשהוא עושה דברים לא מקובלים. אני מתקשה לחשוב על סיטואציה בה אמא של ילד, בכל גיל, לא תרצה לקבור את עצמה אחרי שהילד שלה עושה דברים כאלו, ולא תתנצל בפני המארחת והאורחים ותעשה כל מה שצריך כדי לנקות ולמזער את הנזק. במקרה של ילדים עם קשיים זה אפילו יותר נפוץ שההורים משגיחים על הילדים אקסטרה על מנת לעצור התנהגויות שכאלו בזמן, והיות שאמהות שכאלו לרוב נעזרות בייעוץ חיצוני, זה לא כל כך סביר שלא יעירו לילד בסיטואציה כזאת ועוד יכעסו על המארחת. כמובן שעדיין יכול להיות שלילד יש קשיים, אבל לא בהכרח.

אני יכולה לספר לך סיפורים מזעזעים על מה שילדים ממשפחה שהכרתי בזמנו היו עושים כשהיו קטנים, גם הרבה אחרי גיל 3, אמנם סיטואציה כמו שתוארה כאן לא זכורה לי אבל כן התנהגויות לא מקובלות מהסוג שרוב האנשים שאני מכירה היו שוקלים לקחת ילד שמתנהג ככה לטיפול, ואמא שלהם, שגם לה לא חסר במושגים של התנהגות לא מקובלת (כולל נימוסי שולחן), לא רק שלא העירה אף פעם, היא תמיד מצאה איך להאשים את המסכנים שהעיזו להעיר או חלילה לנסות להציל את האוכל שלהם/את הגוף שלהם מהמלאכים הקטנים שלה. לאף אחד מהילדים שלה אין קשיים, היום הם בוגרים רגילים לחלוטין שלמרבה המזל התבגרו והבינו שמה שלמדו בבית מאמא שלהם לא נתפס באהדה במקומות אחרים.
 

snowhite564

New member
את צודקת, גם אני גידלתי 3 ילדים (בינהם בן שובב) ואף אחד לא

התנהג כך אף פעם, אבל זה שילוב של ילד מפונק של סבתא שלא מוכנה שהילד יבכה (אז היא נותנת לו כל מה שהוא רוצה) ושל אמא ואבא שעסוקים בעצמם יותר מדי. גם אמא שלו הייתה ילדה מפונקת כזאת (עד היום). אני היכרתי את אמא שלו שהייתה בת 6 וחצי, והיום היא בת 33 , כך שאני לא מתפלאת שהילד שלה מתנהג ככה. התפוח לא נפל רחוק מהעץ.
&nbsp
 

mykal

New member
צפיתי בסרטון,

הוא כ"כ מוקצן שלא נאמרה שם אמת, אלא נעשה צחוק מההויה עצמה.
שזה בסדר גמור.
לגבי מה הייתי אומרת, אחלק את תשובתי הרצינית לשנים--
1)לא בטוחה שצריך תמיד לומר את כל האמת. לא בהכרח
אמירת האמת תשה ותשפר, לכן עדיף לפעמים לספוג ולהניח לדברים.
2)לאחד מזוגות המחותנים שלי אני מחכה לומר את האמת להם ולילדיהם,
אני יודעת באיזו סיטואציה זה יהיה, אני מתאמנת על זה כבר זמן. ווואוו זה יהיה כואב , אבל אין לי מה להפסיד. להם יש הרבה מה להפסיד.
 
סרטון חביב

למרות שהייתי יכולה לחשוב על תרחישים יותר נפוצים.

יש אנשים שלא זקוקים לסם האמת הזה, לפחות באופן חלקי - אחת מהן הייתה איתנו בסדר וזכיתי לשמוע ממנה יותר מפעם אחת בדיוק את מה שהיא חושבת, גם כשזה היה ממש מיותר (מאלו שבזמן שאת מדברת עם מישהו על משהו שלא קשור אליה בכלל, חייבת להתערב ולהעיר על מה שאת אומרת). היא גם לא טרחה להסוות את העובדה שהיא לא מעוניינת בשום דבר מלבד האוכל, שהיה החלק היחיד של הערב בו היא נטלה חלק.

אם הייתי לוקחת את סם האמת הייתי לפיכך אומרת לה את דעתי עליה, שאני לא מבינה מה היא רוצה ממני ולמה כל כך מפריעים לה דברים מסוימים שאני עושה (כמו לקרוא את ההגדה, למשל, או להתעניין בשלומה של קרובת משפחה מבוגרת, או ר"ל לא לקנות משקפי שמש אופטיות - לפי התגובה שלה זה הופך אותי לאשמה בפשעי מדינה), והייתי ממליצה לה להתמקד יותר במה שהולך בבית שלה ופחות במה שהולך אצל אחרים. למישהי אחרת הייתי אומרת שהיא מספיק מבוגרת בשביל להבין שהעולם לא סובב סביבה ושלפעמים צריך להתחשב באנשים אחרים + לזכור שבתכלס אף אחד לא חייב לה כלום, אז זה לא לעניין לצעוק ולתקוף כל פעם שמישהו לא עומד דום כל פעם שהיא דורשת.
 

yeshpitaron

New member
וואו, כתבת כמעט את אותן תחושות ותרחישים שיש אצלנו...חג שמח:)

 

mykal

New member
החלק השני במשפט

כתבת הוא עקרוני, מהותי.
אפשר לומר אמת, בדרך רגועה, מנומסת,
לא בבוטות, לא בציבור, לא באופן פוגעני, אלא כדי לפתור ענין מסוים.
זו הדרך למנוע "פיצוץ" או אי נעימות בהמשך,
כי לספוג תמיד את הצד שמתנהג באופן שלי קשה איתו--
ולא לומר דבר--ההמשך יהיה פחות טוב.

וכמובן לא כל אמת, וכמובן איך נאמר.
 

עדיקים

Active member
הסרטון באמת קיצוני אבל מצחיק מאוד

אני אהבתי אבל לא הייתי לוקחת סם אמת ולא הייתי אומרת להם כל מה שאני חושבת.
אם הייתי אומרת למשפחה מה שאני חושבת עליהם הם מזמן לא היו מדברים איתי.
את מה שכואב לי אני פורקת במקומות אחרים ודואגת למערכת יחסים טובה עם המשפחה גם שלי וגם של האיש.
 
למעלה