יש לי תחושה שהגיסים שלנו "לא סופרים אותנו"

יש לי תחושה שהגיסים שלנו "לא סופרים אותנו"

קצת ארוך. מתנצלת מראש. פשוט כבר נמאס

אנחנו גרים (יחסית) רחוק מהמשפחה. מרחק של שעתיים וחצי נסיעה מאבא שלו.
אח אחד שלו גר צמוד לאבא. האח השני מרחק של 10 דקות משם.
כתוצאה מכך, שני האחים ומשפחותיהם נפגשים הרבה, הילדים שלהם לומדים באותו בית ספר, האמהות עובדות קרוב אחת לשניה, ואנחנו לא בלופ הזה.
אחרי שהאמא נפטרה, הם קבעו להפגש אצל אבא שלהם לארוחה משפחתית, לפחות פעם בחודש. ובאמת, בשנים האחרונות כולם נמשתדלים לתאם ולהפגש לפחות פעם בחודש לארוחת צהריים בהרכב משפחתי מלא בשבת.
אבל בשנה האחרונה אנחנו (גם בעלי. הוא בעיקר זה שהתעצבן על זה) שלאחים שלו אין שום בעיה לשנות את התאריכים של המפגשים לפי מה שנוח להם, אבל כשאנחנו מבקשים שינוי מצפים מאיתנו למצוא פתרון ולהתגמש ולא לשנות מועד.
"הקש ששבר את גב הגמל" היה אתמול, כששאלנו איך נספיק להעביר לאחד הגיסים תחפושת ששמרנו עבור אחד הילדים שלו, לפני פורים, ונעננו שביום שישי נפגשים אז נביא איתנו. בעלי תיקן אותו שקבענו לשבת ולא לשישי בצהריים (מבחינתינו שישי בצהריים אומר שהילדים לא הולכים לבית ספר, או שמוציאים אותם באמצע היום, בעלי לוקח יום חופש מהעבודה, ואנחנו צריכים לצאת מהבית בעשר בבוקר). ואז הוא מעדכן שבגלל שלאח השני לא נוח בשבת, הוחלט להקדים לשישי.
הוחלט?? מי החליט? למה לא שאלו אותנו?
OK. הודענו שלנו לא מתאים שישי בצהריים - אז חשבו קצת וחזרו אלינו שנפגש בשישי בערב. כבר שיפור, אבל זה אומר שאנחנו חייבים לוותר על כל התוכניות שלנו לאותו ערב (יש לנו אירוע קהילתי שאני בין המובילים שלו, וככה אצטרך לוותר).
חשבנו ביננו והחלטנו שנוותר על הפעילות שתככנו. אבל יש משהו שאני לא יכולה לבטל, ומחייב אותי להגיע הבייתה עד עשר בלילה. עשר בלילה בבית אומר לצאת משם בשבע וחצי לכל המאוחר. לצאת בשבע וחצי לכל המאוחר אומר לאכול בשש לכל המאוחר. אמרנו את זה, ואז התחיל שש זה מוקדם מידי לאכול, וקשה לאחיינים הגדולים (בני עשרה 14-19) להגיע כל כך מוקדם ולשבת לאכול. הם מעדיפים להתחיל להכין בשש (מניסיון העבר, יושבים לאכול שעתיים אחרי שמתחילים להכין).
בעלי התעקש שאם ככה - אז בואו נחזור לשבת ולא לשישי. לא נעים לנו להגיע לשעתיים ולברוח באמצע האוכל כי אנחנו חייבים לחזור בשעה מסויימת.
אחרי עוד קצת שיחות הבנו למה מתעקשים על סוף השבוע הזה. אבל עדיין נשארה השאלה למה אנחנו חייבים לוותר ולהתגמש ולהגיע בשישי, ולא הגיס השני שיתגמש ויגיע בשבת.

(יש ברקע עוד כמה פעמים שתוכניות שונו להתאים לאחרים ולנו בכלל לא טרחו להודיע. הכי כואב היה האזכרה של אמא שלהם, ששינו תאריך ושכחו להודיע לנו. נודע לנו רק כשהאבא התקשר לשאול למה אנחנו עוד לא בבית העלמין. זה היה המקרה החריג והכואב ביותר אבל היו עוד כל מיני מקרים קטנים אחרים).

בסופו של דבר אני הודעתי לבעלי שלא יריב עם האחים שלו. מקסימום יסע עם הילדים לבד, ואני אשאר בבית. ככה הוא לא יהיה לחוץ לחזור בזמן (ואפילו יוכלו לישון אצל אבא שלו ולחזור בבוקר. לא ינהג בלילה את הדרך הזו)
 
ממש מרגיז. יש לך השערה למה זה?

הם כועסים עליכם? יש להם היסטוריה של מריבות בין האחים?

כשזה קורה, אתם אומרים להם?
אתם מבקשים שבפעם הבאה יודיעו לכם כמה שיותר מוקדם, כי זה מקשה עליכם את ההתארגנות?

אם זו הייתי אני, אז בכל פעם שמשנים תוכניות, אני הייתי מגיעה לבדי. אני מניחה שלאבא לא אכפת ששני בנים יגיעו ביום שישי, והבן השלישי יגיע ביום שבת.
אפשר לטלפן אליו, ״אבא, רק עכשו שמענו שראובן ושמעון הקדימו לשישי אבל אנחנו לא יכולים. בסדר שנגיע בשבת?״. להציע שאתם תביאו את הכיבוד, או שהביקור יהיה לשעות שבהן אין ארוחה, אם קשה לו לארח לארוחה.
 
רחוק מהעין רחוק מהלב?

אולי לא רחוק מהלב, אבל רחוק מהזכרון.

לחמי אנחנו מגיעים לבד לפחות עוד פעם בחודש. אז הרעיון של להגיע לבד בשבת קיים, אבל מחמיץ את הרעיון של מפגש משפחתי בפורום של האחים והאחיינים.
כל המטרה במפגשים הללו זה לשמור על הקשר בין האחים, האחיינים והגיסות.
כרגע יש את החוליה המקשרת שזה האבא, אבל אם לא נעשה מזה הרגל קבוע, זה עלול להתמסמס אחרי שהאבא ילך לעולמו (מה שיקרה, בתקווה, עוד הרבה זמן).
 

עדיקים

Active member
מספר שאלות ועוד...

לדעתי עשית נכון ביותר. עדיף שאת לא תלכי והילדים יפגשו ללא הגבלת זמן עם בני הדודים מאשר שלא יפגשו בכלל.


האם רק בגלל המרחק יש פחות קשר עם האחים שלו או שמאז ומתמיד הוא היה פחות קשור אליהם והם יותר חברים?
למה שלא תפתחו קבוצת ווטסאפ שקובעת מתי נפגשים? אז תהיו תמיד מעודכנים אונליין. גם אם יתאים לכם וגם אם לא לפחות תדעו מתי המפגש מתוכנן.

גם אני הרגשתי בעבר שלא סופרים אותי במשפחה שלי. כולנו גרים יחסית קרוב אבל נראה היה לי שכל פעם שאני מבטלת אז העולם יחרב וכשמישהו אחר מבטל זה בסדר.
למדתי לשחרר ולדעת גם שמערכות יחסים שונות בין אנשים. מערכת היחסים שלי עם בני משפחתי שונה ממערכות היחסים שלהם.
מאז השחרור אני מרגישה שרואים אותי יותר וגם אני פחות נפגעת ממה שקורה.
 
גם וגם

בעלי הוא הבכור. הוא יצא מהבית לפנימיה צבאית בגיל 13 ומאז לא ממש חזר (לא חזר לגור עם ההורים בצורה רציפה. כן גר עם האח היותר גדול מהשניים למשך שנה), בעוד ששני האחים נשארו יחד וחזרו לגור אצל ההורים גם אחרי הצבא.
יש קבוצת וואטצאפ, אבל מכיוון שהם גרים קרוב, ומדברים פנים אל פנים הרבה, לרוב דברים נסגרים לא בקבוצה, ורק אם אנחנו שואלים בה שאלה אז מעדכנים אותנו.
הייתה תקופה שאח אחד גר צמוד להורים, ובגלל יחסים שהלכו והתעררו בין אשתו להורים שלו (יחסי כלה-חמים, כשגרים צמוד, זה מקור לבעיות פוטנציאליות), ברוב הארוחות המשפחתיות היא לא השתתפה (כל פעם היתה סיבה אובייקטיבית להעדרות שלה, אבל במצטבר זה היה שבכל הארוחות הללו היא לא נכחה). בגלל זה בעלי נורא רגיש לזה שלא יווצר מצב שאני לא מגיעה למפגשים הללו, במיוחד שאנחנו לא מגיעים בתדירות של כל שבוע.

מה שקרה עכשיו זה שהוא מרגיש שהוא עושה שמיניות באוויר, ואנחנו מלחיצים את עצמנו, והאחים שלו נוטים לוותר לעצמם אבל מצפים מאיתנו לעמוד במחויובויות ששלושתם קיבלו על עצמם
 

mykal

New member
כמה דברים--

1)פעם אחת שלא הגעת--לא נורא, אל תתני לזה לקרות כמשהו קבוע.
2)הכותרת שבחרת בעיני, לא נכונה, זו פרשנות העלבון שלך,
הם חיים שם כקומונה(לפחות ע"פ התיאור שלך)ההחלטות שלהם "זורמות"
באופן טבעי, ומכיון שאתם לא חלק מהקומונה, אז יש פספוס.
3)מציעה שתציעי לבעלך--שישב באופן אישי עם האחים שלו,
וישקף את המצב ויחשבו יחד על פתרון שיתאים לכולם. לא בכעס לא בעלבון,
אלא כי חשוב לו להיות חלק מהמשפחה המורחבת.
שיחה רגועה ונעימה--
הם כן סופרים אתכם, אתם לא בקומונה (יש בזה גם רוחים אחרים)--זה יסתדר.
 
לכן הגדרתי את זה - תחושה

אני מרגישה שלא סופרים אותנו. אבל זה לא אומר שזו בהכרח המציאות.
כמו שכתבת - הם גרים בחמולה, ואנחנו מרוחקים פיזית.

הקטע שבעלי הוא זה שמתפוצץ בכל פעם, ואני זו שמרגיעה ומחפשת איך כן נוכל לשנות תוכניות ולהצטרף.
חבל לי שבגלל קצרים בתקשורת יחסים יתעכרו, אבל אנחנו כל פעם מזכירים - שידברו איתנו ויעדכנו אותנו, וכל פעם מבקשים שגם אם משנים משהו - תודיעו לנו כמה שיותר מוקדם, שנוכל לשנות את התוכניות שלנו. אבל לפעמים התחושה היא שנזכרים בנו ברגע האחרון, כי אנחנו לא שם.
 

mykal

New member
נכון שזו תחושה,

אבל התחושה מיתרגמת ל"מתפוצץ" שזה נעלב/כועס.
אז את בהחלט עושה טוב שאת מרגיעה.
לטעמי, הם כל רגע מחליפים תאריך ושעה, לפי מה שקורה באותו רגע,
גם לא היה לך כיף להיות מעורה בכל השינויים והגורמים להם.
כשאתם מגיעים, גם בליתיאום או שתקראו להם אל האבא,
או שתקפצו אליהם.
החכמה בעיני היא להסתכל ברגוע.
 

עדיקים

Active member
אם זה מה שאתם מרגישים אתם צריכים לעבוד על זה

לפי מה שכתבת כאן באמת אין מערכת יחסים עמוקה בינו לבין אחיו בלי שום קשר לקרבה פיזית. לא גדל איתם ביחד וזה הגיוני. בשביל לחזק מערכת יחסים זו צריך להחליט לעבוד בזה גם אם זה כרגע חד צדדי. שהוא יזום יותר שיחות טלפון לאחיו, יבדוק תמיד אם יש שינויים וכד' לאט לאט גם הם ירגישו בשינוי וההתנהלות שלהם איתכם תשתנה.
האם מתאים לכם/לו לעשות את זה? אם לא כנראה שהמצב לא ישתנה ואז צריך לדעת לשחרר. לא להתעצבן ולא להעלב אם שכחו אתכם כשביטלו/שינו זמני מפגש.
 
זה באמת מתסכל


נשמע שהם יצרו קשר חזק מאוד ביניהם וזה הפך להיות שניהם מול בעלך ומה שנוח ומתאים להם זה הקובע.
זה שלא עידכנו אותכם בשינוי ופשוט קבעו עובדה מאוד מרגיז. אני אישית במקום בעלך הייתי מדברת איתם על זה ואומרת שגם לכם מאוד חשוב להגיע ושיתחשבו גם ברצונות וצרכים שלכם ולא רק לפי מה שנוח ומתאים להם וכמובן לעדכן על כל שינוי ולא בתור קביעת עובדה אלא לשאול האם זה נוח.
&nbsp
הפתרון שהצעת הוא נהדר בעיני, מקווה שזה היה משהו חד פעמי ויתחילו להתחשב בכם יותר.
 
רוצה לשמוע משהו מצחיק?

גם אנחנו גרים רחוק יותר מההורים שלי (משהו כמו שעה יותר), והאחים שלי גרים קרוב זה לזה.
ביום ההולדת האחרון ש-ל-י, אמא שלי הזמינה את האחים שלי ליום שישי לחגוג את יום הולדתי ולא טרחה לעדכן אותנו בתכניות. האחים שלי רצו לעזוב מוקדם (אנחנו תמיד נשארים לישון) ולכן קבעו לשעה מוקדמת. כשאמא שלי סוף סוף סיפרה לנו, אמרתי לה שאנחנו לא יכולים להגיע כי לבת שלי יש מסיבה באותו יום. היא החליטה ל-א ל-ד-ח-ו-ת את המסיבה שלי ולערוך אותה בלעדיי, ושאנחנו נגיע מתי שנגיע. כשהגענו הופתעתי לגלות שהאחים שלי בכל זאת נשארו קצת כדי לחכות לי (אבל כולם כבר סיימו לאכול - אמא שלי הזמינה סיני, שהיה כבר קר, כמובן), שאכבה את הנרות על עוגת יום ההולדת. הודיתי לאחים שלי מאוד שנשארו (ברצינות).
 

רזאי

New member
נשמע הזוי.

כשסבתא של בעלי הלכה לעולמה, הדודות שלו החליטו על מועד ההלוויה בלי להתייעץ איתנו.
בעלי הוא זה שאמור להגיד קדיש, והיינו צריכים לעשות שמיניות באוויר כדי להגיע בשעה היעודה. אם היו מוכנים להזיז בשעתיים את המועד, זה היה עוזר לנו מאוד, אבל לא עלה בדעתן לדבר איתנו לפני שפירסמו את כל המודעות.
כולן גרות אחת ליד השניה, ואנחנו במרחק של כמה שעות נסיעה.
הוא לקח את זה מאוד קשה. הרגיש שממדרים אותו בגלל שאבא שלו לא בחיים. לקח לי ולאמא שלו הרבה מאוד זמן להרגיע אותו.
 
טוב, הלוויה זה משהו שונה.

אבל אני חייבת להודות שהעניין של יום ההולדת שלי שנערך בלעדיי עצבן... את בעלי...
 

רזאי

New member
באמת שונה, אבל

נזכרתי בסיפור אחרי ההודעה שלך.
מעניין שבעלך התעצבן, ולא את. אולי את כבר מורגלת בדינמיקה המשפחתית שלכם.
 
אני פשוט לא מתעצבנת משטויות לא חשובות,

אלא מגחכת וממשיכה הלאה.
אלא אם זה משהו שחמותי עשתה...
 

רזאי

New member
חמותי ואמא שלי מעצבנות

במידה שווה.
לקח לי שנים להפסיק להתעצבן בגללן.
 
אגב, לגבי הדינמיקה המשפחתית,

יש אולי משהו בזה - פשוט, בתור ילדת סנדביץ' מקרים שבהם אני בבירור מקופחת קצת... משמחים אותי
.
אגב, אמא שלי שכנעה את הבת האמצעית שלי שהכי טוב להיות ילדת סנדביץ' כי היא היחידה שיש לה גם אחות גדולה וגם אחות קטנה. היא בינתיים לא התלוננה על קיפוח (על אף שהיא בברור מקופחת, למרות כל המאמצים שלי - נראה לי שזה משהו בלתי נמנע במובן מסוים).
 

רזאי

New member
מעניין.

אני לא הרגשתי קיפוח של הסנדוויץ'.
אולי בגלל שהוא היה זקוק לכ"כ הרבה תשומת לב, שלא היתה שום אפשרות שהוא יקופח.
 
את זוכרת את הינקות שלו? יכולה לספר לו

מה היה כשהיה קטן? אני זוכרת את הגדולה ואת הקטנה - את האמצעית מעט מאוד.

אם כי נראה לי שכל הילדות שלי למדו לבקש את מה שהן צריכות (אני מקפחת את כולן
) - הן פשוט באות אליי ואומרות לי, אמא בואי עכשיו נעשה כך וכך, ואני באה (אלא אם באמת יש משהו מאוד דחוף שאני עובדת עליו). הן מנצלות את התכונה שלי לא להגיד לא אם אין לי סיבה ממש טובה - ואני שמחה שהן עושות את זה.
 
למעלה