כלה לעתיד.. עם חששות רבות

1111lili

New member
כלה לעתיד.. עם חששות רבות

היי לכולן, אני חדשה כאן ורוצה לשתף אתכן ברגשות שלי.
אנחנו מתכננים להתחתן בעוד מספר חודשים אחרי חברות של מספר שנים.
במהלך השנים עברתי עליות ומורדות , גרתי אצל חמתי לעתיד במשך חצי שנה.(הייתי אצלו המון במהלך הימים ולכן החלטתי פשוט לעבור לגור אצלו במקום לעבור מבית לבית..)
אני אנסה לקצר כמה שיותר, היא אישה נורא נורא קשה אך מצד שני יש בה צדדים טובים, בגלל זה היא מבלבלת מאד , לרגע יכולה להיות איתך מלאך וכשתסתובבי אליה היא יכולה לתקוע לך סכין עמוק עמוק. ועל מה אני מדברת? אסביר
אז ככה, כשגרתי אצלה, אני בחורה שאוהבת מאד מאד לבשל ולאפות ועשיתי כמובן טעות, כי הרגשתי שם יותר מדי בבית . הייתי המון במטבח, אפילו אפשר להגיד יום שלם.
לאט לאט היא התחילה לשים לב לחוסר סדר(נכון שבהתחלה הייתי קצת מבולגנת אבל בחיי שעם הזמן זה השתפר ונהיה אפילו מושלם- אבל תמיד איכשהוא היא מצאה מה להגיד..הרי כשמחפשים, מוצאים)., בכל מקרה תמיד התחילו הערות קטנות פה ושם, עד שיום אחד מאסתי והיא עברה את הגבול, (אמרה לי משהו לא נכון, שלא יכלתי שלא להגן על עצמי ואף קראתי לה שקרנית), היו צעקות ובכיות עד שלבסוף יצא לנו לשבת כולם (אני , אח שלו, היא והבן זוג שלי...) עד אור הבוקר, דיברנו וגם יצאו מילים מהפה של אח שלו (שמסתבר שגם לו יש הרבה טענות כלפיי, על המטבח, לא מכבה אורות בבית וכו'), אמרתי לאמא שלו משפט מאד מאד קשה (מתחרטת מאד..) והיא התחילה להשתגע ואמרה לי "עופי לי מהבית", גם אח שלו מאד התעצבן עליי ונהיה מאד אגרסיבי, בכל מקרה נשארנו שם קצת אחרי שהרוחות נרגעו ולבסוף (שוב, אחרי כמה זמן, בערך חודש אם זוכרת נכון), היה עוד ריב שנאלצנו לעזוב שם, והחלטנו לשכור דירה.
בכל אופן שכרנו דירה למשך שנה והיה לנו מאד קשה כלכלית. חזרנו לגור אצל אמא שלו בתנאי שלה-שנעזור ונעשה קניות.
בסופו של דבר גרתי אצלה עוד חצי שנה- עד ששוב היה ריב קשה מאד ושוב היא סילקה אותי משם אחרי ריב (שלחתי לה פרחים , היא אפילו לא הגיבה).
בכל מקרה עכשיו הגענו למצב שחזרתי הביתה אל ההורים שלי אבל אני עדיין פה כל יום (בערך חזרתי לגור פה אפשר להגיד..) אבל היום המצב הרבה הרבה יותר טוב (אין הערות מצידה בינתיים) בעיקר כי אני בכלל בכלל לא במטבח יותר , רק בחדר..
אני אגיד לכן מה הבעיה
היא עושה הפליות נוראיות- ככה זה מרגיש לי לפחות, בין הילדים שלה, או לפחות- מרגיש בין הבנים שלה
בן זוגי הוא הבכור ויש אחריו אח שקטן ממנו בערך בשנתיים
היא בריב שהיה לנו תמיד הגנה על האח (היו ביניהם וויכוחים שלא קשורים דווקא אליי), תמיד מרגיש שמנסה לרצות את האח, להכין לו אוכל, לפנק אותו, בין אם זה בימי הולדת, יחס וכו.
בן זוגי חשוב לציין שהוא מאד מאד בן אדם חם ואוהב ואילו אחיו הוא בן אדם נורא מופנם וסגור ואולי בגלל זה היא מנסה יותר להתקרב לאח, כייותר קשה איתו, אבל בכל אופן זה מרגיש לי נורא לא פייר ולמזלי בן הזוג שלי לא מרגיש בהפליות אלא אבל אני כן ומאד .
אני לא יכולה לסבול יותר את ההפליות האלו! זה מגעיל אותי עד עמקי נשמתי! חשוב לי לומר שאצלי במשפחה מעולם לא היה דבר כזה! וזה דוחה אותי שקורה דבר כזה ממש!
אני מרגישה שאני לא יכולה יותר לסבול אותה! אומרת לה שלום ומכבדת אותה בבית שלה אבל רק שומעת את קולה ומתעצבנת ומתמרמרת! לא בטוחה שאוכל להמשיך לחיות עם זה כל חיי וזו הבעיה! לדעתי בעתיד היא לא תהיה סבתא מעורבת אבל עדיין היא תהיה בן אדם נורא דומיננטי בחיינו
מה אני עושה עם הכעס הזה? המרמור? החוסר צדק שהיא עושה??? הוא לא מרגיש אבל אני בטוחה שיש צד שבו שיודע את זה וכואב לי כי לא מגיע לו! שוב חשוב לי לומר שאני לא יודעת באמת מה היא מרגישה! מאמינה שהיא אוהבת את כל הילדים במידה שווה אבל אני לא יכולה לראות דברים כאלה יותר!! אוף אני כעוסה כל כך על מלא דברים, בחיי שלא אכפת לי כבר על מה שהיא עושה לי , אכפת לי שזה לא פייר מה שהיא עושהלו.
 
לפני שיימחק הפוסט, אני רוצה להגיד לך

בתור הילדה שמוסכם שקיבלה הכי מעט מאמא (יש לי שני אחים ואחות), כי היא הייתה צריכה הכי מעט - שזה לא משנה. שגם לי, כילדה, ברור היה שלכל אחד בבית צרכים אחרים, ואין שום סיבה שכולם יקבלו אותו דבר מהאמא - כל אחד מקבל מה שהוא צריך. כל עוד הוא מרגיש אהוב ומרוצה ממה שיש לו - אין סיבה להשוות למה שקיבלו האחרים, כי, כאמור, הם היו צריכים דברים אחרים.
כך שמה שנראה לך עוול נוראי - כמו שהעלית את ההשערה שיש לכך סיבות, כנראה זה באמת נכון, וכנראה זה באמת לא מפריע לבן הזוג שלך, וגם לא צריך להפריע לו. את צריכה להתגבר על הנטייה (הטבעית) להידחף לתוך יחסים של אנשים אחרים - גם אם מדובר בבעלך לעתיד, זו המשפחה שלו ואת לא יכולה להיכנס ולהגיד שזה לא בסדר וזה לא - עבורם זה כן בסדר, וזה מה שחשוב - לא הדעה שלך בנושא.
 

בת האש

New member
לפני שימחק הפוסט, גם לי יש סיפור

כשהייתי קטנה אף פעם לא הייתי מנקה את החדר שלי. זה כי אמא שלי אף פעם לא הייתה מרוצה, לא משנה כמה התאמצתי. היא תמיד הייתה מוצאת את הפינה הלא מסודרת. אם לא טאטאתי היא אמרה שהייתי צריכה לטאטא (גם אם מלכתחילה היא אמרה לי רק לסדר את החדר ולא לנקות), אם טאטאתי אז למה לא שטפתי רצפה, למה לא ניקיתי אבק. היא תמיד מצאה עוד משהו להיות לא מרוצה ממנו.
&nbsp
באיזשהי נקודה אמרתי לה את זה - שאין טעם בכלל לנסות, כי היא אף פעם לא מרוצה. הסכמנו על מה זה "ניקיון סביר" והיא עזבה אותי בשקט.
&nbsp
זה לא אומר שהיא חיפשה אותי. כלומר, זה כן. היא חיפשה מה לא בסדר. אבל זה לא כי היא שנאה אותי או היה לה משהו נגדי, זה כי ככה לימדו אותה שצריך לתת פידבק. זה שלה, ולחלוטין לא היה קשור לזה שאני הבת שלה היא אוהבת מאוד.
&nbsp
נראה שחמותך היא מהסוג הזה של אנשים - עובדה שגם כלפי האח יש לה טענות. זה שלה, לא שלך. היא לא מחפשת אותך. היא כזו. אני יודעת (מניסיוני) כמה זה מעצבן. מאוד. אבל ,סכין ארוך"? את מה זה מגזימה ולוקחת אישית דברים שלא קשורים אלייך בכלל. לתקוע סכין בגב זה לבגוד במישהו, ולנסות לפגוע בו בכוונת תחילה.
&nbsp
היא לא מנסה לפגוע בך בכוונת תחילה. היא עושה הכל מכוונות טובות. כלפי האח ההוא, כלפי כל באי הבית שלדעתם צריכים את הסדר שלה, היא בשום נקודה שהיא לא פעלה בכוונה לפגוע בך (טוב, חוץ מבוויכוח. אבל את חסכת מאיתנו את המילים שלך)
&nbsp
הפרשנות שלך פשוט שגויה. והיא גורמת לך לחשוב עליה דברים רעים, להגיב בצורה פחות סובלנית, ולהסלים את המצב. נסי לחשוב על זה אחרת.
בבית בו כולם חות מאדם אחד מעשנים, לא יהיה פתרון טוב, מישהו בהכרח יפגע. גם אם כולם מנסים עם הכוונות הכי טובות. ככה זה לפעמים בין אנשים.
&nbsp
ואני לא רואה סיבה להניח כוונות רעות כשאפשר להניח שגגה, חוסר מחשבה, הרגלים בני עשרות שנים, אובדן שליטה עצמית, ולפעמם פשוט חוסר הסכמה.
 
לפני שיימחק הפוסט.... ברצינות?

אישה צעירה בוחרת בכוח להתעלק על האמא של החבר שלה.
מישהי כאן היתה רוצה שמישהי תשתלט לה על המטבח ליום שלם? ועוד להשאיר מבולגן? (נכון, אומרת שאחרי זמן למדה שצריך לנקות אחריה. אבל גם אם זה באמת קרה, אז רק אחרי שהמאיסה את עצמה על המארחים...)
כבר פעמיים סולקה משם תוך מריבה, ובכל פעם חזרה. איך כתבה? - ״אני עדיין פה כל יום (בערך חזרתי לגור פה אפשר להגיד..) ״.
זה לא כלה, זה בומרנג.

אתן מכירות אותי, יודעות שאני כלה ולא חמות, הרבה פעמים יש לי ביקורות על חמיות, אבל בסיפור הזה אני כלכך מרחמת על החמות. בא לי להציע לה להחליף מנעול בדלת ולא לתת לבן שלה מפתח ....
 


ממש אבל.
&nbsp
 
איזה מזל שהגעת, אחרת איך בן זוגך היה יודע שהוא מופלה לרעה?

מזל מזל מזל
 

tgranot

New member
אין פה מה למחוק..

אינני רוצה גם להיכנס לשורשי הסיכסוכים הקטנים כי זאת לא הנקודה.
לדעתי, למרות המצב הכלכלי העגום מאוד לא בריא לחיות בחמולות בין אם את ובן זוגך אצל הוריך. זוגיות זה תהליך שצריך להתבשל בו ולתרגל בניית יחידה עצמאית מתפקדת , ואינני רואה כיצד זה קורה כל עוד אחד ממכם ממשיך להיות ילד של אמא. גם אם זאת אמא שהיא קרובה לדרג מלאך. אני מבין שהיה קשה לכם קשה כלכלית בעבר אבל חשוב לעבור את התהליך הזה גם אם פירוש הדבר מגורים במקום שהוא פחות האטרקטיבי לטעמכם האישי על מנת לחסוך בשכר דירה.
 
למעלה