טיפים לחותנת מתחילה

ברשותך, משהו אחד לא ברור לי בתגובה שלך

לדברייך היה מוזר לך לקרוא את ההערות שלי כי ההורים שלך לא מדברים וחושבים ככה ואני נשמעת לך צעירה - אני באמת צעירה יותר מההורים שלך, אבל לא ברור לי הקשר בין השניים. אני מכירה אנשים מדור ההורים שלך ומדורות שונים שחושבים באופן שונה זה מזה, בשבוע שעבר התארחנו אצל חברים בני גילינו (צעירים עם תינוק) והמארחת לא אפשרה לנו לסייע ואפילו "כעסה" כשהתחלנו לפנות את השולחן, ובכאלו נתקלתי בכל הגילאים האפשריים לצד כאלו שהגישה שלהם הייתה אחרת - אין פה קשר לגיל, יש פה קשר לאדם ולמנהגים שלו.
&nbsp
&nbsp
 

ויקה1222

New member
ברור לגמרי

אבל בדוגמא שלך, המארחת כעסה על שניכם באותה מידה ומידת הכעס לא הושפעה מהמגדר שלכם.
את כתבת מקודם שהיחס שלך שונה כאשר בחורה לא עוזרת לעומת המקרה שבו הבחור לא עוזר. גישתך נראית לי שובינסיטית (גם את כתבת את זה ) ומתאימה יותר לדור מבוגר ולכן הבאתי את הדוגמא של הורי.
 
אולי לך ברור, לי לא ברור, ולכן שאלתי


ואני עדיין לא מבינה מה הקשר לדור - אני מכירה גם אנשים מבוגרים שחושבים אחרת ואנשים צעירים שחושבים כמוני ואפילו מעבר לזה, אני מכירה לא מעט אנשים צעירים שאוחזים בגישה שוביניסטית של ממש, שחורגת מהתחום של "אשה צריכה לעזור להגיש את האוכל" ומגיעה למקומות אחרים, וככה יחנכו את הבנות שלהם. כאמור - אין פה שום קשר לגיל, זה תלוי אדם בלבד.
&nbsp
אני מודה שאני לא מבינה למה דווקא אני חוטפת ככה, ובכל מקרה אני חושבת שמכל אורח מצופה להציע סיוע למארחים וכתבתי את זה בתגובתי הראשונה.
 

sweetdreams

New member
כי את מציגה גישה שמרנית, ונראה שאת מאמצת אותה בחום

על אף ההסתייגויות בניסוח, נראה שבנוסף לאנשים מבוגרים ולאנשים בני גילך שחושבים כך ושאליהם כיוונת בתגובותיך, גם את עצמך חושבת כך.
אני לא אתיימר להגיד לך שאת לא בסדר שזו דעתך. אני אמנם מאוד לא מסכימה איתך, אבל זו בהחלט זכותך. אבל אם את תוהה למה דווקא התגובה שלך "מקפיצה" תגובות נגד, אז התשובה לכך היא שככל הנראה יש כמה משתתפות פה (כולל אנוכי) שפחות נוח להן עם הגישה הזאת, במיוחד כשהיא באה מאשה צעירה יחסית, ורוצות להביע את הסתייגותן מדברייך.
 
עוד מישהו פה רוצה לעשות לי ניתוח אופי?


יש דרך להביע הסתייגות, עיוות דברים וטענות כמו אלו שהופנו כלפי, זו לא הדרך, וגם לא לבצע ניתוח אופי מעוות שכזה. שיפוטיות זו תכונה גרועה פי כמה משמרנות, לדעתי.
 

sweetdreams

New member
הבעת דעה נגדית לשלך, ותגובה נגדית לדברייך, איננה שקולה..

.. לניתוח אופי.
אם אני אומרת שלדעתי הגישה שאת מציעה היא שמרנית ושאני לא מסכימה איתה, זה לא אומר שאני שופטת אותך על כך שאת מחזיקה בה. אני לכל היותר אומרת שאני לא חושבת כמוך, ואני מעוניינת להביע את זה.
 
רק שאף אחת פה לא הביעה דעה נגדית לשלי

גם לא את, ובכלל לא ראיתי כאן הבעת דעה אלא ביקורת וניתוח אופי וכן, גם שיפוטיות רבה, לצד עיוות של דבריי שהגיעו מחלק מהבנות כאן.
&nbsp
אבל זה לא משנה שום דבר - מצידי תחשבו מה שבא לכן.
&nbsp
&nbsp
 

sweetdreams

New member
likewise


והדעה הנגדית היא שאנחנו לא חושבות כמוך. קשה לי להאמין שפספסת את זה.
 
רק שלא הייתה כאן שום הבעת דעה שלכן

כמו שכתבתי, יש דרך להביע הסתייגות/הבעת דעה נגדית, ולא זו הדרך.
 

sweetdreams

New member


אני בדיוק כתבתי לך מהי הדעה הנגדית.
את הצגת עמדה מסויימת, וטענת שנשים וגברים לא זוכים ממך לצפייה דומה בנוגע להצעת עזרה, וקיבלת מספר תגובות נגד שחושבות אחרת ממך בנוגע לכך. מה זה אם לא הבעת דעה? ואיפה את רואה פה ניתוח אופי? בכך שלא מסכימים איתך?
אני כנראה ממש שלא מצליחה לרדת לסוף דעתך..
 
אני לא אוהבת לחזור על עצמי

לכן לא אכתוב שוב את מה שכבר כתבתי פעמיים, אלא אמליץ לך לקרוא שוב את ההודעות הקודמות שלי.
&nbsp
לילה טוב
 

sweetdreams

New member
as you wish

גם אני כן כתבתי את דעתי כבר כמה פעמים, ואני עדיין מרגישה שאנחנו לא מבינות אחת את השנייה (איפה שאת רואה ניתוח אופי, אני רואה חוסר הסכמה). אבל נראה לי שאפשר להשאיר את זה כך, ואם את לא רוצה להרחיב, זה גם כן בסדר.
&nbsp
 

ד ר ל י

New member
נכון

גם אני שאלתי את עצמי, איך זה שהם לא מציעים עזרה בעצמם.
יש כאן קצת שוביניזם לצערי גם מבחינת דפוס המחשבה שלי, שגברים נוטים פחות לעזור באירוח מאשר נשים, אולי רואים את זה כמשימה נשית ולעומת זאת, אם אישה לא תעזור בהגשה ובפינוי, יסתכלו עליה בעין עקומה.
אנחנו מצפות יותר מגברים לעשות את המשימות הפיזיות של סחיבת רהיטים, ונותנות להם פטור מהשאר. זה באמת לא צריך להיות ככה.
 

michal@gal

Active member
מנהל
ילדים לא תמיד "מבינים" שצריך לעזור

גם אם זה ילדים שכבר עברו את גיל 20.
הם שמחים לשבת ולקשקש, או לשחק פוקימון גו
ולתת למבוגרים להתרוצץ סביבם.
&nbsp
אני מחלקת משימות לילדים שלי כשמארגנים לקראת ארוחה. כולם עורכים שולחן, כולם מפנים, גם בנים גם בנות. מנסה עכשיו להתייחס בצורה זהה גם לחתנים.
&nbsp
 
למעלה