התייעצות

ריקי258

New member
התייעצות

שלום ושבוע טוב. חייבת לשפוך את הלב ולהתייעץ מה עליי לעשות כי הגעתי למצב שאני סובלת מאוד.
אז ככה אני נשואה 3 שנים ובקשר עם בעלי 7 שנים. נקודת התפנית של היחסים עם משפחת בעלי היא הלידה של בני לפני כשנה. לפני הלידה היחסים היו בסדר והרגשתי שם בנוח. מאז הלידה אני ממש סובלת ללכת לשם ואסביר למה. משפחת בעלי כל סופ"ש עורכים ארוחות משפחתיות גם בשישי וגם שבת בצהריים ומגיעים כל האחים של חמותי עם ילדיהם מה שאומר כל ארוחה בין 20 ל30 איש. אנחנו כל סופ"ש שישי או שבת הולכים לשם ונשארים לפחות שלוש ארבע שעות. בנוסף פעם בשבוע חמותי וגיסתי מוציאות את בני מהגן ויושבות אצלי בבית עד הערב. שנינו עובדים משרה מלאה ובעלי חוזר מאוחר מאוד 8 ו9 בערב בנוסף לומד בשישי מה שמשאיר לנו משישי בצהריים עד מוצ"ש זמן איכות יחד עם התינוק שלנו. משפחתו של בעלי אוהבים מאוד להיות ביחד כל הזמן ואני בנאדם שאוהב מאוד פרטיות ואת השקט של לטייל יחד או לנוח גם מכל הריצה סביב עבודה בית ותינוק קטן. הקושי מגיע שאם קורה שבת אחת לא מגיעים בכלל אז אנחנו מקבלים המון הערות כמו איך אתם לא באים איך לא יראו את הילד וכו. מה שזה גורם לנו המון רגשות אשמה של בן וכלה רעים. זה הגיע למצב של ריבים קשים עם בעלי מכיוון שאני לא אומרת שם כלום ומוציאה עליו את כל התסכול. הוא מצידו מוכן להפחית ביקורים אך לא יודעים מה לעשות עם רגשות האשמה של חמותי. בעיה קשה נוספת היא שמאוד קשה לי עם אופייה. היא בגדול אישה טובה אך מאוד ביקורתית נדחפת ושתלטנית. אוהבת להעיר על כל דבר בעיקר בטיפול בתינוק וזה פשוט מעיק כי אני לא רגילה לזה מצד אימי. אני מודעת לכף שבגילה לא אוכל לשנות אותה אך פשוט קשה לי איתה ולא יודעת מה לעשות. אציין שלדבר איתה בנושא נראה בלתי אפשרי מכיוון שהיא פשוט נעלבת מכל דבר קטן שאומרים לה ועושה פרצופים ולבעלי קשה עם זה. הוא גם לא מעיר להם משהו שהוא נמצא שם לא יודעת למה אולי מפחד או לא נעים לו לפגוע. אשמח לעצות. תודה רבה
 

mykal

New member
מבינה את הקושי,

מצד שני אי אפשר לבקש עזרה ולהתלונן על העזרה.
הרגלת שאת כל שישי שבת שם, ועכשיו זה מפריע לך,
את נהנית שהיא מבשלת ומארחת --ועכשיו את רוצה פרטיות--
למה לא עשית את זה בצורה מסודרת--
לומר--שבת אצלכם שבת במשפחה שלי שבת לבד בבית.
כשעושים מסודר ולא מרגילים אחרת--אז לא נעלבים.

את מבקשת שיעזרו פעם בשבוע הילד,
מרגישה מעורבת ואז יש לה הערות--אם לא היתה עוזרת איתו ושומרת עליו,
היית יכולה לדלות את ההערות או להתיחס אליהם אחרת.

חלק מהכעס שלך והקושי היו נמנעים אם הייתמארגנת אחרת את היחסים.
ובלי מריבה ועלבון.
 

yeshpitaron

New member


 

ריקי258

New member
תגובה

הבעיה היא שלא אני מבקשת את העזרה פעם בשבוע אלא הן פשוט אומרות לי שהן באות ולא נעים לי להגיד לא אין צורך מכיוון שהן רוצות לראות את הנכד. הייתי מעדיפה שלא יבואו אני מסתדרת גם בלי עזרתן.
וכן את צודקת שהרגשתי שזה יותר מידי שאני באה כל שבת וחשבתי באמת להפוך לפעם בשבועיים אך הבעיה פה היא שכל המשפחה כולה מגיעה כל סופ"ש ולכם אם אנחנו נגיע אחת לשבועיים זה ייראה חריג ויפגע בה. שוב כנראה שאנחנו לא רוצים לפגוע באף אחד ונפגעים בעצמנו בסוף.

תודה
 

mykal

New member
תראי,

אתם זוג עם ילד--יחידה עצמאית.
כנראה, זה לא מספיק ברור,
שבי עם בעלך, ותגידי שאת מבקשת לארגן מחדש את מבנה ההתנהלות המשפחתית.

את רוצה--1)לבוא לשם פעם בשבוועים שלושה,
מה זה משנה אם לכולם נוח וכיף ורוצים כל שבוע. מה זה קשור אליכם,
מותר שיהיה לכם רצון עצמאי.
2)הביקור השבועי של חמותך וגיסתך, לא נוח לך,
הן רוצות לבוא, סבבה, שיתאמו יום יבקרו שעה וזהו.
את אשה עובדת, רוצה לארגן את הבית--ולא נוחה לך ההתנחלות הזו.

כשתהיו 'סגורים' על עצמיכם ובינכם-בעלך יתישב לשוחח עם אמא שלו,
ויגיד לה--לא אני לא רוצה לפגע, אבל חשוב לי לנהל את משפחתי,
ואני מבקש התחשבות ורגיעה כדי שאוכל לבוא בפעמים אחרות.

לא את בתמונה, לא את מתמודדת מולה ככלה מול חמותה,
אלא הוא כמסביר ומכון דרך של המשפחה שלו.
כך זה יעבור בשלום ובאוירה טובה.
 

mykal

New member
להסביר משהו לגבי

סעיף 2,
הכונה שלי היתה, להחזיר לעצמך את 'השליטה' על מה שקורה בבית שלך,
כלומר מצידך שיבואו פעמים בשבוע, או יותר,
אבל בתיאום איתך, שלא ישבו כלאחה"צ, ואז צריך להגיש לשולחן ולארח,
זה לא מתאים תמיד, י את עובדת--זה יכול להעשות בתיאום איתך,
ואולי אפילו ביום כזה בעלך יקדים וגם יארח אותם.
החכמה לתת להם הרגשה של רצויים (שלא כתבת אחרת)
אבל לשים גבולות כדי שלא תגיעו למריבה. ברוח טובה יהיה נעים לכולם.
 

ריקי258

New member
מסכימה

תודה על העצות הלוואי שאצליח ליישם את הצבת הגבולות שקשה לי מכיוון שאני אדם שלא אוהב מריבות ואי נעימויות אך הגעתי למצב שאין ברירה. רק לא יודעת איך לרמוז להם לא להתנחל אצלי באמצע שבוע שבאמת אין לי זמן וכוח לארח אחרי יום עבודה.
 
ברוכה הבאה לפורום.

המהפך ביחסים עם החמות עם הולדת הילדים הוא מאוד מוכר, ומה שאת מתארת בסוף כל כך שגור שכדאי שפשוט תביני שככה זה במקרים רבים מאוד, לא תקחי את זה אישית, ותמצאי את הדרך הכי מתאימה לך להתמודדות (למשל שתיקה, קבלה, התפרצות פעם ב..., ארגון מחדש של תדירות המפגשים, וכו').
לגבי הארוחות המשפחתיות, נראה לי שכדאי לך לקבוע עם בעלך לו"ז מוגדר - נניח שבוע כן שבוע לא, ואז פשוט ליידע את המשפחה שלו ולעמוד בלו"ז הזה וזהו. כל עוד זה לא מוגדר לגמיש, נראה לי שהסיכוי ללחץ מצדה כל פעם מחדש גדול יותר. ברגע שמציבים עובדות - זה המצב, וזה מה שמסתדר לנו, יכול להיות שיחול שיפור מסוים מבחינת רמת ההצקות.
 

ריקי258

New member
צודקת באמת אני לוקחת אישי

פשוט כל כך קשה להתמודד עם כמות הצקות וביקורתיות כזאת. והכל במסכה של כאילו נחמדות שזה הכי מעצבן. אבל כנראה צריך לא לקחת אישי כמו שאמרת.
 

MOBY6

New member
שינוי הרגלים

תתחילו מלקבוע תכניות אחרות ותאמרו אנחנו לא באים כי יש לנו משהו אחר.
ללכת לטייל רק שלושתכם, להשאיר שם את התינוק ולעשות משהו זוגי, ואפילו ארוחה משפחתית בבית רק של שלושתכם היא אירוע חליפי לאירוע ההמוני.
עם לא נעים ורגשות אשמה לא מתקדמים רחוק.
הם יתרגלו
 
אז קצת קשה... לא נורא

אם אתם שלמים עם ההחלטה שלכם לצמצם ביקורים אז תתגברו על הקושי שלכם, תלמדו לפתח עמידות לקיטורים שלה ופשוט תדבקו בדרככם. אין טעם לנסות לשכנע אותה שאתם צודקים ומגיע לכם זמן פרטי המשפחה מצומצמת (בדיוק כמו שאין טעם שהיא תנסה לשכנע אתכם שההיפך). פשוט תגידו לה פעם אחת שזה מה שהחלטתם (נגיד לא להגיע בשבת הקרובה כי יש לכם עיסוקים אחרים). ובזה לסיים את הדיון. אם היא שוב מעלה את הנושא, אפשר לחייך ולהנהן ןלמצוא דרך להתחמק מהשיחה. יהיה קצת לא נעים, אבל אף אחד לא הבטיח לנו שהחיים תמיד נעימים...
 

ריקי258

New member
זו בדיוק ההחלטה שלנו

החלטנו היום לצמצם ביקורים ומידי כמה שבתות להגיד שהשבת הזאת לא נגיע כי יש עיסוקים אחרים. פשוט נתמודד עם ההערות הלא נעימות... תודה
 
צמצמו. אלה החיים שלך. היא רוצה להיעלב, והיא תיעלב

לדעתי - במקום לצבור כעסים, תגידו כבר עכשו מה שאתם רוצים. לבוא פעם בשבוע בשישי, או אפילו פעם בשבועיים. תסבירו שאתם עייפים.

היא תיעלב, תעשה פרצופים, תנסה לגרום לכם רגשות אשם. אין ברירה, כנראה תצטרכו ללמוד לחיות גם עם הפרצופים שלה.

בעלך לא אומר כלום, כי ככה הוא רגיל. אלה החיים שהוא מכיר. תחת אמא שתלטנית שגורמת לרגשות אשמה. היא עושה מה שהיא רוצה, וכולם הולכים בזהירות רק כדי לא לפגוע בה...

אם העזרה שהוצאה מהגן רק מפריעה לך - אני מציעה לך לנצל את הזמן הזה לזמן לעצמך... אין לך מה למהר לחזור. לכי לסידורים, לקפה עם חברה...
 

ריקי258

New member
את כל כך צודקת

לבעלי באמת רגילה ההתנהגות הזאת והוא מודה שהיא ככה הוא אומר שפשוט להתעלם ושהיא לא תשתנה. הבעיה שברגע האמת שצריך להתמודד עם הקיטורים שלה ורגשות האשמה זה באמת עובד עליו והוא נשבר לדוגמא שנלך כשאמרנו שלא נלך. זה עיקר הריבים שלי איתו ההתנהגות שלו בפועל אל מול מה שהוא אומר שיעשה.
 
אני מאוד מבינה אותך בעניין הארוחות

כשהיינו בארץ זה תפס הרבה זמן מהסופשבוע שלנו וגם ככה בקושי התראינו במהלך השבוע וזה היה לא פשוט אבל מצד שני גם צריך להבין את הצורך וההרגלים של שאר המשפחה.
אני הייתי מנסה להפחית לאט לאט את התדירות של ההגעה לשם ואם מעירים-שבעלך יטפל בזה מולם ויגיד שלא תמיד זה אפשרי להגיע.
&nbsp
אתם משפחה בעצמכם וזכותכם לקבוע תוכניות וכן אפשר לקצר עניינים ולומר שיש לכם תוכניות אחריות.
&nbsp
לגבי האופי- היא אדם מבוגר, לשנות אותה כבר לא תוכלי אבל לקבל את זה שהיא ככה- זה הדבר הכי טוב לעשות. תכניסי באוזן אחת ותוציאי מהאוזן השנייה ואל תתרגשי מההערות שלה. מה שכן- אם זה ממש מעיק- תגידי לבעלך שידבר איתה. בטוחה שהוא יידע להעביר את המסר לגבי זה.
 

ריקי258

New member
היי

כן החלטנו היום שבתור התחלה אנחנו נפחית את התדירות של הביקורים בלי להגדיר בינתיים לו"ז מדויק של שבוע כן שבוע לא כי נראה לי שהחלטה כזו תביא לריב גדול כי אצלם זה לא רגיל לו"ז כזה. אז פשוט נגיד שלא באים השבת כי רוצים לנוח או לטייל מה שבטוח יגרור תגובות עוקצניות אבל נתמודד אין מה לעשות. תודה רבה
 
יש לך את הכוח?
להיות גבורה?
לעשות מה שבא לכם ולא ממש להראות שזה מציק לך שמעירים לך הערות...
האמת אני לא יודעת מה הייתי עושה במקומך, אבל זה מה שעולה לי בראש...
 
למעלה