איך לבקש עזרה מחמותי?

BluePotion

New member
איך לבקש עזרה מחמותי?

אנחנו נשואים צעירים, ואנחנו גרים יחד רק חצי שנה. לפני כן היינו מתגוררים אצל ההורים שלו.
המשפחה שלו עולים חדשים, וההורים שלו מגמגמים בעברית...
ולמרות זאת ההורים שלו מאוד אוהבים אותי ואני מאוד אוהבת אותם!

בעלי נקלע בחודשים האחרונים למשבר נפשי מאוד קשה שאני לא יודעת איך לעזור לו כבר...
הוא עובד במקום שהוא מאוד שונא. הוא מאוד מדוכא ומתוסכל. כמובן שזה משפיע לרעה על הכל, וגם על הזוגיות שלנו.
העבודה מתסכלת אותו ומכניסה אותו לדיכאון. הצעתי לו שיעבוד במקום אחר, אבל הוא לא מוצא מקום שהשכר משתווה לחצי מהשכר הנוכחי שלו.
הוא אמור להתחיל ללמוד באוקטובר, ולכן תיכננו שהוא יעבוד במקום הזה עוד כמה חודשים.
אבל הוא אומר שהוא לא יכול יותר... הוא רוצה להתפטר...

אני גם עובדת וגם לומדת... וגם לי מאוד קשה לשלב...
אני מאוד חוששת ממה יקרה כשיתפטר.
בגלל הלימודים אני עובדת בחצי משרה וההכנסה שלי לא מספיקה....

אני חושבת שהוא חייב להתעלות על עצמו ולהמשיך לעבוד את החודשים שדיברנו עליהם...
אני רוצה לתמוך בו, אבל אם הוא לא יעבוד, אני לא מדמיינת איך נוכל להסתדר.
אני לא רוצה להיות תלויה באחרים, בהורים שלי ושלו. אני רוצה עצמאות. עצמאות פיזית, מנטלית, כלכלית... ואני רוצה שירצה מה שאני רוצה.
אבל יש לו נטיה לוותר לעצמו...

ההורים שלו מכירים טוב מאוד את התכונה הזו באישיות שלו... וגם לדעתם הוא צריך להמשיך לעבוד ולסחוב כמה חודשים עד שיתחיל את הלימודים....
ולצערי רק להורים שלו יש מילה... רק להם הוא מקשיב....
אבל אני לא יודעת איך לבקש מהם עזרה שידברו איתו על זה...
ניסיתי.. אבל הם לא מבינים עברית ואני לא מבינה אותם... וזה ממש קשה ככה
 
הבעיה היא רק השפה? והאיש בטיפול?

בלי להכיר את המקרה - אני לא יודעת מה נכון, האם האיש צריך להתאמץ או שמא הוא על סף שבירה. אבל אני די בטוחה שכדאי התערבות מקצועית. לא טוב לו ולך שהוא יהיה בדכאון.

לגבי ההורים שלו - אם הבעיה היא רק שפה, אולי אפשר למצוא מתורגמן. מישהו שאת סומכת עליו.

דרך נוספת - הם מקבלים עזרה מלשכת הקליטה?יש איזו פעילות של עולים שהם הולכים אליה? בודאי זה מקום שיש בו אנשים שגם דוברים את השפה, וגם אנשים נחמדים שרוצים לעזור. לא נעים, אבל לבקש עזרה בתרגום וניהול השיחה. זה לא רק שפה, זה גם עניין של להבין את המדינה, המצב הכלכלי, וכולי
 

אמרלדה

Active member
אני רוצה שירצה מה שאני רוצה.

משפט נחמד. פרויד היה כותב עליו מוסיקה.

ולענייננו: לא בטוח בכלל שהוא לא רוצה מה שאת רוצה. אבל יכול להיות שהוא מעמיד כרגע את מצבו הנפשי מול הרצונות וחושב ומבין שהוא לא יכול לעמוד בכך.
יש פה מקום לתקווה, גם מבחינתו, כי יש "לימודים", דד ליין, שאחריו תחושת הזהות שלו שמאוד קרסה בחודשים האחרונים תוכל להתחזק. הוא בטוח מסתכל לשם ומקווה, ותודה לאל על כך.

השאלה היא מה חשבתם לעשות אחרי תחילת הלימודים שלו, מבחינה כלכלית? מהם הפתרונות שראיתם כדי לפרנס את המשפחה? הרי ברור לך שלימודים זו התפתחות, קידום, גם בדרך להישגים שאת רוצה בהם. אז לכן, כנראה, אין לך בעיה עם הלימודים שלו. אבל יש לך בעיה עם כך שהוא רוצה לרפא את עצמו נפשית. בכל אופן - חשבתם על כך, נערכתם לכך. האם הפתרונות של אחרי אוקטובר לא מתאימים לעכשיו?

ברור שטיפול נפשי, אולי אפילו קצר, יעזור לו. אבל בלי לתת לו את התחושה שהוא אכזבה בשבילך, אולי תשחררי קצת את הציפיות רק לתקופה הזו כדי לתת לו את האפשרות לעמוד על רגליו מבחינה נפשית תוך תחושה שבת זוגו תומכת בו? מצבים קשים יש בכל מיני שלבים בחיים. אחת הדרכים לעבור אותם היא להתמודד ביחד.

השיטה של להפעיל את הוריו נגדו, על פניו, היא ממש לא הדרך. זה לא מעניין אותך וזה לא מה שבאת לשאול, אבל אני מניחה שאת יודעת מה זה תרגום והיית מוצאת את הדרך אם זה רק זה. אבל אם את שואלת איך לטפל בזה - זו לא הדרך. יחד עם זאת, גם כאן יש נקודה של אור: כפי שהם, הם גם חינכו אותו. זה הבית שגדל בו, עם ערכים של עבודה והישגיות. זה לא שהוא יצא אחרת מהערכים שלך. זה שהוא כרגע, לפחות, לא מסוגל לעמוד בהם. ומה שהוא צריך מכל הצדדים זו תמיכה, ולא שכנוע. מצאי את הדרך דווקא לכך.
 
למעלה