אחות שלו

תהירוק2

New member
אחות שלו

שלום לכולןם.. זה הפורום הכי קרוב לנושא שרציתי להעלות, מקווה שיצאו מפה תובנות..
ביחד עם חבר שלי כבר 6 שנים.. בכיוון ברור של חתונה ואני בת 24. אחותו עוד רגע בת 18 ועל אף הרצון הרב שלי, לא התחברנו.
היו תקופות שחשבתי שאני פשוט שונאת אותה ושהיא מעצבנת אותי עם ההתנהגויות טיפשעשרה שלה אבל אחרי שעשיתי חושבים עם עצמי הבנתי שאני בעצם מקנאת בה - היא מתעמלת אומנותית עם גוף הורס, עם מלא חברות, שיודעת לשלב בהצלחה ובנונשלנטיות חיי חברה, הצטיינות בלימודים, חבר וכו'. בעצם כל מה שלא הייתי או אהיה. ובכל זאת יש לנו מן המשותף - שתינו סגורות. הייתי מצפה ממישהי שיש לה רק אח אחד שתקפוץ על המציאה של בחורה קרובה לגילה בבית, ותתייעץ, תשאל ותתחבר.
אבל האמת שההפך קורה... היא אוהבת להסתגר בחדר שלה או להיות עם חברות והיא גם נהנית נורא לרדת עליי :( לא באופן קבוע ולא תמיד ולפעמים מחמיאה על משהו שקניתי אבל אני מרגישה ממנה זילזול, חוסר הערכה ואולי גם תחושות סלידה. ואני מהצד שלי גם לא עושה הרבה - אם יש לנו הזדמנות לבונדינג אני לרוב שותקת כי אני אדם סגור ומתקשה סוציאלית :\
לא יודעת למה אני משתוקקת לחברות איתה עכשיו, מרגישה אפילו קצת פתטית (סה"כ ילדה בת 18, יש לך חברות משלך עזבי את זה בשקט וכו).
חשוב לציין שהיו כמה רגעים טובים למשל כשננתי לה את המתנת יומולדת היא אמרה תודה וחיבקה אותי (נשמע לא כזה הרבה אבל לי הרגיש כמו פיצוץ של שמחה).
מה אתן חושבות? איך יוצרים קרבה אחרי כ"כ הרבה זמן שהיא לא נוצרה וכבר מתרגלים לתבנית שקשה לשבור? וגם איך לעזאזל קורה שבחורה בת 24 מקנאה בילדה בת 18? איך מפסיקים את זה מרגישה כ"כ מפגרת :\

תודה!
 

mykal

New member
כמה שאלות לפני תשובה,

1)את טוענת שאת יודעת למה את מקנאה בה--כי היא כל מה שאת לא--
גוף הורס, מתעמלת, חברותית וכד'--אז קצת לא ברור לי למה את שואלת זאת.
2)החבר שלך מעונין בך---אז תבדקי מהן התכנות שהוא מוצא בך--ותחזקי את הבטחון שלך, תשמחי במי שאת---וממילא, הקנאה תיעלם.
האם הוא משוה ביניכן? האם מישהו מבני משפחתו הורים, דודים משוים?
אם כן, חשוב לדבר על זה עם החבר, אם לא--תניחי לענין.
3)הקנאה תיעלם--כשאת תצאי מהפוזיציה של תחרות--הא מי שהיא,
ואת מי שאת--ומשתתחתני--היא תהיה גיסתך--ורק גיסה, לא חברה,
אולי כשהיא תתבגר ותעמוד מולך כאשה-אולי אז תהפכו להיות חברות---
ואולי לא--וזה גם בסדר.
 

נומלה

New member
עזבי

תתיחסי אליה יפה כמו אל כל מכרה שלך. מתנה ליום ההולדת זה נחמד אבל אל תשקיעי יותר מידי (זה עלול להביך את המקבלת) ואל תצפי ליותר מ"תודה רבה". אם היא אומרת דברים לא במקום, תעמידי אותה על מקומה מייד, בדיוק כמו שלא היית מוכנה לקבל ממכרות אחרות.
זה שיש לה גוף הורס? אולי גם לך יהיה אם תהיי מוכנה להשקיע את המאמץ. זה לא מגיע בחינם. תתיחסי אליה כמו שאת מתיחסת לדודה השלישית מצד אביך. בנימוס כי זה משפחה אבל בתקיפות כי גם ממשפחה לא מוכנים לקבל שטויות.
בענין הקנאה? בשביל זה יש טיפולים מקצועיים קצרי מועד (או שעתיים מכון הכושר כל בוקר אם את רוצה ויש לך זמן). חברות תמצאי לך במקומות אחרים.
 

ויקה1222

New member
תפסיקי להשתדל

זה שאתן עומדות להפוך לגיסות, לא אומר שאתן צריכות להיות חברות. לפעמים זה קורה ולפעמים לא.
לא הצלחתי להבין במה מתבטא שהיא יורדת עליך. לא היו לך דוגמאות ספציפיות ואילו במקרה ההפוך של מחמאות כן היו לך דוגמאות ספציפיות. האם זה אומר שאין ירידה אמיתית אלא רק ההרגשה שלך של חוסר הערכה, זילזול ואולי תחושת סלידה מצדה? אם כך, מדובר בהרגשה סוביקטיבית שלך בלבד. אני מוכנה להמר שהיא בכלל לא חושבת עליך ואת פשוט לא מענינת אותה.
לא רק שהחלטת, משום מה, שהיא צריכה להתחבר אליך ולהתייעץ, אלא שאת גם כועסת ונעלבת שהיא לא עושה את זה ורואה בזה זילזול. היא לא מזלזלת בך, את פשוט לא במחשבות שלה בכלל ולדעתי היא תופתע מאוד אם היא תדע שאת בונה כאלה מגדלים באויר מהיחסים הלא לגמרי קיימים ביניכן.
אין לי ספק שיש לה עם מי להתיעץ (לא ברור לי למה בעיניך היא סגורה, יש לה הרבה חברות, כך שהיא יודעת להפתח בפני אנשים שהיא רוצה).
עזבי אותה, היא נערה צעירה שחיה את חיה ולא צריכה להיות אחראית עליך ולדאוג לחוסר הביטחון שלך. פשוט תהיי נחמדה, קורקטית ומנומסת וזהו. חברות לא בונים בכח ובכנות היא כנראה גם לא מתאימה להיות חברה שלך, אתן נשמעות שונות וההבדל בגיל גדול.
טפלי בעצמך, את צעירה ועומדת להתחתן ובוחרת להתעסק בדברים לא ממש חשובים במקום להנות מהחיים. הבנתי שאת סגורה ולא תמיד הדברים עובדים בקלות וברור לי שאי אפשר לשנות אופי, אבל אפשר לנסות ולשפר את איכות חייך גם אם אישיותך מסוגרת. מיסיון.
 
לאט לאט.

לדעתי את צריכה בעיקר להנמיך ציפיות, לא ללחוץ, לא להתרגש

עם הזמן, אולי תתקרבו. ואולי לא.
עכשו היא נערה. נערות לא חשות צורך לנהל סמולטוק עם החברות של האחרים שלהן.
ככל שהיא תתבגר, אולי היא יותר ויותר תתחיל להצטרף "לשיחה של המבוגרים", ולרקום איתך קשר כלשהו.

איך לגרום לך לא לקנא? רק לחזק את הבטחון העצמי ושמחת החיים שלך. אחרת כל החיים תקנאי, כי כל החיים תיתקלי בנשים צעירות יותר, יפות יותר, מוכשרות יותר...
 

תהירוק2

New member
תודה לכן

בנושא הקינאה.. ברור וידוע שזה משהו שצריך לפתור קודם בביטחון העצמי שלי (ויש כ"כ הרבה מה לפתור אבל זה לפוסט אחר ולפורום אחר :\ ) מניחה שלמרות הידיעה הייתי צריכה פשוט לפרוק ולהגיד שזה מה שזה ולא סתם עצבים עליה.
אחרי קריאה של התגובות והבנה שהרצון שלי לקשר איתה נובע מסימפתיה ותחושות של חיבוב (שזה נפלא תכלס) החלטתי לעזוב את זה לבינתיים..אולי כשתהיה בת 24 תרגיש גם את מה שאני מרגישה עכשיו.
שלכולנו יהיו יחסים כיפיים וחמימים עם המשפחה של הבנזוג כןיהירצון :p
 
לא משנה מה יקרה...

רק שתדעי שאת מקסימה.
המודעות לקנאה זה משהו שלא פשוט להודות בו, ואפילו מבלי להכיר אותך, אני גאה בך על זה.
בנוסף, אני יכולה להבין מאוד את הרצון שלך להתקרב לאחות. נכון, אין חובה שתהיו חברות, אבל זה נחמד כשיש תחושה טובה בניכן... מקסים בעיניי שעם כל הקושי, והיחס כלפייך, את מבינה את הקושי שלך ואת החשיבות שיש לקרבה הזו (אח שלי עומד להתחתן, ואני מאושרת שהקשר עם הכלה הוא אמנם לא הכי קרוב, אבל הוא מאוד חיובי).
&nbsp
בהצלחה לך!!
 
למעלה