זה בעיקר לגיליום. לגבי VirtualDub. יש שיטה לשמור MP4

רוב הזמן נח

Well-known member
זה בעיקר לגיליום. לגבי VirtualDub. יש שיטה לשמור MP4

https://www.youtube.com/watch?v=t4yX1I-4k18
בתוכנה.

עוד דבר ששמתי לב זה שהוא לוקח פילטר ובחלון נוסף שמופיע בתחתית מכיל אותו רק על חלק מהוידאו. לא ידעתי שאפשר לעשות דבר כזה. לא הבנתי איך מוסיפים את החלון הזה.

 

גיליום

New member
שימוש ב-VirtualDub

קודם כל אני רוצה לציין שלמרות שמאד אהבתי את התוכנה VD והשתמשתי בה המון, כיום אני לא משתמש בה בכלל. הסיבה פשוטה, המפתח שלה (אברי לי) לא הוציא גרסה חדשה כבר מ-2013. כלומר התוכנה אינה מעודכנת ואין יותר תיקוני באגים או הוספת יכולות חדשות. בנוגע לשמירה ב-MP4, לא ניתן לעשות זאת. התוכנה תוכננה לשמור קבצים רק בפורמט AVI. היא מסוגלת לפתוח קבצים בפורמטים שונים בעזרת פלאגינים, אך לשמור יכולה רק ב-AVI.
ייתכן שישנם מודים (Mod - גרסאות שעברו שינוי ובעלות יכולות מעבר לאלו של התוכנה המקורית), אבל אני לא מכיר כי כאמור כבר לא בשימוש אצלי.
אני משתמש בתוכנה Avidemux שיש לה את אותן האפשרויות של VirtualDub, רק שהיא נוחה יותר לדעתי וכן תומכת בפורמטים חדשים יותר, כגון MKV ו-MP4. כמו-כן ישנם תיקוני באגים ואחת לכמה חודשים יוצאת גרסה חדשה. אולי תשקול להשתמש בה במקום VD.
בברכה,
גיליום
 

kkdd

New member
באמת חבל שזנחו את התוכנה VD

תוכנה מאד מקצועית יציבה ואמינה, אין סוף של תוספות ואפשרויות...
&nbsp
בתוכנה Avidemux לא מצאתי את האפשרות של לכידת וידאו (לאומת ב VD שזה קיים)
ללכוד וידאו מכרטיס טלוויזיה / VCR למחשב...
&nbsp
טוב לראותך גיליום (גיליוטין
)
 

גיליום

New member
הפעלת פילטר רק על איזור מוגדר בסרטון [VirtualDub]

זו דווקא את התכונות השימושיות של VirtualDub, אבל משום-מה עד כמה שאני זוכר לא היו דיונים/שאלות על כך בפורום. אולי זה משהו שהוסף כש-AVI כבר הפך להיות פחות פופולרי ולכן לא התרכזו בזה.
כדי להפעיל את הטכניקה הזו, יש להוסיף פילטר כלשהו (אחד או יותר) ולסמן עבורו את האפשרות Blend (ללחוץ על הכפתור) בחלון של הפילטרים.
לאחר מכן בתפריט View יש לאפשר את האופציה Curve Editor. יופיע בתחתית המסך מעין חלון נוסף שניתן לצייר בו "גראפים".
ההסבר (הקצר) לשימוש בחלון ה-Curves: הרעיון הוא שניתן לבחור בכל נקודת-זמן, מה תהיה ה"עוצמה" של הפילטרים. כלומר אם לדוגמה מוסיפים פילטר של בהירות (Brightness), ניתן לקבוע שבתחילת הסרט תהיה בהירות נמוכה וככל שהסרט מתקדם הבהירות תגבר עד שבסוף המסך יהיה לבן לגמרי.
כדי לשלוט על העוצמה של הפילטר, יש להחזיק כפתור Shift לחוץ ואז ללחוץ עם העכבר על נקודה כלשהי בחלון התחתון (Curves) שציר ה-X של מציין את ציר הזמן וציר ה-Y מציין את העוצמה של הפילטר (יותר גבוה=יותר חזק).
אפשר ליצור מספר נקודות שונות בחלון וכך ליצור מספר שינויים בעוצמת הפילטר על ציר הזמן. מומלץ להתנסות עם משהו פשוט כדי להבין איך זה עובד.
בברכה,
גיליום
 

רוב הזמן נח

Well-known member
תודה על ההסבר.

אני בהזדמנות אנסה את Avidemux.
אבל בכללי עדיין VirtualDub טוב לכל הדברים הבסיסיים ועם הפלגינים מקבל היום כל פורמט.
&nbsp
לגבי היצוא, התכוונתי שיש דרך לשמור שם גם כ- MP4 לפי המדריך שצרפתי. צריך להוריד ולהעתיק לתוכנה כל מיני קבצים. עדיין לא ניסיתי. חשבתי שאתה תרצה לנסות.
&nbsp
 
למעלה