אסביר את שאלתי בתוכן, זה ארוך לנושא

  • פותח הנושא evike
  • פורסם בתאריך

evike

Active member
מנהל
אסביר את שאלתי בתוכן, זה ארוך לנושא

צילמתי בנייד סרטון כשהוא מוחזק לרוחב, כי ככה הרבה יותר נכנס לפריים. באמצע הצילום, הפכתי אותו לאורך, כי רציתי קטע ממנו שיהיה מפוקס על האובייקט, ולאחר כמה דקות, הפכתי שוב את הנייד לרוחב.
בסרטון הגמור, רואים את ההתחלה והסוף היטב, אבל האמצע נראה כשהאובייקט "שוכב".
חתכתי את הסרטון לשלושה חלקים, ואת ה"שוכב" העמדתי על הרגליים. הסרטון נראה מצויין. רק שכשמיזגתי את שלושת החלקים לסרטון אחד, הקטע שהועמד על הרגליים, מופיע בצורה מעוותת, כשהאובייקט "נמוך ושמן".
מה האפשרויות שלי כדי שכל הסרטון יראה כהלכה?
כל הפרטים:
הסרטון צולם ב LG G6.
הועלה למחשב ווינדוס 10, ונחתך לחלקים עם תוכנת FREEMAKE VIDEO CONVENTER. גם העמדה על הרגליים נעשתה באותה התוכנה.
כל הסרטונים בפורמט MP4. (ניסיתי להפוך ל AVI, אותה התוצאה)
המיזוג נעשה בתוכנת FORMAT FACTORY.
זה חשוב לי, כי המצולם הוא הנכד שלי, שהופיע בתפקיד כמעט ראשי בהצגת סוף שנה בחוג לתיאטרון.
אני מקווה שהצלחתי להסביר את הבעיה.
תודה מראש.
 

גיליום

New member
פתרון אפשרי אחר

היי,
לכל סרטון יש רזולוציה מסוימת, דהיינו כמות הפיקסלים (נקודות בתמונה) לאורך ולרוחב התמונה והרזולציה קבועה לאורך כל הסרט. ניסית לחבר 3 חלקים של סרט - 2 מקוריים ואחד ש"העמדת". כלומר את למעשה שינית את הרזלוציה שלו - החלפת את האורך והרוחב של התמונה (אם למשל הרזולוציה היתה בתחילה 1280x720, כשהעמדת את הסרטון שינית את הרזולוציה ל-720x1280 (כן, יש הבדל בין השניים
)
לאחר הפעולה הזו, ניסית לחבר את שלושת הקטעים ברצף כך שיהוו סרטון אחד. בגלל שהרזולוציות שונות בשלושת הקטעים, התוכנה שחיברה בינהן ניסתה להתאים את הרזולוציה של הסרטון השונה לרזולוציה של הסרטונים האחרים. התוצאה - הפרופורציות של התמונה השתנו (התקבל "נמוך ושמן").
הפתרון למקרים כאלה הוא לוודא שכל הקטעים הם בעלי רזולוציה זהה, אחת השיטות היא להוסיף "רקע מלבני שחור" מותאם מסביב לכל אחד מהקטעים, כך שבסופו של דבר כולם יהיה בעלי רזולציה זהה ואז לבצע את החיבור של הקטעים לכדי סרטון אחד.
זו קצת טרחה אך היא מחויבת מציאות, כי התוכנה לא יכולה לחבר קטעים בעלי רזולוציה שונה, היא חייבת להתאים את כל הקטעים לאותה רזולוציה.
בפעם הבאה הכי טוב לצלם עם מצלמה וידאו ייעודית ובסיום פשוט להעביר את הסרטון למחשב. אם בכל זאת מצלמים עם סמארטפון, עדיף שלא לסובב את הטלפון תוך כדי צילום, זאת כדי לחסוך את התיקונים מאוחר יותר.
בברכה,
גיליום
 

evike

Active member
מנהל
תודה על ההסבר המפורט, למדתי עוד משהו

בתוכנה שבאתר, שיניתי את היחס של הסרטון ל 16:9, מה שהשווה בין חלקי הסרטון, ולאחר החיבור נוצר סרטון אחד שלם ונחמד.
הוצע לי לעשות מסגרת שחורה לקטע שצולם לאורך. חיפשתי מעט ולא מצאתי, אז החלטתי שבשביל פעם אחת אסתפק בשינוי שיעשה באתר ההוא, ובאמת לקח זמן קצרצר. ולהבא, לא אהפוך את הנייד תוך כדי צילום.
ובלי קשר, אני לא אוהבת צילומים בנייד לאורך, כי הצדדים ממש חסרים, והסרטונים נראים חתוכים מהצדדים.
אשמח להפנייה לתוכנה שמאפשרת להוסיף מסגרת לסרטונים, למקרה ובכל זאת אצטרך אותה.
סופ"ש נפלא,
אוויקה.
 

גיליום

New member
תוכנה שמאפשרת הוספת "מסגרת" לסרטונים

התוכנה העיקרית שאני משתמש בה בשנה האחרונה היא Avidemux. זו תוכנה חינמית שתומכת בפורמטים המודרניים ובעזרת הפילטרים שמותקנים בה, ניתן לבצע עיבודים שונים ולהתאים את הסרטונים. אחד מהפילטרים נקרא "Add borders" ויודע להוסיף "מסגרת" שחורה מסביב לוידאו קיים וכך בעצם להתאים את הרזולוציה (אורך x רוחב התמונה) לרזולוציה רצויה.
בחודש שעבר יצאה גרסה חדשה של התוכנה (v2.7.1) שכוללת תיקוני באגים ומומלץ למי שנדרש מדי פעם לעבד סרטונים, להשתמש בה. התוכנה הזו אגב מאפשרת גם להטמיע כתוביות לצמיתות (יש פילטר שנקרא SSA/ASS/SRT ויודע להטמיע כתוביות מהפורמטים הללו).
בברכה,
גיליום
 

evike

Active member
מנהל
המון תודות. בהחלט אבדוק וכנראה גם אשתמש

אולי אפילו לנסיון, על הקטע שתיקנתי בעזרת האתר. כמובן אחזור לדווח.
שבת שלום!
 

evike

Active member
מנהל
בהזדמנות שאני כבר פה, אהיה נודניקית ואשאל עוד שאלה

האם יש תוכנה שמכווצת נפח של סרטונים? לא חשוב באיזה פורמט, כי תמיד אפשר להמיר.
תודה.
 

evike

Active member
מנהל
בינתיים עשיתי נסיונות והצלחתי לכווץ בעזרת תוכנת HANDBRAKE

יש גירסה חדשה ממאי השנה, שקל לעבוד איתה.
 

גיליום

New member
כיווץ נפח של סרטונים

בעיקרון כל תוכנה שמאפשרת לקודד מחדש את הוידאו והאודיו, היא תוכנה שמאפשרת לכווץ נפח של סרטונים. העיקרון הוא "להוריד משהו" מהאיכות הנוכחית וכך לקבל סרטון חדש בעל נפח קטן יותר, למשל ניתן להפחית את הרזולוציה (להקטין את התמונה), להפחית את ה-Bitrate,להוריד ערוץ אחד מהסאונד (למשל מונו במקום סטריאו, או סטריאו במקום 5.1 ערוצים) ועוד. שיטות אלו ודומות יגרמו לכך שלאחר קידוד הסרט מחדש, הנפח של הקובץ המתקבל יהיה קטן יותר מהנפח של הקובץ המקורי. זה גם מה שעושות התוכנות שיודעות לכווץ סרטים אוטומטית. פשוט שם מישהו כבר בחר "על מה אפשר לוותר" והסרט מקודד מחדש, באיכות נמוכה יותר כדי להקטין את הנפח.
בברכה,
גיליום
 
למעלה