שינוי מקום כתוביות.

  • פותח הנושא A L F
  • פורסם בתאריך

A L F

New member
שינוי מקום כתוביות.

האם ניתן לשנות את מיקום הכתוביות ?
משתמש בקובץ SRT
 

גיליום

New member
קביעת מיקום הכתוביות

בכתוביות בפורמט srt לא ניתן לקבוע את המיקום בו הן יוצגו על-גבי הסרט. המיקום נקבע דרך חלון ההגדרות של תוכנת נגן הסרטים בה משתמשים כדי להציג את הסרט עם הכתוביות שלו.
אם רוצים להגדיר בכתוביות את המיקום (וכן גם ניתן להגדיר את הגופן, הגודל וצבע הכתוביות), יש להשתמש בפורמטים מודרניים יותר שתומכים בתכונה הזו. שני סוגי פורמטים שתומכים במאפייני הכתוביות הם ssa ו-ass. יש לוודא שתוכנת נגן הסרטים תומכת בפורמטים האלה. ניתן להמיר כתוביות קיימות (נניח ב-srt) לכתוביות בפורמט מודרני (למשל ssa) בעזרת תוכנות לעריכת כתוביות.
בברכה,
גיליום
 

A L F

New member
עוד שאלה..

תודה.
על איזה תוכנה אתה ממליץ להטמעה של קובץ כתוביות. שגם ניתן לקבוע את מיקום הכתוביות ?
 

גיליום

New member
הטמעת כתוביות + מיקום

היי,
כבר מזמן לא שאלו פה שאלה על הטמעת כתוביות, פעם זו היתה השאלה הנפוצה ביותר..

השעה כבר מאוחרת ויש לי מחר עבודה, אז אענה בקיצור ואם לא תסתדר אתה מוזמן לחזור ולשאול.
תשתמש בתוכנה aegisub (חינמית, תמצא בעזרת גוגל) כדי ליצור/להמיר כתוביות בפורמט SSA. וודא שבהגדרות של הכתוביות אתה קובע שהכתוביות הן בעברית (הגדרה שנראית Hebrew-177). קבע גם את הגדרות המיקום.
לאחר שיהיו בידיך כתוביות מוכנות, תשתמש בתוכנה Avidemux (חינמית, תמצא בעזרת גוגל) . וודא שאתה מוריד את גרסה מעודכנת. ייתכן שבגרסאות ישנות ישנם באגים. אני עובד עם גרסה 2.7.0 (היא מ-2017) ולא נתקלתי בבעיות עד כה.
לאחר הפעלת התוכנה, פתח את הסרט, קבע את פורמט הסרט שאתה רוצה ליצור (Video output). לאחר מכן הכפתור Filters יהפוך למאופשר. לחץ עליו.
הוסף את הפילטר Subtitles (בלחיצה כפולה). בחר את קובץ הכתוביות שלך (שאמור להיות בפורמט SSA). גם כאן יש כמה הגדרות שקשורות למיקום. אני לא יודע "מי יותר חזק" - ההגדרות של הכתוביות SSA או ההגדרות של הפילטר. הכי טוב לעשות בשניהם את ההגדרות הרצויות, לא לוקח הרבה זמן וכך הכול יוצר בטוח.
חשוב: לאחר פתיחת קובץ הכתוביות, המתן כ-10 עד 20 שניות! זה עלול להראות כאילו התוכנה נתקעה אך היא "חושבת". זה משהו שקשור לשימוש בדרייבר Open GL. קראתי איפשהו שאפשר לבטל או לשפר זאת, אך לא התעמקתי. אני פשוט ממתין 20 שניות ואפשר להמשיך לעבוד.
בשלב זה אתה יכול ללחוץ על Preview ולראות את הסרט כפי שיהיה עם הכתוביות המוטמעות. אם הכל נראה תקין, תן אישורים (OK) כדי לחזור לחלון הראשי. עתה צריך לבצע שמירה (Save). התוכנה תתחיל לקודד את הסרט. בסיום יהיה לך קובץ סרט חדש עם כתוביות מוטמעות.
עד כאן מדריך הבזק. מקווה שתסתדר, אם לא - חזור לפורום.
בברכה,
גיליום
 
למעלה