שינוי רזולוציה של קובץ וידאו

shmulik88

Member
שינוי רזולוציה של קובץ וידאו

יש לי קובץ וידאו הוא מסוג MP4.
הרזולוציה שלו היא 1280 על 522.
האם אפשר להמיר אותו לרזולוציה 1280 על 720?
אם כן אם איזה תוכנה?

מערכת ההפעלה חלונות 7 אולטימט.
 

גיליום

New member
שינוי הרזולוציה

במקרה המתואר, למעשה רוחב הוידאו (1280) נותר אותו הדבר ויש לשנות רק הגובה שלו. ניתן לפתור זאת בשתי דרכים: שינוי גודל (Resize) או הוספת "מסגרת".
בשיטה הראשונה משתמשים בתוכנה שמתאימה את גודל הוידאו הקיים לגודל הרצוי. במקרה המתואר, מכיוון שהרוחב ישאר אותו הדבר ורק הגובה ישתנה, אז צפוי לקבל תמונה "מעוותת" מבחינת הפרופורציה בין הרוחב לגובה. לפיכך שיטה זו לא מתאימה.
הדרך השניה היא להוסיף לוידאו "מסגרת" בצבע מסוים (אני ממליץ על שחור), כך שהרוחב ישאר ללא שינוי והגובה ישתנה בהתאם לדרוש. לשם כך יש להוסיף "פס" מלמעלה ו"פס" מלמטה.
תוכנה חינמית שמאפשרת לבצע את הוספת הפסים נקראת avidemux.
אני מניח שיש לך ידע מסוים בקידוד סרטים מחדש, כי אם לא, ההסבר בתשובה הזו לא יספיק לך ואתה כנראה צריך לקרוא מדריך בנושא קידוד (Encoding) של סרטים במחשב, כדי שתצליח לקבל תוצאה מקצועית.
בתוך avidemux ניתן להוסיף "פילטרים" (זה כמו אפקטים לוידאו). לאחר פתיחת הסרט המקורי צריך ללחוץ על הכפתור Filters ואז על Transform ואז Add borders ולהגדיר כמה מסגרת להוסיף מעל הוידאו וכמה מתחתיו (צריך לעשות חישוב כדי שיצא בדיוק 720).
בסיום צריך לקבוע הגדרות כדי ליצור סרט חדש בפורמט MP4 ולהניח לתוכנה לקודד מחדש את הסרט הקיים, אל קובץ חדש עם סרט בעל הרזולוציה החדשה.
מקווה שזה עוזר

בברכה,
גיליום
 
למעלה