שינוי גודל פונט וצבע בכתוביות בתוכנת subtitle edit

rosinante

New member
שינוי גודל פונט וצבע בכתוביות בתוכנת subtitle edit

שלום רב,
אני מכינה כתוביות לסרט ביתי שיצרתי באמצעות תוכנת subtitle edit.
כשאני פותחת לאחר מכן את הסרט והכתוביות ב- windows media player, צבע הכתוביות לבן. לא משנה מה עשיתי, לא הצלחתי לשנות את הצבע או הפונט -
ניסתי בקליק ימני על הכתובית color ולאחר מכן קליק ימני font - אין שינוי.
ניסיתי באמצעות option-settings בלשונית general לשנות צבע ופונט אך ללא הצלחה, וכך גם בלשונית AAS/SSA.
אשמח לעזרה!!

 

גיליום

New member
באיזה פורמט הכתוביות שלך?

מה הסיומת של קובץ הכתוביות? האם זה srt או ssa/ass?
אם זה ssa/ass ייתכן שהצבע מוגדר בתוך קובץ הכתוביות עצמו. בסוג הפורמט הזה, ניתן לשמור את סוג הפונט, הגודל, הצבע ופרמטרים נוספים, בתוך קובץ הכתוביות עצמו. במקרה כזה, יש לערוך את הפרמטרים בתוכנה ייעודית, שיודעת לטפל בפורמט ssa/ass. אני ממליץ על התוכנה החינמית: Aegisub (<- לחיצה כדי לעבור לאתר התוכנה).
בברכה,
גיליום
 

גיליום

New member
צבע של כתוביות srt נקבע רק על-ידי נגן הסרטים

צבע הכתוביות אמור להקבע איפשהו בהגדרות של נגן הסרטים (מדיה פלייר לפי מה שכתבת בהתחלה). חפשי אזור בהגדרות שעוסק בכתוביות. בדרך-כלל יש אפשרות לשלוט על פונט, גודל וצבע של הכתוביות.
אין לי את הנגן הזה מותקן במחשב שלי, אז אני לא יכול לבדוק בעצמי. את מוזמנת לעשות צילומי-מסך של ההגדרות ולהעלות לפורום, אולי אצליח לזהות מה שולט על הצבע.
אם את רוצה לנסות נגן אחר, שיש בו שליטה על מאפייני הכתוביות, את יכולה לנסות את SMPlayer. נגן מצוין וגם אני משתמש בו מדי-פעם.
בברכה,
גיליום
 

rosinante

New member
המשך...

היי גיליום,
אכן ראיתי איך בתוכנת media player classic home cinema אפשר לשלוט בקלות בצבע הכתוביות - תודה רבה.
השאלה עכשיו, איך אני יכולה לשמור עיצוב של כתוביות כדי שאפשר יהיה להטמיע אותן באופן קבוע בסרט?
תודה!
 

גיליום

New member
הטמעת כתוביות לצמיתות

היי,
לשם הטמעת כתוביות לצמיתות אל סרט, יש להשתמש בתוכנה שיודעת לקודד מחדש את הסרט יחד עם הכתוביות. יש באזור המאמרים של הפורום (תחת הקישור "כלים ומידע" בחלק העליון של דף זה), מאמרים שמסבירים כיצד להטמיע כתוביות לצמיתות, אך הם ישנים יחסית ומתייחסים בעיקר לסרטים בפורמט avi, כאשר כיום נפוצים יותר פורמטים כגון mp4 ו-mkv. אם אין בעיה מבחינתך להשתמש בפורמט avi, תעקבי אחר אחד המאמרים שמסביר על הטמעת כתוביות.
מכיוון שהצורך בהטמעת כתוביות בסרטים פחת בשנים האחרונות, עם הופעת הטלוויזות החכמות (שיודעות להציג כתוביות ללא צורך בהטמעתן), פחתה גם כמות כותבי המאמרים בנושא..
בכל אופן, אם תקראי את המאמרים הקיימים ותביני את עיקרון הטמעת הכתוביות על-ידי קידוד מחדש של הסרט, תוכלי לקודד גם לפורמטים אחרים (כמו mp4 או mkv) בעזרת תוכנות מודרניות יותר, כגון:
  • AviDemux
  • Format factory
בברכה,
גיליום
 
למעלה