בורסיטיס - מי מכיר על בשרו?

delta7

New member
בורסיטיס - מי מכיר על בשרו?

למי שחוה: 1)כמה זמן נמשכת ההחלמה? 2)האם מומלץ להתאמן במידה ואי הנוחות נסבלת או לתת מנוחה מושלמת? 3)האם טיפול תרופתי (אתופן) בשילוב משחה (וולטרן) ופסיותרפיה אכן עזר? לאחר כמה זמן? (כי בינתיים העסק לא מתקדם לכיוון חיובי למרות כל הנ"ל). תודה
 

delta7

New member
אף אחד לא סבל מבורסיטיס?

אשמח לקבל בכל זאת התייחסות.
 

amir4marathon

New member
גוגל מוסר

הנה מספר לינקים שיכולים לשפוך אור על הנושא: http://www.starmed.co.il/Reumatism/Bursitis http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/Read/xFI/1/xPG/651/xFT/339778/xFP/339838 http://72.14.203.104/search?q=cache:XOWS8ZlDmeoJ:www.marshal.co.il/product_info.php%3Fid%3D142+%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%98%D7%99%D7%A1&hl=iw&gl=il&ct=clnk&cd=27 הרבה בריאות אמיר :)
 

delta7

New member
אמיר, קודם כל הרבה תודה על ההתיחסות

אבל בכל הקישורים האלה הייתי והם אכן מסבירים בצורה טובה מאוד על התופעה, אך אינם עונים לשאלותי (זמן/משך החלמה, אימונים במקביל?, יעילות הטיפול שאצלי בינתיים לא ממש משהו) בכל אופן המון תודה על המאמץ והרצון הטוב.
 

Sportinj

New member
בורסיטיס, איפה?

בורסה היא כיס נוזלים שקיימת במספר מקומות בגוף כמו בקידמת ואחורי גיד אכילס, 14 בורסות בברך, מס' בורסות סביב הירך והאגן, בכתף ובמרפק. אי לכך חשוב למקם את הבורסה הספציפית ממנה את/ה סובל. בורסיטיס היא מצב של דלקת בבורסה, בדר"כ כתוצאה מחיכוך או חבלה. הריפוי NSAID + פיזיותרפיה רלוונטית על פי בדיקת הפיזיותרפיסט אכן בדר"כ עוזרת, במידה ולא יש אופציות נוספות. זמן הטפול נע בין שבועיים ל3 חודשים. בברכה, יובל דויד - פיזיותרפיסט ספורט
 

oggi2

New member
לי היה בכתף, כמה פעמים

לקח די הרבה זמן ופיזיו' שזה יעבור, וזה גם חזר כתוצאה ממבנה בעייתי בכתף.
 

delta7

New member
יובל, קודם כל המון תודה על ההתיחסות

מדובר בבורסיטיס מצד ימין של האגן המלווה בכאבים גם מעליו (יש שם כיס נוזלים נוסף?)
 

Sportinj

New member
Trochanteric bursitis

הבורסה הנ"ל נימצאת בצד הירך, בחלק הרחב ביותר של האגן, כואבת בדר"כ בריצה ואופנייים, בשכיבה על הצד הפגוע ובמגע. בדר"כ אם לא הייתה חבלה ישירה מקור הבעייה בחולשה של שרירי האגן שגורמת לנפילה של האגן בזמן ריצה (trandelenburg). ולכן הטפול משלב תרגילי חיזוק בנוסף לטפול המקומי. בברכה, יובל.
 

delta7

New member
יובל תודה, וברשותך משהו נוסף באותו

עניין: האם גם מעל לאגן, באזור הגב התחתון, קיימת בורסה נוספת? במידה וכן: מה מקור הכאבים שם? והטיפול המומלץ? מהו משך החלמה משוער? האם מומלץ המשך אימונים במקביל (אפילו תוך כדי הורדת עומס)? או לחילופין מנוחה מוחלטת?
 

Sportinj

New member
כאב גב תחתון

באיזור הגב התחתון אין בורסות ובמידה והכאב ממנו הינך סובל משלב גב תחתון וירך צידי סביר שהמקור הוא בגב ולא בירך. בכול מיקרה במצב זה הייתי ממליץ להרחיב את ה"בדיקה" הוירטואלית בהתייעצות פנים אל פנים עם אורטופד או פיזיותרפיסט. בהצלחה, יובל.
 

delta7

New member
יובל, שוב תודה, כפי שציינתי

פיזיותרפיסט כבר עובד על זה כמה שבועות וכך גם הרופאים, הם לא סגורים על זה 100% אבל כנראה שזה בורסיטיס וכאבי הגב התחתון נובעים מבעיה אחרת (שכבר אובחנה בעבר), בינתיים אין שיפור מהותי. מודה לך מכל הלב על ההתייחסות והעזרה.
 
למעלה