שיפור מהירות ריצה

gv789789

New member
שיפור מהירות ריצה

שלום לכם,
אני מנסה בתקופה האחרונה לשפר את תוצאות הריצה ל-10 ק"מ ע"י שיפור המהירות. כיום אני רץ 10 ק"מ שלוש פעמים בשבוע בממוצע בין 5:20-5:30 לק"מ, משמע כ-53-55 דקות ל-10 ק"מ כאשר השאיפה שלי היא להגיע לטווח של 50-51 דקות, משמע 5:00-5:10 לק"מ, משהו שהצלחתי לעשות בעבר מדיי פעם אך לא בחודשים האחרונים.
אציין , אם זה רלוונטי, שאני מבצע בנוסף אימוני בטן כולל שרירי ליבה כפעמיים בשבוע.
אני מניח שמדובר על טכניקה לקויה או חוסר ניצול של היכולות שלי(אני גבוה יחסית עם רגליים ארוכות אך לא מצליח לנצל את היתרון הזה) אך איני מומחה ובגלל זה אני פונה למומחים...
תודה
 

therunner

New member
שיפור מהירות

הוספת ק"מ שבועיים! אימוני הבטן לא רלוונטים לכ-30 ק"מ שבועיים. תוסיף לפחות עוד ריצה בקצב בינוני/נמוך. עם הזמן, בהדרגה, תעלה את המרחק שלה עד לכדי שעה וחצי-שעתיים.
כמובן ש-6 ריצות (בקצב רגוע) בשבוע יכולות לשפר פלאים את הסיבולת, ורק אח"כ כדאי לך לעבוד על המהירות.
אגב, כשהסיבולת משתפרת, גם המהירות הטבעית תעלה מבלי שתנסה, כלומר הריצות "הרגועות" יתחילו להיות מהירות.
עבודה על אינטרוולים עם 30 ק"מ שבועיים, לדעתי מיותרת, ועלולה להוביל לפציעות.
 

gv789789

New member
אינטרוולים

לצערי 6 ריצות זה לא ריאלי עם הלו"ז שלי, אבל להוסיף ריצה נוספת אולי יהיה אפשרי. השאלה היא למה לא אינטרוולים? לא הבנתי מה הקשר בין המרחק השבועי שלי לזה? ואם לא, האם טמפו יקדם אותי למטרה?
אציין שאני רץ כ- 4 שנים וגם רצתי בעבר חצאי מרתון אך הורדתי הילוך מכל מיני סיבות והייתי רוצה להתמקד ב-10 ק"מ.
 

therunner

New member
שיפור מהירות

6 ריצות בשבוע זה האידיאלי, אבל גם 4 עדיף, כמובן, מ-3. הרעיון הוא לבנות בסיס אירובי לפני שאתה עובד על מהירות. זה אומר להעלות ק"מ שבועי. כמו כן, 3 פעמים בשבוע אומר שיש יומיים רצופים בהם אתה לא רץ. מנסיוני, זה משפיע לרעה על ההתקדמות בבניית הכושר. ריצה ארוכה (שעה וחצי ומעלה) תורמת רבות לכושר האירובי.
כמו שכתבתי, כאשר יחול שיפור בכושר האירובי, המהירות תעלה גם כשתרוץ באותו מאמץ גם ללא הוספת אימוני "איכות". אצלי ריצת טמפו עזרה יותר מאינטרוולים.
דרך אגב, אינטרוולים צריך לדעת איך לבצע (כדי שיתרמו וכדי שלא להיפצע - לא כמה שיותר מהר, יותר טוב), וגם תרומתם לתחרות היא קצרה וצריך לדעת כמה זמן לפני התחרות להתחיל איתם.
 
למעלה