מה הקשר בין טריאתלון למחלת ניוון שרירים?

myaad

New member
תעביר לחברים שלך כתבות דומות על ישיבה בכורסא

צפייה בראליטי והקשר לניוון מוחי....
אפשר להראות קשרים בין הרבה דברים שלמעשה אין בינהם קשר. החוכמה זה לבודד את הגורם והתוצאה ולהוכיח קשר חד משמעי בניסוי מסודר.
הנה עוד לינק לאיזה מחקר סטטיסטי שהראה קשר בין פעילות מהנה כל שהיא ל ALS, נבדק נושא הספורט ולא נמצא קשר מובהק.
אפשר כאמור להראות הרבה קשרים, אבל קשה לבודד את המרכיב הגנטי, והשפעות סביבתיות אחרות - קרינה, תזונה, חשיפה לחומרים רעילים, וכו'
החוקר בעיני חיפש כותרות ופרסום, אחרת לא היה רץ לספר לחבר'ה. בסיפוזיון מקצועי היו מזמן צולבים אותו על חוסר מקצועיות.
ומעריב כמו ynet הם כבר מזמן לא מקור אמין למאמרים מהסוג הזה. נראה את אותו חוקר מפרסם בכתב עת מקצועי!!
 
מלחיץ קצת

אני דיי היפוכונדר וכרגע מתאמן לאיש ברזל , מה שכן אין בעיה לבדוק את זה כמו שצריך ולא מדגם של 180 איש אלא ללכת אחורה למיליוני ספורטאי עבר ולבדוק אם זה נכון

ההרגשה שלי שאין קשר אבל יש כאן משהו מלחיץ
 

myaad

New member
נשאלות הרבה שאלות

למשל - איך הוא קבע את אחוז העוסקים בטריאתלון באוכלוסיה? לפי הרשום באיגוד? לפי תחרויות? יש הרבה שלא רשומים ועושים יותר..

כמו כן מה זה טריאתלט? אחד שעושה ספרינט פעם בשנתיים ? איש ברזל שמתחרה פעמיים בשנה? אחד ששוחה, רוכב ורץ ולא משתתף בטריאתלונים? (כמוני למשל) מה נפח האימונים?
ומה יש בטריאתלון שאין רק באלה שרצים למשל? אולי הכלור בבריכות גורם לניוון שרירים?


שוב, לדעתי זו רק כותרת צהובה ותו לא
 

dugalgali

New member
אני חושב אחרת. מדובר במחלה "יתומה"

שמעט מאוד תקציבים מופנים למחקר שלה. ישראל היא אחת המדינות המובילות בהן מתבצעים מחקרים כאלה.

מיעוט החולים במחלה הנוראה הזאת (תודה לאל) מקשה מאוד על איסוף מידע סטטיסטי, שיכולה להיות לו חשיבות רבה בהבנת התהליכים הגורמים למחלה, ולכן כל מידע כזה שנאסף - הוא חשוב.

לא מצאתי שמץ של צהבהבות בפרסום, וגם לא מצאתי שום נסיון לקבוע קשר סיבתי. להיפך. החוקר מדגיש שהקשר הסטטיסטי עוד לא אושר, ומוסיף שלא ברור אם יש כאן קשר של סיבה או נסיבות:
"יכול להיות שהגורמים שהופכים את המתחרה למוצלח ברמות הגבוהות הוא הגורם הקשור ל-ALS", אומר גוטקין. "למשל, שיש גורם גנטי שגורם למבנה מסוים במערכת העצבים והשריר, והוא שמאפשר רמה גבוהה של פעילות פיזית. ואז אולי אותו תהליך גנטי קשור להתפתחות ה-ALS". ממצאי המחקר יוצגו בכנס המדעי של עמותת ישראלס ופרס לחיים ביום רביעי הקרוב במכון ויצמן.

כמי שמכיר אישית חולה ALS (שהוא במקרה גם איש ברזל...) אני מברך כל איש רפואה שעוסק בתחום ויכול לתרום להצלת חייהם של קורבנות המחלה הארורה הזאת.
 

myaad

New member
כשאין קשר חד משמעי, מובהק ומוכח, עדיף לחכות

ברגע שאין הוכחות מדעיות, עדיף לחכות עם פרסומים כאלה. כל מה שהחוקר אומר נכון באותה מידה שהדברים שאתה אומר נכונים וגם שלי... כי אף אחד מאיתנו לא הוכיח כלום. אם ה"מחקר" שלו היה מקבל פרסום בעיתון מדעי מקובל אז זה היה נראה אחרת. במעריב כנראה שמפרסמים כל דבר שנראה כמו סנסציה. אני בטח בעד מחקר של המחלה הארורה הזו, לא רואה איך פרסום כזה תורם לכך.
 

dugalgali

New member
לעניות דעתי - ההיפך הוא הנכון.

במקרה הזה פרסום של הממצאים הקיימים בכנס מדעי - זו הדרך הנכונה להביא חוקרים נוספים לבדוק ולנתח את הקשר במדינות נוספות.

זה שזה מצא את דרכו לעיתון יומי זה מן הסתם תוצאה של מסע נואש והרואי של החולים במחלה ומשפחותיהם לעורר מודעות למחלה, בין היתר באמצעות הכנסת ידיעות לאמצעי התקשורת ההמוניים. בשנים האחרונות נעשים מאמצים עצומים על ידי אנשים כמו שי ראשוני להביא את המחלה למודעות הציבורית, ודרך זה בעקיפין לעודד את המחקר בנסיון למצוא תרופה למחלה שהיא כיום גזר דין מוות - ומוות נורא, לכל החולים בה.

בסופו של יום אין בעיניי שום חשיבות לשאלה המדעית אם האחוזים האלה מדוייקים או לא. מה שחשוב זה שיש אולי עוד קצה חוט למחקר, בתחום שיש בו מעט מידי מחקר, ומעט מאוד קרני אור בקצה המנהרה.
 

yevgenis

New member
גם אם יש קשר הוא מקרי בלבד,כנראה הכתבה נועדה

למשוך תשומת הלב למחלה-וזה בסדר גמור כמו כל דבר שתורם
להבנה של המחלה
 
מכיר אישית

לצערי הרב יש לי קרוב משפחה שחולה במחלה הארורה הזו באמת שאין מילים אחרות לתאר אותה

הלוואי שימצאו תרופה או קצה חוט בעתיד ויפנו כמה שיותר משאבים בעולם במקום להכנת פצצות ונשק למחקר ותרופת למחלות כאלו
 

דף חדש4

New member
לצערי, אי אפשר להתעלם מהנתונים

מזמן שמתי לב לזה שאנשים ספורט נוטים לחלות במחלה. ALS קרויה על שם לו גרינג, שהיה ספורטאי. על גופי שמתי לב, שכשאני מגזימה בריצה, יש לי חולשה וכאבים חדים בשרירים, כאילו השריר אומר- מספיק. יש לדעתי הגיון בזה שכשאתה מעמיס יתר על חלק מהגוף- הוא מגיב במחלה. כך אני מכירה אנשים שלמדו בטכניון וחלו בסכיזופרניה בגלל עודף מאמץ. לא- זה לא מדעי וזה לא מוכח אבל יש פה הגיון. צריך מתינות בכל דבר.
 
מבחינה הגיונית

גם לי זה נשמע הגיוני שאם אנחנו מאמצים את השרירים יותר מידי הם יחזירו לנו בסוף אבל מצד שני כל כך הרבה ספורטאים זה סיבולת נטו , כל האתלטיקה כל האופניים , אפילו טניס ידוע שעושים אימוני כושר ברמה של ספורטאי על שחיינים מקצועיים גם קורעים את הגוף באימונים ועוד ועוד דוגמאות , אז אם באמת היה קשר היינו רואים בברור .

קרוב המשפחה שלי שחולה במחלה היה משחק כדורסל פעם בשבוע זה הכל ואולי מוסיף ריצה מידי פעם , הוא ממש לא מעולם התחרויות .

חבל שלא יודעים כלום על המחלה הזו ...
 

דף חדש4

New member
חבל מאד


הרפואה מפשלת בענק. גם מקרי הסרטן בעליה ונראה שעם כל התקדמות הטכנולוגיה והטיסות לחלל- גוף האדם נותר מאחור מבחינת היכולת שלנו לטפל בו. אפילו בדברים פשוטים כמו וירוסים- שלא לדבר על דברים מסכני חיים. מאכזב מאד.
 

דף חדש4

New member
מחשבה לפיטבול ידידותי


נראה לי שכמו בכל דבר יש קשר בין תורשה לסביבה. אם יש לך נטיה לאסטמה ואתה גר בסביבה מזוהמת- בינגו. אם יש לך נטיה לסכיזופרניה- היא יכולה להשאר רדומה- אבל אם נחשפת לתנאים של מתח או ללמודים מאמצים- בינגו. המחלה תפרוץ. כך גם ALS- יש נטיה מולדת שיכולה להשאר רדומה עד סוף החיים- אבל אם אדם כזה מאמץ את השרירים- הוא יוצר טריגר והמנגנון של המחלה מתחיל לעבוד בגלל שגירית אותו.
 
למעלה