עזרה - איפה רצים באילת????

עזרה - איפה רצים באילת????

יורד עם האישה והילדים לסוף שבוע באורכידה הכפר התאילנדי. איפה יש באזור מסלול 10 ק"מ (גם בהרים טוב...)? תודה מראש על העזרה
 

גלעד HPAT

New member
רגע רגע, עצור סוסים, רק הלילה ישנתי מספר שעות

שצריך אחרי מילואים. אז באמת כמו שאוהד כתב יש מגוון של מסלולים מכביש שטוח, דרך שטח שטוח ועד למסלולים אתגריים. נחל שחמון יכול להיות אופציה טובה, מכיכר מלון מרידיאן ועד לכיכר שחמון, בואכה כביש עובדה. חימום ושחרור של 1 ק"מ על כביש טאבה ופעמיים העליה יתן לך בערך 10 קמ. כובד טוב כהכנה למרתון ירושלים לטעמי קצת יותר נעים וכיף לעלות על המסלול של תחרות מלך ההר, בנחל שלמה, יציאה מחוות הגמלים פניה בכביש מול קצא"א, רוץ כמה שבא לך, יש סדר גודל של 8 קמ לפני שמתחילות העליות התלולות יותר ובינתיים אתה מרוחק מרכבים, רעש מטוסים ואולי תצליח להיפגש גם בחיות בר. למסלולים יותר מאתגרים, תגיד ואספק לך גם כאלו. בכל מקרה, ממליץ בחום לקחת איתך שתיה, בוודאי אם אתה בנחל שלמה, שם אין תנועת רכבים סדירה, למעט כמה ג'יפאים. למקרה שמשהו קורה ובכלל היות ואילת יבשה לא תרגיש שאתה מזיע. זו הסיבה שכה רבים מהמגיעים לאילת סובלים מכאבי ראש, טוב גם מרעש הפאבים באזורים מסוימים. תהנה רק טוב נ.ב. לגבי הרוח, מעל 90% מהרוחות באילת הן דווקא צפוניות, ולא דרומיות. נכון הוא שב90% מהפעמים שיש רוח דרומית, היא חזקה ברמות על.
 

alons1971

New member
בקשה חצופה

גלעד , שוב ברכות על הזכיה בהר לעמק. האם תוכל לשים את המסלולים שהצעת על מפה בשוונג , MAPMYRUNS או משהו דומה. היתה לי אותה בעיה כמה פעמים וההצעות שלך נשמעות שוות... אלון
 

גלעד HPAT

New member
בכלל לא חצופה ותודה:

תחילת עליה נחל שחמון. נחל שלמה - סימנתי את כל מסלול תחרות מלך ההר, מכביש אילת טאבה ועד הפסגה. עד חציית הכביש באזור ק"מ 8 העליה יציבה ומתונה, יחסית, אח"כ מעלה אילת מהווה אתגר עלייתי. לאורך כל הדרך הקרקע נוחה: עד לכביש דרך לבנה ואח"כ לרוב כביש ישן. אם לא רצים את כל המסלול, ניתן להתחיל ב"משולש" הראשון שסימנתי, צומת Y צמוד לחוות הגמלים. כך לא רצים בכלל על כביש. בסך הכל שומרים על הימין עד לחציית הכביש וכך נשארים על המסלול. אגב, אם יוצאים מספיק מוקדם, כלומר בשעה 6, רוב הדרך תהיה מוצלת בצל הרים - לפלות בהלוך. אם יש שני רכבים ניתן לתאם או להשאיר רכב אחד ליד חציית נחל שלמה את הכביש (בסימון ה"משולש" השני שציירתי) וכך להנות מטמפ הגיונית ולרוץ כ-10 ק"מ. רק טוב
 

ohad1co

New member
כמה מסלולים

אם אתה בעניין של שטח, חפש את מסלול נחל שחמון. מאוד כיף וזורם. אם אתה בעניין של אתגרים, טפס את העליה של נטפים החל מהכיכר העליונה. מסלול על הכביש אבל בלי הרבה מכוניות. אם אתה מחפש מסלול שטוח, מאזור המלונות המרוחק טיפה ממך אתה יכול למצוא את ציר אבוקדו. לא משנה כמה אתה צריך לרוץ השבילים הצפוניים של אילת יספקו לך מרחב. אל תשכח להתחשב ברוחות, לרוב רוח דרומית שתכה בך בעודך רץ חזרה לאילת. תהנה! אהד.
 
אין אתרקטיבי יותר,לרוץ חופשי במקום לא נודע,

אחד הנפגעים באימוני הריצה,הוא לרוץ כל הזמן באותו מקום והסביבה,טוב שמדי פעם משנים מסלול וכיוון ריצה,והטוב ביותר זה שיצאתה למין חופשה ואפילו רחוק כמו אילת,השגיע הראשונה,אם אתה רגיל להתאמן בתדירות גבוה באיצטדיונים ,להסתובב ולספור את כל 400מ' שאתה עושה באיצטדיון,זאת השגיע הגדולה שלך שתעשה כך גם באיצטדיון שבאילת,מה כן,אם קומך,על הבוקר והתפילה הקצרה להודות לשם: "ברוך שהחזרתה בי את נשמתי...",סך הכל 7 שניות באומרך זאת,תעזוב את המיטה כבר בכמה מתיחות של גוף ושיחרורו,קח לך לפה טעימה,שתה דבר מה,לא חשוב מה רק לא אלכוהול,וצא אל מקום הלא נודע לפני זה,יש מסלולים רבים,לכיוון ההר או לאורך החוף,עשה זאת חופשי,וכך אתך שעון שלא תתמכר לנופך החדש,לאוויר האחר,מזג אוויר שבבוקר השקם הוא עדין נפלא,במקרה ובת זוגך גם רצה,כך אותך אתך,אך אם באתה עם ילדים קטנים,השאר אותה אתם שלא תהיה בשום דאגה,אך במקרה לקחתה אתך לנופון גם את חמתך,שמוך עליה וצא יחד עם האישה.
 

alons1971

New member
ממש לא

התיאור נהדר אבל בסופ"ש הזה באילת 28 מעלות בלילה ו38 מעלות ביום, אין שם מקורות מים , מאוד יבש ואפשר גם סתם לטעות בדרך ולעוף מצוק. בבקשה קח פלאפון , מים ותדאג לדעת איפה אתה ולידע מישהו מה המסלול ושעת צפי לחזרה.
 
ממש כן!

מה שמסרתי ,מסרתי מניסיוני,רצתי לאורך חוף הים עד בואך לגבול טאבה וחזרה,כמובן לא רצים בשעות שהחמה הפצירה,רק שמתחילה להפציר,כמובן שתיה בהתאם,עוד לפני הריצה,ויש פטנת :כך 3 בקבוקי מים אתך,כל קמ' ומחצה הנח בקבוק במצב מוסתר,זכור את הפינה וחזור אותה הדרך ,והנה יש לך "רום סרווס",בשעה 7.40 חזרתה למלון, מתקלח ,מחליף בגדים ויורד רעב לארוחת הבוקר במלון,מרשה לעצמך גם לקנח בדג מלוח,אך על תרבה ,כי זה מצמיא ,למחרת שוב ,וקצת ניווט בשטח לא מוכר, מענין,אך זכור ,עליך לבצע ריצת כיף,מספיק 75%מאמץ,ובחזרה יתאפשר לך גם לשטוף את העינים,יש סקנדינביות לפעמים משקימי קום.!
 

alons1971

New member
חוף הים בכיף

אם התכוונת לגבי ריצה לאורך החוף ובאיזור המיושב אתה צודק לגמרי. יש שם גם כמה ברזים ומכולות שאפשר לקנות בהן שתיה. הכוונה שלי היתה לגבי כניסה לשטח ו/או עליה להרי אילת. שם אין מים וחובה להיות מאורגנים ולדעת לאיפה רצים.
 

Run45

New member
ריצה באילת

פעם אחרונה שהייתי באילת נתקלתי באחת בצהריים בשיא החום בעודי יושב וקורא על החוף עם האוזניות ראיתי זוג אשר במשך שעה ויותר רצו/הלכו הלוך ושוב לאורך החוף בגובה החזה לאורך החוף (מהקנייון להרודס לאורך הטיילת). כמובן שלבשו כובע, לייקרה ארוכה ומשקפי שמש, נעלו נעלי התעמלות ישנות אך ביצעו אימון נהדר, הרגו את שעת שיא החום, נהנו מהנוף האנושי וגיאוגרפי. כל כךהצטערתי שלא חשבתי על כך קודם.
 

איתן כ.

New member
הנה המסלול שעשיתי השבוע כמה פעמים כשהייתי

בכנס לשכת רו"ח - מגבול ירדן שעל החוף, עד מעבר הגבול עם טאבה, 10 ק"מ לכל כיוון. ב 5-6 בבוקר מזג האוויר יותר נעים מאשר בת"א. המסלול די שטוח, למעט כמה ירידות ועלויות מתונות ואינו כולל ריצה על כבישים, כי לאורך כל הדרך כמעט מאיזור המלונות לטאבה יש שביל אופניים, או משטח חול נוח לריצה. המסלול תועד באפליקציית RunKeeper לאייפון, שאיתו אני רץ.
 
למעלה