פוליטיקה בספורט?

ben margi

New member
סליחה...

מדוע אף אחד לא שואל איך זה שעיריית י-ם מערבת פוליטיקה בספורט, בכך שקבעה את המסלול של המרתון, ככזה שעובר בשטחים אשר נתונים במחלוקת? זה דומה מאוד לסיפור היכל התרבות באריאל. בנייתו הינה אמירה פוליטית, שהיא אגב לגיטימית, כי נעשתה על ידי ממשלה נבחרת בישראל, אז מה פתאום יוצאים נגד האומנים, שגם להם יש אמירה פוליטית? האם לא ברור שכל מי שמגיע, לדוגמא, למרוץ בניה, אומר אמירה פוליטית בהגעתו? אותם הדברים נכונים גם לגבי מרתון י-ם.
 

jojo72

New member
מה פתאום הכנסת את מרוץ בניה לענין?

הכל פוליטיקה? להגיע למרוץ לזכרו של קצין שהציל חיים במלחמת לבנון והיה גם רץ מרתון זאת אמירה פוליטית? איזה התבטאות אומללה זאת, אני אישית מכיר תומך מרץ שמשתתף במרוץ באופן קבוע. המרחק בין חילוקי דעות פוליטיים וחרם הוא גדול. אם נחרים את מרוץ בניה אז אל לנו לבוא בטענות שאנשים ואוניברסיטאות בעולם מחרימים את ישראל.
 

ben margi

New member
עם כך הכבוד

אין ספק שמדובר בקצין שהפגין גבורה רבה מאין כמוה בשדה הקרב, אבל זה לא משנה את העובדה שהמרוץ נערך במקום שנמצא בלב המחלוקת, והגעה למרוץ, בין אם אתה רוצה ובין אם לאו, הינה אמירה פוליטית.
 

Amir Shvoong

New member
בוקר טוב גם לך

בערבית אומרים "בוס כאלב מן ת'ימו, טול חשק מינו..." ובעברית: נשק את הכלב בפה וכך ממנו מה שאתה רוצה אדידס תתן כסף ומסלול המרתון ישתנה. אמיר
 

fastman47

New member
אל תדרוך על נחש,והוא לא יכיש אותך

אם,חלילה,אם יקרה פי... (לא יכול לכתוב במפורש),במסלול המרתון,האם יהיו קולות שיגידו אח"כ "מדוע המסלול היה חייב לעבור שם" ? אם כן,אז עדיף מראש להעביר את המסלול,ולו כדי שלא נשאל אח"כ את השאלות.
 
התשובה פשוטה מאד:

"לערב פוליטיקה" משמעוו "לערב פוליטיקה שאני לא מסכים/ה איתה". אם אני מסכימה עם זה, זה לא פוליטיקה אלא ערכי בסיס אנושיים בלתי שנויים במחלוקת. וכשצד אחד של מחלוקת פוליטית הוא בעל העוצמה, הצד הזה הוא אף פעם לא פוליטי. רק הצד השני.
 

Amir Shvoong

New member
../images/Emo26.gifנמחק הודעה ובבקשה להרגע../images/Emo36.gif

מי שלא יכול לנהל דיון בלי לעקוץ, להעליב לתקוף שלא יכתוב. מחקתי הודעה אחת ואני לא רוצה למחוק את השרשור. מזכיר לכם מי שלטעמי יחליט להגיב בצורה לא הולמת יחסם לחודש. שבוע טוב, אמיר
 
לא יהיה צדיק ירושלמי אחד שיעשה לנו פה סדר?

אמנם אני חיפאי, אבל מהיכרות מאד שטחית של השטח לא נראה לי שהמסלול עובר בשכונות של מזרח ירושלים, אלא לכל היותר בשכונות יהודיות, יחסית ותיקות, שנבנו מעבר לקו הירוק. אני טועה? מהבחינה הזו אולי החלק הראשון של המסלול שעובר בעיר העתיקה הוא אפילו בעל רגישות פוליטית רבה יותר מאשר החלק השני. לי מרחוק כל העסק נראה כמו פוליטיקאי קטן שמנסה לתפוס כותרת על חשבוננו. זה יכול לצאת לטובת המרתון בגלל החשיפה, או לרעתו כי אחריו יגיעו גם החרדים, הערבים, המשטרה וסתם תושבים שלא רוצים להחסם ובסוף נעשה 40 סיבובים בגן סאקר.
 

ranbr10

New member
כן

אפשר לקיים את מרתון ירושלים בנצר סרני. הרבה יותר קרוב לבית, ואין בעיות פוליטיות. גם קשה יהיה לחבר'ה מאדידס לבטא NEZER ZIRENI אז הם ישלמו ולא יתעסקו, באיפה זה ולמה זה.
 

omaopa

New member
נראה לי שלירושלמים פשוט נמאס קצת

מהדיון העקרוני הזה על עיר שרק הם חיים בה ונושמים אותה..... כל כך קל לחיות בתל אביב (או באיפה שאדידס נמצאים לצורך העניין) ולצעוק בקולי קולות כמה עירית ירושלים לא בסדר. הדיון עצמו וכן האמירה של אדידס אינם מובנים לי אישית. אף אחד לא טען פה כלום. גם לא עיריית ירושלים. אין פה משום אמירה. אין פה משום ניסיון לקבוע עובדות. אין פה דעות לכאן או לכאן. באו אנשי ספורט ירושלמים (שהם אלה שהרכיבו את המסלול דרך אגב ולא אף אחד בעיריית ירושלים) ניסו "לתפור" לנו מסלול שהוא "יחסית" שטוח (עד כמה שניתן זאת אומרת), עובר בתוך העיר (ולא מוציא אותנו לפאתי הדרכים המהירות כמו תל אביב לדוגמא), בתוך רוב שכונות ירושלים. מסלול שיש בו גם נוף, גם היסטוריה וגם אתרים מעניינים. הוא גם עובר בתוך העיר העתיקה מבלי לנסות להכריז שהר הבית בידינו (שוב). לדעתי תופרי המסלול הצליחו ובגדול. גם לא טוב? לצורך העניין, כביש מס' 1 (הפנימי) עובר ליד שכונות הגובלות במזרח וצפון-מזרח העיר. גם השכונות עצמן יושבות תחת קורת הגג של עיריית ירושלים. הכביש עצמו נסלל בתוך ירושלים המערבית, עליה אין שום מחלוקת. גם אם אי פעם יקרה (ובלי שום קשר למה אני אישית הייתי רוצה שיקרה) שיחלקו את ירושלים, סביר מאד להניח שכביש מס' 1 תישאר בתוך ירושלים היהודית וישראל הריבונית. פשוט בגלל ששם היא נמצאת. בנוסף, מעולם לא נטען שהמרתון הוא מרתון יהודי אלא להפך. מראש הוא הוצהר כי הוא בינלאומי. שיבואו היהודים, הערבים, המוסלמים, הנוצרים וירוצו כולם. אני בטוחה שעיריית ירושלים רק תשמח.
 
אהבתי ../images/Emo45.gif

טוב לשמוע לפעמים את קולו של הרוב השקט והשפוי. שיהיה רק טוב לכווולם.
 

atid1

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifתודה רבה. סוף סוף תגובה ראויה

 

jojo72

New member
מצוין, תגובה שפויה וראויה

בדיוק תגובה ברוח זאת כתבתי וטענתי כי יש אנשים המחפשים לערב פוליטיקה בארוע שלחלוטין אינו פוליטי. הרי אף אחד לא קרא למרתון "מרתון ירושלים המאוחדת לעולם ועד". ריצה ליד הכותל אינה הבעה של עמדה פוליטית בדיוק כמו שהשתתפותי במירוץ בניה אינה עמדה פוליטית. אגב, לפני מספר חודשים השתתפתי במרתון בארצות הברית. לפני הזינוק היתה דקת דומיה להזדהות עם הכוחות האמריקאים בעיראק ושירת ההמנון. התרגשתי לראות עשרת אלפים איש עומדים ושרים עם יד על הלב. אני רק יכול לתאר לעצמי בעצב את התגובות הנזעמות של מספר אנשים אם מרתון טבריה,תל אביב או ירושלים היו מתחילים בדקת הזדהות עם חיילי צה"ל ושירת התקווה. לצערי תגובתי נמחקה. ככל הנראה היתה זאת מחיקה פוליטית...
 

זקס11

New member
אנשים פה מיתממים

ירושלים יושבת על הר געש בינלאומי. זוהי עובדה שפשוט אסור להתעלם ממנה. אנשים לא יכולים לעשות משהו מקיף ובינלאומי, ואז להיות מופתעים. ואני בכלל לא מדבר על פתרון, אני מדבר על מודעות לכך שהבעיה תצוץ. אז מי שהיה אמור לדעת שתהיה בעיה, פישל ובגדול.
 

rochn1

New member
אין שינוי לא במסלול ולא בתאריך מרתון ירושלים

מרתון ירושלים יתקיים במועדו ואם יהיו שינויים במסלול הם יהיו כפופים להסדרי תנועה ולא לגחבות פוליטיות זאת הוברר לי הבוקר ממקור מוסמך באירגון המרתון ואל לא לאף גורם להתסיס את השטח מרתון ירושלים במועדו וכפי שהובטח מראש
 

rochn1

New member
מרתון ירשלים מתקיים כרגיל כפי שפורסם

כך הוברר לי הבוקר ממארגני המרתון וכל התססה שהיא וכל פירסום שהוא על אחריות המפרסם בלבד מרתון ירושלים מעל לכל פוליטיקה
 
למעלה