פוליטיקה בספורט?

altidag

New member
פוליטיקה בספורט?

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/187/776.html?hp=0&loc=103&tmp=1414
 

altidag

New member
ובבקשה בלי קללות והעלבות אישיות.

שהשירשור החשוב לא ימחק.
 

yevgenis

New member
תסבירו לעולה חדש איזה חוק בדיוק הופר פה?

אני לא יכול לרוץ במזרח ירושלים?או באריאל? ממי כבשנו ירושלים?מאיזה מדינה?מטורקיה או ירדן?
 

Amir Shvoong

New member
אכן בעיה, סכנה למרתון

מקווה שעיריית ירושלים תניח לעקורונותיה בכדי שיתקיים המרתון. אדידס היא שנותנת את המזומנים וכמו שאומרים בעל המאה הוא בעל הדעה. ומזכיר גם, שימרו על שפה נקיה ולא אצטרך להיות האיש הרע, ואני איש טוב כידוע :)
 

gbetser

New member
אמיר,איני סבור שצריך לוותר כה מהר על עקרונות

כאדם המאמין ומקיים הלכה ולמעשה בעבודתו דו קיום ואחווה כנה ואמיתית בין העמים, איני סבור כי יש לותר במקרה זה על העקרונות גם בעבור חופן מצלצלים... תחת אותו קו מחשבה ידרשו מחר סיעות השמאל הקיצוני במועצת העיר תל אביב, לבטל את מרתון תל אביב. זאת ולו בשל העובדה כי הוא נע בציר עליו שכנו כפרים ערביים ובהם שייח' מוניס (כיום שכונות רמת אביב, תל ברוך ואפקה), ג'רישה וג'מאסין אל ע'רבי ליד הירקון וסומייל ברחוב אבן גבירול. תושבי הכפרים האלה ברחו או גורשו מבתיהם במהלך מלחמת העצמאות ובמקומם יושבו בהם תושבים יהודים כחלק מסיפוח שטחיהם לתל אביב. גונן
 

Amir Shvoong

New member
ימים יגידו מה ינצח כסף או עקרונות

אני מהמר שבאופן פלא מסלול המרתון ישתנה לטובת הרגעת הרוחות. מעניין מה יהיה. אמיר
 

Cushion

New member
קצת פרגמטיזם

בלי להכנס בכלל לפוליטיקה ולמי צודק, אדידס נותנים חסות למרתון ירושלים (כמו גם לברלין ועוד כמה) מתוך אינטרס עסקי ולא מאידיאולוגיה. ברגע שהמנהלים שם חוששים שמתן החסות יפגע בהכנסות הם יסירו את החסות. עכשיו...מי ישלם: ארגון פוליטי ימני כלשהו, העירייה ? אין להם מספיק כסף ולכן או שהכסף יוגבר או שלא יהיה מרתון שבת גשומה ונהדרת רועי
 

זקס11

New member
גונן, אתה קצת מתמם

ירושלים נמצאת כעת בעין הסערה, וכל פיפס קטן שם מועצם. ההגיון אומר ליישר קו. אפשרות אחרת היא להפוך את המרתון הזה למרתון האחווה והשלום, כולל תמיכה פלסטינית. זה באמת יוכל להיות שוס בינלאומי. תחת כזו כותרת, גם אני אלך לרוץ שם, למרות שזה ממש לא בתוכנית שלי נכון להיום.
 

gbetser

New member
אילון, מסכים מאוד לפתרון שאתה מציע!!!

עדיין איני חושב שיש לוותר על העקרונות בעבור כסף. אין לי ספק שאם זאת תהיה הסיבה למשיכת ידה של אדידס מהמרתון, אזי יהיו מספיק נדבנים יהודיים שיהיו מוכנים להשלים את החסר. לגבי הרעיון שהצעת, אני חושב שזה פתרון מצוין - היום בבוקר בעודנו יושבים במועדון איילות לאחר ריצת השבת המסורתית העלנו רעיון דומה כפתרון ובתנאי שיעשה שלא רק על מנת לשלם מס שפתיים לגורם זה או אחר... שבת שלום, גונן נ.ב. אני מניח שהתכוונת לכתוב שאני תמים...
 

זקס11

New member
../images/Emo140.gif

אתה בסדר אתה. וריצות השבת של איילות זה באמת משהו אחלה. זה באמת באסה שזה לא משתלב בשגרת האימונים שלי.
 

oikeroi

New member
ואני מציע משהו אחר

וסליחה שאני מערב פוליטיקה. הגיע הזמן שאנחנו , וזה כולל את מארגני המרתון, עריית ירושלים ועורכי דה- מרקר (בהנחה שהם עיתון א-פוליטי....), ניישר מבט קדימה ולעולם, גם אם זה לא נעים. המסלול "המוחרם" עובר בתוך שטחה המוניציפלי של ירושלים. אותן שכונות מקבלות שירותים מעריית ירושלים, באופן יותר כולל ממשלת ישראל ובאופן עוד יותר עקיף גם ממני ומאוד מספר חברים שלי שהצבענו איחוד לאומי ובשבילנו כל יהודה ושומרון (וגם רמת הגולן והבקעה) לעולם לא יוחזרו, ואני יכול להמשיך פה. כן, אני ימני, אפילו קצת קיצוני ואפילו לא פוזל למרכז. וגם גאה בזה. ביקשתי סליחה שאני מערב פוליטיקה, כן? מה היו אומרים אותם חברים "נאורים" בעיריה אם מחר הייתי מפרסם עצומה בשמי ובשם עוד 100 רצים שאנחנו לא רצים במרתון ירושלים בגלל שהמרתון עובר בשכונות שתושביהם פוגעים מידי יום שישי בשוטרי מג"ב וחיילי צה"ל על ידי זריקת אבנים, או שיש שם מואזין שקרא פעם לזרוק אבנים על יהודים? מה אז היתה התגובה של השמאל "הנאור"? (ושוב סליחה שאני מערב פוליטיקה). מבלי לשים לב זכויות לגיטימיות נשללות מאיתנו הישראלים. המרתון יעבור בשכונות לא יהודיות בירושלים? אדידס וארגוני השמאל יחרימו את המרתון? אז מה? לפנ שבוע שונתה התוכנה באתר garmin connect ועכשיו אלפי מנשה, אריאל וקרני שומרון לא מופיעות שם. אלפי מנשה, כן? הרי בשום הסדר מדיני אף אחד לא באמת חושב שנפנה את אלפי מנשה, נכון? גם כוכב יאיר לא מופיעה? מארגני מרתון ירושלים !!!! זקפו קומה, היישירו מבט ואמרו "ירושלים אחת היא, המרתון הינו בין לאומי. כל מי שרוצה לרוץ, לכל אורך המסלול, כולל כל השכונות, ללא הבדל דת ומין, מוזמן ויבורך". חזקו ואמצו. רוב העם אתכם. ושוב, סליחה שערבתי פוליטיקה.
 

oikeroi

New member
ואגב, אני הפסקתי להשתמש ב

garmin connect בעקבות השרשור שהועלה כאן.
 

עמרקרפ

New member
אורי, קח אוויר ותרגע

זקיפות קומה וזיקפה לאומית לא פותרים בעיות אלא רק יוצרים אותן. בריצה הבאה שלנו ביחד אני מוכן לתת לך לך כמה דוגמאות. אין מדינה אחת בעולם (אולי חוץ ממיקרונזיה, לא בדקתי מה עמדתם בנושא) שמכירה בסיפוח ירושלים המזרחית ע"י ישראל. ולהגיד שאותן שכונות מקבלות שירותים מוניציפליים זו פגיעה באינטליגנציה של הקוראים. לא הייתי עונה לך כדי לא לחמם את הפורום לולא היית מזכיר את כוכב-יאיר בנשימה אחת עם רשימת התנחלויות, כיוון שכידוע לך אנחנו יושבים ממערב לקו הירוק (דרך הפטרולים ממזרח ליישוב, שאתה מכיר כל-כך טוב מהריצות שלנו, הייתה קיימת לפני 67). השאלה אילו ישובים יכללו בהסדר קבע בכלל לא רלבנטית לעובדה שאף יישוב אינו חוקי על-פי החוק הבינלאומי (אני יודע שחוק בינלאומי זה משהו שמאד משעשע את הישראלי הממוצע). ודרך אגב אם לא מוצא כן בעיניך מה שגרמין עשו אז תשלח להם אימייל ותכתוב להם את נימוקיך, לחילופין אתה יכול גם לפרסם עצומה הקוראת להחרמתם, ואני בטוח שתמצא רצים רבים שיחתמו על העצומה.
 
עומר: שייח מונס, סומייל, ג'מאסין, ג'רישה....

כל אלה כפרים ערביים שהועפו, גורשו ונמחקו,ושעליהם נחות בשלווה שכונות ורחובות תל-אביבים יוקרתיים... את מזרח ירושלים כבשנו מידי הירדנים ב 67'! את הכפרים הללו, כמו גם לוד, רמלה, סלאמה ג', ח'רייה ועוד- נטלו מידי הפלסטינים (או תושבי האיזור הבלתי מוגדר הזה נכון לאז) ב 48'. אם כבר צדק, אז קדימה! להחזיר את מה שנלקח לא רק ב 67' אלא גם ב 48'. זכות השיבה וכו' ואני רציני! מדוע שהצדק יעשה לפי הנוחות והסבבה של "חושבי 67'"? מה ההבדל? מי קבע שכיבוש 48' נאור וראוי יותר מ 67'?
 

rimonpn

New member
אין ספק שישנה הרבה צביעות, אבל צריך לעצור

בשלב מסויים. והשלב ההגיוני הוא קום המדינה. לפני זה היה תוהו ובוהו בעולם ובאיזור. לי אישית אין ממש בעייה שהמרתון יעבור בירושליים המזרחית ואני חושב שבעתיד זה מה שיקרה אם כולנו נוכל לחיות יחדיו בשלום. לא צריך לכעוס כל הזמן!! ישנן אנשים שרואים במרתון ישראלי בירושלים המזרחית סימן לכיבוש או סיפוח של מקום שאנחנו לא יושבים בו או צריך להיות שלנו על פי החוק הבין לאומי. בין אם אנו אוהבים את החוק הזה או לא, בעיני כולם צריכים לציית לו, כי אחרת תהיה אנרכיה בעולם. זהו!! זוהי דעתם והם אינם מנסים לפגוע בך. כמובן שישנו צדק בדברייך, כי זה נוח להרבה אנשים להסתכל על ירושלים ככבושה ועל תל אביב כלא כבושה מטעמי נוחות, אבל עם זאת ישנו הבדל בין מה שנעשה לפני היות ישראל למדינה עצמאית ואחרי. הסכמנו על גבולותיה של המדינה ב48 ופרצה מלחמה. יש מן ההיגיון הכולל להניח שמתחילים משם למרות שזה לא נוח לאנשים שטוענים שמגיע לנו עוד. כך יהיה גם בצד השני!! אפשר להתווכח על זה לעד, אבל תסכים איתי שיש מן ההיגיון שהגבולות בקום המדינה יהוו נקודת יחס לכולם. אני לא כל-כך בטוח שהכנסת ירושלים המזרחית שלא מקבלת שירותי ביוב מינימלים מהעירייה, למסלול המרתון היא לא צעד פוליטי כדי להראות שאנחנו בעלי הבית. מקווה שבעתיד באמת יהיה מרתון שיעבור בכל העיר ולאף אחד לא יהיה אכפת מהפוליטיקה אלא רק מהאירוע עצמו.
 

bmat

New member
לא הבנתי "זוהי דעתם והם אינם מנסים לפגוע בך"

הטלת סנקציה על ארוע לו התחייבו, ובמקרה זה פגיעה אולי קטלנית במרתון, איננה ניסיון לפגוע בנו ? הרי, להבנתי, מטרתם היחידה הינו איום לפגוע בנו, כשהמטרה היחידה לאיום הינו לגרום לנו להפעיל לחץ על המארגנים ע"מ שיעשו מה שנדרש כדי לרצות את הספונסור (זאת בהנחה שהאיום איננו מתוך כוונה להתחמק מהתמיכה). ברוך.
 

rimonpn

New member
ברוך, בבקשה אל תסלף את דבריי

אני די בטוח שלאנשים הללו לא ממש אכפת מהמרתון, ואם תיתן להם זכות הצבעה הם יצביעו בשמחה שתרוץ ותהנה במרתון. כמו שאמרתי, לאנשים הללו מפריעה העובדה, בצדק או שלא בצדק, שמרתון ישראלי עובר באזור שנתפס לדעתם כאזור כבוש. בנוסף, הם רואים בקיום המרתון כדריסת רגל של ישראל בשטח שלא שייך לה (שוב, בין אם זה ראוי לדעתך או לא). דבר שנראה לי הגיוני מאוד. הם אינם מנסים לפגוע בך!! הם רק מעוניינים במעשה שיביע מחאה על העובדות שציינתי. אני יודע שאתה חושב אחרת וזה בסדר גמור, אבל נסה להבין את האחר. חשוב על זה לשנייה, 1) האם אתה חושב שהייתה נעשית פנייה לאדידס על קיום המרתון בשכונות מזרחיות אילו היה שלום וגבול מוסכם?? אני חושב שלא!! להיפך, להערכתי אותם אנשים היו מעודדים שהמרתון יערך בכל ירושלים. 2) האם הייתה נעשית פנייה אילו המרתון היה נערך רק בשכונות מערביות?? עדיף להירגע. אני מעריך שהמרתון ייערך ואדידס תהיה נותנת חסות והכל יהיה בסדר.
 
למעלה