עצומה נגד סילוק הנכים ממרתון טבריה

10 חודשי שיווק

למרתון טבריה, כ 1100 נרשמים. 2 ימי פרסום של העצומה בעד ההכרה במקצה הנכים במרתון, 1200 חתומים נראה לי שהצבור אמר את דברו.
 
כמה היו חותמים אם צריך לשים חמש שקל על חתימה?

בין שלא תבין אני ישראל בעד שירוצו הנכים במרתון אבל ממליגה אתה קצת קפצת מסקנה לא מדויק. חמש שקל היו 200 חתימות 10 שקל 100 חתימות 100 שקל 20 חתימות 220 שקל 5 חותמים 320 שקל 2 חותמת. אצלנו בפקיד שומה סופרים את הכסף עד שמישהו לא שם כסף לא נחשב.
 

Amir Shvoong

New member
אילו אני הייתי במקומם

הייתי כועס על כך שהתאמנתי למרתון זה וחודשיים לפני המועד מודיעים לי על כך. מסכים או לא מסכים עם נושא הבטיחות - לא עשיתי בדיקה של המסלול ואינני יודע מה הסכנות בו. רק המארגנים יודעים והחליטו להפעיל שיקול דעת בנושא. חבל שזה מתבצע עכשיו כי זה מותיר טעם רע בשל הסמיכות למועד האירוע. לכל דבר יש פתרון. פתרון עולה כסף, פתרון מצריך זמן ומשאבים. שוב, לא מביע את דעתי אם זה בסדר או לא בסדר כי, כמארגן לשעבר, יש הרבה גורמים מתערבים שנלקחים בחשבון ולא תמיד זה נכון למארגן לחשוף את שיקוליו. אין ספק שביטול מקצה האופניים פוגם בחגיגה של המרתון וחבל. צר לי על מי שהתכונן למרתון. אמיר
 
כתגובה לכתבתו של יוסי מלמן

בעיתון הארץ. לאחר קריאת הכתבה בעיון רב, מס' תגובות. בסיום הכתבה ישנה קריאה להחרמת המרתון (קריאה לגיטימית בהחלט) ובאותה נשימה, יש בקשה לחסום ביחד עם הנכים את מסלול הריצה (מה שפסול בעיני). חלק ניכר מחברי הרצים, מתעתדים לרוץ במרתון זה, הם ושאר רצי המרתון, אינם הגורם האחראי למחדל. אין צורך וחבל באם יפגעו ספורטאים "מפעילותם" של עסקנים. יחד עם זאת, אני אשמח להבהיר לציבור הרצים והעסקנים חלק קטן מנושא המאבק. מאז שנות ה-50 (התפרצות מגיפת הפוליו) ועד ימינו אלו, ציבור הנכים בישראל גדל לצערי (לצערנו) מדי שנה. הגידול נובע בעיקר עקב מלחמות, טרור, תאונות דרכים גיל האוכלוסיה "המתארך" וגם ממחלות שונות ומשונות. ציבור הנכים בישראל אינו זקוק לעזרת הציבור או לרחמי הציבור, הוא זקוק אך ורק להכרה. ברשותכם, רוב הציבור הישראלי הכולל גם את קהילת הספורטאים, הוא בור גמור בנושא זה, דבר זה אינו נובע מרוע לב, רק מחוסר הידיעה או ההכרה במגבלותיו של האחר. לשם הדוגמה, נכה שמעוניין לנסוע בתחבורה הציבורית, אינו שש לעזרתו של הנהג (וסביר להניח שגם לא יבקש אותה). אפילו אםהנהג (המשול לכולנו), מציע עזרה בחפץ לב, הוא חוטא למטרה העיקרית במקרה זה והיא, חברת האוטובוסים. על החברה להכיר בכך שישנם נוסעים עם מגבלות שונות ולפעול להתקנת מעלון פשוט באותו האוטובוס. ומכאן חזרה לנושא המרתון. הספורטאים הנכים רוצים, זקוקים ודורשים הכרה ביכולותיהם ובכישוריהם. הרי אין כמו לקבל עידוד בתחילה, במהלך ובסוף מרוץ. תמיד נעים לעמוד (או לשבת) על הפודיום, אין כמו לשבור שיא מסלול, או שיא אישי זה או אחר (גם אצל אחרון הרצים/רוכבים). אין תחליף לתחושת ההצלחה בסיום המרתון לא רק לכם, גם להם!!! לכן, כל "יושבי הגדר", אלו שאינם מביעים דעתם או אלו שהם חברים של...(שחוששים מתגובת חבריהם העסקנים), הגיע הזמן שגם אתם תצביעו ברגליכם. גם אתם תגרמו לאותם אנשי האיגוד לצאת מהפינה בה הם התבצרו, הוכיחו להם שאתם ספורטאים אמיתיים, המכבדים את כלל העוסקים בספורט. ואם לא תצלח דרככם או דרכינו, הגיע הזמן באמת, להפרד מאנשי איגוד האתלטיקה ולהחליפם. "מטאטא חדש ... מטאטא ישן, מתעתע... במחילה מכבודכם גל.
 
יוסי מלמן הוא עיתונאי ותיק

וככזה הוא כבר יודע שהיהודים מבינים רק כח ולכן כנראה הציע לחסום את המסלול כל הסיפור הזה ממש עצוב ומביש בעיני ואני מקווה שזה לא הופך לאיזה מלחמת אגו ומירוץ אופני היד יתקיים בינואר
 

זקס11

New member
למה לא להקדים את המקצה של הנכים?

בדיקה קלה בתוצאות שנה שעברה מגלה שאם הנכים יוזנקו חצי שעה לפני הרצים, רק כ 15 נכים יהיו על המסלול בזמן הסיום הרץ הראשון. בנוסף לכך המגע עם הרצים יהיה מינימלי, כי כאשר הרצים יהיו בנתיב ההלוך, הנכים יהיו בנתיב החזור. ואם יקדימו בשעה, הרץ המוביל יצטרך לעקוף אולי נכה אחד. האמת? לא מובן
 

davidlev0255

New member
למארגני העצומה: פנו לנתן זהבי רדיו ללא הפסקה

במקביל הוא עיתונאי שמטפל בנושאים חברתיים חשובים אלו וליוה את ספורטאי הנכים בסיאול 88 הוא בטוח יש לו עצות זהב בהצלחה
 

natig1

New member
אכן פנינו לתכניתו של נתן זהבי

מקווים לעלות לשידור בהקדם. תודה, נתי.
 
למעלה