עצומה נגד סילוק הנכים ממרתון טבריה

פוחי ש

New member
כל מה שכתבת מר כהן ידוע

אתה מתאר מה היה. בוא נראה מה אתם המארגנים יכולים לעשות כדי להבטיח את השתתפות אופני היד במסלול מלא ורגיל. כלומר באילו אמצעים תוכלו לנקוט כדי להפריד בין הרצים לרוכבים. ולא על ידי סילוק רוכבי אופני היד.
 

רצה מהר

New member
בושה וחרפה! ממש מסכנים הרצים הסטריליים../images/Emo216.gif

שחס וחלילה לא יסיחו את דעתם כל מיני אופני יד וכיוצ"ב, בדרכם לנפץ את השיא המדהים של ה 4 וחצי שעות... יש יותר מדי רצים? או אה...ממש קשה! שיגבילו את כמות הרצים כמו בכל מקום בעולם. שיפרידו בין המסלולים שבהלוך-חזור עם קצת קונוסים. ויש עוד אין ספור פתרונות פשוטים. רק צריך לרצות. הנכים על אופני היד זכאים להתחרות בדיוק כמו כל רץ אחר!
 

iaa

New member
הנכים לא סולקו ממרתון טבריה

קראתי את התגובות של חברי הפורום, וברצוני להבהיר את עמדת איגוד האתלטיקה וכן להביא את החלופות, כפי שהציע איגוד האתלטיקה ועליהם הוסכם עם התאחדות הנכים. 1. מרתון טבריה הינו מרוץ בינלאומי, אשר החל כאליפות ישראל בשנת 1977 כריצת מרתון בלבד וכך נמשך לאורך שנים. 2. מרתון טבריה, הוא המרתון היחיד במדינת ישראל המוכר כאירוע בינלאומי על-ידי התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF), לצורך קביעת קריטריון למשחקים האולימפיים ולאליפויות עולם באתלטיקה. 3. איגוד האתלטיקה פועל רבות לשילוב נכים בתחרויות שאותן הוא מארגן לאורך השנה, ובהן גם מרוץ ספיישל אולימפיק במסגרת אליפות ישראל המרכזית באתלטיקה, מאפשר שיתוף ספורטאים נכים בתחרויות הזמנה במקצועות ריצה קפיצה וזריקה, וכן השתתפות במרוץ אופני יד במסגרת אליפות ישראל בחצי מרתון. בכל האירועים האלו, איגוד האתלטיקה נקט באמצעכים מגוונים כדי לשמור על בטיחותם של המשתתפים. 4. איגוד האתלטיקה דאג לשלב במרתון טבריה מקצה לכיסאות גלגלים, אשר עם השנים התפתח המקצה לאופני יד. 5. בשל תאונות שאירעו, בין רוכבי אופני יד לבין רצים (לדוגמא, באליפות ישראל בחצי מרתון בית-שאן פגע רוכב אופני יד בשני הרצים המובילים וכתוצאה מכך פונה אחד מהם לבית חולים ונזקק לטיפול רפואי. גם במרוץ עין גדי פגע רוכב אופני יד באשה אשר פונתה לטיפול רפואי ואושפזה בבית חולים), בשל מצבי כמעט תאונה במרתון טבריה האחרון, ולנוכח ההשתתפות המסיבית של רצים הצפויה במרתון הקרוב, החליטה הועדה המארגנת של מרתון טבריה לבטל את מרוץ אופני היד, ובטרם קבלת ההחלטה התקיימה שיחה (כשבועיים לאחר המרתון האחרון בטבריה) עם התאחדות הנכים, אשר גילו הבנה לנושא. 6. איגוד האתלטיקה רואה סכנה בטיחותית בקיום מרוץ אופני יד (אשר נחשבים כמו אופניים) בתוך מרוץ ריצה, באופן המסכן ממשית את ביטחונם של הרצים. 7. איגוד האתלטיקה לא מוכן לסכן חיי אדם, ולהמתין לתאונה הפיזית הראשונה שתקרה בטבריה, ולהסביר בדיעבד "אבל אמרנו". יודגש כי אין לאיגוד האתלטיקה כמובן כל כוונה לפגוע בציבור הנכים, אולם שיקולי בטיחות הם אלו שהניעו את האיגוד לנקוט במדיניות חדשה. 8. איגוד האתלטיקה קיים ישיבה (9.11.10) עם מנכ"ל איגוד הנכים מר רון בולוטין, ובמסגרת פגישה זו סוכם, שרוכבי אופני היד יוכלו לקיים מקצה למרחק חצי מרתון, על מסלול היקפי שבו לא מצויים רצים בו זמנית, ובכך אין סכנה לחיי אדם. עוד סוכם שבתיאום עם המשטרה יוכלו אופני היד להמשיך כברת דרך של עוד מספר קילומטרים היכן שהכביש יהיה סגור לתנועת רכבים ולאפשר מרחק מרתון. הסכם זה שריר וקיים בין התאחדות הנכים לבין איגוד האתלטיקה, ואף הובא לידיעת מינהל הספורט. חלופה זו מאפשרת למשתתפי אופני היד לזנק מנקודת הזינוק של כלל רצי המרתון ולהשתתף בהפנניג. 9. איגוד האתלטיקה מבקש להדגיש שההחלטה על ביטול מקצה אופני יד התקבלה אך ורק משיקול בטיחותי, שכן מסלול המרוץ הינו הלוך וחזור (הרצים רצים פנים מול פנים) ולא ניתן לאפשר תנועת רוכבי אופני יד (המלווים גם על-ידי אופניים) בתוך המסלול כאשר מתוכננים להיות כ-2000 רצים על המסלול (מספר כפול מאשתקד). להבדיל מהמרתונים הגדולים בעולם שצוינו כאן בפורום, שבהן המסלול הוא היקפי. 10. עוד יצוין שרוחב המסלול לא מאפשר זאת מבחינה בטיחותית. האיגוד אף בדק חלופות עבור מרוצי אופני יד, ואף נתן דוגמאות שלעיל ולהלן. 11. חלופה נוספת שניתנה לאופני היד (בנוסף לכתוב מטה) היא קיום מקצה אופני יד במסגרת מרוץ הגולדנרינג, המתקיים סביב הכנרת, ב-26.3.2011. 12. במקביל בדקתי חלופות עבור הספורטאים המשתתפים במרוצי אופני יד, כלהלן: א. קיימתי שיחה עם מנכ"ל איגוד האופניים, אשר מציע אפשרות לספורטאי אופני היד, להשתתף במרוצים ואף מעמיד לכך מקצים מיוחדים לאופני היד. להלן קישור לדוגמא, ובו ניתן להשתתף באליפות ישראל באופני יד. לדברי מנכ"ל איגוד האופניים, אף אחד מספורטאי אופני היד אינו מגיע ליטול חלק במרוצים של איגוד האופניים. http://www.ofanaim.org.il/vf/Race/Regulations/335/תקנון אליפות ישראל כביש 2010.pdf ב. יש 6 מרוצים בקלנדר השנתי של איגוד האופניים, אשר בהם משובצים דרך קבע מקצי אופני יד, אך בפועל אין הענות. ג. איגוד האופניים מוכן לבדוק אפשרות לקיים מקצה מיוחד למרחק מרתון עבור אופני יד. 13. איגוד האתלטיקה מוכן לשתף פעולה עם כל נושא שיסייע בקידום ספורט הנכים ופועל מזה שנים בנושא זה, כפי שעושה בכל הזמנים. בברכה, ז'ק כהן מזכ"ל איגוד האתלטיקה בישראל
 

natig1

New member
ז'ק היקר

באמת כל הכבוד,מכתב מנוסח היטב ומוסבר אולם עיניין קטן נשכח,לא שיתפתם בהיתייעצויות שום גורם מקצועי ובמקצועי אני מתכוון למישהו שמכיר ומבין באופני יד ובתחרויות משותפות לאופני יד ורצים,בישיבות שותף נציג איגוד האופניים לעינייני אופני יד שלא מבין דבר וחצי דבר באופני יד והטענות כי לתחרויות של איגוד האופניים לא מגיעים רוכבים, לא נכונות כלל,כל תחרות שנקבעה מול נציגינו התקיימה והגיעו מספר רוכבים לא קטן ואל נשכח כי לאיגוד האופניים יש עלויות רישום שנתיות ובנוסף עלויות ביטוח ותחרות לא נמוכות כלל ולכן כשיש הזדמנות של באמת פעם בשנה שכל הרוכבים ,מקצועיים ולא מקצועיים יכולים ליהנות בתחרות באחד המקומות היפים בארץ אנו משתפים בהמוננו. לעיניין הבטיחות- ברור לכולם שגם לנו חשובה הבטיחות אבל לא משנה אם המסלול היקיפי או לא ,יש פתרונות ואני בטוח שהמוח היהודי יכול להתאמץ ולמצוא אותם או פשוט להעתיק ממקומות אחרים. בברכה, נתי.
 

gbetser

New member
לא ברור, ממתינים למנכ"ל איגוד הנכים?

לא ברור, ממתינים למנכ"ל איגוד הנכים??? על מנת שיקבל החלטה בין החלופות?
 
על קצה המזלג אומר רק

שאני שוחחתי איתך מר כהן בתאריך 25.10 (כנראה ששכחת) ובשיחה זאת, סיפרת לי בגאווה רבה, ששוחחת כבר עם איגוד הנכים והם השתכנעו למשמע דבריך (באמת כל הכבוד לך על הורבאליות) ובעקבות שיחה זאת, פניתי עוד באותו היום, אל חבר הכנסת מר משה מוץ מטלון בדוא"ל. אזכירך גם את שאלתי הפשוטה (אם כי מעוררת הרוגז?!) בנוגע לכמה רצים התייבשו ו/או חטפו מכת חום עקב ארגון לא מספק של תחנות השתייה (במרתון טבריה לדורותיו) לעומת אלו שנפגעו בתאונה מול אופני היד ותשובתך הייתה: נו באמת, מה הקשר בין הדברים, אני מוכן לעזור לכם (אולי לא אנו זקוקים לעזרה?-ולא, אינני נכה, רק בן של..) בכל תחרות אותה תרצו לקיים לעצמכם. אז בשם ילדי הנכים (ובעיקר בשמי שלי) ושל אלו שמעורבים בספורט זה שנים רבות (כמעט 40) ומכירים את כל ספורטאי העבר המפוארים, ומתעסקים ביום ביום בהאדרת ספורט הנכים (שהוא היחיד שהביא כבוד למדינה עד היום) ובמלחמה הלא פשוטה על ההנגשה ו/או ההגמשה בכל הנושא לסיוע (לא כספי) לנכים, אין לי אלא להתבייש בך ובאגוד זה שאתה מייצג !!! אותי, לא תראה בטבריה (לא הפסד גדול) כל עוד לא תשתנה הגישה ואמשיך לנסות לשכנע את חברי, לא לקחת חלק במרוצים המאורגנים ע"י איגוד ה(אל)-תלטיקה. שיהיה מרתון מוצלח לכל קהילת הרצים. גל אבן זהב.
 

חלושעס

New member
קראת את התגובה?

"איגוד האופניים מוכן לבדוק אפשרות לקיים מקצה מיוחד למרחק מרתון עבור אופני יד". מה רע בזה? לי אישית אופני היד לא הפריעו, ואפילו תרמו להעשרת האוירה הספורטיבית. אבל ממה שראיתי - לא רחוק היום שיאלצו להגביל את כמות המשתתפים הרצים(!) בטבריה לאור הצפיפות על המסלול. זה המחיר של התרחבות המרתון.
 
למר ז'ק כהן

כתבת הודעה ארוכה ומפורטת אשר תוכנה סותר את כותרתה. בכותרת רשמת ""הנכים לא סולקו ממרתון טבריה" בעוד שלמעשה ההחלטה שלכם מעידה בדיוק על כך שהנכים אכן סולקו מהאירוע. המילים היפות לא ישנו את האמת. במקום להמשיך ולהאחז בעמדתכם מן הראוי היה שתחזרו בכם ותמצאו פתרון הולם, זה לא בלתי-אפשרי.
 

נתן.ל

New member
סעיף 8

. איגוד האתלטיקה קיים ישיבה (9.11.10) עם מנכ"ל איגוד הנכים מר רון בולוטין, ובמסגרת פגישה זו סוכם, שרוכבי אופני היד יוכלו לקיים מקצה למרחק חצי מרתון, על מסלול היקפי שבו לא מצויים רצים בו זמנית, ובכך אין סכנה לחיי אדם. עוד סוכם שבתיאום עם המשטרה יוכלו אופני היד להמשיך כברת דרך של עוד מספר קילומטרים היכן שהכביש יהיה סגור לתנועת רכבים ולאפשר מרחק מרתון. הסכם זה שריר וקיים בין התאחדות הנכים לבין איגוד האתלטיקה, ואף הובא לידיעת מינהל הספורט. חלופה זו מאפשרת למשתתפי אופני היד לזנק מנקודת הזינוק של כלל רצי המרתון ולהשתתף בהפנניג. נו, אז מה קורה עם זה
 
בעברית קוראים לזה

one way ticket... ובאמהרית טרנספר. אני מציע להעביר את מרתון אופני היד לכביש ביירות-דמשק. גל.
 

נתן.ל

New member
לא אתה הזכרת קודם את המילה "דמגוגיה"?

יש פה הצעה לפתרון, לא יודע אם הוא טוב או לא אבל זה סוג של משהו. מעניין אותי לדעת למה לא מנסים ליישם זאת.
 
ברשותך, קרא בשנית..

"חלופה זו מאפשרת למשתתפי אופני היד לזנק מנקודת הזינוק של כלל רצי המרתון ולהשתתף בהפנניג" בוא נאמר שאני רוצה לרוץ את המרחק המלא, אבל אני יכול לרוץ רק עד החצי ומשם להמשיך עוד כ-21 ק"מ לכל כיוון שאבחר אבל, לא אוכל לחזור בדרך בא הגעתי. 1. האם אוכל להשתתף "בהפנינג" הסיום? או רק בתחילתו? 2. כמה ק"מ עלי לרוץ/לרכוב בחזרה על מנת להגיע אל נק' ההתחלה שם נמצאים/הרכב/המשפחה/החברים ווטאבר. 3.האם המשטרה תפתח את הכביש רק בעבורי על מנת שיוכל להגיע רכב איסוף ולהביא אותי אל נק' הסיום על מנת, שאוכל להתרגש מההישג ביחד עם כולם? 4.אם כבר יגיע רכב לאסוף אותי, כמה קרוב הוא יוכל להוריד אותי מנק' (שהרי היא סגורה לרכבים) הסיום על מנת שלא אפסיד את "החגיגה". הרבה יותר מכובד לומר טעינו, סליחה, אנחנו רוצים שתששתפו, חשוב לנו שזאת תהיה חגיגת ספורט אמיתית, מאשר להכריז על חלופה שאינה ברת ביצוע. גל.
 

נתן.ל

New member
זהו בדיוק, עוד לא הכריזו על כלום

בנתיים, אין אופני יד. גם אני יכול לשבת על הרצפה לרקוע בידי ולצעוק "אבל אני רוצה ככה" או אפשר לבדוק פתרונות ואלטרנטיבות. אם הן טובות או לא, זה לא לנו להחליט. אגב, מה הבעיה שרכב ימתין למתחרי אופני היד בנקודת הסיום וייקח אותם חזרה במסלול עוקף כנרת? גם ככה לא זכור לי שבסיום המרתון של הרצים הסתובבו שם יותר מידי ממתחרי אופני היד על מנת להנות מההפנינג. כן, גם אני מסכים שיש לאפשר לאופני היד להשתתף. זה מהווה השראה ומוטיבציה לרצים. אבל אם הדרגים המקצועיים הגיעו למסקנה שיש בעיה בעניין הכי הרבה שאפשר לבקש זה למצוא פתרון.
 

gbetser

New member
הערכה שלי-מקצה אופני היד יוחזר !!!

גל וחברים אחרים, איני רואה כעת, ובמיוחד לאחר הסערה הנוכחית כיצד המרתון ימריא למימדים שאליהם כיוונו המארגנים (2000 רצים). כבר כעת, כחודש ומחצה לפני קיומו, רשומים למרתון טבריה רק כ-1100 רצים. יתכן כי נתון זה גבוה בהשוואה לשנה שעברה אבל וכאן האבל הגדול, באופק ישנם מרתון תל אביב ומרתון ירושליים. טבעי שהעומדים על הגדר ומחליטי הרגע האחרון אינם נמצאים בדילמה הקשה שהיתה קיימת בשנים עברו - טרם הימצאות החלופות במרכז הארץ - לא נרוץ בטבריה, אין בעיה לא צריך לחכות שנה אלא בסה"כ חודשיים ואז נרוץ בתל אביב או ירושליים... עם הוצאת מרוץ ה-10 אל "מחוץ לחוק" ועם ה-one way ticket לנכים - נשארנו עם מרוץ של עד 1500 רצים - מכובד אמנם, אך עדיין לא עומד בציפיות. אי לכך, ההחלטה הברורה שתתקבל - החזרת הנכים למרוץ. ימים יגידו... גילוי נאות-אני בן לאב ספורטאי בלב ובנשמה נכה צה"ל - ארי יהודה ז"ל.
 
מר כהן, מספר שאלות.

בכל התגובות הרשמיות שלכם אתם חוזרים ומזכירים שני ארועים של התנגשות בין רוכב אופני יד ורץ. האם מותר להסיק מכך שאלה שני הארועים היחידים שהיו מסוג זה? כי אם כן, בכל זאת נכון שהרבה יותר רצי מרתון נפגעו מהתייבשות. ואני אסביר את הקשר: ריצת מרתון היא ריצה עם סיכון מסויים. אלא אם כן יש לך סטטיסטיקה שסותרת את מה שאני טוענת, נראה שריצת מרתון כשלעצמה, מסוכנת יותר מריצה מול אופני יד, כשלעצמה. אני בכלל לא חושבת שביטלתם את השתתפות הנכים כי אתם רעי לב ולא נחמדים, או לא אוהבים נכים. אני מאמינה בכל ליבי שזה נעשה ממניעים טהורים של חשש מתאונות. אלא שזו טעות לדעתי, כי קו המחשבה הזה מוביל באופן רציונלי לביטול של ריצת המרתון, כי מה, נמנע את השניים שיפגעו (בשני מרוצים שונים) אבל לא נעשה עוד צעד ונמנע את העשרה?
 

zvikagl1

New member
אהבתי

אהבתי את המשפט: "השתתפות מסיבית של רצים" זה עתה הסתיים מרתון ניו יורק והיה מקצה לאופני יד. אמנם מרתון ניו יורק לא כ"כ גדול כמו זה של טבריה , אולי כי שם אין השתתפות מסיבית של רצים. לצערכם כבר מאוחר , אבל הייתי מציע שתשלחו לשם משלחת של כמה מאות עסקנים מאיגוד האתלטיקה לקראת מרתון ניו יורק 2011 על מנת שתלמדו איך בכל זאת עושים את זה. אחרי זה תקימו ועדה לבדיקת הנושא. אל תתפלאו אחרי כל זאת שההשתתפות המסיבית במירוץ ? בטבריה מסתכמת " בהשתתפות מסיבית" של לא יותר מ 1500 רצים ישראלים ואחרים. ממליץ לכם בחום לרדת מהעץ ולהכליל את מקצה אופני היד במירוץ הקרוב על מנת לא לפגוע בציבור הנכים.
 

Amir Shvoong

New member
נמחקו תגובות בגלל הכפשות אישיות

אחד הגדיל לעשות במילותיו כלפי שני אנשים וחסמתי אותו. אמיר
 
נכון עשית.../images/Emo45.gif

דעתו של נתן אופן לגיטימית, כבודו במקומו מונח והוא בהחלט מודל לחיקוי לעוסקים בספורט.
 

Amir Shvoong

New member
גם אם נתן דיבר שטויות והוא לא...

כל עוד אני פה אחראי, ישמרו על כבוד הדדי. למה אי אפשר לנהל דיון ענייני מבלי להעליב? האם אלה המעליבים מתבטאים כך ביום יום? קשה לי האמין. חבל שבמסגרת זו הם מרשים לעצמם. התבטאות כלפי נתן שברה שיאים. אמיר
 
למעלה